vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Huoltovälit

RSP · 30 · 28125

Poissa RSP

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
    • Profiili
Kertokaas tyhmälle mikä ko. autossa suositeltava huoltoväli, siis esim öljynvaihto? Mittaristoon tuli teksti "Service 1000km", onko noi esiasetettuja tiettyjen kilometrien mukaan vai nollataanko aina huollossa?
Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
ex.Octavia vRS II 2.0 TFSI Combi -08
ex.ex. Octavia vRS I 1.8T HB -02


Jonde

  • Vieras
Mk1:sessä on käytössä 15tkm tai 1vuosi kiinteä huoltoväli riippuen kumpi saavutetaan ensin.
Mittaristossa oleva ilmaisin näyttää 15tkm perusteisesti huollon ajankohtaa, kyseinen ilmaisin pitäisi nollata aina huollossa.


Poissa kepi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 172
  • Octavia RS farkku -04 Musta...perheauto....
    • Profiili
Mulla on nyt 72tkm ajettu ja ei oo koskaan ilmaisin mitään ilmoitellu.
Viimeksi huollettiin 60tkm:ssa ja seuraavaksi 75tkm kohdalla ainakin öljyt vaihdetaan.
Itsekin olen ihmetellyt miksei huollon ilmaisin mitään ole sanonut vaikka 60tkm:n huolto suoritettiin n 61.5tkm:ssa.
Järjen mukaanhan sen olis tarvinnu 60:n huollosta ilmoittaa..
Skoda Octavia RS Combi -04,Nissan Sunny X1 -94,Austin Mini 1000 mkII.,Honda Monkey 2kpl...


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Mk1:sessä on käytössä 15tkm tai 1vuosi kiinteä huoltoväli riippuen kumpi saavutetaan ensin.
Mittaristossa oleva ilmaisin näyttää 15tkm perusteisesti huollon ajankohtaa, kyseinen ilmaisin pitäisi nollata aina huollossa.

Mulla ainakin on ollut LL ja 30tkm. Tämän kyllä puolitin itse samantien. Mittarissa 58500 ja nyt herjaa huoltoa 1500km sisään aina käynnistettäessä. Ilmaisimen nollaus pitäisi onnistua ihan kotikonsteinkin. Liekö huoltokirjassa maininta. Tai sitten VAG-COMilla.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Mul on sama ku kepillä! Ei oo tietokone mitään ilmoitellu. 45tkm. huolto tuli ja meni. Olisko näin että osassa autoista masiina ei ilmoittele??!


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Täällä myös longlife -öljyt, eli 30 tkm välein vaihto tehty (ei lastutettu kone). Huoltoilmaisin on aina toiminut hienosti. Ilmoitteli hieman yli 30tkm ja 60 tkm sitten myös. Nyt mittarissa menee 71 tkm. 90 tkm huoltoa odotellessa. ?-ljyä ei kone ole hukannut mihinkään, eli ei ole tarvinnut sitä lisäillä. 60 tkm huollossa tosin pistivät mielestäni öljyä hieman ylimääräistä, kun mittatikussa on yli ylärajan. No en ole ottanut siitä paniikkia, tosin hieman mietiskellyt että mitä kone tykkää. Eikös sitä öljyä voi hieman ns. liikaakin jonkin verran olla ennenkuin siitä haittaa?
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa kepi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 172
  • Octavia RS farkku -04 Musta...perheauto....
    • Profiili
Eikös liika öljy kerää painetta moottoriin?
 :-\
Skoda Octavia RS Combi -04,Nissan Sunny X1 -94,Austin Mini 1000 mkII.,Honda Monkey 2kpl...


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Niinhän sitä sanotaan, että kampikammioon tulisi liiaksi painetta, jos öljyä liikaa. Itse ajattelisin, että sitä öljyä pitäisi olla aikas paljon, että harmia tulisi. Sylkeehän moottori ylimääräiset huohotinletkustoon, joka toki sitten menee tukkoon ja siitä ei hyvä myöskään seuraa.  :o
Mutta tuo öljytaso on niin minimaalisen verran yli maximin, että en usko siitä tuhoa koituvan. Hyvin on tähän asti mennyt. Jännä kyllä, että tuollaista huollossa ylipäätänsä sattuu. Tietty määrä sitä öljyä sinne laitetaan ja luulisi huollon sen tietävän, vai?  ???
Toki saattaahan työntekijöinä olla niitä hällä väliä ihmisiäkin. :(
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa mmM

  • vRS jäsen
  • Mekaanikko
  • *****
    • Viestejä: 122
  • RS Combi -02 + 130 Rapid -89
    • Profiili
Farmari -02 alkoi viime helmikuussa ilmoittaa 90:n huollosta n. 88500:n kohdalla. Tuohon välien tasaisuuteenhan vaikuttaa ajotapa ja varmaan ajomatkatkin, itse suureksi osaksi kaupunkiajoa. Omassa Longlife.

