vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Xenon setti H1 tilalle

Vieras · 126 · 95362

Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Mulla toimi muutamia päiviä, sitten lisäsin vastukset ja toimi taas muutaman päivän. Kolmannella kerralla hommasin uuden ballastit ja nyt ajettu jo pitkään ilman ongelmia.


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Mikäs on merkki ja malli, jolla loppujen lopuks sait toimimaan (toistaiseksi).
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


quartzi

  • Vieras
Mikäs on merkki ja malli, jolla loppujen lopuks sait toimimaan (toistaiseksi).

Ja mistä hommasit ja mitä makso?


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Jokos joku on kerenny tähän uusimpaan RäSän versioon asennella muutossarjoja?
Olen saanut käsityksen, että läpivienti ei onnistu enää nätisti irroitettavan kumitulpan kautta,
JVTL:n kuvien kaltaisesti, vaan nyt täytyy porailla jo muoveista läpi reikiä.
Onko käsitykseni ihan väärä?

Tässä kuva omasta läpiviennistä:
http://img.photobucket.com/albums/v608/Lindroos/hid.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v608/Lindroos/hid1.jpg

Tein siis alkuperäiseen kumitulppaan n.25mm reijän ja tähän tiiviisti muutossarjan läpivientikumi kiinni, on tiivis paketti eikä itse umpioon tarvi muutoksia. Varaosatiskiltä saa muutamaan euroon uudet tulpat jos jostain syytä haluaa xenon-muutossarjan pois.

1,5v ollu tuo GTHid 50W sarja paikallaan ja täytyy kyllä olla tyytyväinen, tuossa muuten mielenkiintoinen testi halogen vs. 35/50W xenon. http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Categories/Artikkelit/Valotesti
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Jokos joku on kerenny tähän uusimpaan RäSän versioon asennella muutossarjoja?
Olen saanut käsityksen, että läpivienti ei onnistu enää nätisti irroitettavan kumitulpan kautta,
JVTL:n kuvien kaltaisesti, vaan nyt täytyy porailla jo muoveista läpi reikiä.
Onko käsitykseni ihan väärä?

Olet aivan oikeassa. Alla kuva FL Octavian umpiosta, jossa näkyy umpion kovaan muoviin tehty reikä läpivientiä varten. Kuva ei tosin RäSästä, mutta umpio lienee sama (?).

Edit 29.11.2009 / Kuva poistettu, linkki vei väärään kuvaan.

Omaan RäSääni (-06) asensin tämän sarjan (http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1089) ja toistaiseksi on toiminut ilman mitään ongelmia jo pari kuukautta. Alla kuva ballastin sijoituksesta ja läpiviennistä.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2009, 10:22:20 ip kirjoittanut TPi »


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
mites nuo toimii käytännössä, eli onko joku syttymisviive ?
Teho ilmeisesti kohillaan =)
Ja pitääkös johdotuksia muutella , siis pitääkö alkuperäisiin johtoihin koskea?
V70 Sportswagon


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Siis häh  ;D
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta mutta...

Noin äkkiseltään arvioiden tuon irroitettavan kannen syvyys tiivisteen reunasta on noin
3 -4 cm. Tuo läpivientireikähän jää melkein kokonaan tuon kannen seinämän taakse, kun kansi laitetaan paikoilleen???
Miten siitä sitten vie piuhoja tetin avulla läpi kun läpivientireiän ja kannen seinämän väliin jää pari milliä vapaata tilaa?
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
mites nuo toimii käytännössä, eli onko joku syttymisviive ?
Teho ilmeisesti kohillaan =)
Ja pitääkös johdotuksia muutella , siis pitääkö alkuperäisiin johtoihin koskea?

