mullakin huoltokirjan tarrassa CAVE. moottoritilan tarrassa CAV ja 6 numeroa. paljon muitakin samoja numeroita ja kirjaimia kuin salamalla. öljyn kulutus about samaa luokkaa kun keni1 : llä.
Skodalla taitaa olla eri käytäntö tuon koodin käytön kanssa, mullahan auto on Polo GTI.
Sain eilen mielenkiintoista infoa oman autoni toimituksesta, päivämäärät ei enää oikein täsmää. Aloitetaan vaikka tilauksesta, autokauppa tehtiin 19.10.2010, arvioitu toimitusaika reilu 4 kuukautta. Auton tuotantoviikoksi vahvistettiin hieman myöhemmin viikko 4 tammikuu 2011 ja vielä tammikuussa annettiin ymmärtää että auto on vasta menossa tuotantoon. Nyt on kuitenkin käynyt ilmi, että autoni on lähtenyt tehtaalta jo 11.12.2010 eli se on valmistunut 1,5 kuukautta ennenkuin sitä alettiin kasata ja se on matkustanut espanjasta suomeen yli 2 kuukautta??? Maahantuoja vielä vahvisti tuon valmistuspäivän.
Näitä autoja rahdataan suomeen saksan kautta, ettei vaan saksassa vaihtuisi tehtaan vaihtomoottori ja vaihtolaatikko keulille, molempia tehdas vaihtaa ja korjaa työkseen sen verran paska moottori ja laatikko on kyseessä. Tuo vaihtomoottori vaihtoehto kuulostaisi sikäli järkevältä, että näissä on tosiaan aivan järkyttäviä laatueroja. Tehtaan öljynkulutusrajat 0,5 litraa per 1000 km vapauttaa heidät omasta mielestään vastuusta mitä tulee moottorin vialliseksi toteamiseen, heidän mielestään uusi auto voi huoletta polttaa 15 litraa öljyä 30 tkm LL huoltovälillä.
Jotenkin haiskahtaa vaan siltä tuo homma että on laskettu että ne vaihtomoottorit kestää sen takuuajan ja sitten asiakas alkaa juosta korjaamolla. Seli seli selitellään viat jos mistäkin johtuviksi.
Mulla muuten mutta kun tuo öljynkulutus ei ole se ainoa juttu, vaan autoon tulee kesäkuussa koneremppa jossa vaihdetaan parempi jakopää ja uudenmallinen vesipumppu, lisäksi kampikammion tuuletusletku on vikailmoituksen mukaan joko irti tai haljennut, autolla on ajettu 20 tkm.
Tästä ilmeisesti turha jatkaa enempää, pyysin maahantuojaa toimittamaan jotakin dokumenttia siitä kehitteillä olevasta huohotinsysteemistä niin eipä löydy muuta kuin tyhjiä lupauksia.
Asia mun osalta täällä loppuun käsitelty, tsemppiä muille vastaavan murheenkryynimotin omistajille. Siis kyllähän autolla ajaa koska se toimii mutta yllättävän känteen sai tämä kauppa, kävin vain vaihdattamassa uudehkoon autooni kesäksi uudet öljyt ja nyt se menee 'kesäksi' koneremppaan