vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Blow off- asennus

Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
No nyt löyty YouTube sivustolta miehekäs osa Octaviaan. Eli hakusanalla: Skoda Octavia RS HKS blow off.
Eli kysymyksenä, toimiiko tuo osa Octaviassa niin kuin sen kuuluu? Kyselin joku aika sitten auton viritykseen erikoistuneesta liikkeestä blow off:ia räsään ja he sanoivat ettei toimi kunnolla ko. koneessa. Onkohan tilanne muuttunut? Toiseksi, syrjäyttäisikö blow off By-passin?
Alkoi meinaan lapsettaan ihan tosissaan noita suhinoita kuunnellessa=> pakko saada sellanen ;D


Poissa mjarno

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Jos haluat semmoisen "aivastus" äänen niin heivaa vakio ilmanputsari mäkeen ja laita kartio tilalle. Itse kysyin kanssa aluksi blow-offia mutta ammatilaiset kertoivat että ilmamassamittarin sijoituksen takia ei voi laittaa suoraan blow off venttiiliä. Itselläni on by-pass venttiili ja kartiosuodin. Ja kyllä niilläkin saa ihmiset katsomaan kun ohi ajaa ;)
-Jarno


Poissa Andy´s

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 90
  • Ocu II rs tfsi -2008-
    • Profiili
Eikö forgeltaki tullu ns.hybridi malli!eli ilma menee eka kiertoo sit vasta phiiiiihalle ;D ja t-smartilla on ainakin kyseinen malli...


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Joo lastulla ja kartiosuodattimella saa kivat äänet.
Mulla oli I koppasessa ja kait siitä putsarista tulee joku hepo lisää jos se saa mahd. kylmää ilmaa...
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
joo se varmaankin on tää "Forge SPLIT-R - Polished - The Splitter Recirculation and Blow Off Valve, "Blow-off-Bypass yhdistelmä ventiili mm. VAG:n 1.8T koneisiin.""
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Joo lastulla ja kartiosuodattimella saa kivat äänet.
Mulla oli I koppasessa ja kait siitä putsarista tulee joku hepo lisää jos se saa mahd. kylmää ilmaa...

itsellä on bsr optiflow kartiosuodatin kitti. kivat äänet ne oli vähän aikaa mut nyt se kuulostaa lähinnä tylsältä yskäsyltä  :( eli jotain sille saralle täytys kehittää tässä :) kenties joku forge tilalle...
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
No mulla on ittelläni sellainen levymallin vapaavirtaussuodatin. Kyllähän sillä ja lastulla jo jonkinlaisia pihinöitä saa aikaseks. Silti toi blow off kuulosti paaaaljon paremmalt!
Mites muuten kun porukalla on noita kartio filttereitä, onko mennyt paljon MAF:feja? Kuulin et niistä menis aika paljon roskia läpi ja sen takia ei olis kovin koneystävällisiä. Varsinkaan talvella??


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
no mulla on ollu jonkin aikaa optiflow kiinni... olen 1000km välein tarkastanut maffin. suodatin on niin nopee irrottaa ja laittaa takas et ihan rutiinilla tulee katsottua kuukauden välein  8)
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Kartio oli mulla muistaakseni pari kesää kiinni. Talvella en pitänyt.
Ei varmaankaa tuu ongelmia kun suodatin on mallia "kuiva" eikä öljyttävä.
Ja muistaa putsata suodattimen pari kertaa kesässä.
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Mites tollanen kuiva suodatin, onko siinä jokin vaihtoväli samalla tavalla kuin normi suodattimessa? Ja minkä ihmeen takia ne ylipäätänsä tekee öljyttäviä malleja ku niiden kanssahan on vähän niinku 50/50 et onko liikaa öljyä joka tukkii MAF:fin. Jos kerran kuiva suodatin toimii yhtä hyvin.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
ei ole minulla ainakaan mitään tietoa kuivan suodattimen iästä. mulle on kerrottu vaan että kun sen pitää puhtaana ne se on käytännössä "ikuinen" :P tiedä sitten sen tarkemmin
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Kuiva on vissiin "ikuinen"...tai joitain vuosia ???
?-ljy vissiin sitoo pieniä lika partikkeleita paremmin ???
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Kuivasta paperikartiosta menee isommat partikkelit läpi kuin öljytystä. Lähinnä MAFfia ajatellen on kuiva parempi mutta toimii se öljyttykin. Tarkoitushan ei ole uittaa sitä öljyssä vaan kevyesti sumuttaa.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
joo se varmaankin on tää "Forge SPLIT-R - Polished - The Splitter Recirculation and Blow Off Valve, "Blow-off-Bypass yhdistelmä ventiili mm. VAG:n 1.8T koneisiin.""
Tässä kun lueskelin näitä vanhoja viestejä niin alkoi taas tekemään mieli tota pilliä! Joten:
-Eroaako toi yllä esitetty malli muuten normi by pass venttiilistä kuin, että toi ilmeisesti päästää ylimääräiset ahdot pihalle tosta "torvista" mikä näkyy doc powerin kuvaston kuvasta?
-Jos kerran normaali blow off ei toimi, niin miksi tuo toimisi? Eli mikä blow off venttiilissä on sellaista ettei se toimi räsässä? Rikkooko se jotain?
-Tossa sanotaan, että sarjassa mukana sokkolautanen normaaliin by pass käyttöön? Eli pienellä viritykselläkö saa vaihdettua by passiksi?
Ajattelin soitella doc powerille näistä, mutta ajattelin jos jollakulla on jotain näkemyksiä näistä asioista. Sais esitettyä heillekkin jotain muitakin pointteja asiasta!


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
ihan tarkkaan en muista mikä siinä oli ettei dumppia voi käyttää vagin 1.8t:ssä.. joku ahtopaineen nousuun liittyvä ongelma sen kanssa oli.

ps. itse vaihdoin tänään Audi TT:n by-bassin octavian muovi/kumisen tilalle :)
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01