vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uusi soitin alkuperäisen tilalle

miksa · 227 · 155819

Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Uusi soitin on tilattu ja siinä ei ole navia. Joten tarvitsenko CAN väylä -tulkkia ollenkaan?

Soitin on tarkoitus kytkeä vielä sillä tavalla, että herätejohtoon tulee jatkuva 12V. Eli soitin pysyisi päällä vaikka avaimet ei ole paikoillaan.

Mistä saa halvimmalla tuon ISO -johtosarjan?


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
et mun mielestä tarvitse. Itselläni on tuo Alpinen soitin kiinni vieläkin ilman can-tulkkia tosin niin että ottaa herätteen sytytysvirrasta mikä on aika perseestä...



Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Nyt ois Clarionin soitin tulilla, mutta pelkällä soittimen kehyksellä en minä ainakaan saa soitinta siististi omalle paikalleen.

http://img.photobucket.com/albums/v306/Thure/Borastus%20Hifistys/24012009110.jpg

Soitinta ei saa mihinkään kiinni ja johtojen kanssa aina sama homma. Pitää olla kaiken maailman johtosarjoja niin paljon että, ei mahdu millään kaikki sinne soittimen taakse.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2009, 11:13:43 ap kirjoittanut KariT »


Poissa Handyman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Tuliko tuossa ns. auton sovite-peite levyssä sellainen hutera muovinen raami, joka kiinnitetään nillä ruuveilla, joilla orkkis rammari oli kiinni? Mikäli kyllä, niin siihen asti on oikein. Soittimen mukana pitäisi tulla metallinen kaulus, joka istutetaan kyseiseen muovikehykseen ja lopuksi tönätään mankka metallikaulukseen, johon sen pitäisi lukittua. Olikohan sopivan epäselvästi muotoiltu? Ja kyllä ne mokkulat ja johdot sinne mahtuu, vaikka usko meinasi iteltäkin loppua :)


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Just noin. Se metallinen kehys puuttuu. Ostin entiseen autoon alle 100€ soittimen ja siinäkin oli se rauta mukana, mutta tässä yli 1000€ soittimessa ei. Pitää vielä tiedustella asiaa...


Kipi

  • Vieras
Nonniin nyt on sitten tuollainen kiinni http://www.superskoda.com/octavia-ii/electronics/octavia-ii-touchscreen-dvd-navigation-rns-510-alternative
Johtojen ja muiden puolesta menee kuin orkkis kiinni, tosi hieman ahdasta tulee. Pieni lovi muoviin hanskalokeron puolelle niin mahtuu roinat sisään.
Istuu hyvin paikoilleen ja orkkis navin hopeinen peitelevy sopii kuin valettu.

Mankka toimii kuten normaalikin eli virrat valot samalla periaatteella, can-väylätulkki vakiona mukana sekä antenniadapteri.

Toiminta
Radio: ei RDS:sää vähän huonompi kuuluuvuus tuntuis olevan, muuten ok
DVD: ääni tulee mutta kuvaa ei saa kuin vilahtamaan ruudussa. Toistaessa menee navi valikkoon josta alkaa sitten äänitoisto ja kun menee takas valikoihin vilahtaa kuva ruudussa, jonka jälkeen toisto loppuu
Navi: pitää vielä odotella ensi viikkoon jotta saan iGo 8 softan niin saa kokeiltua sitä
TV: ei testattu, kun ei ole digiboksia
Bluetooth: Toimii Ok. Ehkä vähän vanhahtava käyttöliittymä mutta muuten ok. Pitää vielä testata mikrofonin kuuluvuus
onhan tuossa sitten vielä perutuuskameran kytkentä mahdollisuus (vaihtaa kameralle kun pakki kytketään)
ipod liitäntä ja käyttövalikko (ei testattu)
usbliitäntä (ei testattu)
Cd toistossa ei saa valittua kappaleita vaan alkaa toistamaan niitä järjestyksessä, jälleen navivalikon kautta.

