vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Xenon setti H1 tilalle

Vieras · 126 · 95400

wipu

  • Vieras
Onko kukaan asentanut xenon settiä H1 pitkien tilalle, kokemuksia ? 


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Ensimmäinen käytännön ongelma tulee siinä, ettei xenonit oikein solvellu pitkien käyttöön, kun ne syttyy hitaasti halogeeneihin verrattuna.
Typo sinne, toinen tänne...


Faabio

  • Vieras
Kuinka isosta erosta tässä puhutaan? Eli kuinka suuri ero halogeenilla ja xenonilla syttymisessä on?


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Eihän siinä minuuteista puhuta, mutta kyllä sen syttymisen huomaa, kun auton käynnistää. Muutamia sekuntteja. Sitten on nämä laillisuus/häikäsyasiat, joista ei jaksa tälläkin foorumilla rueta vääntää. :)

Jos ostat auton, jossa on bi-xenonit niin yleensä siinä on halogeeni pitkissä ja lyhkästen xenonia peilataan heijastimella "pitkäksi".
Typo sinne, toinen tänne...


Poissa KCS

  • Yhteistyökumppani
  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Omaan käyttökulkineeseen ( VW Bora ) laitoin juuri tuossa pari viikkoa sitten alkuperäisten ajovalo Xenonien kaveriksi pitkille myös Xenonit eikä hetkeäkään ole kaduttanut.

Vaikka tuo syttyminen onkin hieman hitaampaa, ainakin minulla Xenonit ovat syttyessäänkin jo yhtä kirkaat kuin kellertävät halogeenipolttimot. Lämmetessään tietenkin sitten siitä vain kirkastuvat.
Valojenvaihto tilanteessa, kun tulee toinen auto vastaan valot sitten syttyvätkin jo valmiiksi kirkkaina kun ovat kuitenkin jo käyttölämpötilassa.


Faabio

  • Vieras
Mitenkäs umpioiden kesto tupla xenoneilla? Eli rasittaako se lisää normaalia Xenon umpioa?


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Miten itse valo voi rasittaa umpiota?
Jos ostaa normaalin 35w xenon-kitin, ei polttimokaan lämpene yhtä paljon kuin halogeenissa. Eli kaiken järjen mukaan xenonpolttimolla umpion kesto pitäisi olla pitempi.

Jos ajaa paljon pitkillä voisi kuvitella että tuo jatkuva on/off räpyttely käy ballastin/polttimon kunnon päälle -> kestoikä lyhyehkö.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2007, 05:31:31 ip kirjoittanut a.link »


Faabio

  • Vieras

wipu

  • Vieras
No miten ne ballistit yms. kestää xenon lisävaloissa, siis alkuperäisissä xenon lisävaloissa ? ;D


jjj84

  • Vieras
Laadukas ballasti kestää pitkään ja vinkuintiassa tehty hajoaa nopeammin. Sytytys rasittaa eniten polttimoa ja ballastia, hehkuvan kaasun ylläpitäminen ei ole mikään ongelma.

E-hyväksyttyjen xenonien pitää saavuttaa 85% lopullisesta kirkkaudestaan 4s sytytyksestä. Eli melko nopea sytytys..


Malfean

  • Vieras
Mulla on ollut noin vuoden asennettuna bilteman 6000K setti pitkien tilalla.
Ei mitään valittamista.

Silloin tällöin ei toinen valo syty, mutta tämän voi välttää hankkimalla resistorisetin
jolloin järjestelmä ei pidä alhaista virran kulutusta merkkinä rikkoutuneesta polttimosta.

Mutta kuvio ei mielestäni ole muuttunut, valoteho uskomaton ja väläytettäessäkin
xenonit syttyvät riittävästi että vastaantulija erottaa pitkät HETI.

En voi kuin suositella, ja ongelmattomaan asennukseen kannattaa ottaa vastus-setillä
varustettu kitti.


Poissa OccuRS08

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • RS 2.0 TFSI HB (blue) 08
    • Profiili
Mut eikö se ole niin että jos ei oo automaattisesti säätyviä valoja ja jälki asentaa xenonit niin ne ei mee katsastuksesta läpi!
Kaikki hauska on kielletty.


Poissa meikh

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Mut eikö se ole niin että jos ei oo automaattisesti säätyviä valoja ja jälki asentaa xenonit niin ne ei mee katsastuksesta läpi!
Näinhän se menee. Pitää katsastuksen ajaksi ottaa pois, mikä ei nyt sinällään ole iso homma.
Ens talveksi taidan omaan fabiaan laittaa jälkiasennussetit kun tuo etupää on niin tukossa, ettei lisäpitkien katkaisijaa saa tuotua mistään sisälle.


ÄrrÄssCombiTdi08

  • Vieras
Mut eikö se ole niin että jos ei oo automaattisesti säätyviä valoja ja jälki asentaa xenonit niin ne ei mee katsastuksesta läpi!
Näinhän se menee. Pitää katsastuksen ajaksi ottaa pois, mikä ei nyt sinällään ole iso homma.
Ens talveksi taidan omaan fabiaan laittaa jälkiasennussetit kun tuo etupää on niin tukossa, ettei lisäpitkien katkaisijaa saa tuotua mistään sisälle.


Katsastus kuitenkin vasta ensimmäisen kerran kun auto 3v vanha, joten eiköhän suurin osa ole vaihtanut omansa jo uuteen ennen kuin 3v tulee täyteen? Ja vaikkei olisikaan, ei se ole iso homma vaihtaa takaisin H1:siin, ainakaan hyötyyn nähden. Tämä siis minun mielipide, mutta kukin tyylillään  ;D


wipu

  • Vieras
Suositelkaahan nyt jotain merkkiä joka toimii varmasti. Minä ainakin meinaan lisätä turvallisuutta ja pistää kunnon pitkät. ;)