vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Fabian viritys

Silverback

  • Vieras
Tuo asia varmaan noinkin voi olla.
Itselläkin viimeksi koodailivat viimeksi huollossa jotain. Uusimmat päivitykset softaan

Mutta entäs jos ei käytä autoa merkkiliikkeessä huolloissa.. kun nykyään ei ole pakko käyttää takuun aikana(takuu säilyy vaikka käytät muualla)
Mietin vain että olisiko siitä sitten jotain haittaa jos ajelis samalla softalla ties kuin kauan ilman päivityksiä. ??? Tuskin muilla "pikkukorjaamoilla"
Löytyy edes softapäivityksiä skodaan.. Niin silloinhan vois iskee teho softan heti kiinni.  ??? Pää jumissa välil näitten kans... ;D


Silverback

  • Vieras
Up. Vastailkaas joku fiksumpi onko tuosta jotain haittaa jos ei päivitä softaa ollenkaan ?  ???


Poissa Juhis

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 100
  • Fabia vRs -04
    • Profiili
No nuo tehtaan päivitykset on vähän päivityksestä kiinni niitä on erilaisia. Eli joihinkin 1.4 T koneisiin osa päivityksistä on ollut ihan vain tänne pohjolan olosuhteisiin tarkoitettuja. Esim. lisätty polttoaineen syöttöä, koska nämä pienet turbobensat on tehty niin egolokisiksi että niistä ei saa hukkalämpöä edes sen vertaa että ohjaamo lämpeäisi. :P Eli päivitykset eivät ole turhia osa vaan vaikuttaa vähän enemmän ja osa vähemmän auton toimintaan. Niin vaihdelaatikkoon kuin moottoriin tai muihin laitteisiin.
Kinkkisiähän nämä on, mutta itsekkin olen sitä mieltä että tehoa ei ole ikinä liikaa  ;)
Fabian kuvia
vRS=varsinainen Raketti Skoda


Poissa pappi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Manuaalit
kenellä on faktat - mikä maksimi momentti kestaa DSG7???  on mieli, että 250 NM - raja, mutta on mieli että n.300 NM voi olla. virityksella tule n.280 NM esim. REVO:sta stage 1


Vessu

  • Vieras
kenellä on faktat - mikä maksimi momentti kestaa DSG7???  on mieli, että 250 NM - raja, mutta on mieli että n.300 NM voi olla. virityksella tule n.280 NM esim. REVO:sta stage 1
Faktasta en tiedä,mutta näillä spekseillä mennään:

Tyyppi 0AM (DQ200)
•   7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 250 Nm
•   kuiva kaksoiskytkin, valmistaja LuK (valmistajan oma tuotenimi XSG)
•   vaihteiston ja tasauspyörästön öljytilavuus 1,7 litraa
•   mekatroniikkayksikössä oma hydrauliöljykierto suodattimella; tilavuus 1,1 litraa
•   sähkökäyttöinen hydrauliöljypumppu harjattomalla tasavirtamoottorilla, käy vain tarvittaessa
•   öljypumpun käynnistyspaine 40 bar, pysähtymispaine 60 bar
•   ei öljyn eikä suodattimen vaihtoa; suunniteltu kestämään vaihteiston käyttöiän
•   paino n. 70 kg
Onhan niissä jonkinlainen varmuusmarginaali onhan....?


Poissa pappi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Manuaalit
sen infon näin, mutta...momentti - kysymys...


Vessu

  • Vieras
sen infon näin, mutta...momentti - kysymys...
Aikanaan keskustelin LUK:in edustajan kanssa kaksoismassa vauhtipyörien väännön kestosta.
Hiljainen hyväksyntä oli sarja valmistustekniikan eroista johtuen 10% varmuus marginaali kaksoismassavauhtipyörien kestosta.
Tuskin se 250 Nm kiveen kirjoitettu totuus on,koska onhan täälläkin porukkaa jotka ovat penkittäneet autonsa ja tehot ja väännöt olleet
yli virallisen mitä Skoda ilmoittaa 180Hv/250Nm.


Poissa pappi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Manuaalit

Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Eiköhän se kytkin antaudu ensin ja sitten vasta laatikko. Toki tuon dsg.n saa rikki helpostikkin, esim. kun jää johonkin jumiin ja joutuu rynkyttämään edestakaisin.


Poissa pappi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Manuaalit
Skodalla on "oma" viritys-firma, melkein kuin Brabus Mersulla - BT. Heillä on tehty oma Fabia RS:n versio, vain moottrin softa vaihdettu, voi olla, että se REVO, ja momentti on 305 NM. Se on siinä.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
no ei hirveesti tule mietittya kun audi a1 ja uudet focus st ja fiesta st menee ohi. ja eiks tossa audi s1 ole sama kone tehoja vaan enemman. vaihteistosta en sitten tieda?


Poissa Juhis

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 100
  • Fabia vRs -04
    • Profiili
Ei audi S1:stä oo olemassakaan vielä. Ja mielestäni A1:een ei ole saanut tehokkaimmillaan muutakuin tuota samaa konetta mikä fabiassa on. Autojen painoerosta en osaa sanoa mitään..
Fabian kuvia
vRS=varsinainen Raketti Skoda


Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Audi.fi kertoo A1:stä:
Lainaus
1.4 TFSI S tronic
136 kW (185 hv)
Huippunopeus 227
0-100 km/h 6,9
Omapaino 1265 kg
Kokonaispaino 1640 kg

Eli hieman enemmän tehoa..

Edit: Fabian omapainohan on 1318 kg (molempien autojen painot kuljettajan kera)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2011, 02:25:58 ip kirjoittanut RekkaSeppo »
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

Ja aika paljon vähemmän painoa.

Täytyy varmaan meikäläisen aloittaa oman yhdistelmän painon pudottaminen itsestään kuljettajasta. Siitä voisi kevyesti poistaa tuollaiset 20 kg... ;D

Ensi vuonna pitäisi tulla markkinoille Audi A1 Quattro 2.0 184kW. Sitä en tiedä millä nimellä sitä tullaan kutsumaan (S1, RS1, joku muu).

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Niin itsekkin viittasin tuleviin auto malleihin Audi S1? ja Fordin ST mallit. Ja tulevaan kesään!