vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Öljynkulutus! Lue!

salama · 188 · 178890

Magilla

  • Vieras
Oikeassa olet, tuskinpa kaikki käyttää samaa merkkiä. Silti oli ihan jees että JaVa^ julkaisi tuon linkin.Mistähän porukka joka ei pyöri näillä sivustoilla saisi tuon saman listan :(
Onhan siitä listasta selkeästi hyötyä, mutta mahtaako listan kaikissa tötsissä olla edes tuota mainintaa VW 50400 ??
Omassa öljyntäyttökorkissa ei ole mitään merkkiä mainittu, mutta noista 5W-30 mehuista puuttui ainakin:
Motul 8100 Eco-nergy (jossa myös mainitaan että soveltuu hyvin mm nurkka-ajoon)
Pennzoil Platinum
Quaker State Ultimate Durability Q
Niinpä luotan edelleen saman merkkiseen öljyyn kuin mitä käytin viimeksi Mitsubishi Colt Ralliart Turboon josta oli revitty irti 220 hv. Eli Motuliin.
Shelliä en laittaisi vieläkään mihinkään koneeseen vaikka Helix Ultra mainittiinkin. Vaahdottaa aivan sairaasti.
Jos kone possahtaa Motulin takia niin kerron siitä ensimmäiseksi tällä foorumilla  ;D   Otan sen suunnattoman suuren riskin että ajan kyseisellä öljyllä vaikka VW 50400:aa ei ole mainittukaan.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Ei se kone mihinkään posahda... Tarvii tossa talvella katsella. Miten tätä nyky räsää huolletaan. Kun on kone huoneessa n.25% kaakkeja enemmän! Lisääkin sopis! Vaikka litrateho vaikuttaakin jo hurjalta!


Poissa Puuhis76

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
  • Fabia vRS Combi 2010
    • Profiili
No nyt on sitten ihan normi huoltokäynti tehty eli moottori vaihdettiin. Katsotaan miten tuota öljyä syö.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Hyvä juttu sulle! Toivotetaan onnea uuden koneen kanssa! Jos kuluttaakin, niin älä koskaan odota öljyvalon vilkkumista! Koska silloinhan koneessa on vaan 2,5l. Normaalin 3,6l litran sijaan. Ei kai ne sille uutta 2 vuoden takuuta antanut!


Poissa Puuhis76

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
  • Fabia vRS Combi 2010
    • Profiili
Toi takuu homma jäi kysymättä. Mietin samaa itsekin ja vitutti kun oli hiukka hoppu autoa hakiessa. Tuskinpa.
Täytyy kyllä kysäistä. Varmaan takuu työlle niinku yleensä. Sitä voi sitten
ihmetellä mitä se pitää sisällään.


Poissa Mika86

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
No mulla on myös ongelmia öljykulutuksen kans. Viime vuonna marraskuussa Vehossa(sieltä myös auto oli ostettu) vaihdettiin männänrenkaita se piti auttaa asialle,mut se ei auttanu mitään. Kesäkuussä taas kävin Vehossa niin siellä tarkastettiin öljykuulutus ja todettiin et edelleen syö sitä aivan liian paljon.Niin nyt syksyllä auto sai uusi huohotinputki mut valitettavasti sekä ei auttanu!! >:( Vehossa sanottiin et nyt odotetaan mitä Skoda sanoo ja sitten yritetään korjata se uudesta. Voi olla et mun autossa vaihdetaan moottori kokonaan,katotaaan miten käy nyt.


T.Mika


Poissa Keke78

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 64
  • Faaabio
    • Profiili
No mulla on myös ongelmia öljykulutuksen kans. Viime vuonna marraskuussa Vehossa(sieltä myös auto oli ostettu) vaihdettiin männänrenkaita se piti auttaa asialle,mut se ei auttanu mitään. Kesäkuussä taas kävin Vehossa niin siellä tarkastettiin öljykuulutus ja todettiin et edelleen syö sitä aivan liian paljon.Niin nyt syksyllä auto sai uusi huohotinputki mut valitettavasti sekä ei auttanu!! >:( Vehossa sanottiin et nyt odotetaan mitä Skoda sanoo ja sitten yritetään korjata se uudesta. Voi olla et mun autossa vaihdetaan moottori kokonaan,katotaaan miten käy nyt.


