vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

moottorintuennassa kolinaa

Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
diisseli rässin kanssa on ollut likipitäen uudesta saakka vaivana ihmeellinen klonk-ääni kun päästää kaasusta tai kevyesti mutta terävästi laittaa vedon päälle. Kaasulla pumppaamalla saa helpoimmin klonk klonk klonk (1 kolahdus / kaasun pumppaus tai kaasun nosto) äänen kuuluville. Huoltomies olin täysin kädetön tämän suhteen, kun takuun aikana hän sitä ihmetteli. Vittumainen ääni kuunnella, kun ajelee pienillä nopeuksilla esim kaupungilla.


Poissa pakke

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Moottorin kumityyny kuoleentunut?
Skoda Octavia vRS Combi -04


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
voimansiirto ongelma? Tuskin on moottorin tuennassa vika. Itsellä oli samantapaista -08 2.0 tdi:ssä. Mitään ei saatu huolloissa tehtyä. Mutta auto kesti silti hyvin sen 50 t:km jonka  ???ajoin


Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
mä sanoin huoltoukolle ihan samaa että on voimansiirron ääniä mutta väitti kovaa että 6v askia ei saa millään rikki.


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Vetarin nivelet ? Mulla vaihdettiin tossa 35tkm:n kohdalla, kun olivat ihan kuivat  ???


Poissa Peraa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
  • RS diesel III -13 Ex: RSdiesel -11;-10;-07
    • Profiili
Mulla päästää samantapaista ääntä. Äänen kuulin ekan kerran kovilla pakkasilla.
Mielestäni käännöksissä ääni tuli selvemmin esille.
Jos kaasua pumppaa vapaalla/ paikallaan, mitään ääntä ei tule, mutta just pienillä vaihteilla 1-3 äänen erottaa.
Näillä 0-5 asteen keleillä en oo moista ääntä kuullu uudestaan.

Oisko lie sitten kovettunut kannakekumi vai vetonivelet mitkä paukkuu?

Kait se paukkuu -20 asteilla mersutkin?


Poissa ttll

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 303
    • Profiili
    • lindholm.1g.fi
Olikos tähän saatu jo lopullista vastausta? Mulla kuuluu kans toi kolaus, tosin vain kaasua nostaessa. Kaasua painaessa en sitä ole huomannut.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Vetarin nivelet vaihtoon ja jos neon kuivat eikä vuotoja näy, takuuseen 3-4 vuotta vanhatkin!

Merkkiliikkeessä ne aina yrittää vedättää, että kyllä siellä tuommoinen välys kuulu ollakkin. Kesällä ei kuulu, mutta talvella kolauttelee ja paikaltaan sekä meno 1-2 vaihteilla vähän töksäyttelevää kulku!

Tämä siis minun ja asentaja kaverini mielipide!


Poissa MM77

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili

Poissa masa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Ensimmäinen talvi räsällä ja alustasta alkoi kuulumaan hankaava ääni juuri tuon tyyppisissä tilanteissa. Viaksi paljastui vaihdelaatikon tuenta. Laatikko roikkui ja pääsi liikkumaan. Huollossa sanoivat, että näitä on volkkarin puolella tullut vastaan useampia.


Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
satunnaisesti liikkeelle lähtiessä ja ehkäpä vielä kakkosellakin kytkintä nostaessa aiheuttaa välillä tärinäjurmutusta. Oisko tuo vetonivel mahdollinen? Ei mitään isoa kolinaa mutta ihme tärinää. Ikäänkuin kytkin hyppisi, tuntuu että joku paikka löisi ylitse. Vaikea selittää, onkohan muilla vastaavia epämiellyttäviä kokemuksia. Ajamalla todella nätisti, ei tule moista ilmiöitä, mutta rivakampi lähtö aihetuttaa murhetta.


Poissa stuba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
diisseli rässin kanssa on ollut likipitäen uudesta saakka vaivana ihmeellinen klonk-ääni kun päästää kaasusta tai kevyesti mutta terävästi laittaa vedon päälle. Kaasulla pumppaamalla saa helpoimmin klonk klonk klonk (1 kolahdus / kaasun pumppaus tai kaasun nosto) äänen kuuluville. Huoltomies olin täysin kädetön tämän suhteen, kun takuun aikana hän sitä ihmetteli. Vittumainen ääni kuunnella, kun ajelee pienillä nopeuksilla esim kaupungilla.

Veikkaisin syyksi samaa josta Puuhis kirjoitti: "Etupäästä jalkatilan paikkeilta kuului epätasaisuuksissa, tiukemmassa kiihdytyksessä ja kaarteissa ajoittain terävä naksaus jonka myös tunsi lattiasta/polkimista.
Syynä apurungon venyneet kiinnityspultit jonka takia apurunko pääsi heilumaan koria vasten. Omassa kiikussa oli noin 2mm hiertymät korissa , kun apurunko heilunut (kilometrejä takana ~66tkm)."
Ja tuon jurnutuksen taitaa aiheuttaa hajoamassa oleva kaksoismassavauhtipyörä. (kuulemma ihan tyyppivika)