vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Öljynkulutus! Lue!

salama · 188 · 178912

Poissa pappi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Manuaalit
nyt on oma mieli, ja se on totta - eri öljy ja eri kulutus. jopa SHELL parempi kun MOBIL...
paras on CASTROL.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
mulla on castrolit pannussa. oikein lukee oljykorkissa. 4 litraa kaiken kaikkiaan kuluttanut 27000 mittarissa. 17000 vaidettiin suodatin!


samppä

  • Vieras
Ekat 15 tonnia meni ilman öljynlisäystä, nyt sitten 5 tonnia myöhemmin tänään alko taas öljyvalo vilkkuun ja meni kolmas litra 5 000 kilometriin. Toki tässä välissä on tullut talvi mutta voiko se nyt noin paljon vaikuttaa öljynkulutukseen, mene ja tiedä. Tulis jo sulat tiet niin pääsis kellottaan että onko tehot ja kiihtyvyys tallella. Onneks tuli kellotettua nuo ennen talvea.

mitäs öljyä oot faabiolle juottanu ?

mobil 1 esp formula 5w30. Samaa kamaa sain litran törpön auton mukana joten ei oo kehdannut mennä vaihtamaan kesken ajojen merkkiä.

juu tuota esp formulaa olen itekki käyttäny. n. litra menny per 4000km. ite en oo huomannu et olis öljyn kulutus lisääntyny talvella


Poissa pappi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Manuaalit
no, 4000 km ja litra! mulla litra per 1000 km ESP:lla
alkuperäisillä Castrolilla oli 130 grammaa per 1000 km!


Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Ensimmäisen kerran vilahteli öljyvalo.
Ja mittarissa aika tarkkaan 8 000 km.

Ja toinen litra.. Mittarissa 12 140 km.
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
 Kyllä se kulutus loppuu jos ei missään ole vikaa. 4 l /25tkm on normaalia, kunhan vaan moottorin toiminta (käyntiäänet) on normaalia. Meitin auto 0-100 km/h  ;D JOKA KERTA 6,6-6,8 s (uudet renkaat),. bensa 8,4l /100km moottoritie ja kaupunki (2000km) ???


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
1.4 TSI koneissa ollut ihmeellisiä eroja öljynkulutuksessa, osa koneista suorastaan polttaa öljyä kun taas osassa öljynkulutus on normaalia eli luokkaa 0,1 litraa / 1000 km.

Tossa hieman ihmetelly moottorinumeroita kun osassa koneista lukee CAVE ja osassa CAV, voisiko räsäkuskit vilkaista mitä moottoritietoja teidän koneista löytyy, tieto löytyy tarrasta konehuoneen puolelta jakopään kuoresta, vastaava tieto pitäisi olla myös huoltokirjassa olevassa tarrassa.

Mulla koneessa on koodi CAV ja huoltokirjan tarrassa lukee CAV MPP XE, joistakin ulkomaisista tietolähteistä lukenut että räsä, polo ja seat TSI koneet olisi merkitty koodilla CAVE myös moottoriin ja huoltokirjaan.

Itellä syö kone öljyä 0,33 litraa tonnilla ja jatkuvasti saa olla lisäämässä. Jotain ihme eroja näissä moottoreissa on, tehdas kuulemma kehittelee jotakin ihmeellistä huohotinsysteemiä joka korjaisi vian, ihmetyttää vaan miksi osa koneista toimii normaalisti ilman mitään huohotinvirityksiä??? Eli asennetaanko näihin edes samoja moottoreita kun noita 1.4 TSI koneita on aika moinen valikoima, laatuerot näissä CAVE moottoreissa ovat aivan käsittämättömiä.

Jos tosiaan viittitte katsoa nuo koodit, jos osalla on CAV ja osalla CAVE motit niin sitten on jotakin feelua näiden toimituksissa, selvittelen jo asiaa maahantuojan kanssa ja nämä tiedot ovat enemmän kuin tarpeellisia.

Kiitos.


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Huoltokirjassa oli CAVE... Mutta motista en löytänyt, kuin C 170910 ja     Isoilla numeroilla        951.,
                                                                                                                                         27-ja kirjain

Tosin tarrassa oli myös maininta cav ja kuusinumeroinen luku perä jälkeen.

., tarkoittaa numeroa

Kiitos. Onko mitään mahdollisuutta saada vielä kuva siitä huoltokirjan tarrasta ja jos löytyy niin myös siitä koneen tarrasta? Laitan omat kuvat huomenna kun saan kaapelin jolla siirtää ne koneella (kaapeli on toimistolla).

Tossa kuva mistä näkee sen koneessa olevan tarran sijainnin, on sen muovikuoren/-putken alla koneen päädyssä.

http://www.vagarena.fi/index.php?action=dlattach;topic=8160.0;attach=15430;image


samppä

  • Vieras
mullakin huoltokirjan tarrassa CAVE. moottoritilan tarrassa CAV ja 6 numeroa. paljon muitakin samoja numeroita ja kirjaimia kuin salamalla. öljyn kulutus about samaa luokkaa kun keni1 : llä.


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
mullakin huoltokirjan tarrassa CAVE. moottoritilan tarrassa CAV ja 6 numeroa. paljon muitakin samoja numeroita ja kirjaimia kuin salamalla. öljyn kulutus about samaa luokkaa kun keni1 : llä.

Skodalla taitaa olla eri käytäntö tuon koodin käytön kanssa, mullahan auto on Polo GTI.

