vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

ABS-ongelma

Poissa jusu34

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
on nuota tullu vaihdettua audissa esimerkiksi on yhtä vaikees paikkaa toi noi on niin yleisiä vikoja sitä moottoria ei kannattaasi pestä jos sitä ei saa kuivuvaan johki lämpööseen


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
on nuota tullu vaihdettua audissa esimerkiksi on yhtä vaikees paikkaa toi noi on niin yleisiä vikoja sitä moottoria ei kannattaasi pestä jos sitä ei saa kuivuvaan johki lämpööseen

Kuinkas se sieltä sitten oikein irtoaisi? Onko esim. torx-ruuveilla kiinni?
Jos nyt siis vaihtaa vain tuon ohjainyksikön, niin ei varmaankaan tarvitse olla tekemisissä jarrunesteiden kanssa, vai kuinka on?

Joo, tuo kyllä pitää paikkansa, että ei kannattaisi moottoria aivan surutta lähteä suihkuttelemaan. Itse en tätä autoa ole kertaakaan moottorinpuolelta kylläkään pessyt.
Ja onpä tuota kyseistä ilmiötä muillakin automerkeillä ollut, kun googlella tietoa hakenut. Eli vettä päässyt ohjausyksikön liittimenväliin ja sen seurauksena hapettumista sekä vikavaloja mittaristoon. Voisivat toki tehdä noista liittimistä paremmin vesitiiviitä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2011, 04:19:36 ip kirjoittanut Ireland »
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Ohjainyksikkö tilattu briteistä ja ensiviikolla pitäisi saapua. Hintaa muodostui rahteineen 250 euroa. Kyllähän tuo kirpaisee, mutta on se kuitenkin puolet halvemmalla kuin suomesta (513 euroa). Sitten vielä osan asennuskulut, kun ei ole minkään valtakunnan ohjeita, niin annetaan sitten ammattilaisen tehdä se duuni. Nyt vielä täytyy selvittää, että mistä h..ve.stä sitä vettä sinne oikein pääsee, kun en ole moottoria koskaan pessyt. Ja viime puhdistuksen jälkeen sinne olis jonkin verran vettä päässyt. Veden poistoröörit täytynee ensin syynätä. Jos tuo mötikkä olisi ylösalaisin, niin ei varmaankaan tulisi minkäänlaisia vesiongelmia.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Nonniin..ei tiedä miten aloittais kertomaan..
Tänään aamulla oli korjaamolla aika varattuna 9:15 tuon uuden ohjainyksikön asentamiseen. Samalla tarkistettiin syy, mistä hemmetistä sitä vettä voiteista vanhinta pääsee sinne ohjainyksikköön. Ensimmäinen syy oli kuskinpuoleinen vedenpoistorööri, joka oli aivan tukossa kaikenmoista moskaa. Sieltä sitten vesi valui tuulilasin alapuolella menevien johtosarjojenkautta tuonne ABS-yksikön päälle. No eihän siinä vielä pitäisi olla paniikkia, kun tuon ABS-ohjainyksikön johtosarjanliittimen pitäisi olla vesitiivis. Mutta eipä ollutkaan tässä yksilössä. Siinä liittimessä on semmoisia kumitulppia, joista jostain syystä yksi uupui ja siitä rööristä sitten tuo voitehista vanhin pääsi ohjainyksikön sisään valumaan surutta. Ja sieltä ei vesi sitten juurikaan pois pääse, kun on reilun sentin korkuiset reunat. Vesi siis sai siellä muhia aivan rauhassa. Kyseessä oli siis "tikittävä aikapommi", joka sitten vain sattui meitsin autonomistuksen aikana ruveta oireilemaan. Paskaa säkää, niin sanotusti. Nyt auto on ollut korjaamolla kokopäivän ja menee vielä huomisaamupäivään, jotta kaikki ongelmat saadaan kondikseen. Tulee mukavat korjauskulut.  :o
Onneksi edes tuon ohjainyksikön sain suhteellisen edukkaasti. En tiedä ketä tästä ongelmasta voisi syyttää tehdastako???  ??? No se ei kuitenkaan enään auta, kun ei ole takuut voimassa vanhassa autossa...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2011, 10:33:14 ip kirjoittanut Ireland »
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03