vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uutta putkee!

Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
onhan se periaatteessa sama mutta ne katsastusmiehet saattaa vaan alkaa nipottaa...
itse aion ottaa riskin ja teetän sen putkiston rosterista.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
No niin jatketaas tätäkin aihetta nyt sen verran, että nyt tuli tilattua Marteliuksen kautta tollanen http://www.simons.se/Katalog/SKODA/SKODA_Octavia_1.8_Turbo_RS_Avgassystem_Simons_Exhaust.htm (ylin vaihtoehto). Hintaa jäi n. 470€+asennuskulut (kaikki aivan normaalisti VISA:lla  :'( ) jossain eli varmaan n. tunnin duuni jossain liikkeessä.

Ei muuta kuin sormet kiltisti ristiin, että olis jotain vaikutusta ääniin ja ehkä jotain snadii tehonlisäystäkin olis kai odotettavissa  ??? Ainakin liikkeen heebo puhui näiden kahden asian puolesta. Tehoa kai on ainakin odotettavissa kun on kyseessä softattu pirssi. Liittyi kai jotenkin kasvatettuihin ahtoihin vai miten se meni. Ens viikolla kiinni  ;D


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Tehoihin vaikuttaa paljon myös isompi downpipe, isommalla katilla.
Lastutettuna pakopaineet/lämpö nousee suuremmiksi ja isompi downpipe on lääke siihen yhdistettynä hengittävämmällä putkella.
Suuremmalla downpipellä myös "tiukemmat" äänet, mikä tärkeintä  ;)

E: siis niin isot pojat on kertonnu...
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Mikä osa toi downpipe oikein on? Missä se on ja mitä se tekee?

Sen verran vielä, että katalysaattoria en lähde uusimaan, rahat ei riitä mihinkään hienoihin kisakatteihin eli tekeekö isommalla/paremmalla downpipellä mitään ilman parempaa kattia?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2008, 10:34:11 ip kirjoittanut L.A.T.E. »


Jonde

  • Vieras
Downpipe on ahtimen ja katin välinen putki. Vakiona todella mutkikas ja ahdas eli se pätkä kun oikeasti ahdistaa, katti kyllä virtaa sen verran mitä siitä koneesta saat irti avaamatta.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
No nyt on Simonssin-tuubi kiinni, eipä kyllä mitkään järin kuuluvat äänet. On kai siinä vähän bassoo? Moottorin suhinat ja imuäänet peittää aika hyvin. Haisee ainakin ihan palaneelta ku polkee. Kaippa siellä jotkut villat käryy. Täytyy pari viikkoo kuunnella ja jos ei miellytä niin sit se välipönttö v*ttuun sieltä rajottamasta niitä muhkeita ääniä. Sit ainakin luulis kuuluvan ja tuskinpa se päästöarvoihinkaan vaikuttaa?
Tehonlisäyksestä on vaikee sanoa kun on muutenkin niin älyttömän tehokas peli  ;D Kai sinne muutama ori lisää rantautu. Jos niitä dynopäiviä tulee niin sittempä selviää.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Voipi olla, että katsastusmies kiinnostuu asiasta jos keski-äänenvaimennin puuttuu. Ellet sitten laita sitä katsastuksen ajaksi takaisin.  ;)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Voipi olla, että katsastusmies kiinnostuu asiasta jos keski-äänenvaimennin puuttuu. Ellet sitten laita sitä katsastuksen ajaksi takaisin.  ;)

Millä tavalla se sitä kiinnostaa, eikai ne päästöt silloinkaan ylity????? Siitä, että äänet olis liian kovat ei varmaankaan ole mitään pelkoa. Eipä se etuvaimennin tosin tuntunut mikään vaimennin muutenkaan olevan. Suora putki sekin oli mihin oli pullistukset laitettu sivulle. Saa nähä mitä sille nyt tekee.


Jonde

  • Vieras
Lakihan ei suoraan vaadi yhtään vaimenninta autoon, saat laittaa vaikka suoraa putkea katin jälkeen jos siltä tuntuu.


