vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uusi soitin alkuperäisen tilalle

miksa · 227 · 155763

Kipi

  • Vieras
Nyt menee neitsyys tällä foorumilla, joten saattaa olla tyhmä kysymys:
Onko joku tilaillut tavaraa tuolta superskodan sivustoilta? Eli onko luotettava, tuleeko lisämaksuja jne?
Itseäni kiinnostaisi tuo halvin noista vaihtoehdoista, onko teillä hajua tuon valmistajan laadusta? ( Oon myös näissä hifiasioissa melkein neitsyt... )

Itse tilasin viime vuoden lopulla tuolta. Juurikin tuon halvemman mankan, josta löytyy muutama kommentti myös tämän ketjun aiemmilta sivuilta.
Tavara tuli niin kuin pitikin ilman mitään ylläreitä perille.
Mankka on kiina kamaa, mutta itse ainakin yllätyin positiivisesti. Varsinkin kun olin tuosta hieman vastaavasta witsec:tä lukenut ei niin positiivisia kommentteja.
Ei ole mankassa kovalevyä mutta tuo microSD paikka kyllä löytyy. Asennus oli loppupeleissä kyllä varsin simppeli.

p.s. mulla tuo mankka myynnissä myynti osastolla. Lähtee auto vaihtoon niin ei viitti sitä mukana antaa


Poissa Lasse25

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
  • Octavia RS TDI CR
    • Profiili
Aiemmissa viesteissä oli puhetta noista Superskodan sivuilta tilattavista soittimista. En ole itse tilannut sieltä mitään mutta minulla on omassa autossani tuo RNS-510, eli sama kuin Columbus. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen soittimeen. En keksi oikein mitään narinan aihetta siitä. Ainoa mikä miinus siinä on, niin on tuo hinta. Kiintolevy on kyllä manio keksintö auton soittimeen. Tuolla levyllä on aivan riittävästi tilaa musiikin taltioimiseen. SD-kortilla vain siirtelee tietokoneelta mitä haluaa. Mulla väheni edelliseen autoon verrattuna krääsän määrä autossa kun sai heivata kaikki CD-levyt mäkeen.

Navigaattori on lontoonkielinen mutta se ei oikeastaan haittaa ollenkaan. Opasteet tulee hyvissä ajoin ja ovat niin selkeätä englantia että varmasti saa selvää. Karttapäivitys saisi tosin ilmestyä pikapuoliin. Niin paljon on uusia teitä rakenneltu edellisen päivityksen jälkeen.


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Nyt olis Zenecin MC5600 paikallaan, tosin en älynyt että olisi samalla pitäny tilata uusi kehys, joka tarkoitettu MFD 2/3 ja Nexus/Columbus naveille. Ensivaikutelma soittimelle on hyvä, mutta muutama asia vielä askarruttaa.

Bluetooth: Toimii hyvin, mutta puhelinluetteloa, soitetut puhelut jne ei pääse selaamaan. Kokeiltu tällä hetkellä N73:lla ja 6220 Classicilla. Muuten musiikkia voi alkaa soittamaan puhelimesta, puhelinta koskematta, kaikki toiminnot soittimesta, mikä on jees.

DVD: Käsijarru oltava päällä jotta kuvan saa näkyviin, muuten näytössä lukee vain varoitusteksti, mikä ihan ymmärrettävää. Ongelmana se että virta-avain oltava "viimeisessä" käynnistysasennossa että soitin tunnistaa käsijarrun. Eli jos pelkästään soittimessa virrat ei tunnista käkkäriä! Ihan hanurista! Lähetinkin kyselyn valmistajalle että kuuluko olla näin vai onko asiaan jotakin tehtävissä. Vastausta odotellaan.

Muuten tuntuisi olevan hintansa arvoinen kapistus. Radion kuuluvuus ja äänenlaatu parempi kuin Streamissa. Liitäntöjä laitteeseen on enemmän kuin tarpeeksi. Valikoiden ja käyttöliittymän ulkonäköä voisi kyllä olla hiukan parempi tai pelkistetympi, liikaa kaikkia pikkupainikketa jne. näytössä. Navia en ole vielä tähän tilannut joten siitä ei sen enempää. Itse laitteen ulkonäkö ja laatuvaikutelma tosi hyvä. Kuvia pistän tulee jossain vaiheessa, kun toi kehys saadaan paikoilleen.

Witsonin omistajat! Oliko soittimessanne oma johdin käsijarrulle joka piti pistää maihin. Vai onko auton omassa johtosarjassa johdin joka tulee soittimelle käsijarrulta vai tuleeko käsijarrutieto soittimelle Can-väylää pitkin? Eli saisko ton käkkärin ohitettua kokonaan?

