vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

ohjelmointi

Poissa scudo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Ei ole kokemusta voimaa.com:sta. Ainoat kokemukset on Findiesel:stä ja Ltr-racing:stä. Kummatkin osaavat tehdä DSG:lle sopivan ohjelman, voin suositella.


Poissa Jiimies

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 26
  • -06 RS Combi
    • Profiili
Samaa aihetta miettineenä kiinnostais tuon tekemisen mahdollisuus itse. Eli onko mahdollista kopioida softa omalle koneelle, käyttää puukotettavana ja törkätä takaisin? Kaapeli löytyy, mutta ohjelmisto läppärille ois hakusessa, mikäli tämä ylipäätään on mahdollinen skenaario.  ???

Heitelkääpäs kommenttia myös tähän!

Bensakoneen ohjelmistoa en lähtis sorkkimaan omin pikku kätösin :D ottaa meinaan aika helposti itteensä jos pääsee jossain vaiheessa käymään vähänkään laihalla. Dieselit tietysti aivan eri asia.

Hölmöltähän minä näytän, mutta en minäkään niiiiin tyhmä, että ite alkaisin leikkiä! ;) Tarkoitus oli viedä "osaavalle tekijälle", mutta kun en itse tätä "osaavaa kaveria" suoraan tunne, vaan on kaverin kaveri, niin sillä tätä imppausmahdollisuutta tiedustelin.

Eli, olikos niitä softia olemassa, eller inte?


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili

Poissa Jiimies

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 26
  • -06 RS Combi
    • Profiili
Eli ilman mitään ihmeyksiä pitäis saada omalle koneelle napattua...? Selkee, pitääpä kokeilla.


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
^Miten suuren säästön tässä oletat saavasi kun itse luet softan? Itsellä ei ainakaan riittäisi siviilirohkeus esim millään kwp2000 piuhalla alkaa fläshäämään ecua.

Yksi bitti vinoon ja huonolla tuurilla on 500€ verkonpaino johtosarjan päässä. Ajelee sopivaan paikkaan niin se softa irtoaa sopuhintaan ja samalla saat vielä tarvittaessa muokkautettua softaa mieltymystesi mukaan, eikä tarvitse tyytyä bulkkisoftaan.


Poissa Janecky

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Eli ilman mitään ihmeyksiä pitäis saada omalle koneelle napattua...? Selkee, pitääpä kokeilla.

Mielenkiintoinen aihe tämä ohjelman optimointi itse. Rahallisesti ja ajan käytön suhteen ei mitään järkeä, mutta harrastuksissahan näillä asioilla ei ole väliä. Ajatuksia kannattaa hakea vapaasti kehitetyistä moottoriohjaimista kuten Megasquirt. Siltä puolen selviää, mitä karttoja moottoriohjain sisältää ja miten niitä kannattaa optimoida. Moottori ohjauksen ohjelman saa autosta OBD:n kautta ulos, mutta se vaatii ohjelman. Sen jälkeen kun saat ohjelman ladattua, sinulla on heksatiedosto... jonka tulkitsemiseen tarvitset ohjelman-> saat ohjelman kartoiksi, joita on mahdollista muokata ymmärrettävästi.

Alkuun pääsee esim. Powergate laitteella jolla saat ohjelman heksana ulos http://www.alientech-to.it/ ,tätä käyttää useampi ohjelmistoja kehittävä yritys. Sitten vain ostetulla ohjelmistolla muokkailemaan karttaa( joka vaatii sitten hyvää osaamista moottori tekniikasta. ) Softa autoon ja sen jälkeen loggaamaan ohjelmistolla miten auto toimii esim. VCDS.
Helpottaa paljon jos laite on niin kehittynyt, että karttaa voi muuttaa lennossa...ilman koko ohjelman lataamista. Sen lisäksi valmiiksi muutetusta ohjelmasta kannattaa ottaa vinkkejä omiin muutoksiin. Jos tyhjästä lähdet tekemään, niin varaa aikaa projektiin...kehitystyö ottaa aikaa.

Viisaammat ampukoot väärät ajatukset alas :)


Poissa Jiimies

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 26
  • -06 RS Combi
    • Profiili
Eli ilman mitään ihmeyksiä pitäis saada omalle koneelle napattua...? Selkee, pitääpä kokeilla.

