vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Xenon setti H1 tilalle

Vieras · 126 · 95318

Poissa F2

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Jaripetteri
Eivät ole FL:n kaukovaloumpiotkaan xenon-hyväksytyt mutta kun asioista puhutaan niin puhutaan sitten oikeilla nimillä. Eivätpä ole täälläpäin noihin kaukovalojen muutossarjoihin puuttuneet, ajovalojen kyllä ellei ole ollut pesureita ja automaattisäätöjä. Mutta olet oikeassa; laiton mikä laiton.
RS TFSI ex, RS TDI DSG DPF ex, FL RS TDI DSG DPF


Poissa VRS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Minkälainen mahtaa olla kaukovaloille hyväksytty Xenon umpio?Onko sillä mitään väliä onko se hyväksytty vai ei,eihän kaukovaloilla ajeta muun liikenteen seassa.Eli kuviolla tai häikäisyllä ei ole merkitystä,riittää kun itse näkee.Ei katsastusmiestäkään kiinnosta muu ,kuin että kaukovalot yleensä toimii...


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Kyllä umpion pitää olla EU:ssa tyyppihyväksytty Xenonille, jos sinne xenonit laittaa. En nyt muista niitä kirjainyhdistelmiä mitä umpiosta löytyy mutta sekä lähivaloille että pitkille on omansa. Älä kysy mitä järkeä noissa on mutta näin se on. Mutta yleisesti eivät tosiaan katsastuksissa noihin pitkiin taida puuttua mutta lain puitteissa mahdollisuus olisi. Pikun viilaamistahan tämä nyt on, eihän autoon saisi lisätä tai poistaa yhtään mitään jos ihan kaikkia tyyppihyväksyntöjä pyrkisi noudattamaan.

Ja kyllä mulla omassakin pitkissä Xenonit on. Tai jos tarkkoja ollaan niin tällä hetkellä vain toisessa kun en ole ehtinyt hajonnutta ballastia vaihtaa vaikka sen jo sainkin.

[edit]DC, DR tai DCR ovat nuo merkinnät mitä umpiosta löytyy riippuen siitä mille Xenoneille ne ovat hyväksytyt, niin ja vanhemmissa autoissa noita hyväksyntöjä ei illmeisesti tarvita mutta sitä taas en osaa sanoa mistä eteenpäin tarvitaa. Luultavasti siitä kun kaikessa muussakin vaaditaan tyyppihyväksynnät.[/edit]
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2010, 10:46:31 ap kirjoittanut jaripetteri »


Poissa F2

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Jaripetteri
Olet oikeassa. Onneksi on lyhyet ja pitkät eri umpioissa niin ei haittaa tuo syttymisaika. Itsellä 6000K ja niillä lähivalot ovat keltaiset. Mutta silläkin uhalla, että viranomaiset puuttuvat aion niitä käyttää; tosin enempi poliisit vilkuttelevat valojaan kun tulevat vastaan ja ajan led-valoilla. Tätä tapahtuu jopa keskellä päivää ja kirkkaalla ilmalla.
RS TFSI ex, RS TDI DSG DPF ex, FL RS TDI DSG DPF


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
tosin enempi poliisit vilkuttelevat valojaan kun tulevat vastaan ja ajan led-valoilla. Tätä tapahtuu jopa keskellä päivää ja kirkkaalla ilmalla.
Juu tuttua hommaa... oikein odotan koska ne pysäyttää että saa alkaa pätemään ;D


Poissa Belhan

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
    • Profiili
Tuli laitettua tuo GTHid 50W H1 5K setti kiinni omaan kulkineeseen ja onhan tuo melkoinen parannus pitkiin valoihin 8) Välillä tosin tekee sitä, että jompi kumpi valo ei syty ja antaa häiriö ilmoituksen, joka kyllä poistuu kun vaan ottaa valot pois ja laittaa takaisin päälle. Tekee satunnaisesti tuota, yleensä sillon kun lähtee liikkeelle ja ensimmäisen tai toisen kerran laittaa valot päälle. Vastukset ostin samalla kun valotkin mutta en laittanut kiinni heti jotta näen toimiiko ilman...

ps. kiitos hyvistä asennus vinkeistä  :)
-06 Combi TFSI-


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Tässä yrittänyt selvittää itselleni mitä toi H1 Xenon konversio vaatisi omaan autoon, -06 HB RS. Tämä ketjun luettuani (ja ultimatevw:n vastaavan) olen viisaampi mutta pariin asiaan haluaisin varmennuksen:

1. Jos muutossarjassa on ns. Canbus-ballastit, tarvitaanko silloin näitä erillisiä rele- ja vastusjohtosarjoja?
2. Onko mahdollista koodata kaukovalojen vikahaistelu pois päältä em. autossa?

