vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Jälleen vikaa..

Vieras · 173 · 139200

Poissa Eralumi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 54
    • Profiili
Mitenkäs jengillä on ilmastointi/lämpärin moottori hurissu. Meillä ainakin pitää välillä ääntä, kuin (laakeri olis kuiva) varsinkin pakkasella!

Itellä muutaman kerran kovimmilla pakkasilla tuulettimen moottori resonoinut aika pahan kuuloisesti täydellä puhallusteholla. Mutta on kuitenkin melko pian hävinnyt kun auto on alkanut lämpenemään.
Opel Astra GTC Sport -12
Exiä:
Skoda Fabia RS Combi -12
Skoda Fabia RS -11
Fiat Bravo T-Jet Sport -08 (lastutettu, 182hp, 285Nm)


Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Vikaa tai "vikaa"..
Parikymppiä pakkasta, auto käymään ja siirsin sen hallin toiselle puolelle. Lähti kyllä hyvin liikkeelle, mutta pysähtyessä moottori sammui (jalka jarrulla, D-vaihde). Tuli se viimekertainen vika heti mieleen, mutta mitään merkkivaloja ei tullut..
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa NiiTii

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Dodii. Eli alla on Fabia Rs II ja kilometrejä tällä hetkellä 13000. Alusta saakka ollut ongelmia öljynsyönnin kanssa. Laakkosella laskivat, että keskikulutus öljylle ollut pahimmillaan 1.17 l / 1000 km :). Epäilivät aluksi, että turbo rikki, noh se meni vaihtoon. Pari kuukautta kerkesin ajella uudella turbolla ja ölynsyönti laski siihen, että lukemat oli 1 l / 1500 km :) ja eihän siinä muu auttanut, kun lähtä taas laakkoselta huoltoaikaa anelemaan. Pari kertaa käytin autoa siellä näytillä ja päättivät, että männänrenkaissa olisi jotain hämminkiä. Nyt tänään sain auton takaisin ja kertoivat, että kaikki männänrenkaat joutuivat vaihtamaan ja yhdessä sylinterissä tilanne oli niin paha, että heti avattuaan huomasivat, että männän päällä oli melko paljon öljyä. Suosittelen, että kaikki joilla ongelmia tuon öljynsyönnin kanssa käytte laakkosella vaatimassa, että tarkistavat turbot ja männärenkaat. Itse vaan toivon, että jospa tuo nyt kestäis edes siihen asti, että sais vaihdettua Suberbiin :).

Hyvää alkavaa kevättä kaikille...


Poissa KTI

  • vRS jäsen
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 48
    • Profiili
Miten tuollainen järjetön öljynkulututus vaikuttaa katalysaattoriin? Tekivätkö päästökokeen remontin jälkeen?


Poissa NiiTii

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Miten tuollainen järjetön öljynkulututus vaikuttaa katalysaattoriin? Tekivätkö päästökokeen remontin jälkeen?


Eivät kuulemma tehneet päästökoetta. Yritin itse selittää sille naispuoliselle työnvastaanottajalle, että eikö se pitäisi päästöt mitata, mutta hänen mielestä mikäli päästöt ois pielessä tai katalysaattori sökö autoon syttyisi vikamerkkivalo :). En jaksanut siitä sen kummemmin alkaa jauhaan, kun oli kiire pääl työn puolesta.


eagle1927

  • Vieras
Ihan kuin olisin lukenut täällä että joillakin on ratti ollut selvästi vinossa vasemmalle. Reakoiko liike tähän mitenkään? Todella ärsyttävä vika/"ominaisuus". Kannattaako soittaa huoltoon ja valittaa? Huomasin tuon vasta tänään vaikka jo pari viikkoa auto on ollut ajossa. Voiko olla että ratti on alunperin ollut suorassa mutta kääntynyt? Mihinkään kuoppaan en ole ajanut joka tuollaisen voisi aiheuttaa. Ehkä en vain ole alunperin tähän kiinnittänyt huomiota.

Webastokin on nyt asennettu kauko-ohjaimen kera sopivasti kevätsäille :)


Vessu

  • Vieras
Ihan kuin olisin lukenut täällä että joillakin on ratti ollut selvästi vinossa vasemmalle. Reakoiko liike tähän mitenkään? Todella ärsyttävä vika/"ominaisuus". Kannattaako soittaa huoltoon ja valittaa? Huomasin tuon vasta tänään vaikka jo pari viikkoa auto on ollut ajossa. Voiko olla että ratti on alunperin ollut suorassa mutta kääntynyt? Mihinkään kuoppaan en ole ajanut joka tuollaisen voisi aiheuttaa. Ehkä en vain ole alunperin tähän kiinnittänyt huomiota.

