vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uutta putkee!

Poissa NKH

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Skoda Octavia Combi vRS Typ:1U5 132kW AUQ -05
    • Profiili
    • Skodatkin pajottaa NK-Huolto
orggis katista veistin sen verta pois että se on 2.5".

Mulla kun ei vielä oo tullu noita konsernin pitkiä katteja irtonaisena vastaan niin muistatko missä kohtaa pönttöö kenno alkaa eli paljonko siinä on varaa leikata kaulusta pois??
- Skoda Octavia Combi vRS 1.8T AUQ -
- VW Vento 1.8 ABS - *MYYTY*
- VW Transporter T4 2.4D AAB -
- VW Jetta II 1.6 EZ -


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
orggis katista veistin sen verta pois että se on 2.5".

Mulla kun ei vielä oo tullu noita konsernin pitkiä katteja irtonaisena vastaan niin muistatko missä kohtaa pönttöö kenno alkaa eli paljonko siinä on varaa leikata kaulusta pois??

kyllä siinä oli jonkunverran mut tarkotatko et saako siitä 3"?

ennen kennoo about 10-15cm? puolen vuotta aikaa kun leikkelin,muista en varmaks.
faster than a fast thing going fast


Poissa mannta3

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
Mulla olis tossa hyllyssä yks alkuperänen downpipe/cat paketti, jos jotain kiinnostaa alkaa tekeen ite tota downpipee. Voisin siitä luopua, niin säästyis alkuperänen, jos joskus tarvii palauttaa takasin.


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Prkl koitin töistä kaivaa mutta ei löydy 63mm putkea(vielä). 76 ja 60 löytys... Liekkö se nyt muutamasta millistä kiinni :) Motonetin putket taitaa olla mustaa vai?

Noita e-hyväksyttyjä yleismallin katalysaattoreita ei hirveästi taida olla? Ja onko sillä hyväksynnällä edes väliä...

Magnaflowlla näky olevan joku passeli malli missä olis lambdan nipatkin valmiina...

-02 Octavia Vrs


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
putkella väliä mut katti kandee ostaa jossa e leima
faster than a fast thing going fast


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Noniin, homma aluillaan ja ei ihan mennyt niinkuin strömsöössä ;D Kuudesta irroitettavasta mutterista 5 lähti suht helposti eikä rälläkkää tarvittu, mutta juurikin se laipan viimeinen, helpoimmaksi luulemani, hirtti kiinni.

Tuli kumminkin pinnapultin kanssa sieltä ulos mutta näyttäisi, että turbon laipassa saattaa olla kierrevaurio. Vielä en tarkemmin ruvennut tutkimaan kun töihinkin pitää huomenna mennä prkl. Pitää nyt tapilla koittaa käydä se kierre läpi, mutta jos katastrofi on tapahtunut niin uskaltaako tuota porata ja laittaa läpipultin? Vai helicoilia perään?
-02 Octavia Vrs


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
miksei jos tilaa on,ite en muista mimmonen se laippa oli et onko tiloja..

itte suihkuttelin kaikki myrkyt ennen kun rupesin irrotteleen,yleensä noi pakopuolen pultit/mutterit on veemäisiä aukastavia
ja pistin uudet pinnapultit+nupit


faster than a fast thing going fast


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
No joo ei tuota ehkä kehtaa läpi täräyttää. Tuntui sinne vielä jääneen riittävästi kierrettä kun kävin tapilla läpi, siitä huulilta oli vienyt vaan jengan tai pari.

-02 Octavia Vrs


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Noniinnoniin, aletaan olla jo lähellä hitsausta. Kumpaas suuntaan tuo kone tuossa heiluu enempi? Lähinnä sitä ajatellen, kummalle puolelle olisi parempi jättää enempi välystä, ylös vai alas..

En haluaisi enää tuota lähtöä muuttaa vaikka vasemmalla olisi enemmän tilaa(menee muutkin mutkat sit uusiks). Nyt jää n. 5-10mm molemmin puolin rakosta. Tokihan nuo lämpösuoja pellit jonkinverran antaa periksi mutta pärisee sitten ikävästi jos ottaa kiinni...

