vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uusi soitin alkuperäisen tilalle

miksa · 227 · 155710

Poissa leppis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 47
  • Ocu RS TDI Combi
    • Profiili
Muutama kuukausi sitten asensin tuon JVCn avx800 soittimen. Pari tuntia meni tunarilla tuhratessa, mutta ihan hyvä tuli  ;D

Antenniadapterin hain Lahden Autopartista, hinta ~20€. Kehikon ja johtosarjan tilasin jostain suomalaisesta nettikaupasta. Voin etsiä linkin jos joku tarvii... Ja soitin itse tuli kitupiikiltä, juurikin tuon mukana tulevan asennuskehikon takia. Lisäksi laitoin ipod adapterin jonka johdon (ja myös soittimen oman usb piuhan) vedin ratista alavasemmalla olevaan lokeroon.

Tuolta se näyttää. Heikohko kuva, mutta laitan parempaa jos halutaan  :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=2279785.jpg


JTK77

  • Vieras
Terve vaan kaikille. Olen vasta tänne rekisteröitynyt uutena käyttäjänä. Minä asensin eilen omaan RS II:seeni Pioneerin avic-d3:sen. Minulla ainakin oli hieman ongelmia saada kaikki johdot adapterisarjoineen mahtumaan pioneerin taakse. Soitin ei mielestäni mene aivan pohjaan asti. Jää yläreunasta ehhä 1 -2 mm liian eteen. Oletteko muut saaneet jotenkin raivattua johdoille lisää tilaa? Sitten kysymys Leppikselle: Mulla on samanlainen musta alkuperäisen radion ääriviivojen muotoinen kehys pioneerin ympärillä. Katsoin linkittämääsi kuvaa ja olin huomaavinani, että sinullakin kehys jää yläreunasta hieman hopeista alkuperäiskehystä ulommas, onko näin? Mulla jää ja silläpä soitinta pitäisikin saada vielä hieman sisemmäs..
Muuten pioneeri pelittää mallikkaasti ja tuntuu hyvälle laitteelle. Mistäs te muut olette vetäneet sen startti virran laitteelle eli sen mistä laite herää eloon? Mulla se on nyt vedetty sulakeboxista, mutta ongelmana on, että virrat pitää kääntää avaimesta kokonaan päälle, ennen kuin laite käynnistyy.. Parempi olisi, jos laitteen saisi päälle ja kokonaan sammuksiin niin että virta-avain olisi off asennossa..


Poissa puerco

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
  • Ocu II RS TDi 2008
    • Profiili
    • Puerco kuvat
^Hommaa siihen sellainen CAN väylä "tulkki" väliin.. eli tunnistaa auton oma väylän signaalit.
Alpinelta ja Pioneerin valikoimasta löytyy. :)



Poissa Andy´s

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 90
  • Ocu II rs tfsi -2008-
    • Profiili
itellä odottaa pioneerin avic-hd3:nen asennusta...ens viikol pitäs tulla ihan pioneerin oma kehys!!


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
     Infill G4 Double-DIN Car-PC Barebone (1.5Ghz, FM radio, Amplifier, GPS)

Tommosen mä haluun! Pääsis vähän surffaamaan autossa..
Kelllään kokemuksia vastaavista ja saako ylipäätänsä kiinni? Toimiiko näillä leveysasteilla, lähinnä pakkasella?  ???

http://www.cartft.com/catalog/il/770
Octavia II vRS TDi -08   


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
     Infill G4 Double-DIN Car-PC Barebone (1.5Ghz, FM radio, Amplifier, GPS)

Tommosen mä haluun! Pääsis vähän surffaamaan autossa..
Kelllään kokemuksia vastaavista ja saako ylipäätänsä kiinni? Toimiiko näillä leveysasteilla, lähinnä pakkasella?  ???

http://www.cartft.com/catalog/il/770

Mulla oli edellisessä autossa takakontissa Thinkpad telakassa ja koelautaan upotettu 7" TFT Touchscreen ohjauksella. Olihan se kiva mutta aina PC:n kanssa joutu jotain säätämään niin en kyllä jaksa alkaa uutta rakentelee. Mulla oli Pioneerin soitin sen näytön takana jemmassa ja etupaneeli johdotettu aurinkolippaan niin sentään radion sai aina kuuluviin kun winkkari bsodas...  ::)

Mielenkiintonen harrastus ja jos alkaa rakentelee niin kannattaa tutustua http://www.mp3car.com sivustoon ja sieltä RoadRunner frontendiin. Tosin tuo oli pari vuotta sitten monipuolisin nykyään en tiedä onko jo parempia. Itellä oli navikoinnit, leffat ja musat tuossa. Pakkanen ei ollut muuten ongelma mutta läppärin laturi joka oli kytkettynä aina (tyhmänä pistin releen vasta laturin jälkeen) ja senverran söi akkua että muutamankin kerran joutu vara-akulla käynnistelemään. Näyttö toimi komeesti kylmänäkin ja kerran -30'C pakkasella poltin levyllisen mp3:sia autossa... nyt jos tekisin niin käyttiksen pitäisin jollekkin Flash muistille ja median läppärin kovolle. Ne on pieniä ja kestää tärinöitä aika hyvin.

Vai pitäskö sittenkin... :)


Skeida

  • Vieras
joo itte otin herätevirran valokytkimeltä, sama "vika" että pitää olla virrat päällä että soitin pysyy päällä, ois mukava kyl kun toimis niinkun alkuperänenkin soitin  ??? ainakin V golffis can väylältä oli kiellettyä ottaa heräte, voi kuulemma rikkoa jonkun tietokoneista.... mut jos joku tietää jostain adaptereista jolla toi homma onnistuu ilman vaaraa et tuhoutuu muutaman satasen/tonnin boksi niin olis kyllä kiva tietää..


Poissa puerco

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
  • Ocu II RS TDi 2008
    • Profiili
    • Puerco kuvat
joo itte otin herätevirran valokytkimeltä, sama "vika" että pitää olla virrat päällä että soitin pysyy päällä, ois mukava kyl kun toimis niinkun alkuperänenkin soitin  ??? ainakin V golffis can väylältä oli kiellettyä ottaa heräte, voi kuulemma rikkoa jonkun tietokoneista.... mut jos joku tietää jostain adaptereista jolla toi homma onnistuu ilman vaaraa et tuhoutuu muutaman satasen/tonnin boksi niin olis kyllä kiva tietää..

Kysy vaikka tuolta
www.hifikonex.fi ;)


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
^^^Ei kai tuossa mitään ihmeempiä pitäs tarvii rakennella. Senkun laittaa alkuperäsen tilalle, hommaa muistit, kovalevyn ja asentaa xp:n.. Toimii perusradiona, jossa windows navi, dvd, mp3, handsfree, digitv ja 3G kiinni..  ;D

..toi olis just mulle!  :o
Octavia II vRS TDi -08   


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
no joo eihän se XP vaadi kun asentamisen mutta navikointisoftien ja frontend ohjelmien säätelyyn palaa aikaa jotta tuo on jotenkin käytettävä. Itse olen siirtynyt mobiili aikaan ja hoidan kaikki mitä autopc:llä tuli tehtyä niin kännykän kautta. onhan siinä pienempi näyttö mutta surffataan sitten kotona jos siltä tuntuu. pistän ton tonnin mielummin kunnon soittimeen, erillissarjaan ja vielä jää vahvariin ja subbariinkin varmaan. tosin mieli tekisi kyllä jotain näytöllistä soitinta ja siinä voikin sitten taas pumtaroida kumpi olisi kivempi.

Toki niin kuin sanoin jos intoa riittää niin tuo on varmasti hieno systeemi ja mitä tuota linkin laitetta kattelin niin taitaa olla aika viimeistelty eli sillä ehkä vähemmän (ehkä enemmän) säätöä tiedossa. Kuinkahan jäykkä tuo vian kivi on?

Tarkoitus ei ole tyrmätä ajatusta, kunhan omia kokemuksia AutoPC:stä heittelen... ;)

[edit]voi paska, tuohan alko kiinnostamaan... http://www.mp3car.com/vbulletin/worklogs/101703-2007-scion-tc-infill-g4-project.html[/edit]
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2008, 11:26:11 ip kirjoittanut jaripetteri »


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
^Kyllä!! Pakko saada.. ;D

edit:

Toi on just mulle tehty!!

http://www.youtube.com/watch?v=Gw8RwjiBY1Q
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2008, 01:05:21 ip kirjoittanut OctaviaRS-08 »
Octavia II vRS TDi -08   


JTK77

  • Vieras
No pitääpäs kysellä tuollaisen CAN-väylä tulkin perään. Nyt tosiaan vähän ärsyttää, kun auto pitää melkeen käytännössä pistää käyntiin, jos meinaa laitteen kanssa pidempään kikkailla.. Sekin jo helpottaisi, jos pioneeri heräisi henkiin, kun virta-avainta kääntää aivan ensimmäiseen pykälään, mutta kun ei niin ei.. Jos jollakin on vaan jotain vinkkiä, niin kertokaa..


Skeida

  • Vieras
hetkinen... siis kuinka paljon joudut kääntämään virtaa päälle? itte joudun kääntämään hehkulle asti mutta tuohan on se ensimmäinen pykälä ainaskin kiisselissä?


JTK77

  • Vieras
Mulla tuntuisi kyllä olevan kaksi pykälää ennen kuin starttimoottori pyörähtää. Ensimmäisen pykälän kohdalla syttyy mittareiden välissä oleva ajovalojen merkkivalo (En ole käynnyt katsomassa etupuolella, mitä valoille tapahtuu, mutta vielä siinä vaiheessa ei vielä xenonit syty), muuta ei tuntuisi tapahtuvan. Toisen pykälän kohdalla syttyy xenonit ja kaikenmaailman merkkivalot mittaristossa => sytytysvirta menee kait päälle?? + ilmastoinnit sun muut.


Poissa Andy´s

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 90
  • Ocu II rs tfsi -2008-
    • Profiili
Onko toi skodan stream radio yhellä vai kahella antennilla??tietää ottaa antenni aktivoijan samalla ku käyn hakee kehyksen yms krääsää!!