Sain eilen mielenkiintoista infoa oman autoni toimituksesta, päivämäärät ei enää oikein täsmää. Aloitetaan vaikka tilauksesta, autokauppa tehtiin 19.10.2010, arvioitu toimitusaika reilu 4 kuukautta. Auton tuotantoviikoksi vahvistettiin hieman myöhemmin viikko 4 tammikuu 2011 ja vielä tammikuussa annettiin ymmärtää että auto on vasta menossa tuotantoon. Nyt on kuitenkin käynyt ilmi, että autoni on lähtenyt tehtaalta jo 11.12.2010 eli se on valmistunut 1,5 kuukautta ennenkuin sitä alettiin kasata ja se on matkustanut espanjasta suomeen yli 2 kuukautta??? Maahantuoja vielä vahvisti tuon valmistuspäivän.

Näitä autoja rahdataan suomeen saksan kautta, ettei vaan saksassa vaihtuisi tehtaan vaihtomoottori ja vaihtolaatikko keulille, molempia tehdas vaihtaa ja korjaa työkseen sen verran paska moottori ja laatikko on kyseessä. Tuo vaihtomoottori vaihtoehto kuulostaisi sikäli järkevältä, että näissä on tosiaan aivan järkyttäviä laatueroja. Tehtaan öljynkulutusrajat 0,5 litraa per 1000 km vapauttaa heidät omasta mielestään vastuusta mitä tulee moottorin vialliseksi toteamiseen, heidän mielestään uusi auto voi huoletta polttaa 15 litraa öljyä 30 tkm LL huoltovälillä.

Jotenkin haiskahtaa vaan siltä tuo homma että on laskettu että ne vaihtomoottorit kestää sen takuuajan ja sitten asiakas alkaa juosta korjaamolla. Seli seli selitellään viat jos mistäkin johtuviksi.

Mulla muuten mutta kun tuo öljynkulutus ei ole se ainoa juttu, vaan autoon tulee kesäkuussa koneremppa jossa vaihdetaan parempi jakopää ja uudenmallinen vesipumppu, lisäksi kampikammion tuuletusletku on vikailmoituksen mukaan joko irti tai haljennut, autolla on ajettu 20 tkm.

Tästä ilmeisesti turha jatkaa enempää, pyysin maahantuojaa toimittamaan jotakin dokumenttia siitä kehitteillä olevasta huohotinsysteemistä niin eipä löydy muuta kuin tyhjiä lupauksia.

Asia mun osalta täällä loppuun käsitelty, tsemppiä muille vastaavan murheenkryynimotin omistajille. Siis kyllähän autolla ajaa koska se toimii mutta yllättävän känteen sai tämä kauppa, kävin vain vaihdattamassa uudehkoon autooni kesäksi uudet öljyt ja nyt se menee 'kesäksi' koneremppaan :)


Poissa repa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Itse ajanut männänrenkaiden vaihdon jälkeen vähän reilut 8000km ja kolme kertaa öljyä lisännyt tämän jälkeen, eli ei se öljynsyöminen ole vieläkään täysin loppunut. Sen verran muutosta öljyn suhteen että nyt koneeseen menee 5w40 Castrol Edgeä ja kiinteät 15000km huoltovälit.


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Eikös öljyn syönti pitäisi loppua 30tkm jälkeen. Näin ainakin joskusti liikkeessä väittivät. Mutta jos tuommoisia määriä kuluttavat öljyä niin tuskin loppuu. Ei itselläkään ole paljoa jäljellä tosta litran kannusta. Ajettu autolla nyt vähän päälle 15000km ja öljyt vaihdettu kerran kun mittarissa oli 5400km.
VRS


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili
Omalla autollani on nyt ajettu 30.000 km. ?-ljyt on vaihdettu kaksi kertaa, ensin 10.000 km kohdalla ja sitten ensimmäisessä virallisessa huollossa (26.000 km). Itse olen öljyä lisännyt kaikkiaan litran. Koskaan ei  kuitenkaan lisättäessäkään ole öljynpinta ollut mittatikussa 1/3 alempana. Paljon on tosiaan eroja autojen öljynkulutuksessa. Siitä huolimatta hiukan epäilyttää nuo Keni1:sen jutut vaihtomoottoreista...

Viikonloppuja!

- Litti
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2012, 02:54:40 ip kirjoittanut Litti »
Citigo 75 Dynamic


Poissa Keke78

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 64
  • Faaabio
    • Profiili
Auto on tällä hetkellä 1000 kilometrin öljynkulutusseurannassa, n. 800 ajettu ja öljyä menny pikkasen reilut sentti ylärajasta eli todennäköisesti toleranssien sisällä mennään. Eli ei auta ko alkaa ettiin jostain tukkupakkauksia mobil 1 rally-formulaa.


Poissa KTI

  • vRS jäsen
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 48
    • Profiili
?-ljykulutus tasaantui noin 250ml/1000km lukemiin talven ja alkukevään aikana. Noin äkkiseltään voin sanoa, ettei kulutus ainakaan ole laskusuunnassa, kesän ja vauhdikkaamman ajon alettua. Kone on toiminut kuin Singeri noin muuten.

Onneksi öljyt ei kauheesti kustanna kun tuli tilattua Saksasta paketti Castrolin öölipöniköitä, mutta ei ole näin paljon tarvinnut lisätä mihinkään koneeseen sitten 80-luvun johonkin 70-luvun katiskaan... 2-tahtiset on sitten erikseen. ;)