Moottori ohjauksen ohjelman saa autosta OBD:n kautta ulos, mutta se vaatii ohjelman. Sen jälkeen kun saat ohjelman ladattua, sinulla on heksatiedosto... jonka tulkitsemiseen tarvitset ohjelman-> saat ohjelman kartoiksi, joita on mahdollista muokata ymmärrettävästi.

Alkuun pääsee esim. Powergate laitteella jolla saat ohjelman heksana ulos http://www.alientech-to.it/ ,tätä käyttää useampi ohjelmistoja kehittävä yritys. Sitten vain ostetulla ohjelmistolla muokkailemaan karttaa( joka vaatii sitten hyvää osaamista moottori tekniikasta. ) Softa autoon ja sen jälkeen loggaamaan ohjelmistolla miten auto toimii esim. VCDS.

Nonni! Tällasta vastausta odottelin!  :D Tattista vaan Janeckylle! Kuinkas kiekko nykyään kulkee...? ;)

Edelleenkään ei oo tarkotus ite lähtee softaa puukottamaan, joten worry not my friends! ;)


Poissa tume2011

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
tänään vein auton pajalle jossa oli tarkotus laittaa digituningin lastu. Tuli muutama mutka matkaan
kun autoon on jo asennettu joku ohjelma joka on kuulemma salattu eikä pääse läpi laittelemaan uutta.
Olis kuulemma vakio softa päivityksellä joka laitettu huollon yhteydessä...kumma vaan ku on salattu ni
vaikeaa laittaa uutta tilalle :S kellään ollu vastaavia tilanteita??


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Ainakin ex kiesissä oli ostaessa MTM:n softa jonka asennuksessa oli ecuun lisätty salauspiiri. Softan sai luettua piuhalla ecusta, mutta uutta ei saanut piuhalla kirjoitettua salauslutikan läpi. Eli uuden softan laittamiseksi avattiin ecu ja kolvailtiin salauslutikka irti, jonka jälkeen sitten prommerilla flashättiin uusi softa ecuun. Ton jälkeen toki vielä piuhallakin flashäiltiin softaa useampaan kertaan, aina palikoiden päivityttyä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2011, 10:17:36 ap kirjoittanut Puuhis »


Poissa JRR

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Terve, pitkästä aikaa tälläkin foorumilla  ;D Tällainen kysymys tuli mieleen että onko kaikki RS:t samalla 6-v (manuaali)laatikolla? Onko laatikolle tiedossa jotain väännönkestorajaa, jos dieselissä eri loora niin erityisesti se kiinnostaa?

Tämä siksi että itsellä on ihan perus 105hp 5-v manuaali dieseli ohjelmoituna, ja kuulin mutkan kautta Skodan edustajalta että laatikko on speksattu palttiarallaa 280nm väännöille. Prkle kun tosta omastakin on ajettu rullilla yli 380nm, ja luuskahan se on silti joten vaihto RS dieseliin tuntuu ajankohtaiselta jos se kestäisi ottaa vähän enemmän voemoo... Vai jääkö 6-vaihteinenkin kestoltaan sinne vähän päälle 400nm kestoltaan?
Octavia TDI Elegance


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Kyllähän se on niin, että tehtaan edustajat lupaavat noille osille sen max keston minkä vakio koneet antaa eikä ns "virallista tietoa" saa mistään. Ton 6 vaihteisen DSG laatikon "luvataan" kestävän 380 nm, mutta mun Ocu ei varmaan oo ainoa DSG laatikkoinen VAG jossa on yli 400nm eikä mulla ole ollu mitään oireilua, että se ei voimaa kestäisi. Tietysti jos tota voimaa jatkuvasti käyttää niin varmaan paikat alkaa "ratkeamaan" eli onhan se pitkälti ajotyylistäkin kiinni. Kyllähän noissa valmistajien antamissa lupauksissa on aika suuret turvamarginaalit.
Eiköhän toi 6 vaihteinen manuaaliloota hyvin kestä. Luultavasti kytkin antautuu ensin. 


Poissa varmavoittaja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
http://promotech.se/?p=modelproducts&mId=2731 onko kenelläkään näistä vekottimista mitään tietoo tai kokemusta?


Poissa Tumpsaa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Elikkäs ostin täs juuri Octavia RS dieselin. Onko kenelläkää kokemusta sen ohjelmoinnista? mites sen DPF suodattimen kanssa? tuleeko jotakin vikoja? jos tulee kummoisia ja onko kalleita vikoja ollut ?



Siirsin tämän viestin, kun aiheesta on jo topicci olemassa
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2011, 11:29:19 ip kirjoittanut Kri »