vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Xenon setti H1 tilalle

Vieras · 126 · 95335

Poissa Octavisti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Päätinpä pistää tänne tän kysymyksen..

Elikkäs ostin xenonkauppa.fi putiikista http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/%22Xenon-Muutossarja%20H1%2050W%22/SubProducts/%22Xenon-Muutossarja%20H1%2050W%206000K%2012V%22
kyseisen muutossarjan ja http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/Relejohto%2Bvastus50W relejohtosarjan vikailmoitusjärjestelmän ohittajan.

Ja kun olen onneton vässykkä eikä nuista sähkö hommista mitään hajua niin en osaa kytkeä tuota vikailmotuspissittäjää paikoilleen..
niin mahtaisko joku osata neuvoa miten tämä pitää tehdä tai pistää kuvia tänne kyseisestä hommasta..

Kiitos ja anteeks..


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Päätinpä pistää tänne tän kysymyksen..

Elikkäs ostin xenonkauppa.fi putiikista http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/%22Xenon-Muutossarja%20H1%2050W%22/SubProducts/%22Xenon-Muutossarja%20H1%2050W%206000K%2012V%22
kyseisen muutossarjan ja http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/Relejohto%2Bvastus50W relejohtosarjan vikailmoitusjärjestelmän ohittajan.

Ja kun olen onneton vässykkä eikä nuista sähkö hommista mitään hajua niin en osaa kytkeä tuota vikailmotuspissittäjää paikoilleen..
niin mahtaisko joku osata neuvoa miten tämä pitää tehdä tai pistää kuvia tänne kyseisestä hommasta..

Kiitos ja anteeks..


Itselläni on Cobran satsi ja suosittelen lämpimästi! On toiminut hyvin.

Käsittääkseni se vastushan tulee + karvaan, joka siis siten vastaa halogeenin vastusarvoa. Täytyy muistaa, että se vastus joka siihen tulee täytyy olla mitoitettu siten, että kestää sen wattimäärän, jota halogeeni vastaa. Eli jotain 55 W luokkaa. Eli tulee ennen ballastia, "herätteen" puolelle.

Uskon 100 varmasti, että tarkempia ohjeita netti pullollaan! Googleta.

T: Lasse



Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Terve kaikki arvoisat ihmiset.

Viime talvi tuli ajeltua lisäpitkät + xenon-tarvikesetti omissa pitkissä, ja valotehosta voidaan sanoa lyhyesti ja ytimekkäästi että parempi se on kun halogeenillä. Mutta kun se ei kuitenkaan ole ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukainen asennus (katsastuksestahan tuo ei mene läpi ainakaan tällä paikkakunnalla).

Jotta tuli vaan mieleen, että eikö näihin ole kukaan älynnyt tehdä bi-xenon umpioita?
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2013, 08:51:31 ip kirjoittanut kiksaus »


Poissa joqmake

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
  • Skoda Octavia vRS -14 2.0TDI
    • Profiili
Voisikohan joku vääntää minulle rautalangasta kuinka tämän asentaminen oikein onnistuu?
Elikkä ostin pitkille muutossarjan ja asennusohjeet ovat hyvinkin yksinkertaiset, mutta H1 kantaan tulee ainoastaan yksi johdin. Toinen ilmeisesti niille polttimon "kiinnikkeille" (pitää polttimon paikallaan).
Minne laitan muutossarjasta sen toisen johdon kiinni, joka pitäisi ohjeiden mukaan viedä halogeenin liittimelle?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Voisikohan joku vääntää minulle rautalangasta kuinka tämän asentaminen oikein onnistuu?
Elikkä ostin pitkille muutossarjan ja asennusohjeet ovat hyvinkin yksinkertaiset, mutta H1 kantaan tulee ainoastaan yksi johdin. Toinen ilmeisesti niille polttimon "kiinnikkeille" (pitää polttimon paikallaan).
Minne laitan muutossarjasta sen toisen johdon kiinni, joka pitäisi ohjeiden mukaan viedä halogeenin liittimelle?

H1 polttimon päähän tulee + ja - taas on siinä polttimon kiinni pitävässä klipsissä kiinni. Molemmat johdot irti ja muunnossarjan vastaaviin johtoihin kiinni.


