vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Xenon muutossarjojen soveltuvuus

Poissa Lexani

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Pitkiä laitettu xenoneiks? Mun skodassa on kyllä yks ja sama polttimo lyhyillä ja pitkillä. Vain linssi umpiossa muuttaa valotehon kun pitkät päälle laittaa.
Ite asensin Xenonkaupan cobra sarjan, se canbus versio ja hyvin toimii ja tyytyväisiä ollaan.  :) Polttimon kiinnitys rauta kaupasta ei sopinu joten jouduin leikata sen alkuperäisen että saa johdot läpi vedettyä.


Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
ledit on kyll huurussa, mites muilla?

Yep..  :P
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa pappi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Manuaalit
toimii tavallinen xenon sarja, ei ole virheitä.

mutta...oli asennettu kiinalainen xenon-sarja e-bay:lta, mutta purattu heti koska valo on melkein sama kuin Philips extreme Power poltimoilla. nyt tullut Cobra sarja, ei ole aikaa, kohta katotaan - mitä se on
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2012, 07:34:47 ip kirjoittanut pappi »


Poissa a sigfrids

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Äsken tuli asennettua, mamman toissapäivänä ostettuun Fabioon, Cobran canbus hid kitti.
Sen mitä pari iltaa tuli ajettua vakiovaloilla niin täytyy sanoa että piru että on huonot valot. Tuntu ettei pitkät päälle laittaessa muuttunu mitenkään.

Mutta nyt kun sai nuo asennettua niin on kuin yö ja päivä eroa. Nyt voi sanoa että on hyvät valot.
Tosiaan Cobran Canbus versio 4300k lämmöillä on ja todella hyvät valot.

Ja tosiaan tuli tilattua nuo asennusraudat polttimolle, mutta paljon helpompi oli vakioista modata kun ei noi ihan helpolla olisi saanut sopimaan edes,

Eli älkää ihmiset turhaan niitä asennusrautoja ostelko.


Poissa pappi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Manuaalit
on totta että aika parempi taittaa pikkusen vakiorauta kuin ostaa paskat adapterit erikseen ja sitten puolituntia sanoa vain vittua...
Cobra varmasti parempi, asenettu nyt ja olen tytyväinen, vaikka odotin vielä enemmän. tosi nopea käynnistys, hyvä väri.
ballast on voi kaks kertaa painavampi kuin edelliset slim-moodulit. vaikka se on myös kiinalainen.
ja tärkeä että se on minulla EI CAN BUS sarja, mutta tavallinen! ei ole virheitta. ja ei kannattaa maksaa enemmän.


Poissa ToniT

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 86
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Tuli tässä kanssa viimeviikolla jumpattua noi cobran ei canbus xenoni setti pitkiin.
Lisävaloa tuli oikeinkin mukavasti, tosin suuntauksia täytynee katsella vielä.

Ja näyttäis olevan tehoissa eroa cobran hyväksi.

Pitkiin sai vielä laitettua siististi johdot ja kaikki läpiviennit eli hyvä tuli kaikin puolin.


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Itse vaihdoin ykköskoppaiseen h1 tilalle xenonit, eivät syttyneet kunnolla joten tilasin relejohtosarjan. Johtosarjan asennuksessa sellainen pieni ongelma, etten löydä konehuoneesta mistään sitä litteää superseal liitintä, millä ohjataan ballasteja. Eli sitä liitintä, millä ohjataan alkuperäisiä valoja. Mulla tulee valoille vain yksi iso liitin ja siitä lähtee johdot valoille ja vilkulle. Valot ovat jälkiasenteiset "devils eyes" ledpäiväajovalot. Siis nämä valot:
http://www.tuningkauppa.com/Skoda-Octavia-Devil-Eyes-ajovalot

Eli miten ihmeessä tämä sarja ( http://www.xenonkauppa.fi/Relejohtosarja-12V ) asennetaan? Apuja ja neuvoja kaivataan.


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Itse vaihdoin ykköskoppaiseen h1 tilalle xenonit, eivät syttyneet kunnolla joten tilasin relejohtosarjan. Johtosarjan asennuksessa sellainen pieni ongelma, etten löydä konehuoneesta mistään sitä litteää superseal liitintä, millä ohjataan ballasteja. Eli sitä liitintä, millä ohjataan alkuperäisiä valoja. Mulla tulee valoille vain yksi iso liitin ja siitä lähtee johdot valoille ja vilkulle. Valot ovat jälkiasenteiset "devils eyes" ledpäiväajovalot. Siis nämä valot:
http://www.tuningkauppa.com/Skoda-Octavia-Devil-Eyes-ajovalot

Eli miten ihmeessä tämä sarja ( http://www.xenonkauppa.fi/Relejohtosarja-12V ) asennetaan? Apuja ja neuvoja kaivataan.

