vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

ohjelmointi

Poissa tume2011

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Joo eli ei löytynyt kunnon topiccia octavia II:sen lastutuksesta!

Olis kiinnostavaa kuulla mitä lastuja muut on autoihinsa laittanut ja miten on toiminut/kestänyt??

Itse olen harkinnut digituningin ohjelmaa, onko jollain kokemuksia??


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Omasta löytyy Motorbitin softa ja tyytyväinen olen ollut. Tehoja tuli mukavasti lisää,  vääntökäyrä on todella tasainen ja ongelmia ei ole ollut! Suosittelen!


Poissa Jiimies

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 26
  • -06 RS Combi
    • Profiili
Samaa aihetta miettineenä kiinnostais tuon tekemisen mahdollisuus itse. Eli onko mahdollista kopioida softa omalle koneelle, käyttää puukotettavana ja törkätä takaisin? Kaapeli löytyy, mutta ohjelmisto läppärille ois hakusessa, mikäli tämä ylipäätään on mahdollinen skenaario.  ???

Heitelkääpäs kommenttia myös tähän!


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Samaa aihetta miettineenä kiinnostais tuon tekemisen mahdollisuus itse. Eli onko mahdollista kopioida softa omalle koneelle, käyttää puukotettavana ja törkätä takaisin? Kaapeli löytyy, mutta ohjelmisto läppärille ois hakusessa, mikäli tämä ylipäätään on mahdollinen skenaario.  ???

Heitelkääpäs kommenttia myös tähän!

Bensakoneen ohjelmistoa en lähtis sorkkimaan omin pikku kätösin :D ottaa meinaan aika helposti itteensä jos pääsee jossain vaiheessa käymään vähänkään laihalla. Dieselit tietysti aivan eri asia.


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Mulla on myös toi Motorbitin tekemä softa ja olen siihen tosi tyytyväinen. Kannattaa muuten katsoa sellainen paikka jossa saa auton myös dynossa mitattua ennen ja jälkeen softauksen. Tuolla Motorbitissä räätälöidään toi softa juuri kyseiseen autoon sopivaksi mittusten perusteella ja silloin siitä saa juuri sellaisen kuin toivotaan.
Eli tämänkin perusteella en lähtisi itse tuota softaa muuttelemaan.


Poissa KONE

  • Administrator
  • Mekaanikko
  • *****
    • Viestejä: 146
    • Profiili
    • http://www.fikkari.fi
Mulla on myös toi Motorbitin tekemä softa ja olen siihen tosi tyytyväinen. Kannattaa muuten katsoa sellainen paikka jossa saa auton myös dynossa mitattua ennen ja jälkeen softauksen. Tuolla Motorbitissä räätälöidään toi softa juuri kyseiseen autoon sopivaksi mittusten perusteella ja silloin siitä saa juuri sellaisen kuin toivotaan.
Eli tämänkin perusteella en lähtisi itse tuota softaa muuttelemaan.

Muistatko paljonko oli vakiona voimaa ?


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Tehoja tais olla 184hp vääntöä en nyt muista.


Poissa tume2011

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Itseäni huoletta vakio palikoiden kestävyys tuon lastun jälkeen. Tosin tuo digituningin lastu pitäisi antaa ulos noin 245hp/360nm
eli hieman vähemmän kuin monet muut. Olisi tosi kiva kuulla muilta tuosta kestävyydestä.


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Kyllähän se riippuu aika paljon myös ajotyylistä miten noi palikat kestää. Eipä ainakaan mulla ole ollut vielä mitään ongelmia.


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Itseäni arvelluttaa ohjelmoida 150tkm ajettua -08 tdi rs jossa dsg,tosin pdf suodattimen pois ohjelmointi voi tulla kyseeseen jos se tukkeutuu.Kaverilla Pasuunassa sama setuppi ja Motorbitin softa kyllähän se nyt ihan mukavasti kulki ei siinä mitään..


Poissa tume2011

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Rohkeasti vaan viestiä!!! kertokaa kellä kokemuksia on!


Poissa juige

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Terve.

Olen kanssa uusi RiisseliSkoodan omistaja ja iinnostaa tämä aihe myös, koska haaveena tällänen operaatio jossain vaihessa...mutta odotellaan nyt hieman vielä miten tuo yleensä ottaen kestää käyttöä. Lueskelin vanhoja juttuja lastutuksesta ja siellä näytti olevan paljionkin murheita tulleen lastutuksen jälkeen, mutta nämä ovat ilmeisesti saatu korjattua uudempiin ohjelmiin...

- Kestääkö vakio kytkin vielä noita tehoja kun on lastutettu? tosin vääntöhän pysyy monessa melkein samana kun vakiona...
- Mites kulutus lukenmat on muuttuneet?
- mitää muita ongelmia esim siinä surullisen kuuluisassa pakokaasujen poltto systeemissä ja saikos sen nykyään jotenki kierrettyä ohjelmallisesti?

nimimerkki. vielä todella tyytyväinen skodiasti(ja toivottavasti vielä vuodenkin päästä)


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Niin puheita! Häiskä kerto bensa räsässä 07 olevan 300 hv ja 420 nm ja ongelmia ei vaiheteiston kanssa, mutta vetonivelet meni vaihtoon, kun oli olleet "kuivat". Kytkimestä ei puhuttu, mutta luulen, että sekin oli vaihdettu! ???


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili

- Kestääkö vakio kytkin vielä noita tehoja kun on lastutettu? tosin vääntöhän pysyy monessa melkein samana kun vakiona...
- Mites kulutus lukenmat on muuttuneet?
- mitää muita ongelmia esim siinä surullisen kuuluisassa pakokaasujen poltto systeemissä ja saikos sen nykyään jotenki kierrettyä ohjelmallisesti?

nimimerkki. vielä todella tyytyväinen skodiasti(ja toivottavasti vielä vuodenkin päästä)
Mä oon nyt ajellu suunnilleen 15tkm lastutuksen jälkeen, eikä vielä ole omgelmia ollut.
-kytkimestä en osaa sanoa mitään, mutta tuntuu toi DSG ihan hyvin toimivan suuremmillakin väännöillä.
-kulutus on pysynyt käytännössä samana, eikä edes paljon nouse vaikka painuis kaasujalka vähän syvemmällekin.
- toi hiukkasloukku on toiminut lastutuksen jälkeen ongelmitta. Tosin ei tule paljon kaupungissa pyörittyä eli poltto toimii. Eiköhän osaava softan tekijä osaa ottaa tuon dsp:n huomioon eikä nosta syöttöjä liikaa sillä toi nokihan sen tukkii.


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Onko kokemuksia voimaa.comista? Ajattelin laittaa sen "force -voimaohjelman" 140 th ajettuun 170 hv TDI CR-koneeseen. Ja tietty DSG-lootalla, että saadaan lisää spekuloitavaa...