Parit kuvatukset rojektista ->http://tuplavee.kuvat.fi/kuvat/Skoda%20Octavia%20RS%20-02/Downpipe/

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2011, 08:16:38 ip kirjoittanut tuplavee »
-02 Octavia Vrs


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Kiihdyttäessä tarvii enemmän alas tilaa ja moottorijarruissa ylös... Kummassa sitten tulee kovempia voimia? itse jättäisin tuohon alas enemmän tilaa.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
kai katissa E hyväksyntä? hyvältähän tuo muuten näyttää..

VOI olla et 5mm on liian vähän pelivaraa ja lämpösuojaa ei voi hirveesti mäiskiä,rupee pärisee ilkeesti koriin muuton  >:(
ite revin ne pois.
"En haluaisi enää tuota lähtöä muuttaa vaikka vasemmalla olisi enemmän tilaa" itelle kävi myös näin....

ja jos kone heiluu "liikaa" niin kandee kattella sitä moottorin kannaketta mikä lähtee lootasta koriin.
oma oli ihan jaskana.uretaanipuslan sinne laitoin mut tuli liian jäykkä,motin tärinä siirtyy koriin ilkeesti
faster than a fast thing going fast


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Se toimii se toimii, eikä pärise vaikka miten yritin!

Ei ole katissa e-hyväksyntää(Magnaflow), ajattelin lähteä nyt riskillä koittaan kun "motorsport"kaverit sanoivat menevän läpi. Tai ainakin heillä meni, täytynee kokeilla samaa asemaa. Jos ei mene niin tinataan sinne sit vaikka orkkiskatti laippojen kanssa.

Ehkäpä tuohon perstuntumalta pari heppaa tuli lisää. Tärkeintä kumminkin että loppu ne pörinät.

Kokonais kustannukset DIY-downpipelle tuli: katti 98e, joustopalje 30e ja biltemasta pari kiristintä ja pakoputki töhnää 5e. Putki, käyrä ja laippa-aihio työpaikan romulavalta for free = 133e yhteensä.
Työtunteja kaikkine sovitteluineen ja suunnitteluineen ~8h, jos auto ois ollut vieressä niin puolet ainakin pois...

Meinasin hifistellä ja hitsata tigillä, mutta laiskuus iski ja vetelin puikolla, paskat sitä kukaan enää ihaile kun se on kiinni ruuvattu  8)


ps. jos ei joku tiennyt niin hydrauliikkaliittimissä(10mm?) on juurikin tuo M18x1.5 kierre... Ja sopivan väljä semmoinen ettei hitsauksen jälkeenkään rupea ahistamaan
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2011, 09:46:15 ip kirjoittanut tuplavee »
-02 Octavia Vrs


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Lainaus
Ei ole katissa e-hyväksyntää(Magnaflow), ajattelin lähteä nyt riskillä koittaan kun "motorsport"kaverit sanoivat menevän läpi. Tai ainakin heillä meni, täytynee kokeilla samaa asemaa. Jos ei mene niin tinataan sinne sit vaikka orkkiskatti laippojen kanssa.
ok.hirvee työ jos ei me leimasta kun joutuu orggis katin tunkeen takas.

itse meinasin magnaflowin katin laittaa kans mut aattelin just tota hyväksyntää..
hitsaa vanha katin suojapelli siihen eteen niin ei huomaa leimaa  ;D
faster than a fast thing going fast


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Lainaus
hitsaa vanha katin suojapelli siihen eteen niin ei huomaa leimaa  ;D

Oli mielessä, mutta se oli sen verran kapea tuohon soikeaan magnaan, että ois näyttänyt tyhmältä ja peittelyltä kumminkin. Ois ehkä pitäny ostaa pyöreä malli...
-02 Octavia Vrs


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Tjaa, päivitetään nyt että menihän se katsastuksesta että heilahti.

Tuossa johonkin aiemmin kirjoittelinkin, että ollut syksyn jälkeen satunnaisia kylmäkäynnistysongelmia.
Tuntuu kuin kävisi kolmella...

Antaa nyt vikakoodia P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold, mikä kait taempaan lambaadaan viittaisi...
Vwvortexista lueskelin kyseisen vikakoodin olevan hyvinkin yleinen jälkiasennus downpipen kanssa ja ovat jotain putkea/nippaa tuohon lambdalle asennelleet mikä tuo itse sensoria ulospäin putkesta...

Ennenkuin rupean itse värkkäämään niin osaakos joku kertoa suorilta miten VAG-COMilla testataan lambdojen toimivuus?
-02 Octavia Vrs