vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Blow off- asennus

Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Nonni, nyt tuli hankittua ja ruuvattua kiinni toi Forgen Split-R blow off ja by pass yhdistelmä. Aikamoiset on suhahdukset  8)
Se on tosiaan kaiken lisäks sellanen et siitä saa modattua joko pelkän by passin tai pelkän blow offin. Se pelkkä blow off ei kuulemma sinänsä ole suotavaa että jotkut seokset saattaa mennä liian laihoiks ja se taas rikkoo katin ja turbon  :-\
Mulla se on nyt tossa hybrid mukautuksessa eli päästää 30% pihalle siitä blow off puolesta. Loput menee kiertoon normi by passin tapaan!
Täytyis huomen vaan soittaa sinne doc powerille et ku siitä pääsee sellanen outo jälkiääni ku polkasee kaasua. Ensin tulee se miehekäs suhahdus, mikä lähes tulkoon rikkoo äänivallin  ;D ja sen jälkeen tulee sellanen outo jatkuva "narina" ääni sieltä venttiilistä. Ihan kuin siellä jäis joku hyrrä pyörimään vähäksi aikaa. Sit jos taas nostaa rauhallisesti kierroksia niin ei kuulu narinoita eikä myöskään niitä suhinoita! Eli joko se normaali ääni, se on broukken tai sitten siinä on säädöt persiillään! Sitä ku on mahdollista myös säätää jotenkin ahtoihin sopivaks  ??? ??? ???


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
itsellä on bsr optiflow kartiosuodatin kitti. kivat äänet ne oli vähän aikaa mut nyt se kuulostaa lähinnä tylsältä yskäsyltä  :( eli jotain sille saralle täytys kehittää tässä :) kenties joku forge tilalle...
Onko sulla muuten se lämmönsuojapelti tossa mukana eli onko sama mitä myydään tuolla Doc Powerin sivulla
http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=86&sbrand=46&smodel=48&sengine=49


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
juurikin tuo kitti... missä on lämpöpelti ja filtteri jolla ei tee yhtään mitään.. :D mulla on apexi dual funnel kuivafilsu odottamassa et sählään sen kiinni.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
juurikin tuo kitti... missä on lämpöpelti ja filtteri jolla ei tee yhtään mitään.. :D
Millä lailla ei tee mitään  ???
Oli muuten viallinen se forge jonka hommasin sieltä Doc Powerilta. Se "narina" ei kuulunu joukkoon. No jokatapauksessa kun kävin siellä vaihtaa sen forgen niin siinä sitten ilmeisesti juurikin omistaja sovitteli sitä viallista osaa heidän edutusautoonsa, eli siihen ibizaan joka on heidän sivuillaa, kokeillakseen pitääkö samaa ääntä siinäkin. Ibizassa oli tietenkin lastu, kartiofiltteri ja tämä forgen hybridi. Äänet oli yhdet hienoimmista mitä olen kuullut.
Sen takia kyselin tosta bsr:stä koska sen jos asentais vielä niin sen jälkeen pitäis olla niin hyvät äänet kun on mahdollista saada tolle pihinäpuolelle.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
sillälailla ei tee mitään et se on öljyttävä filtteri ja jos oot lukenu forumia ni öljyttävä filtteri hajottaa maffin :)
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Se on ihan totta, että öljyttävä rikkoo MAF:fin, mutta käytännössä vain siinä tapauksessa jos öljyä käyttää liikaa.
Itse olen nyt ajellut öljyttävällä levymallin "vaparilla" n. 20000km. eli se on huollettu 3krt. Ei ole ainakaan MAF:fi vielä hajonnu kun oon maltilla öljynny.
Sen verran oon tosin kuullut että talvella ei kartiomallista kannata käyttää. Ilmeisesti päästää vähän enemmä jotain (?) läpi kuin levymalli.
Näin ollen ajattelinkin kesäksi tota bsr:n kartioo jos sen kerran pystyy suht vaivattomasti vaihtamaan  ??? ??? ??? takaisin levymalliin.