Ensimmäisellä kerralla on selkeä viive, jolloin poltin lämpenee. Yleensä noin 5-10s kestää ennen kuin polttimo on kirkkaimmillaan. Mutta esim. kohtaamistilanteessa (tai sen jälkeen) valot räpsähtävät suoraan "täysille". Ja valoteho on kyllä uskomaton normeihin verrattuna, se pitää itse nähdä  8)

Johdotus on yksinkertainen: otetaan normaalille polttimolle menevät johdot ja liitetään niihin xenon-sarjalle menevät johdot. Kaikki siis alkuperäisiin liittimiin, eli halutessaan voi normaalipolttimot vaihtaa tilalle näppärästi. Xenonsarjalta (tai sen ballastilta) uudet johdot läpiviennistä läpi uuden polttimon kera umpioon. Kaiken kaikkiaan Octaviassa asennus on erittäin helppoa, koska umpion saa helposti irti.


Siis häh  ;D
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta mutta...

Noin äkkiseltään arvioiden tuon irroitettavan kannen syvyys tiivisteen reunasta on noin
3 -4 cm. Tuo läpivientireikähän jää melkein kokonaan tuon kannen seinämän taakse, kun kansi laitetaan paikoilleen???
Miten siitä sitten vie piuhoja tetin avulla läpi kun läpivientireiän ja kannen seinämän väliin jää pari milliä vapaata tilaa?


Heh, kieltämättä hyvä kysymys. Tällaisen kuvan löysin vielä, jossa reikä on huomattavasti taaempana. Samalla näkee esimerkin ballastin sijoitukseta. Josko tästä olisi apua  ;)



Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
No nyt näyttää asiallisemmalta asennukselta.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Hankin tuossa jokin aika sitten Taskuraketti.com:sta Ollo 35W H1 sarjan ja nyt viikonloppuna asentelin kiinni autoon, lopputulos on disko. Toimivat muuten kunnolla mutta kun lämpenevät tai jotain (ovat hetkenaikaa päällä ehkä minuutti kaks) niin alkavat vilkkumaan. Varoitusten kanssa ei ole ongelmia ja laatuvikaan en usko kun molemmat käyttäytyvät suunnilleen samalla tavalla.

Odottelen myyjän kommenttia mutta onko täällä ideoita, releitä en tuonne ala laittamaan, ollaan sitten vaikka ilman vaikka erohan halogeeneihin on kun yöllä ja päivällä...

Tähän senverran lisäystä että 4700uF/25V konkka kylkeen ja alko pelaamaan. Hieman matala tuo konkan jännitekesto mutta ei nyt tähän hätään löytynyt muuta, vaihdetaan jos ei kestä. Myyjää ehdotteli vain relesarjoja mutta mielestäni turhaa 100W hukata harakoille ylimääräisillä vastuksilla kun muutenkin on tuo akku vähän kovilla meidän käytössä. Toinen ballasti/poltin tosin taitaa olla sökönä kun se ei ekan kokeilun jälkeen ole palanut. Yhdelläkin valoteho on selkeästi parempi kun alkuperäisillä... =)


Poissa Macce

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Tänään tuli laitettua 55w sarja pitkille, mutta nyt on se valojen vilkkuminen ongelmana. Tilasin nyt samasta paikkaa tuollaisen http://www.vvme.com/universal-for-all-vehicles-2-pieces-100-plugplay-p-142.html?cPath=39 toivottavasiti olisi jotain apua. Nyt on paikalla ja valojen vilkkuminen loppu. :) Tässä muutaman päivän nyt ajaneena voisin todeta että valoa on liikaa siihen eteen ja on vaikea nähdä sittten kauemmaks kun on niin hemmetin kirkasta siihen "lähelle"
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2009, 09:56:33 ip kirjoittanut Macce »
Skoda octavia combi rs tdi -06/07
Vw golf 1600 cl -89
Opel vectra b 2.0 -98


