vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Jälleen vikaa..

Vieras · 173 · 139142

Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

Johan pukkasi jotain meikäläisenkin menopeliin. Melkein 30.000 km menikin ilman mitään suurempaa hämminkiä. Autotallissa moottorin alla iso märkä läntti. Ensin epäilin tavaran olevan öljyä (öljyt vaihdettiin huollossa vähän aikaa sitten), mutta tasot oli ihan OK. Sitten huomasin jäähdystysnesteen paisuntasäiliössä olevan nesteen määrän olevan paljon alle minimin. Käynnistettäessä syttyikin heti varoitus "Check Coolant!". No tiistaina veden voimalla/avustuksella pajalle. Toivottavasti ei ole mitään suurempaa...

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Poissa Ripley

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • Fabia Combi Race Blue
    • Profiili
Ei nyt varsinaisesti vika, mutta öljyn täyttöaukon korkki oli kadonnut!
Tarkastin Faabion öljyt ja lisäsin muutaman desin viime viikonloppuna samalla kun vaihdoin prätkiin öljyt.
Vein prätkien suodattimet ja jäteöljyt läheiselle korjaamolle ongelmajäteastiaan muovipussissa takapenkin jalkatilassa,
niin en osannut heti yhdistää öljyn käryä mihinkään ongelmaan. Ajattelin että prätkien suodattimista oli tippunut
muutama tippa kumimatolle ja haju johtui siitä. Eilen sitten pesin auton, kumimatot ja samalla ajattelin huuhtoa pölyt
myös konehuoneesta. ?-ljykorkki oli poissa! ?-ljysumua oli roiskunut jäähdytysnesteen paisuntasäilön päälle ja vähän
muuallekin, mutta öljynpinta ei ollut onneksi paljoa laskenut. Korkkia ei näkynyt missään. Taisin huolimattomuuttani jättää sen
kunnolla sulkematta.
Kaikki huolto- ja varaosaliikkeet olivat tietysti eilen kiinni, mutta onneksi Rinta-Jouppi antoi esittelyautosta korkin ihan
mukisematta. Ottivat tietysti tiedot ylös ja sanoivat lähettävänsä laskun perästä.
Taitaa varmuuden vuoksi kannattaa tehdä ylimääräinen öljynvaihto jos täyttöaukkoon on viikon aikana mennyt pölyä tai vettä.


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Ensi viikolle Räsälle varattu huolto aika.
Syynä ohjaus hieman vinosa vasemmalle, ja kun ohjauksen keskittää suoraan niin lähtee hieman puoltaan oikealle.
Jos vika ohjauskulmissa niin takuu ei kuulemma korvaa. Raja on kuulemma 5000-8000km, ja omalla ajettu 13tkm.
Autolla ei ole törmätty mihkään että sen johdosto olisi voinut mennä. Ainakaan tietääkseni.
Samalla katotaan kun etupäästä kuuluu joskus ihan pieni kolahdus, että mistä voisi johtua. Tuo kyllä kuuluu aika harvoin.
VRS


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili
...No tiistaina veden voimalla/avustuksella pajalle. Toivottavasti ei ole mitään suurempaa...

Syylari vuotaa ja se menee ensi maanantaina vaihtoon. Että tälläista tällä kertaa...

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Vessu

  • Vieras
...No tiistaina veden voimalla/avustuksella pajalle. Toivottavasti ei ole mitään suurempaa...

Syylari vuotaa ja se menee ensi maanantaina vaihtoon. Että tälläista tällä kertaa...

- Litti
Hmm pieni arvaus... madallettu kiiturisi on hieman liian matala talviseen Suomeen ja syylari saanut kipeää talvijäästä...?
Vessu


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
...No tiistaina veden voimalla/avustuksella pajalle. Toivottavasti ei ole mitään suurempaa...

Syylari vuotaa ja se menee ensi maanantaina vaihtoon. Että tälläista tällä kertaa...

- Litti
Hmm pieni arvaus... madallettu kiiturisi on hieman liian matala talviseen Suomeen ja syylari saanut kipeää talvijäästä...?
Vessu

Maassako se syyläri näissä faabioissa roikkuu?? En ole kyllä ikinä kuullut että madalluksen takia olisi syyläri autosta hajonnut. ?-ljypohjia kyllä, omakohtaisella kokemuksellakin.  :)


Vessu

  • Vieras
Ei se maassa ole,mutta kun nykyään ne sattuu oleman muovia,niin kova jääpala sopivasti konehuoneeseen niin homma selvä.
Odotetaan Litin kommenttia asiasta ennen nenäkkäitä lisäyksiä  ;D
Vessu


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

Päivitän tilanteen maanantaina, kunhan tarvittavat vaihdot on suoritettu...

 ;) Litti
Citigo 75 Dynamic


Poissa Freddu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Ensi viikolle Räsälle varattu huolto aika.
Syynä ohjaus hieman vinosa vasemmalle, ja kun ohjauksen keskittää suoraan niin lähtee hieman puoltaan oikealle.
Jos vika ohjauskulmissa niin takuu ei kuulemma korvaa. Raja on kuulemma 5000-8000km, ja omalla ajettu 13tkm.
Autolla ei ole törmätty mihkään että sen johdosto olisi voinut mennä. Ainakaan tietääkseni.
Samalla katotaan kun etupäästä kuuluu joskus ihan pieni kolahdus, että mistä voisi johtua. Tuo kyllä kuuluu aika harvoin.