Poissa Vesku_1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
    • Profiili
Mitkä on ollu toimiviksi todettuja H1 xenon settejä 2010 rs:ään?Valmistaja??
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2014, 12:27:53 ip kirjoittanut Vesku_1 »


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Ei aivan aiheeseen liity mutta kysäsenpä kuitenkin... onko alkuperäisissä lyhkästen valojen värilämpötila 4000 ja jotain k:ta? Polttimoiden vaihto ajankohtaista ja ajattelin laittaa 6000k.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ei aivan aiheeseen liity mutta kysäsenpä kuitenkin... onko alkuperäisissä lyhkästen valojen värilämpötila 4000 ja jotain k:ta? Polttimoiden vaihto ajankohtaista ja ajattelin laittaa 6000k.

Ilmeisesti ne alkuperäiset ovat noin 4300k värilämmöltään. 6000k on jo melko sinertävä...?


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Aaa, olin jostain lukevinani että toi 6000:nen olis tosi valkee valkee... ehkäpä sitten tuo alkuperäinen...


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Kyllä 6000:nen hieman sinertävä, 5000:ssa "puhtaanpi" valkoinen valo kuin 4300:ssa mutta hieman vähemmän lumenia...


Poissa Jahuu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
  • Octavia II vRS 2.0 TFSi / Golf IV 1.9Tdi 4motion
    • Profiili
Tuolla toisessa topicissa jo kertoilinkin kokemuksia, mutta laitanpa tännekin. Eli meillä tuossa vRäsässä laittelin lähivaloille 5000k sarjan ja kaukovaloille tuli sattumusten vuoksi 6000k satsi, pitkillekin olisin halunnut tuon 5000k sarjan mutta tavaraa ei ollut silloin hyllyssä. Ero on värilämmössä huomattava ja tuo 6000k on siinä ja tässä että onko liian sininen. Hyvänä olen tuon havainnut esim. märällä asfaltilla joka muuten imee valoa kuin sieni mutta jotenkin tuntuu että tuo sinertävä valo ei katoa aivan tyystin tuohon tiehen. Toki vertailun vuoksi pitäisi nähdä rinnakkain niin olisi muutakin kuin mutu tuntuma. Lähivaloille en tuota laittaisi, alkaa olla jo hieman huomiota herättävän näköinen kun taas tuo 5000k on alkuperäistä vastaava.
Hieman enemmän aiheesta ohi, mutta tänään pitäsi kokeilla sorvata Scout / Fabia drl-ledit sumarien tilalle, saa nähä kuinka käy... ???


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Hieman enemmän aiheesta ohi, mutta tänään pitäsi kokeilla sorvata Scout / Fabia drl-ledit sumarien tilalle, saa nähä kuinka käy... ???

Vähän leikkaa, liimaa, säädä ja kyllä se siitä... Viimeistely VCDS:llä koodaten.  ;)

Edit: Ja toivottavasti on pussillinen vastuksia hollilla, että säästyy vikavaloilta...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2014, 12:05:08 ip kirjoittanut JaVa^ »


Poissa Miiikhell

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
Melkein voisin väittää että tuossa värilämpötilan valinnassa vaikuttaa myös paikkakunta.. Itse pidän myös valkoisesta väristä lähivaloissa. Pitkillä suosin sitten sinertävämpää väriä koska täällä päin lunta ja elukoita tiellä riittää. Jos olisi koko talven märkä asfaltti ja valaistut tiet niin toki nätimpi valkoinen valo, mutta ei ne veronmaksajien valot ole vielä ehtineet tänne "kehä-nelos" tielle :D
Skoda Octavia RS 2008 Combi Bensa


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Vanha aihe mutta asia kuuluu aiheeseen joten miksipä tekisin uutta topiikkia...  Sitten itse asiaan.

Tosiaan tuossa tilailinkin jo katuautosta AMP 55w xenon setin, empä tosin tullut miettineeksi asennusta sen koommin. Tässä FL versiossahan on sen pitkän valon polttimon luukussa se säätömoottori. Joten haluaisin nyt hyviä kuvia miten te FL octavian omistajat olette nuo johdot tuoneet läpi tuosta.

Täällä olikin jo parit kuvat tuosta asennuksesta mutta eipä niistä ottanut mitään selkoa...
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010