vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Huoltovälit

RSP · 30 · 28139

Poissa kirk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
  • Octavia RS I
    • Profiili
Long-life Mobil 1 ESP joka vaihdetaan 15tkm välein pajalla.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Ootteko teetättäny kaikki huollot merkkiliikkeessä ?

Aikasemmissa autoissa teetätin ainoastaan jakohihnan vaihdon merkkiliikkeessä, kaikki muut tein ihan ite.
Vaasassa nuo tuntivelotukset kun pyörii 72-86€ välillä, niin sinne viedään vain jos todellakaan itellä ei taidot/uskallus siihen remppaan riitä.

Millasilla öljyillä ajelette ?

Aattelin vaihtaa ocuun 10tkm kohalla öljyt siihen, enkä laita tilalle mitään longlife öljyjä.

Entä ootteko teetättäny ruostesuojaukset jo ?


Kaivoin tämän "vanhan" topicin esiin ja kysyn tuota samaa kuin miksa vuonna -07.

Eli millaisilla öljyillä ajelette?

Mikä merkki?

Onko long-life öljyt vai ei?

Teettekö vaihdot itse vai pajalla?

tavallisella 10-15tkm vaihtovälillä ja koneessa on pyörinyt Castrol EDGEä nyt parin vaihtovälin verran, tuntuu kestävän paremmin ku aikasemmin käytössä ollut magnatec.
long-lifeä en käyttäis vaikka mulle maksettais. en usko öljyn kestoon missään muodossa yli 15tkm varsinkin ku on ahdin :P
kaverin pajalla olen omaani käyttänyt, en ala maksaa turhasta merkkihuollossa koska pajalla samat asiat pystyy tekemään melkein puolta halvemmalla.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
Minun kiesi -03  on nyt 100tkm ja risat päästelty LL-huoltojen kanssa. Parin vuoden välein on öljyt vaihdeltu. Nyt on alkanut hirvittää kun on lukenut Internettiä  ;D esim http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325 tuota keskustelua. Samasta motista taitaa olla kyse eri moottorikoodilla. Onko noita öljysihdin tukkeentumisia tullut palstalaisille? Onko pelkästään LL-öljyjen syy vai onko mennyt tukkoon myös normiöljyillä?  Vaihdan viimeistään seuraavassa huollossa kiinteälle 15tkm tai kerran vuodessa tapahtuvaksi tuon öljynvaihdon ja muun huollon osalta meinasin pysyä LL-ohjelman mukaisesti. Pitäisikö / uskaltaako tuon Forten moottorihuuhtelun tehdä? Vai pitäisikö raakasti öljypohja tiputtaa alas ja tarkistaa sihdin kunto? Maksaa tietysti paljon kun ei ole mulla paikkaa tehdä itse.
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
viimeistään forten jälkeen menee sihti tukkoon kun sitä jaskaa sieltä irtoaa..
ymmärtääkseni valmistajakin kieltää käyttämästä lisäaineita  ???
joutuukos octaviassa pudottaan apurungon jotta öphjan saa pois? en o kiinnittäny asiaan huomioo
faster than a fast thing going fast


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
viimeistään forten jälkeen menee sihti tukkoon kun sitä jaskaa sieltä irtoaa..
ymmärtääkseni valmistajakin kieltää käyttämästä lisäaineita  ???
joutuukos octaviassa pudottaan apurungon jotta öphjan saa pois? en o kiinnittäny asiaan huomioo

Ei tarvii pudottaa apurunkoa pois, joten on suht helppo homma tarkastaa. Käytin pajalla tuon teettämässä ja sihti oli ollut hyvässä iskussa, joten turha homma oli kohdallani. Pajan kaveri sanoi että jostakin syystä Saksasta tuoduissa autoissa on ollut noita sihtejä tukossa/huonossa kunnossa. Kaveri sanoi virne päällä että saksan öljyt on erilaista  ;D kuin muilla. Nyt sitten mennään normi15tkm/1vuosi öljynvaihtoväleillä.
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Miksi sitten esim kakkoskopan räsän  huoltoihin kuuluu forte huuhelut bensa ja öljy tiloihin?
Tuskinpa maahantuoja kieltää.Esson baarin puheita.
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
Miksi sitten esim kakkoskopan räsän  huoltoihin kuuluu forte huuhelut bensa ja öljy tiloihin?
Tuskinpa maahantuoja kieltää.Esson baarin puheita.