Tavoitteena varma ja toimiva ratkaisu ilman 100W lisälämmitintä konehuoneessa.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Itse laitoin just kk takaperin canbus ballastit ja hyvin toimii, eikä tarvinnu mitään lisäreleitä, eikä vastuksia.


Poissa Deeäsgee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Laitoin tänään katuauto.fi:stä tilatut H1 35W AMP 5000K ksenonit kaukovaloihin. Asennus oli periaatteessa hyvinkin helppo: umpioita ei pitänyt irroittaa, tilaa oli melko hyvin ja yllätyksiä ei muutenkaan tullut. Noihin pitkiin ei ole mitään järkeä tuossa Ocu II Faceliftissä porata sitä AMP-sarjan speksaamaa 25mm reikää sitä läpivientikumia varten - sen kun poran terällä sorvasi siitä pitkien valojen poltinkotelon umpion kannasta johdoille sopivat urat ja painoi kotelon kannen kiinni! Vähän sinitarraa väliin niin IP69K luokitus säilyi, heh heh! ;-) Virrat päälle ja ávot: ei mitään hälyjä! Hitaasti ne ensi räpsäytyksellä syttyy, mutta sen jälkeen on nopeeta. Toi 5000K oli liian sininen ainakin AMP-sarjassa, 4300K olis ollut se oikea. Huomenna alkaa Etelä-Suomen turnee ja autoon tulee sellainen 1300 km viikossa. Siinäpä testiä kerrakseen...

Vasta näillä ksenoneilla huomasi kuinka metsässä pitkien suuntaus oli ollut! Kovasti sai alas vääntää - tuosta FL keulalta löytyi kolme säätöruuvia, joista sain kaukovaloja suunnattua vain pystysuunnassa. Sivuttaissäätöä olisi myös hieman tarvittu, mutta antaa nyt olla...

Katuauto.fi palvelu oli ensiluokkaista. Eipä voi kun ihastella toimitustapaa ja yhteydenpitoa. Sain kyllä hyvä naurut paketin avatessa, kun kaupantekijäisiksi tuli siniset parkkipolttimot (hehkut) joissa takakannessa kuitenkin vakuuteltiin niiden olevan LED-valot. Paketin englannin kieli oli hyvin karkeaa ja takkuista - piristi päivää kummasti (ei tarvi asentaa koskaan, mutta mutta mutta...) ;-) Suosittelen!
*Octavia Combi 1.6 CR Sport -10*


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Laitoin tänään katuauto.fi:stä tilatut H1 35W AMP 5000K ksenonit kaukovaloihin. Asennus oli periaatteessa hyvinkin helppo: umpioita ei pitänyt irroittaa, tilaa oli melko hyvin ja yllätyksiä ei muutenkaan tullut. Noihin pitkiin ei ole mitään järkeä tuossa Ocu II Faceliftissä porata sitä AMP-sarjan speksaamaa 25mm reikää sitä läpivientikumia varten - sen kun poran terällä sorvasi siitä pitkien valojen poltinkotelon umpion kannasta johdoille sopivat urat ja painoi kotelon kannen kiinni! Vähän sinitarraa väliin niin IP69K luokitus säilyi, heh heh! ;-) Virrat päälle ja ávot: ei mitään hälyjä! Hitaasti ne ensi räpsäytyksellä syttyy, mutta sen jälkeen on nopeeta. Toi 5000K oli liian sininen ainakin AMP-sarjassa, 4300K olis ollut se oikea. Huomenna alkaa Etelä-Suomen turnee ja autoon tulee sellainen 1300 km viikossa. Siinäpä testiä kerrakseen...

Vasta näillä ksenoneilla huomasi kuinka metsässä pitkien suuntaus oli ollut! Kovasti sai alas vääntää - tuosta FL keulalta löytyi kolme säätöruuvia, joista sain kaukovaloja suunnattua vain pystysuunnassa. Sivuttaissäätöä olisi myös hieman tarvittu, mutta antaa nyt olla...

Katuauto.fi palvelu oli ensiluokkaista. Eipä voi kun ihastella toimitustapaa ja yhteydenpitoa. Sain kyllä hyvä naurut paketin avatessa, kun kaupantekijäisiksi tuli siniset parkkipolttimot (hehkut) joissa takakannessa kuitenkin vakuuteltiin niiden olevan LED-valot. Paketin englannin kieli oli hyvin karkeaa ja takkuista - piristi päivää kummasti (ei tarvi asentaa koskaan, mutta mutta mutta...) ;-) Suosittelen!

Kuva ois kiva (läpivientikohdasta)
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Laitoinpa tossa viime kesänä xenonit pitkien tilalle. Hyvinhän ne sinne uppos ja mukavasti toimi. Viive tosiaan on ensisytytyksessä, mut ei se paljoa haitanne.