Poissa weeman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
FL ocuun ei mielestäni ollut mikään helppo homma laittaa xenoneja. Kaikki meni perseelleen asennellessa. Ensin en saanut irti umpion liittimiä, mutta lähtihän ne. Valojen ohjausyksikkö, joka H1 polttimon takana oli niin tiukalla johdot, että juuri mahtui polttimon irrottamaan. Reijän poraus meni vikaan. Jos tuosta kuvasta (ketjussa ylempänä) katsoo on reikä taaempana kuin ohjausyksikkö. No sillä kohdalla on valojen moottori johon melkein porasin. Siitä reijästä ei todellakaan saanut menemään mitään sisään. Uusi reikä on nyt 3-4cm edempänä ja siitäkään ei mahtunut tyontämään polttimoa sisään, vaan polttimon läpivientikumin läpi menevät johdot piti purkaa. Polttimo paikoilleen ja suurjännitejohdot ja kumi piti ujuttaa sieltä ahtaasta aukosta ulos. Matalajännitejohdot takaisin kumin läpi. Alkuperäiset H1 johdot ovat niin lyhyet että kytkeminen reijän kautta hankalaa, mutta onnistuu. Poratessa umpioon pääsi purua, joka nyt tietysti on siellä heijastinpinnoilla. Valoteho on hyvä, mutta kuvio valoille on ihan hanurista. Tätä ei huomannut halogeeneillä. Värisävy on paljon vaaleampi kuin lyhyissä vaikka sarja on 4300K. Sarja on AMP H1 35W 4300K Katuauto.fi.

http://s62.photobucket.com/albums/h111/jussinii/?action=view&current=valot002.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h111/jussinii/valot003.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h111/jussinii/valot005.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h111/jussinii/valot001.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h111/jussinii/valot006.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h111/jussinii/valot007.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h111/jussinii/valot008.jpg

Varoitusvaloja ei syttynyt ja sarja toimii hyvin. Ensimmäinen sytytys kestää mutta sen jälkeen syttyy heti.


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
No niin tuli haettua topikin yllyttämänä setti Osrameita Räsän keulaan

Night Breaker pitkiin
Cool blue parkkeihin (semmoset siellä olikin jo)
Diademit vilkkuihin

Katsotaan miltä pitkät näyttää sitten ku tuleepi hämärää...ainakin on uudet polttimot

Tuli laitettua samanlaiset tuossa 2vkoa sitten, hyvin niillä päästelee. Onneks tuli lumi maahan niin on helpompi päästellä perjantaina pohjanmaalle. Ja torstaina lohkon aj lämppärin asennukseen... Jiihaa...

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Xenonkaupan cobra 35w sarjan laitoin paikoilleen tässä pariviikkoa sitten. Eihän se suoraan toiminut, vaikka kuinka toivoin. Joten vikajärjestelmän ohituspalikat paikoilleen ja alkoi toimimaan. Valoa piisaa kansalle :)


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1542 tuollaiset pongasin H1 tilalle. Eppäillä soppii :D

Tässä pimeillä ajaessani oon vilkutellu pitkiä ja lyhkäsiä ja sellanen tuntu perseessä että kun vaihoin polttimoita niin pitkät näyttää jotenkin tois puoleisesti. Kaikki kyllä palaa. Taitaa olla omat säädöt kesämoodissa vielä.

Mitä pohjanmaalla kävin mutkan 1,5vkoa sitten niin kyllä noilla nyt pärjäsi. Ja se kusenkeltanen rajakin pitkistä oli poissa. No pitää käydä pimeellä säätelemässä. Huomasin kyl et umpiotkin on vuodessa ottaneet osumaa. Naarmuja yms. Onhan tolla jo ajettu 143tkm, mulla ollessa 46tkm ja 11kk. Samalla voi kihlatun POLOiseen vaihtaa Nightbreikkerit yms. Onneks 1kk päästä pääse lämpimään autotalliin säätelemään :) Sitten onkin jo melkeen kevät
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2009, 01:16:19 ip kirjoittanut RS_OCUstin »

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta