vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Xenon setti H1 tilalle

Vieras · 126 · 95371

Poissa RS2 Ocu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
No joo kysyin sitä asiaa AKE:n valoista vastaavalta kaverilta, että eiköhän se aika pitävää faktaa pitäis olla. Täytyy vielä kysyä noista eri umpiomerkinnöistä. Laitan sit tietoa tänne lisää kun sitä saan...


Poissa Vesku81

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
  • Octavia vRS Combi 2.0TFSI -07
    • Profiili
Nostetaas aihetta taas syksyn lähestyessä ja pimeyden lisääntyessä. Eli onko kenelläkään tietoa/kokemusta mitä katsastussetä sanoo noista muutossarjoista, joutuuko sinne mennessä tekemään vaihdon takaisin normipolttimoihin. Omaan pirssiin tarvitsee jotain tehdä noihin pitkiin valoihin, jotta saisi niitä hieman kirkkaammiksi. Onko jollain ehdotuksia hyvistä H1 polttimoista joilla saisi lisättyä valotehoa, jollei muutossarjaa tule laitettua?!?


arihy

  • Vieras
Minulla oli viime talven keulalla omissa valoissa night breakerit ja niiden kaverina Hellan FF200:t 100W polttimoilla enkä sen perusteella lähtisi omalla ajomäärällä edes yrittämään pelkillä auton halogeenivaloilla. Tässäkin ketjussa mainitun Katuauton omistaja kertoili joskus keväällä, että heille olisi tulossa uusi Xenon-sarja joka toimii varmasti myös valvontasysteemin kanssa.


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Laittelin jokin aika sitten itsekkin H1-polttimoiden tilalle xenon-sarjan ja ero on tosiaan uskomaton. Ainut miinuspuoli on hidas syttyminen ensimmäisellä kerralla eli polttimo kirkastuu pikku hiljaa 5-10 sekunnin ajan. Mutta tämä siis ainoastaan pitkät ensi kertaa laittaessa.

Tämän sarjan asensin (http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1088) ja toimii ainakin omassa Octaviassa (RS -06) ilman relejohtosarjoja tms. Asennus erittäin yksinkertainen, kun Octaviassa umpion irroitus on tehty helpoksi.


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
No niin tuli haettua topikin yllyttämänä setti Osrameita Räsän keulaan

Night Breaker pitkiin
Cool blue parkkeihin (semmoset siellä olikin jo)
Diademit vilkkuihin

Katsotaan miltä pitkät näyttää sitten ku tuleepi hämärää...ainakin on uudet polttimot
V70 Sportswagon


quartzi

  • Vieras
Ittelle tuli laitettua tänää xenon-sarja pitkien H1 tilalle. Välillä palaa molemmat ja välillä toinen pimeenä ja välillä molemmat pimeenä. Usein kun auton sammuttaa toimii taas. Ilmeisesti tarttisi ne "huijausjohdot"...  Tässä mietin että millaset ne kuuluu olla ja mistä niitä saa?
Joku ketä niitä on laittanut niin voisi antaa pienen vinkin. :)

Kiitoksia!




Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Juu aiheellista on. Jos kokeilis noilla Osramin Night breikkereillä tän talven ja vaihtelis bluet kans niinku oli vanhassa ocussa. Kattoo miltä näyttää.

Onko kukaan saanut mustaa valkosena nuille sarjoille?

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Tänään tuli laitettua GT HID 50W muutossarja ja laitoin suosiolla suoraan tuon relesarjan vikailmoitusjärjestelmän ohittajilla. Kohtuu helppo asennus ja hienosti toimii, suosittelen!


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Itse asentelin viikko sitten xenonit pitkiin ja ei tarvinnut laittaa vastuksia. Toimii moitteetta, ainakin vielä 8)
Pitää käydä kattomassa minkä merkkiset laitoin.


arihy

  • Vieras
Laitoin viime viikolla paikoilleen AMP:n 35W sarjan ja tänään kaveriksi viime talviset Hellan FF200:t. Valoteho noilla Xenoneilla on vähintäänkin riittävä, mutta ainakin minulla syttyvät/kirkastuvat sen verran hitaasti, että laitoin nuo lisävalotkin kun ne oli valmiiksi hankittuina. Jos tarvitsisi sammutella pelkästään vastaantulijoiden takia, niin olisivat ihan ok, mutta kun joutuu ajamaan toisten perässä niin silloin ehtivät jäähtyä liikaa. Värisävynä AMP:n 5000K on hieman sinertävä alkuperäisten lähivalojen kaverina ja toimivat ilman vastuksia.


Poissa amaz

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 43
  • Skodaton mies
    • Profiili
2010 malliseen faceliftiin tuli laitettua AMP:n sarja (hankittu http://www.katuauto.fi) ja toimi suoraan ilman lisäjohtosarjoja. Ko. autossa oli AFS-ajovalot niin joutui hieman soveltamaan läpivientiä umpioon (AFS-ohjainlaite kaukovalopolttimon luukun kannessa), tunti meni asennuksessa ja valoa tuli pimeille teille!


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
2010 malliseen faceliftiin tuli laitettua AMP:n sarja (hankittu http://www.katuauto.fi) ja toimi suoraan ilman lisäjohtosarjoja. Ko. autossa oli AFS-ajovalot niin joutui hieman soveltamaan läpivientiä umpioon (AFS-ohjainlaite kaukovalopolttimon luukun kannessa), tunti meni asennuksessa ja valoa tuli pimeille teille!

Itellä olisi kanssa piakkoin edessä pitkien korvaaminen xenoneilla, saman vuosimallin pirssiin.
Koettais vaikka onneaan tuolla samalla sarjalla, jos toimis ilman oheisromuja.

Oliko tuo muutossarja, jonka sait toimimaan ilman oheisvermeitä, 35W vai 50W versio(onkohan edes merkitystä)?
4300K väri vastaa varmaan edelleenkin niitä 2010 Octavian lyhkäsiä?

Ja  mitä käytännössä tarkoittaa tuo mainitsemasi "hieman sovellettu läpivienti"?
Ilman rälläkkää pärjää sentäs?


OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa amaz

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 43
  • Skodaton mies
    • Profiili
2010 malliseen faceliftiin tuli laitettua AMP:n sarja (hankittu http://www.katuauto.fi) ja toimi suoraan ilman lisäjohtosarjoja. Ko. autossa oli AFS-ajovalot niin joutui hieman soveltamaan läpivientiä umpioon (AFS-ohjainlaite kaukovalopolttimon luukun kannessa), tunti meni asennuksessa ja valoa tuli pimeille teille!

Itellä olisi kanssa piakkoin edessä pitkien korvaaminen xenoneilla, saman vuosimallin pirssiin.
Koettais vaikka onneaan tuolla samalla sarjalla, jos toimis ilman oheisromuja.
Oliko tuo muutossarja, jonka sait toimimaan ilman oheisvermeitä, 35W vai 50W versio(onkohan edes merkitystä)?
4300K väri vastaa varmaan edelleenkin niitä 2010 Octavian lyhkäsiä?

Ja  mitä käytännössä tarkoittaa tuo mainitsemasi "hieman sovellettu läpivienti"?
Ilman rälläkkää pärjää sentäs?

Nuo AMP sarjat on 35W ja 4300K on hyvin lähelle sama kuin octavian lähivaloissa (taitaa lähivalojen värilämpötila olla tarkalleen 4250K).

Tilaa umpiossa ei ole tehdä tuon sarjan vaatimaa 25mm reikää läpiviennille, vaan purin sen sarjan oman läpivientikumin ja ballastille sekä polttimolle menevät johdot vedin sen luukun "välistä" tehden sinne neljä muistaakseni 2mm reikää umpion puolelle sihen huullokseen (jokaiselle johdolle omansa), siten kuitenkin että luukku ja läpiviennit ovat tiiviitä. Helvetin hankala selittää - yksi kuva selventäisi huomattavasti. Koitan saada kuvat otettua malliksi.