vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Moottorinlämmittimet etc.

Poissa a sigfrids

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
tuohon mamman peliin tuli se laitettua maskin taakse. Toinen mihin on asennettu niin koneen ja tulipellin välii.
Siinä joutuu vain pakoputkiston etuosa irrottamaan jotta saa sen paikoilleen.


Poissa Keke78

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 64
  • Faaabio
    • Profiili
Meikällä on se perus defan liikkeessä asennettu säteilylämmitin ja vaikka isken sen roikkaan joskus illalla puolen yön maissa ja lähden aamulla seiskan maissa töihin niin kylmää pitelee näillä pakkasilla.

On muuten räsässä kulutus kohdallaan näin pakkasilla, aamulla auto kävi tyhjäkäyntiä röökin ajan pihassa + ajelin 25 kilsaa töihin maantieajoa rajoitusten mukaan, keskikulutus kevyet 12,9 litraa satkulla. Ja äsken kun tulin töistä ja ajelin mittarin mukaan 90 maantiellä niin 9 litraa satkulla imi kokoajan vaikka mitä teki. Aika jännä juttu että tyhjäkäyntikin on näin pakkasilla lämpimällä koneella 1200 kiekkaa minutissa, mikähän idea tuossakin on.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Mulla N-asennossa tyhjäkäynillä n.800k/min jo 30 sekunninkäymisen jälkeen D-asennossa sama. Muttas-asenossa ja käsivallinass n. 1100 kierrosta/min. Joo joskus menee tuo 12l /100km. Ja talvella olen huomannut, että sama lenkki, niin k-kulutuksessa voi olla 1,5l ero. Oliskos sitten polttoaineen syötössä ongelmia(suuttimien takertelua) vai?

Ja tosiaan 2h säteilyt ei kovin lämpöseks öljyä saa. Kerran oli töissä 7 tuntia putkeen, niin kilometrin ajon jälkeen oli öljy jo 50 astetta.

Odottelen jo kesää, niin vittu en jaksa laittaa maskiin mitään. Rahallahan siitä bensasta selviää!


Poissa Fv-R-S

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
tuohon mamman peliin tuli se laitettua maskin taakse. Toinen mihin on asennettu niin koneen ja tulipellin välii.
Siinä joutuu vain pakoputkiston etuosa irrottamaan jotta saa sen paikoilleen.

Tuohon meidän mamman peliin ois myös tulossa, jos paikka löytyy... onko maskin takana suoraan coolerin "edessä"? (katoin, et jos siihen laittaa niin peittää noin puolet coolerista, ei hyvä kesäkelillä) Ei satu yhtään kuvaa olemaan asennuspaikoista?


Poissa Keke78

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 64
  • Faaabio
    • Profiili
Mulla N-asennossa tyhjäkäynillä n.800k/min jo 30 sekunninkäymisen jälkeen D-asennossa sama. Muttas-asenossa ja käsivallinass n. 1100 kierrosta/min. Joo joskus menee tuo 12l /100km. Ja talvella olen huomannut, että sama lenkki, niin k-kulutuksessa voi olla 1,5l ero. Oliskos sitten polttoaineen syötössä ongelmia(suuttimien takertelua) vai?

Ja tosiaan 2h säteilyt ei kovin lämpöseks öljyä saa. Kerran oli töissä 7 tuntia putkeen, niin kilometrin ajon jälkeen oli öljy jo 50 astetta.

Odottelen jo kesää, niin vittu en jaksa laittaa maskiin mitään. Rahallahan siitä bensasta selviää!

Niin oli mullakin ennen näitä pakkasia tuon 800 kiekkaa tyhjis, nykyään se on näköjään 1200 kiekkaa myös d-asennossa (aamulla oli 31 pakkasta auton mittarin mukaan). Miten se muuten on, kannattaako ilmastointia pitää päällä näillä pakkasilla kosteudenpoistotarkoituksessa?? Joku mulle osas joskus selittää että climatronic osaa  poistaa kosteuden ilmasta pakkasilla ilman kovin isoa kulutuksen nousua joten oon sit pidelly sitä päällä. Tuossa iltapäivällä kun ajelin kotia kohti kokeilin ottaa ilmastoinnin pois ja kulutus näytti tipahtavan samantien litralla, tiiä sit johtuiko oikeesti tuosta vai jostain muusta satunnaisesta muuttujasta.


Poissa vanhus

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 49
    • Profiili
Ensiksi korostan että sähköjohtoihin/pistokkoisiin ei saa tehdä lain mukaan mitään muutoksia >:(
Toiseksi. Tänään jäi kiinni auton lämitys piuhan lainaaja.Omaksi väitti ja minä olin ottanut sen häneltä.
No olin tehnyt pienet lovet pistoke puolelle ja kuvannut ne.







Poissa KTI

  • vRS jäsen
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 48
    • Profiili
Itselläni säteilylämmitin. Aika onnetonhan se teholtaan on ja 2-3 tunnin lämmityksen jälkeen -20C pakkasilla jäähdytysneste vielä noin -6C Torque:n mukaan. Mutta öljyähän tuon kai kuuluukin lämmittää joten kai siitä jotain apua on. Ainakin kone lämpiää hiukan nopeammin jos on ollut piuhan päässä tarpeeksi pitkään.

Vertailukohtana edellinen auto jossa sekä lohko, että eberi. Lohkolämmittimellä konepellillä olevat lumetkin sulivat parin tunnin jälkeen ja eberillä suli lasit muutaman minuutin jälkeen. Webasto/Eberi on kyllä kätevä, mutta onhan sillä hintaakin, etenkin jos joutuu korjailemaan...

Muuten tuo 1.4 kone on kyllä mielestäni ihan hyvä lämpiämään ja pysymään lämpimänä myös kovilla pakkasilla ilman viimasuojiakin. Edellinen dieselauto ei pysynyt lämpimänä ilman eberiä taajama-ajossa jos oli hiukankin enemmän pakkasta.