Sano sitten mitä huollossa tekevät ja paljonko maksaa. Itse olen jonkin aikaa miettinyt, onko omassa autossa sama juttu. Jos ratti on vinossa vasemmalle niin kyseessä on kuitenkin hyvin minimaallisesta, mutta tosin häiritsevästä, viasta.. Omalla on ajettu 7400km joten tuskin takuu tässäkään tapauksessa korvaa..Itsekkin olen kyllä hyvin varovaisesti autolla ajellut kaikista hidasteista yms.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
mullakin alko kolahduksilla nyt se on pauketta ja kolinaa. Ratti on aina ollu vinossa oikealle (1mm). vittu se huoltovalo ei syty. ehtii auto hajota kasiin heh. no ei se niin paha ole. Eilen 2 markaa taulussa ja suoraa kulki!


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
mullakin alko kolahduksilla nyt se on pauketta ja kolinaa. Ratti on aina ollu vinossa oikealle (1mm). vittu se huoltovalo ei syty. ehtii auto hajota kasiin heh. no ei se niin paha ole. Eilen 2 markaa taulussa ja suoraa kulki!
Ehkä fabia on tehty kovaa ajettavaksi  :D
VRS


Vessu

  • Vieras
Tänään pamahti diagnostiikka valo palamaan mittaristossa,kun rouva ajeli kotiinpäin töistä.
Auto Sveitsinporttiin ja katsotaan mitä on syönyt.
Mittarissa nyt 39000 ja rapiat ja toisen kerran pajalla.
Ainakin miestä syö  >:(


Poissa Eralumi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 54
    • Profiili
Tänään kun kävi tossa ajamassa ja kun lähti kiihdyttämään moottoritielle 20km/h:n nopeudesta sataseen luistonesto pois päältä ja vaihde S-asennossa ja kaasupoljin pohjassa niin kun vauhti oli n. 80km/h syttyi moottorin vikavalo ja EPC-valo mittaristoon ja tehot katosi.
Hetken matkaa sitten ajoin vielä että pääsen pysähtymään turvallisesti, niin moottorin vikavalo sammui itsestään mutta EPC-valo paloi. Vauhtia oli satanen, ja vaikka iski polkimen lattiaan niin vauhti ei siitä kiihtynyt.
Kun pääsi pysähtymään ja käynnisti auton uudelleen niin EPC-valo oli hävinnyt ja auto toimi taas ihan normaalisti.
Sytytyskatkoksia taitaa sullakin ilmetä tuossa. Itsellä teki kanssa noin syksyllä.
Tulppien vaihdon jälkeen on saanut huoletta S-vaihteella kiihdytellä. Ei muuta kun huoltoon ja vikakoodit lukuun.


Joo. Sytytyskatkoksia oli joka sylinterissä vikakoodien mukaan. Toistaiseksi kuitattiin vikakoodit ja päivitettiin softat. Nyt ei oo viikkoon samoja ongelmia esiintyny. Seuraillaan tilannetta.
Opel Astra GTC Sport -12
Exiä:
Skoda Fabia RS Combi -12
Skoda Fabia RS -11
Fiat Bravo T-Jet Sport -08 (lastutettu, 182hp, 285Nm)


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Ensi viikolle Räsälle varattu huolto aika.
Syynä ohjaus hieman vinosa vasemmalle, ja kun ohjauksen keskittää suoraan niin lähtee hieman puoltaan oikealle.
Jos vika ohjauskulmissa niin takuu ei kuulemma korvaa. Raja on kuulemma 5000-8000km, ja omalla ajettu 13tkm.
Autolla ei ole törmätty mihkään että sen johdosto olisi voinut mennä. Ainakaan tietääkseni.
Samalla katotaan kun etupäästä kuuluu joskus ihan pieni kolahdus, että mistä voisi johtua. Tuo kyllä kuuluu aika harvoin.

Sano sitten mitä huollossa tekevät ja paljonko maksaa. Itse olen jonkin aikaa miettinyt, onko omassa autossa sama juttu. Jos ratti on vinossa vasemmalle niin kyseessä on kuitenkin hyvin minimaallisesta, mutta tosin häiritsevästä, viasta.. Omalla on ajettu 7400km joten tuskin takuu tässäkään tapauksessa korvaa..Itsekkin olen kyllä hyvin varovaisesti autolla ajellut kaikista hidasteista yms.
Noniin nyt on ratti suorassa ja Fabia kulkee suoraan. Ohjauskulmissa oli hieman heittoa ohjearvoihin verrattuna.
Niinpä ne säädettiin. Ja ajossa kyllä huomaa eron, vaikka paljon ei ollut  kai heittoa.
Tuolle kolahdus äänelle ei löytynyt mitään. Itsekään en ole koko ääntä kuullut taas hetkeen.
Ja 89e oli hommalla hintaa. Pitäisi olla alle 5000km ajettu että menisi takuuna.



VRS


Vessu

  • Vieras
Tänään pamahti diagnostiikka valo palamaan mittaristossa,kun rouva ajeli kotiinpäin töistä.
Auto Sveitsinporttiin ja katsotaan mitä on syönyt.
Mittarissa nyt 39000 ja rapiat ja toisen kerran pajalla.
Ainakin miestä syö  >:(
Diagnoosi->Hätäjarru assistentin anturi rikki.
Osa tehdastilaukseen ja auto pajalle viikon päästä.
Onpas hienoa tekniikkaa,en tiennytkään autossa olevan moista assistenttia ellei rouvaa lasketa mukaan ;D
Koodi nollattu auto ajossa kunnes osa saapuu.