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Jos desibelit ylittyy niin varmaan kiinnostuu inssi...

Jos poistat keskipöntön voi vaikka tehot tippua, joskus joku rallimies niin kertonut.
Kannattaa nyt ajella jonkuu aikaa ja poltella ylimääräisiä villoja pois jos se mieli vaikka muuttuu.?
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Jos poistat keskipöntön voi vaikka tehot tippua, joskus joku rallimies niin kertonut.
Kannattaa nyt ajella jonkuu aikaa ja poltella ylimääräisiä villoja pois jos se mieli vaikka muuttuu.?

Toi tehohomma voi kyllä hyvin pitää paikkansa  ???

Mites noi villat kun ymmärsin asentajalta ettei siellä mitään villoja ole. Ei ainakaan etupöntössä kun se oli mielestämme vain "suora"putki. Sen MASSIIVISEN  ;D takapöntön sisään ei oikein nähnyt.
Se mikä tossa voi niitä ääniä syödä on se ulostulon rakenne. Vaikka kyseessä onkin "lehmänkello"ulostulo niin se levenee vasta viime sentillä sellaiseksi. Muuten on melkein ulos saakka sitä 2.5:sta putkee. Jos se olis puhdas lehmänkello niin voipi olla että sitten pitäisi meteliä? Ehkä liiankin kanssa. Ei muuta kuin kairaamaan  8)


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Nii en mä varma oo onks siel villoja missään, luulis et on.
Mulla oli I koppasessa RäSässä just toi sama putki ja sen äänet koveni ehkä hiukan ajansaatossa.
Nyt kun muistelen niin ulostulon vaihdolla oli varmaan osuutta asiaan. Ulostuloksi hitsattiin DTM ulostulo.
Niin ja K&N kartio filsu kuulosti myös maukkaalle, vaikka yks Ville ei siitä tykännytkään  :D
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Nyt kun muistelen niin ulostulon vaihdolla oli varmaan osuutta asiaan. Ulostuloksi hitsattiin DTM ulostulo.

Eikö toi dtm ulostulo ole yhtäkuin tuplaputki mikä käyristyy ylöspäin (hehheh, onpa vastenmielisen kuulosta  ;D )
Kyl mä luulen et toi ulostulo pysyy ainakin tollasena. Toi ovaali sopii musta parhaiten.


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Lainaus
Eikö toi dtm ulostulo ole yhtäkuin tuplaputki mikä käyristyy ylöspäin (hehheh, onpa vastenmielisen kuulosta  Virnistää )

Juurikin noin.

Hillityn hieno on se ovaali ulostulo. Kun olin teini-iässä niin se DTM tuntui siistille.  :) (olen ikiteini...)
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


jjj84

  • Vieras
Taas poijaat puhuu mitään mistään tietämättä :) Ei sitä nykyautoa muutella persetuntumalla (lue: E-tyyppihyväksytyt autot, vm. 98 ->)

Ellei putkistossa ole E-hyväksyntää niin eipä tarvitse päästää katsastuksesta läpi. Jos ei ole E-hyväksyntää niin muutos moottoriin vaatiin muutoskatsastuksen ja päästötestit (kyllä, pakoputki kuuluu näihin). Ja tuo maksaa luokkaa tuhansia euroja eikä läpipääsystä ole takeita.

Eli voit päästä katsastuksesta läpi, mutta jos pykälien mukaan mennään niin autollesi pitää antaa hylätty.

Putkessa ei liene mitään villoja vaan eri kokoisilla ja eri tavoin rei`itetyillä kammioilla toteutettu tuo vaimennus.

Lainaus
Tehoa kai on ainakin odotettavissa kun on kyseessä softattu pirssi. Liittyi kai jotenkin kasvatettuihin ahtoihin vai miten se meni.

Putkisto vaihtuu väljempään niin vastapaine pienenee jollon ahdot putoavat vaikka tilavuusvirta pysyy samana. Eli ahtojen määrä ei ole millään tavalla sidottu voiman määrään..
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2008, 10:36:04 ip kirjoittanut jjj84 »