No eipä tullu mieleen ottaa katastukseen irti. (nehän on kaukovalot, on valonpesimet jne ja xenonit lyhyissä. Tyhmänä oletin, että kaikki ok. Valotkin oli ihan hyväksyttyä mallia)
No katastusmies kovin pahoittelevana (kumma kyllä) sanoi että poishan ne pitää ottaa.
Ei ole umpiot hyväksytty xenoneille. Puuttuu HR (muistaakseni) merkintä.

Kysyinkin sitten, että mitä eroa niillä umpioilla on jotka on myös pitkille xenoneille hyväksytyt.
Hetken hiljaisuus.... No se on ne kaks kirjainta vastas katsastumies.

No se siitä. Ballastit pois ja kiertoon. Tavan lamput tilalle. Täytyy kyllä sanoa et niitten valoteho on kovin olematon xenoneihin verrattuna.


Poissa Juzpe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Laitoinpa tossa viime kesänä xenonit pitkien tilalle. Hyvinhän ne sinne uppos ja mukavasti toimi. Viive tosiaan on ensisytytyksessä, mut ei se paljoa haitanne.

No eipä tullu mieleen ottaa katastukseen irti. (nehän on kaukovalot, on valonpesimet jne ja xenonit lyhyissä. Tyhmänä oletin, että kaikki ok. Valotkin oli ihan hyväksyttyä mallia)
No katastusmies kovin pahoittelevana (kumma kyllä) sanoi että poishan ne pitää ottaa.
Ei ole umpiot hyväksytty xenoneille. Puuttuu HR (muistaakseni) merkintä.

Kysyinkin sitten, että mitä eroa niillä umpioilla on jotka on myös pitkille xenoneille hyväksytyt.
Hetken hiljaisuus.... No se on ne kaks kirjainta vastas katsastumies.

No se siitä. Ballastit pois ja kiertoon. Tavan lamput tilalle. Täytyy kyllä sanoa et niitten valoteho on kovin olematon xenoneihin verrattuna.

Omaan ocuun myös xenonit pitkiin laitoin ja viime viikolla kävin katsastamassa, ei sanonut inssi valoista mitään. Kuka katsastusmies noista nyt sitten viitsii sanoa ja kuka ei... Vähän kyllä mietin että pitäisikö vaihtaa katsastuksen ajaksi halogeenit takaisin, mutta ajattelin että kokeillaan nyt miten käy.

Niin ja onhan nuo xenonit pitkissä sellainen parannus normi halogeeneihin ettei puhettakaan että takaisin vaihtaisi  ;D


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Laitoinpa tossa viime kesänä xenonit pitkien tilalle. Hyvinhän ne sinne uppos ja mukavasti toimi. Viive tosiaan on ensisytytyksessä, mut ei se paljoa haitanne.

No eipä tullu mieleen ottaa katastukseen irti. (nehän on kaukovalot, on valonpesimet jne ja xenonit lyhyissä. Tyhmänä oletin, että kaikki ok. Valotkin oli ihan hyväksyttyä mallia)
No katastusmies kovin pahoittelevana (kumma kyllä) sanoi että poishan ne pitää ottaa.
Ei ole umpiot hyväksytty xenoneille. Puuttuu HR (muistaakseni) merkintä.

Kysyinkin sitten, että mitä eroa niillä umpioilla on jotka on myös pitkille xenoneille hyväksytyt.
Hetken hiljaisuus.... No se on ne kaks kirjainta vastas katsastumies.

No se siitä. Ballastit pois ja kiertoon. Tavan lamput tilalle. Täytyy kyllä sanoa et niitten valoteho on kovin olematon xenoneihin verrattuna.

Omaan ocuun myös xenonit pitkiin laitoin ja viime viikolla kävin katsastamassa, ei sanonut inssi valoista mitään. Kuka katsastusmies noista nyt sitten viitsii sanoa ja kuka ei... Vähän kyllä mietin että pitäisikö vaihtaa katsastuksen ajaksi halogeenit takaisin, mutta ajattelin että kokeillaan nyt miten käy.

Niin ja onhan nuo xenonit pitkissä sellainen parannus normi halogeeneihin ettei puhettakaan että takaisin vaihtaisi  ;D


Huoh! Tää on niin epistä!  ;)


Poissa Belhan

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
    • Profiili
Mulla on kans pitkissä xenonit ja viikko sitten kävin katsastamassa. Mietin pitkään että vaihdanko katsastuksen ajaksi halogeenit kun ei se iso homma olis. Päätin kuitenkin ottaa pienen 27euron? riskin uusintakatsastuksen muodossa. Eipä tuo katsastusmies tainnut edes huomata että siellä oli xenonit kiinni. Konepelti ylös, runkkas akkukoteloa ja pelti kii.

Eli taitaa tuo olla niin katsastajasta kiinni että puuttuuko/huomaako koko asiaa :)
-06 Combi TFSI-


Poissa tukpetri

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Meni sit rikki pyyhkijänmoottori kun oli xenonit pitkissä 55W ja sumareissa 55W. Onko muilla vastaavia ongelmia ollut?