Webastokin on nyt asennettu kauko-ohjaimen kera sopivasti kevätsäille :)
Minulla oil vasemmalle myös vinossa,huomasin viikko luovutuksen jälkeen.
Rekkulaa peliin ja sain kulmat säädettyä myyjäliikkeessä veloituksetta.
Yskivät kyllä hieman Sveitsinportissa ja pitivät varmaan ns. Vaativana asiakkaana  ;D
Yleensäkin olis hyvä tarkistaa ohjauskulmat uusista autoista kuukauden tai parin ajon jälkeen,alustan hakiessa säätöjään.



Poissa peris

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
No kyllähän tuo kulmien tarkistus on "pilkun viilaamista"
Mullon menossa 13. uusi auto alla, enkä kertaakaan ole tarkistuttanut, renkaat kuluu tasaisesti ja ei vetele mihinkään, niin miksi ne pitää/pitäisi tarkistuttaa.
Lisään vielä, että tuo 13. auto on 8v:n sisään, eli ei mitään vanhoista -70 luvun autoista ole kyse.


Vessu

  • Vieras
No kyllähän tuo kulmien tarkistus on "pilkun viilaamista"
Mullon menossa 13. uusi auto alla, enkä kertaakaan ole tarkistuttanut, renkaat kuluu tasaisesti ja ei vetele mihinkään, niin miksi ne pitää/pitäisi tarkistuttaa.
Lisään vielä, että tuo 13. auto on 8v:n sisään, eli ei mitään vanhoista -70 luvun autoista ole kyse.
Makuasioita sano koira kun muniaan nuoli.
Jos ladot riihikuivaa rahaa tiskiin ostaessasi autoa,pitää sille rahalle saada myös vastinetta.
Premium merkeissä tuo kulmien säätö ei ole mikään ongelma, eivät hirveästi hangottele huollossa vastaan kun pyydät sitä.
RS:än ollessa kyseessä jossa kohtuullisen kalliit renkaat alla ja jonkin verran tehoakin on tuo kulmien tarkistus ihan aiheellista,
mikäli viitsii asiaa kysäistä.
Se on sitten eri juttu jos millään ei ole väliä ja rahaa on.
Tosi asia on se että alusta geometria ei ole kohdallaan ensimmäisten tuhansien kilometrien aikana.


eagle1927

  • Vieras
Lainaus
No kyllähän tuo kulmien tarkistus on "pilkun viilaamista"
Onneksi vein tarkistukseen. Repsikan gamber kulma oli viturallaan ja "suoristivat" apurungon. Nyt on ratti suorassa.

Tänään sitten uusi vastoinkäyminen kun rengas puhkesi. Painevaroitin ei reakoinut mitenkään ja huomasin vain että ihmeellisesti perä alkoin nuljuamaan. Auto seis ja kumi oli täysin tyhjä. En huomannut mitään terävää kun koitin renkaan ympäri kädellä ja suhautin paikkapullon sisään. Sehän purskahti kohti katua ja ei auttanut kuin kaivaa varapyörä ja tunkki tehdä renkaanvaihto. Siitä matka jatkuin rangasliikkeeseen jossa toteamus oli ensin että jos paikkapullon jo suhautit sisään ei renkaalle enää tehdä mitään. Tarkemmin tarkastettuaan huomasi myös että renkaan kylki oli jo kärsinyt niin pahasti että mitään ei ollut tehtävissä. Sanoi myös että nykyrengas kestää todella vähän tyhjänä ajoa, ja sen myös sain nyt itse todeta. Maanantaina alkavat etsimään uutta tilalle ja toivotaan että samanlaisen jostain löytävät kun syksyllä taisi olla maahantuojan viimeinen sarja kys. mallia Yokohamaa. Kotona sitten kesärenkaat alle ja odotellaan jos syksyyn mennessä löytäisivät uuden kumin tilalle.

