Vitut oo tapahtunu vielä mitään mun autolle. Paitsi se että huollon jälkeen (28500km) on laitettu jo neljäs litra lisää öljyä (32000km). Tai no on sen verran että silloin vk33 ma liikkeestä soitettiin että kestää vielä jonkin aikaa maahantuojan puolelta mutta sua ei olla kokonaan unohdettu. Aion kyllä vaatia jotain kompensaatiota tuosta öljystä, 11 x 17 euroa joutunu jo lisäämään ylimmääräistä.
Kekellle ja muille tiedoksi, että korjaus on ainakin virallisesti vain huohotinputken vaihto, mulla asiasta korjaamon korjauslappu ja olen nähnyt kuvan (kuva tallessa) siitä uudesta huohotinputkesta ja se on ulkoisesti aivan saman näköinen kuin alkuperäinen, jos se oikeasti auttaisi niin putken sisähalkaisijaa olisi pitänyt suurentaa eli putkea kovertaa joilloin alkuperäisen putken lujuus kyllä kärsisi
Jos huohotus olisi liian ahdas niin ainakin teoriassa on mahdollista että se lisää öljynkulutusta koska kampikammion paine pääsee kasvamaan ja sylinterien ohivuoto näin kasvaa. Uusi huohotinputki pitäisi siis olla halkaisijaltaan suurempi kuin vanha jotta sillä olisi jotain vaikutusta. Erään mainitun konsernimiehen auto kulutti vain 0,1 tonnilla eikä siihen tarvinnut tuota uutta huohotinta laittaa ja silti siinä pienin kulutus mitä näistä koneista on raportoitu.
Mulle oli tästä päivästä alkaen varattu 2-3 päivää auton korjaamiseksi (kulutus 0,33 litraa / 1000 km), maahantuoja on erikseen luvannut korjauksen autoon asiakastyytyväisyyden nimissä. En jättänyt autoa pajalle koska tuon letkun vaihdon voi tehdä myöhemmin määräaikaishuollossa n. 4000 km päästä. Otin mukaan lapun jossa osalista korjaukseen, vain tuo letku oli tähän tilattu eli mitään muuta ei ainakaan virallisesti vaihdeta, letkun vaihdosta jos sen muussa yhteydessä tilaa joutuu maksamaan letkun hinnan 63 euroa ja 1 h työn, ihmettelen miksi tunnin duunia varten oli varattu 2-3 päivää remonttia??? Ehkä autoon olisi saatettu tehdä jotain muutakin mutta kuten mainittu niin rempan ehtii tehdä määräaikaishuollon yhteydessä autossa kun ei ole mitään muuta vikaa kuin mun mielestä liian suuri öljynkulutus joka tosin mahtuu volkkarin raameihin eli ei ole varsinainen vika
Laitan myöhemmin tänään kuvia aiemmin mainitun konsernimiehen auton kulutuksen tiedoista samoin kaikki faktat jotka todistavat hänet konsernimieheksi etc niin ei jää mitään epäselvää, on tosiaan perin kummallista että VW korserniin kuuluvan auto on ainoa josta on virallisesti raportoitu ns. normaali tai ainakin vielä jotenkin hyväksyttävä 0,1 / 1000 km öljynkulutus normaalin ollessa 0,5 / 30 tkm. Kaikkien muiden autot ovat kuluttaneet parhaimmillaankin 1 litra per 7000 km ja monilla jopa 1 litra per 1000 km eli konsernimiehen auto on huomattavasti parempi kuin asiakkaiden autot???
Mainittakoon vielä että Vagarenalla tämä informaatio on jo 2 kertaa poistettu (ensimmäisen kerran elokuussa ja nyt sunnuntaina viimeksi) eli on aivan liian arkaluonteista asiaa konsernille, näin ollen koska aineisto ei sisällä mitään asiatonta niin ainakin Vagarena on konsernin valvonnassa tai sitten en ymmärrä miksi tieto ei saa olla esillä. Viestien poisto on tehty vedoten asiattomuuksiin, kuitenkin on tuotu esille vain virallinen normaali kulutus 1.4 TSI twincharger 132 kW moottoriin ei muuta.
Laitan kuvat ensin admineille ja jos joku heistä ei halua kuvia julki niin ilmoittaa mulle ja tähän ketjuun. Saamme nuo kulutukset korjattua vain yhteispelillä, oman autoni korjaukset saan kyllä näillä tiedoilla, mutta jotta jatkossa emme joutuisi vastaavan ongelman kanssa tappelemaan niin nyt kannattaa tämä asia hoitaa kerralla kuntoon. Se on niin asiakkaiden kuin autonvalmistajien hyväksi kun ei tarvi tapella eikä kusettaa vaan kannetaan vastuu virheistä jos niitä on tehty.