T.Mika


Mulla kyllä tuntui auttaneen tuo huohotinputki + softa remontti. Ollaan menty jo 2200 ilman öljynlisäystä joten jos ei korjaantunut kokonaan niin ainakin väheni huomattavasti tuo kulutus.


eagle1927

  • Vieras
Tuossa yhdellä kaverilla lähti sitten RS:n moottori vaihtoon jatkuvan öljynsyönnin takia. 27000 km/11 litraa lisättynä ennenkuin paikallinen huolto alkoi edes tutukimaan. Aikaisemmin sanoivat vain että voithan sen auton tänne tuoda tutkimuksiin mutta maksaa 260€  :o . Nyt sitten huollon yhteydessä sanoivat "hieman tutkivansa jos se nyt muka jotain öljyä syö" ja kappasvain ilmenikin että kahden sylinterin puristukset olivat ihan p:stä ja asennettuna oli täysin väärä huohotinjärjestelmä. No nyt sitten edessä moottorinvaihto ja nyt seuraa paras osuus:

Kaveri meni hakemaan autoaan sieltä huollosta, niin laittoivat laskun eteen huollosta jossa tehty öljyn- ja suodattimen vaihto, hinta 380€. Kyllähän sinne kannati varmaan laittaa uudet öljyt ja suodattimet koneeseen kun kerran koko pata menee vaihtoon tuotapikaa...  ??? Ehkä niillä "vanhoilla" öljyillä olisi vielä voinut ajaa sen hetken ennenkuin menee remppaan, on kuitenkin "vaihdettu" 27tkm aikana jo muutamaan kertaan...

No auto lähteekin vaihtoon heti remontin jälkeen joten kohta joku saa 1,5 vuotta vanhan RS:n uudella koneella alleen.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Kulutushan oli aika vähäistä, johonkin audi malleihin sallitaan 1l/1000 km, ainakin ohjekirjan mukaan.


Poissa Mika86

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
No ensi viikolla taas Veho huoltoon ja sit selvitetään TAAS paljon toi mun RS syö sitä öljyä mut luultavasti vaihdetaan moottori.

Kysyin myös pari viikko sitten kun kävin Vehossa paljon sitä öljyä pitäis oikeasti mennä siihen RS niin sain vastaus et noin 0,5litra per 1000km


eagle1927

  • Vieras
No ensi viikolla taas Veho huoltoon ja sit selvitetään TAAS paljon toi mun RS syö sitä öljyä mut luultavasti vaihdetaan moottori.

Kysyin myös pari viikko sitten kun kävin Vehossa paljon sitä öljyä pitäis oikeasti mennä siihen RS niin sain vastaus et noin 0,5litra per 1000km
Eikait sitä öljyä nykyautoissa pidä mennä. Tuo on varmaan raja jota pidetään "normaalina". Jostainhan se öljy vuotaa jos sitä kuluu, eli kyse on silloin viasta tai väljistä stefoista.
Itse en ole lisännyt kertaakaan öljyä reilun 13 t km aikana eikä ole ainakaan öljyvalo vielä syttynyt.


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili
Oma Räsäni meni tänään vaihtoon  :'(

Kaksi vuotta ja melkein 35.000 km huoletonta ajoa.  ?-ljyä lisäsin kaikkiaan n. 1.5 litraa. Nyt kurvaillaan Citigo Dynamicilla.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12065.msg289325;topicseen#new


Vuoden jatkoja ja rauhallisia ajoja kaikille.

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Poissa Mika86

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Hei!

Viime viikolla moottori vaihdetiin ja samalla myös turbo,niin toivon että nyt mun RS on sitten kunnossa! :)


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Osaamatonta "asentajaa", kun ei tutkita kumpi on rikki "väljä" turbo vai kone! (kallista varmaan TUTKIA). Todell, ??? lotossakin voi voittaa, jos molemmat on olleet paskoja! :o


Poissa Mika86

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
No itse en oikein ymmärrä miks molemmat vaihdettiin mut niin Vehossa tekivät. Saa nyt nähdä oliko se oikea ratkaisu ???