Minä olen ymmärtänyt noiden litkujen käytön siten ,että kun säännöllisesti noita käytää uudesta asti niin tekee hyvää motille. Mutta jos esim 150tkm (luku vedetty hatusta) ajettuun mottiin vedetään nuo litkut sisään eka kerran niin kaikki paska lähtee liikkeelle ja voi tukkia kanavia yms. yms.  En tehnyt omalle mitään käsittelyjä vaikka mietin että pitäisikö tehdä.
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
toiselta sivustolta lainattua.

"Kyllä niistä forten mömmöistä jotain hyötyä on.. Ainakin Skodan merkki huolloissa kyseistä tavaraa käytetään määräaikais huoltojen yhteydessä. Tuskimpa niitä ihan huvikseen sinne on laitettu..
Näin on. Samainen Laakkosen kaveri naureskeli, että Skodan määräaikaishuollossa tosiaan käytetään Forte litkuja, mutta kylläkin bensan sekaan. Irroittaa karstaa palotilasta ja venttiileistä...
On tullut Skodan pojille pikku suunnitteluvirhe koneen kanssa: normaaliajossa karstoittuu aivan törkeästi "

forten jälkeen jotain pesevää öljyä minkä vaihtaa hetken ajon päästä kunnon öljyihin
faster than a fast thing going fast


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Ei vaan kun huollossa forte laitetaan öljyn sekaan,konetta käytetään tietty aika jonka jälkeen öljyt poistetaan ja korvataan uusilla.
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Ei vaan kun huollossa forte laitetaan öljyn sekaan,konetta käytetään tietty aika jonka jälkeen öljyt poistetaan ja korvataan uusilla.
tiedän millai tapahtuu,olen kyllä itsekkin tehnyt tämän operaation monesti..
mutta sillä erotuksella että olen käyttänyt vielä "pesevät" öljyt forten jälkeen.jonka jälkeen kunnon öljyt ja suod.
varsinkin auto jolla ruuvattu n 150tkm ja käytetään LL öljyä ja ekaa kertaa tehdään
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2010, 06:17:26 ip kirjoittanut sepu »
faster than a fast thing going fast


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Paljos nykyään köyhtyy jakohihnan vaihdosta merkkiliikkeessä? Tuli näköjään 20/30e alennuskuponki postissa, mutta oletan että se ei loppusummassa paljoa mieltä silti lämmitä...
-02 Octavia Vrs


Poissa kaie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
  • Skoda Octavia RS `06 & HD Dyna Street Bob `06
    • Profiili
Missäs porukat on käyttänyt oman rs:n huollossa helsingin alueella? Itse asun Tuusulassa... 


Taavi

  • Vieras
Lainaus
Minun kiesi -03  on nyt 100tkm ja risat päästelty LL-huoltojen kanssa. Parin vuoden välein on öljyt vaihdeltu. Nyt on alkanut hirvittää kun on lukenut Internettiä  Virnistää esim http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325 tuota keskustelua. Samasta motista taitaa olla kyse eri moottorikoodilla. Onko noita öljysihdin tukkeentumisia tullut palstalaisille? Onko pelkästään LL-öljyjen syy vai onko mennyt tukkoon myös normiöljyillä?  Vaihdan viimeistään seuraavassa huollossa kiinteälle 15tkm tai kerran vuodessa tapahtuvaksi tuon öljynvaihdon ja muun huollon osalta meinasin pysyä LL-ohjelman mukaisesti. Pitäisikö / uskaltaako tuon Forten moottorihuuhtelun tehdä? Vai pitäisikö raakasti öljypohja tiputtaa alas ja tarkistaa sihdin kunto? Maksaa tietysti paljon kun ei ole mulla paikkaa tehdä itse.

Mulla levis ocusta jouluviikolla öljykello! Auto on -03 ja ajettu 129tkm.. Merkkiliikeessä osa maksoi 17€. Samalla vaihdettiin öljyt yms. Liikkeen huoltopäälikkö tarkastutti samalla kyseisen sihdin, koska oli tiedossa noita tukkeentumisia.


Poissa bv

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Kevät lähestyy ja tiet sulaa! ;)

Teettekö erityisiä huoltoja kesää kohden? tai olisiko vinkkejä mitä kannattaisia tsekata?  :-\


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
^ainoo mitä teen joka kevät,kiertelen rengasliikkeitä ettien uusia vanteita kesäks..

jaa no ehkä kaikki nesteet ikäänkuin kevään kunniaks oon vaihdellu?
faster than a fast thing going fast