En tiiä tuosta ykköskoppasesta mutta kakkosessa ei ainakaan ole tuota superseal liitintä. Luulisin että ohjaus tuolle relesarjalle pitäs ottaa sieltä polttimon kantaan tulevasta johdosta ja se taas taitaa löytyä sieltä pitkän valon polttimon luota. Eli se sama piuha mistä oot ensi ottanu ballastille jännitteen.


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Itse vaihdoin ykköskoppaiseen h1 tilalle xenonit, eivät syttyneet kunnolla joten tilasin relejohtosarjan. Johtosarjan asennuksessa sellainen pieni ongelma, etten löydä konehuoneesta mistään sitä litteää superseal liitintä, millä ohjataan ballasteja. Eli sitä liitintä, millä ohjataan alkuperäisiä valoja. Mulla tulee valoille vain yksi iso liitin ja siitä lähtee johdot valoille ja vilkulle. Valot ovat jälkiasenteiset "devils eyes" ledpäiväajovalot. Siis nämä valot:
http://www.tuningkauppa.com/Skoda-Octavia-Devil-Eyes-ajovalot

Eli miten ihmeessä tämä sarja ( http://www.xenonkauppa.fi/Relejohtosarja-12V ) asennetaan? Apuja ja neuvoja kaivataan.

En tiiä tuosta ykköskoppasesta mutta kakkosessa ei ainakaan ole tuota superseal liitintä. Luulisin että ohjaus tuolle relesarjalle pitäs ottaa sieltä polttimon kantaan tulevasta johdosta ja se taas taitaa löytyä sieltä pitkän valon polttimon luota. Eli se sama piuha mistä oot ensi ottanu ballastille jännitteen.

Kävin kokeilemassa. Eli valojen alkuperäiset liittimet ovat kiinni xenonmuutossarjan mukana tulevassa superseal-liittimessä. Kytkin oikeanpuoleisen valon supersealliittimen(mihin menee alkuperäisten valojen kaapeliliittimet umpion sisällä) tuohon relejohtosarjan naaraspuoliseen superseal-liittimeen. Xenonit vilkkuvat edelleen ja vain vasemmanpuoleinen käynnistyi.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2013, 08:50:03 ip kirjoittanut kiksaus »


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Tutkiskelin lisää nettiä ja autoa ja kyllä nuo näyttäis olevan ihan oikein asennettu. Naaraspuolinen superseal-liitin menee kiinni ajovaloilta tulevaan urosliittimeen ja ottaa sieltä pelkän herätteen releelle. Alan nyt epäilemään, että ballastit olisi entiset johtuen tuosta räpsymisestä. Voiko ballastit hajota noin nopeasti (pari viikkoa räpsyneet)?


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
käännätkö valot manuaalisesti päälle kun auto on käynnissä ja räpsy silti?
ainakin fordissa tuo valoautomatiikka antaa valoille vähemmän virtaa, ja näinollen xenonit räpsyy kokoajan jos niitä automaatilla pitää
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
käännätkö valot manuaalisesti päälle kun auto on käynnissä ja räpsy silti?
ainakin fordissa tuo valoautomatiikka antaa valoille vähemmän virtaa, ja näinollen xenonit räpsyy kokoajan jos niitä automaatilla pitää


Virta tulee suoraan akulta releen kautta, joten virtaa saa. Alan epäilemään, että ballastit on menny paskaks.


Poissa Keke78

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 64
  • Faaabio
    • Profiili
Otetaas tähän väliin kysymys ihan perusvaloista.

Kuinka paha operaatio Räsän polttimen vaihto on? En oo jaksanu vielä edes kurkata konepellin alle / ohjekirjaan mutta jos se vaatii tippakaan taistelua niin en jaksa alkaa tuolla pakkasessa itse taistelemaan sekuntiakaan.

Ja oliko niin että perus ei kääntyvillä halogeeneilla varustetuissa autoissa on H4 polttimet lähivaloissa ja pitkissä sit omansa (H7)