Mukava ensiviikot siis ollut Skodalla ajellessa. 600km jo mittarissa :)


Poissa Eralumi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 54
    • Profiili
Tänään kun kävi tossa ajamassa ja kun lähti kiihdyttämään moottoritielle 20km/h:n nopeudesta sataseen luistonesto pois päältä ja vaihde S-asennossa ja kaasupoljin pohjassa niin kun vauhti oli n. 80km/h syttyi moottorin vikavalo ja EPC-valo mittaristoon ja tehot katosi.
Hetken matkaa sitten ajoin vielä että pääsen pysähtymään turvallisesti, niin moottorin vikavalo sammui itsestään mutta EPC-valo paloi. Vauhtia oli satanen, ja vaikka iski polkimen lattiaan niin vauhti ei siitä kiihtynyt.
Kun pääsi pysähtymään ja käynnisti auton uudelleen niin EPC-valo oli hävinnyt ja auto toimi taas ihan normaalisti.
Opel Astra GTC Sport -12
Exiä:
Skoda Fabia RS Combi -12
Skoda Fabia RS -11
Fiat Bravo T-Jet Sport -08 (lastutettu, 182hp, 285Nm)


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Tänään kun kävi tossa ajamassa ja kun lähti kiihdyttämään moottoritielle 20km/h:n nopeudesta sataseen luistonesto pois päältä ja vaihde S-asennossa ja kaasupoljin pohjassa niin kun vauhti oli n. 80km/h syttyi moottorin vikavalo ja EPC-valo mittaristoon ja tehot katosi.
Hetken matkaa sitten ajoin vielä että pääsen pysähtymään turvallisesti, niin moottorin vikavalo sammui itsestään mutta EPC-valo paloi. Vauhtia oli satanen, ja vaikka iski polkimen lattiaan niin vauhti ei siitä kiihtynyt.
Kun pääsi pysähtymään ja käynnisti auton uudelleen niin EPC-valo oli hävinnyt ja auto toimi taas ihan normaalisti.
Sytytyskatkoksia taitaa sullakin ilmetä tuossa. Itsellä teki kanssa noin syksyllä.
Tulppien vaihdon jälkeen on saanut huoletta S-vaihteella kiihdytellä. Ei muuta kun huoltoon ja vikakoodit lukuun.
VRS


Poissa Eralumi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 54
    • Profiili
Tänään kun kävi tossa ajamassa ja kun lähti kiihdyttämään moottoritielle 20km/h:n nopeudesta sataseen luistonesto pois päältä ja vaihde S-asennossa ja kaasupoljin pohjassa niin kun vauhti oli n. 80km/h syttyi moottorin vikavalo ja EPC-valo mittaristoon ja tehot katosi.
Hetken matkaa sitten ajoin vielä että pääsen pysähtymään turvallisesti, niin moottorin vikavalo sammui itsestään mutta EPC-valo paloi. Vauhtia oli satanen, ja vaikka iski polkimen lattiaan niin vauhti ei siitä kiihtynyt.
Kun pääsi pysähtymään ja käynnisti auton uudelleen niin EPC-valo oli hävinnyt ja auto toimi taas ihan normaalisti.
Sytytyskatkoksia taitaa sullakin ilmetä tuossa. Itsellä teki kanssa noin syksyllä.
Tulppien vaihdon jälkeen on saanut huoletta S-vaihteella kiihdytellä. Ei muuta kun huoltoon ja vikakoodit lukuun.


Ei se tosiaan oo mulla kuin tuon kerran tehnyt. Mutta huolto on varattu niin saavat tarkistella mitä siellä on ongelmana.
Opel Astra GTC Sport -12
Exiä:
Skoda Fabia RS Combi -12
Skoda Fabia RS -11
Fiat Bravo T-Jet Sport -08 (lastutettu, 182hp, 285Nm)


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
No kun syttyisi se huolto valo (28100 mittarissa) niin sitten auto viipyy varmaan toista päivää korjaamolla. vikalista on pitkä ( esim. auto kolisee (alusta) pahemmin kuin tutun madallettu romu-osista tehty kadetti ja polttoaineen kulutus on ihan mahdoton kesk. 9.4l/100km).  No tosin kevään ekat kiihdytykset 0-100 km/h 6,85s ja 6,78s.


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Muikeita lukemia!  :P
Koliseeko alusta niinkuin etupäästä vai? Ärsyttäviä kyllä tuollaiset viat.
Itse soittelen ensi viikolla huoltoon, ratti on ihan hivenen vinossa vasemmalle. Häiritsee jonkun verran. Autolla ei ole törmätty mihkään. Että olisi sen takia aurauskulmat sekaisin.
Mutta muuten ajo maittaa hienosti Räsällä  :)
VRS