Tämän lisäksi ottaa jostain häiriötä. Surina ei kuulu kun autossa ei ole virrat päällä. Mutta kun virrat kytkee kuuluu surina kaiuttimista....

Eli jos saa nuo "viat" selvitettyä ja navin testattua niin voi olla ihan pätevä peli, ainakin hintaan nähden.


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
DVD: ääni tulee mutta kuvaa ei saa kuin vilahtamaan ruudussa. Toistaessa menee navi valikkoon josta alkaa sitten äänitoisto ja kun menee takas valikoihin vilahtaa kuva ruudussa, jonka jälkeen toisto loppuu

Tämän lisäksi ottaa jostain häiriötä. Surina ei kuulu kun autossa ei ole virrat päällä. Mutta kun virrat kytkee kuuluu surina kaiuttimista....

Eli jos saa nuo "viat" selvitettyä ja navin testattua niin voi olla ihan pätevä peli, ainakin hintaan nähden.

Oletko kytkenyt käsijarrulle menevän johdon maihin? Mulla tuo toimenpide piti tehdä että sai kuvan näkymään. Tämän johdon pitäisi estää se että, ajon aikana kuvaa ei katsoittaisi.

Mulla pitää Clarionin 2DIN -soitin myös häiriöääntä auton ollessa käynnissä, mistäköhän johtuu?


Kipi

  • Vieras
Oletko kytkenyt käsijarrulle menevän johdon maihin? Mulla tuo toimenpide piti tehdä että sai kuvan näkymään. Tämän johdon pitäisi estää se että, ajon aikana kuvaa ei katsoittaisi.
Joo nyt kokeilin vähän paremmalla ajalla tota vehjettä. Tosiaan käsijarru pitää olla kytkettynä jotta DVD kuva näkyy. Sama juttu myös valitettavasti MP3 toistossa CD:ltä eli kansiot yms. näkyy vain kun känkkä kytkettynä. DVD pelittää hyvin ja kuva on hyvä.
KariT minkä värinen on se johto mikä menee käsijarrulle, niin säästyis etsimisen vaivalta?


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Grass green luki ohjekirjassa, mulla se oli kyllä valmiina vedetty maihin.


Poissa Ahonen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
  • A6 Avant 3.0 TDIq -07
    • Profiili
Itse tilasin Englannista alkuperäisen navin eli rns-510. Tuli koti ovelle alle 1t €. Hyvin on pelittänyt. Sisälsi 2008 euroopan kartan ja gps anturin. Ei voi muuta kuin kehua laitetta. Asennus 20min.


Kipi

  • Vieras
Mulla pitää Clarionin 2DIN -soitin myös häiriöääntä auton ollessa käynnissä, mistäköhän johtuu?
Mulla ainakin häiriö tulee antennin kytkennässä. Ilman antennia ei kuuluu surinaa mutta antennin kanssa kuuluu. Kun vielä keksis miten sen saa korjattua?


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
Eri vaihtoehdot itelläkin harkinnassa , koskien radion mahdollista vaihtoa.....
Mites käy tehdas bluethoohtin jos vaihtaa orkis mankan, loppuukos hands free toimita kokonaan , vai toimiiko edelleen maxi dotissa?
(soittajan numerot jne)

Tai onko olemassa sovitin jolla saisi toimimaan kuten orginaali mankka ?

PS saa tarjota myös Streamin Mp3 versiota =) ...
V70 Sportswagon


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Päätin vaihtaa Clarionin soittimen pois. Tilalle tulee Alpine IVA-W505R ja siihen Alpine PXA-H100 prosessori. Loppuviikosta pitäisi soittimen olla noudettavissa.


AXI684

  • Vieras
Oletko Kipi ehtinyt jo testailemaan navin toimintaa?
Pystyykö systeemiin syöttämään omia POI pisteitä?
Kovasti kiinnostaisi vaihtaa tuollainen fiksumpi radio, tulis samalla tuo Bluetooth puhelimelle ym