Jonde

  • Vieras
Kartion käyttöä on hyvä välttää vain siellä missä on talvella lunta, jäätä ja pakkasta, voi vetästä oikeissa oloissa ittensä jäähän ja sitä kautta sitten kaasuläpän kun ilma on oikeasti kylmää. Esim. PK-seudun talvessa ei ole mitään estettä kartiolle, ei ole lunta, jäätä eikä pakkasta joten itsekkin pidin kartion kiinni ensimmäistä kertaa ympärivuoden.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
ei pidä täysin paikkaansa. -30 asteen pakkasessa ajanut kartiofiltterillä, Apexin dual funnel ja autona oli gt primera. ei ollut mitään ongelmia 2 viikon aikana.

unohtui mainita että mulla on ollut skodassa koko talven bsr kiinni ja kävin juuri viime viikolla kuusamossa jossa oli -20...-30 astetta pakkasta ja en kyllä havainnut toiminnassa eroja etelän +5 astetta ja kosteaan ilmaan
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2008, 06:27:21 ip kirjoittanut Sampza »
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Kartion käyttöä on hyvä välttää vain siellä missä on talvella lunta, jäätä ja pakkasta, voi vetästä oikeissa oloissa ittensä jäähän ja sitä kautta sitten kaasuläpän kun ilma on oikeasti kylmää. Esim. PK-seudun talvessa ei ole mitään estettä kartiolle, ei ole lunta, jäätä eikä pakkasta joten itsekkin pidin kartion kiinni ensimmäistä kertaa ympärivuoden.
Oon ymmärtänyt että talvikäyttöä ei suositella lähinnä sen takia, että teillä on huomattavasti enemmän kaiken maailman paskaa kuin kesällä, mikä menee helpommin läpi kartiosta kuin levystä. Vaikka ovatkin yleensä samaa materiaalia samalla valmistajalla on se kartio kuitenkin avarampi. Vaikka levymalli olisikin ns. vapaastivirtaavaa mallia.
Mites Sampza se vaihto siinä bsr:ssä. Korvataanko se orkkis kotelo missä on se levysuodatin sillä kotelolla mikä siinä bsr:ssä tulee mukana? Vai mikä toi lämmönsuojapeltiviritys oikein on?


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
siis se bsr optiflow on Täysin korvaava osa sen alkuperäisen muovipömpelin tilalle :) eli se lähtee hittoon sieltä... optiflow asettuu alkuperäisen filtterin kiinnityskohtiin. 100% BOLT-ON! :D
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Ilves

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
  • Ahdin määrää tahdin
    • Profiili
Itselläni on ollut jo pari kesää ja osan talvea kiinni toi bsr kartio sekä sen kaverina forgen bypass Ei ole ainakaan toistaiseksi mennyt maf rikki ???  Kyllä tälläkin yhdistelmällä saa kanssa kulkijoiden niskat kääntymään ::)


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
täällä on vaihtunut jo optiflow pois ja tilalle tuli Apex'i Dual Funnel -filtteri joka on omatekele telineessä jossa filtteri saa kunnolla ympäriltä ilmaa.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
täällä on vaihtunut jo optiflow pois ja tilalle tuli Apex'i Dual Funnel -filtteri joka on omatekele telineessä jossa filtteri saa kunnolla ympäriltä ilmaa.

No niin, tuli eilen asennettua tuo samainen Apexi -setti ja hyvin toimii. Tuli semmoinen fiilis, että miksi ihmeessä en ole tätä jo aiemmin tehnyt.   :)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
täällä on vaihtunut jo optiflow pois ja tilalle tuli Apex'i Dual Funnel -filtteri joka on omatekele telineessä jossa filtteri saa kunnolla ympäriltä ilmaa.

No niin, tuli eilen asennettua tuo samainen Apexi -setti ja hyvin toimii. Tuli semmoinen fiilis, että miksi ihmeessä en ole tätä jo aiemmin tehnyt.   :)

minkälaisen telineen teit apexille?
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Kehittelin tuommoisesta lisävalotelinestä tuen ja täytyy sanoa, että yllätyin itsekin hyvästä lopputuloksesta.  8)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03