Tälläisia kytkentäkuvia jo löysinkin:
http://www.octavia-vrs.com/images/images/mfd2/stream_mp3_pinouts.jpg
http://www.octavia-vrs.com/images/images/mfd2/stream_pinouts.jpg
http://www.octavia-vrs.com/images/images/mfd2/mfd_pinouts.jpg






Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili

Poissa Lovejoy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
No niin, nyt on tullut säädettyä yhden raation hankinnan kanssa niin paljon, että pää hajoaa. Silti en vieläkään tiedä mitä hankkisin.
Vaatimukset:
-Toimiva hands free bluetooth
-Toimiva radio
-Toimiva cd/MP3(USB)
Olis kiva:
-Musiikki soi Nokia N73:sta
-Navigointi
Nälkä kasvaa syödessä:
-DVD
-Peruutuskamera (valmius )
Ja kaikki tämä mielellään kohtuu hintaan ja helposti asennettuna, muu onkin jollain tapaa ylimääräistä.

Kokeiltua:
-Stream ( kuuluvuus hukkuu 30km kaupungeista, ei Hands free )
-Volkkarin Navi 2006 ( Toimii, ei BT, sovitepalan hommaus, väärät värit )

Harkittuja:
-Kenwood 5220BT ( toimiiko ja mitä hinnaksi kaikkine sovitepaloineen ja muine johtoineen )
-Kiinan alternative ( Toimiiko, ei RDS?!?, Kipin mainitsemat ongelmat )
-Orkkis/Zenec ( Hinta )
-Alpinen  joku 1-dinBT ( Miltä näyttää, rajoitetut toiminnot, lopullinen hinta jos laittaa väylämuuntimet yms. )

APUA!!!!



Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Lovejoy, ei toi Zenecin hinta ole niin paha kun tilaat sen tuolta ACR-Allendorfista:
http://www.acr.ch/shop/index.php?sid=12362645711827297726&itemno=ZE-MC5600&aid=&cf=itc
Eli postikuluineen 834€ tuli itelle maksamaan, tosin en tilannut vielä naviyksikköä, mutta vahvasti alkaa näyttämään siltä että pitää sekin kohta tilailla.


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
Lovejoy:

Itse laitoin juuri Streamin tilalle Alpine CDA-104BTi,
maksaa ihan Suomesta ostettuna noin 239e
Löytyy mukavasti säätöjä sekä Bluethooth

Sovitin maksaa johtoineen marmoritiskillä 97 e,sisältää myös antennivahvistimen mokkulan,
muualta saa kyllä halvempia...

Laitan kuvia kun kerkiän,jos en tänne niin linkitän ultimate vw....
V70 Sportswagon


Poissa Lovejoy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Tuota Alpinea suositeltiin parissakin liikkeessä, ne kuvat kyllä kiinnostaisi. Saihan siitä värit vaihdettua? Lisäksi olisi tarjolla muutaman kuukauden käytetty Pinohiiren Avic F900BT, kellään kokemuksia asentamisista?

Melkoista yhteenlaskuahan tämä on. Jokaiselle soittimelle pitää laskea hinta asennettuna jolloin esim. Zenec alkaa tosiaan kuulostamaan järkevältä verratessa muihin 2din-soittimiin. Itsellä ei ole kokemusta asentamisista, joten kaikki monimutkaisempi olisi kuitenkin annettava liikkeen hoidettavaksi. Halpaa. No, ajattelin joka tapauksessa alkaa huomenna lottomiljönääriksi.

Lisäksi pakko kysyä radion kuuluvuudesta:
Itsellä nyt menossa toinen Occu ja näissä molemmissa ollut Stream. Ensimmäisen ( -05 ) kuuluvuus oli edes siedettävä, mutta toinen (-07) on kyllä umpip___a. Vähän on sellainen tunne, ettei mikään radio voi olla näin huono, syy voisi olla jossain muualla. Onko teillä ollut antennien kanssa ongelmia?



Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Tuo radio asia kyllä kummastuttaa, kun tuntuu olevan kaikilla sama vika.

Itsellä tuo Stream (vm. -08) on ollut radion osalta yksi parhaista soittimistani. Kaikki kanavat joita itse kuuntelen kuuluvat moitteettomasti sillä missä niiden kuulukin kuulua.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
En ole ainakaan ite huomannut mitään ongelmaa radion kanssa.


Poissa Lovejoy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Huollossa kävin juttelemassa. Epäilivät jonkun antennin alla sijaitsevan piirilevyn hapettumista, on kuulemma suht yleinen. Ens viikolla huoltoon jos vain ehtii.
Lisäksi sovin kaupat Pioneerin Avic F900BT:stä, kun nyt suhteellisen järkevään hintaan käytetyn sai. Vielä kun toimisi.
Nyt sitten alkaakin se mielenkiintoinen osuus eli asennus. Oon käynyt monessa liikkeessä kyselemässä laitteita ja asennusasioita ja jokaisessa saa eri vastauksen. Ainoa mikä on tällä hetkellä varmaa on se, että pitää hommata antenniadapteri, asennuskehikko ja kaulus.
Kaikista muista johtopuolen asioista onkin sitten tullut kuultua versio jos toinen.
No, pitää kattella kunhan laitteen käsiini saan.



Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili

Tässä jonkunlainen kuvatus omasta 1-din soittimesta....suosittelen =)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2009, 07:52:33 ip kirjoittanut Japoff »
V70 Sportswagon


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili


Ja tuossa takapoksi  ;)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2009, 07:51:54 ip kirjoittanut Japoff »
V70 Sportswagon


Poissa Lovejoy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Pinohiiren Avic F900BT kiinni. Toimii.
Vein auton antennin vaihtoon Viikin Metro-Autoon ja lupasivat asennella mankan "siinä ohessa". Eivät onneksi tienneet mitä lupasivat.
No, hommassa oli vierähtänyt lopulta tunti jos toinenkin sen jälkeen kun alkoivat oikein tosissaan vetelemään johtoja laitteen takaa sulakerasialle, kojelaudan päälle, aurinkolippaan ja tuhkikselle. Joutuivat purkamaan mm. melkoisen palan kojelautaa ja A-pilarin verhoiluja. Nyt on mikrofoni katossa, GPS-antenni SIISTISTI kojelaudan päällä ja USB-johto tuhkiksessa. Soitin on ilmeisesti myös koodattu autoon.

Tämän lisäksi takuuna mm. moottorin ohjelmiston päivitys ja antennin vaihto, joka vaatii mm. kattoverhoilun purkamista.

Koko roskalle tuli hintaa 80€!! En edes halua tietää paljonko pelkät tunnin työt normaalisti maksaisivat, saatikka sitten seitsemän tunnin, jonka lopulta autoni kanssa viettivät. Pelkkä koodien lukukin taitaa olla jo tuon 80€.

Pakko suositella kyseistä paikkaa. Ovat ennenkin olleet kovin joustavia asiossa ja hoitaneet homman loppuun kunnolla ja alkuperäisessä hinta-arviossa. Nytkin kaveri vain totesi, että meni tällä kertaa talkootyönä, mutta tuli oppia heillekin. Ei taida olla heille normaali asennustyö.

No, en tiedä kauanko joku varsinainen hifiasentaja olisi asian eteen töitä tehnyt ja paljonko veloittanut, mutta itse olen ainakin tyytyväinen hinta-laatu-suhteeseen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2009, 06:10:37 ip kirjoittanut Lovejoy »


Poissa Andy´s

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 90
  • Ocu II rs tfsi -2008-
    • Profiili
Pinohiiren Avic F900BT kiinni. Toimii.
Vein auton antennin vaihtoon Viikin Metro-Autoon ja lupasivat asennella mankan "siinä ohessa". Eivät onneksi tienneet mitä lupasivat.
No, hommassa oli vierähtänyt lopulta tunti jos toinenkin sen jälkeen kun alkoivat oikein tosissaan vetelemään johtoja laitteen takaa sulakerasialle, kojelaudan päälle, aurinkolippaan ja tuhkikselle. Joutuivat purkamaan mm. melkoisen palan kojelautaa ja A-pilarin verhoiluja. Nyt on mikrofoni katossa, GPS-antenni SIISTISTI kojelaudan päällä ja USB-johto tuhkiksessa. Soitin on ilmeisesti myös koodattu autoon.

Tämän lisäksi takuuna mm. moottorin ohjelmiston päivitys ja antennin vaihto, joka vaatii mm. kattoverhoilun purkamista.

Koko roskalle tuli hintaa 80€!! En edes halua tietää paljonko pelkät tunnin työt normaalisti maksaisivat, saatikka sitten seitsemän tunnin, jonka lopulta autoni kanssa viettivät. Pelkkä koodien lukukin taitaa olla jo tuon 80€.

Pakko suositella kyseistä paikkaa. Ovat ennenkin olleet kovin joustavia asiossa ja hoitaneet homman loppuun kunnolla ja alkuperäisessä hinta-arviossa. Nytkin kaveri vain totesi, että meni tällä kertaa talkootyönä, mutta tuli oppia heillekin. Ei taida olla heille normaali asennustyö.

No, en tiedä kauanko joku varsinainen hifiasentaja olisi asian eteen töitä tehnyt ja paljonko veloittanut, mutta itse olen ainakin tyytyväinen hinta-laatu-suhteeseen.

eipä kunnon hifiasentajalla ois menny ku vartti ;) se ois meinaa käyttäny can-väylä tulkkia :D eipä tartte vedellä johtoja sinnetänne...ja toimii...