Viikko sitten hämmennyin Humppilantiellä tasaista matkanopeutta ajaessani, kun kuului piippaus ja keltainen öljyvalo alkoi palaa. Laitoin auton parkkiin ja ihmettelin hetken ennen kuin älysin mennä tutkimaan öljytikkua. Tikun pää oli kostea, joten uskalsin jatkaa matkaa öljykanisteria etsien.

Kumma kun sitä on tottunut aikaisemmissa autoissa että jos joku öljynkiertoon liittyvä valo alkaa palaa, jotain jo pahasti vialla   ::)

Ilmeisesti viime kesänä ja syksyllä on tullut kuitenkin vedeltyä traileria ja muutenkin kiihdyteltyä sen verran, että öljyä päässyt kulumaan. Kuulemma se ei ole mitenkään ihmeellinen ilmiö 1.8T-moottorissa?
--
 Matti "mmM" Jurvanen
 Oct I Combi RS -02
 130 Rapid -89


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Toki saattaahan työntekijöinä olla niitä hällä väliä ihmisiäkin. :(

Toki saattaahan työntekijöinä olla niitä ihan tavallisia ihmisiäkin.. ;)

Inhimillisyys on inhimillistä :D
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Taavi

  • Vieras
Lainaus
Täällä myös longlife -öljyt, eli 30 tkm välein vaihto tehty (ei lastutettu kone). Huoltoilmaisin on aina toiminut hienosti. Ilmoitteli hieman yli 30tkm ja 60 tkm sitten myös. Nyt mittarissa menee 71 tkm. 90 tkm huoltoa odotellessa.

Sama täällä, tänä aamuna huoltoilmaisin ilmoitti 1400km huoltoon, mittarissa vajaa 76tkm. Meillä suurimmaksi osaksi ajaminen on kaupunkia, joten 25tkm on hyvin  ;D ;D

Firmalla käytössä audit (2 kpl A4 1,6 2 kpl A3 1,6 ja A4 2.0TFSI) joissa on myös Longlife -öljyt. Huoltovälit vaihtelee 20tkm ja 28tkm välissä.


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Kun sanotaan että ajotavalla on vaikutus tuohon huoltoilmaisimeen niin ainakin omassani se nyt herjaa täysin tarkalleen 60tkm. Joten tiedä mistä se sitten sitä lukee kun 15tkm sitten vaihdoin tuoreet litkut.

Onko väki roudannut autonsa merkkiliikkeeseen, nyrkkipajalle vai tehnyt huollon itse? Minusta tuntuu niin turhalta tuokin huolto koska se ei sisällä mitään huoltoa. ?-ljynvaihdon ja suodattimen. Täytyy vissiin tilata leimasin itselle.


Taavi

  • Vieras
Lainaus
Kun sanotaan että ajotavalla on vaikutus tuohon huoltoilmaisimeen niin ainakin omassani se nyt herjaa täysin tarkalleen 60tkm.

No mun ammatissa ainakin huomaa ton ajotavan merkityksen, autot on autokoulu käytössä  ;D

Lainaus
Onko väki roudannut autonsa merkkiliikkeeseen, nyrkkipajalle vai tehnyt huollon itse?

Ite oon käyttäny merkkihuollossa. Tääl ei vielä hinta oo ylittänyt kipurajaa. Ja on tiety helpompi myydä eteenpäin, joillekin vaan on äärimmäisen tärkeetä et huollot on merkkiliikkeen leimalla.


Poissa miksa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Occu II RS TDi, Corrado G60 -91, Polaris XLT 600
    • Profiili
Ootteko teetättäny kaikki huollot merkkiliikkeessä ?

Aikasemmissa autoissa teetätin ainoastaan jakohihnan vaihdon merkkiliikkeessä, kaikki muut tein ihan ite.
Vaasassa nuo tuntivelotukset kun pyörii 72-86€ välillä, niin sinne viedään vain jos todellakaan itellä ei taidot/uskallus siihen remppaan riitä.

Millasilla öljyillä ajelette ?

Aattelin vaihtaa ocuun 10tkm kohalla öljyt siihen, enkä laita tilalle mitään longlife öljyjä.

Entä ootteko teetättäny ruostesuojaukset jo ?


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Ootteko teetättäny kaikki huollot merkkiliikkeessä ?

Aikasemmissa autoissa teetätin ainoastaan jakohihnan vaihdon merkkiliikkeessä, kaikki muut tein ihan ite.
Vaasassa nuo tuntivelotukset kun pyörii 72-86€ välillä, niin sinne viedään vain jos todellakaan itellä ei taidot/uskallus siihen remppaan riitä.

Millasilla öljyillä ajelette ?

Aattelin vaihtaa ocuun 10tkm kohalla öljyt siihen, enkä laita tilalle mitään longlife öljyjä.

Entä ootteko teetättäny ruostesuojaukset jo ?


Kaivoin tämän "vanhan" topicin esiin ja kysyn tuota samaa kuin miksa vuonna -07.

Eli millaisilla öljyillä ajelette?

Mikä merkki?

Onko long-life öljyt vai ei?

Teettekö vaihdot itse vai pajalla?
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03