vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Jälleen vikaa..

Vieras · 173 · 139249

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Eikös tuon TPM:n saa koodattua kokonaan pois käytöstä, jos se noin paljon ahdistaa? Ainakin yhdestä A4 audista koodasin sen pois päältä VCDS:llä...


Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Eikö teillä ole Set! nappia? Renkaanvaihdon jälkeen ei piipitä kuin kerran.

Ei oo kyllä piipittänyt edes renkaanvaihdon jälkeen, pitäiskö?
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa Mika86

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Hei!

Mun autossa joulukussa 2012 vaihdettiin moottori ja turbo koska se öljykulutus ollu liian iso. No nyt ongelmia on tullut lisää vaihdelaatikon kanssa,moottorista outoja ääniä ja moottori menettää tehoja ajossa ???
Nyt auto on taas Vehon huollossa ja mä harkitsen kaupan purkua kun tää ei oo enää mitenkää hauskaa  :-\


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Hei!

Mun autossa joulukussa 2012 vaihdettiin moottori ja turbo koska se öljykulutus ollu liian iso. No nyt ongelmia on tullut lisää vaihdelaatikon kanssa,moottorista outoja ääniä ja moottori menettää tehoja ajossa ???
Nyt auto on taas Vehon huollossa ja mä harkitsen kaupan purkua kun tää ei oo enää mitenkää hauskaa  :-\
Todella huonoa tuuria on kyllä, kaupan purku tuskin on mahdollista.
Itsellä kohta mittarissa 25tkm ja öljyä saanut lisäillä noin 2 litraa tuolla matkalla.
VRS


Poissa Mika86

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Niin on todella honoa tuuria....Siihen ei voi oikein mitään muuta sanoa  :(
No huomenna saan jo uus auto,oma RS on myyty takaisin Vehoon ja sen tilalle ostin DS5.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2013, 01:22:15 ip kirjoittanut Mika86 »


Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Työpäivän jälkeen käynnistin auton jotta ehtii hieman lämmetä sillä aikaa kun putsailin ikkunoita ja kävin vaihtamassa työvaatteet pois. Parin minuutin päästä tulin autoon ja mittaristossa paloi EPC-merkkivalo, mitään infotekstiä en muista nähneeni. Lähdin kuitenkin peruuttamaan parkista pois mutta hankalaa oli, auto tuntui pätkivän/hyytyvän aivan tasaisella pihalla :-\ no ajoin vielä hiukan eteenpäin miettimään tilannetta ja päätin sammuttaa auton. Käynnistin auton uudelleen eikä tietoakaan viasta. Hyvin kulki kotiin asti.

Pitänee kuitenkin tarkkailla tilannetta... hyvä puoli ehkä on se että Rinta-Joupin huolto on melko tarkkaaan puolessa välissä työmatkaa(13km) jos sinne on tarvetta mennä.
Suosittelen että käyt huollossa lukemassa vikakoodit..

Töistä tullessa poikkesin huollossa, vikakoodit luettu. Analyysi: Havaittu palamiskatkos 4 sylinterissä. Nyt auto on kyllä toiminut, ja toivottavasti tuo ei aiheuta jatkossa mitään ylimääräisiä toimenpiteitä.

Vuosi + muutama viikko edellisestä kerrasta, ja taas löydän itseni saman asian ääreltä.
Työpäivän jälkeen käynnistin auton, niin koko auto tärisi ja moottorin vikavalo vilkkui. Tällä kertaa en ajanut metriäkään, vaan sammutin, käynnistin ja ajoin kotiin.

Viimeksi olen kirjoittanut että mittaristossa olisi palanut merkkivalo, mutta nyt se varmuudella vilkkui. Eri vikaa kenties?
Täyttä varmuutta ei vuoden takaisista tapahtumista tietenkään ole.

Edit. Omaa tekstiä tarkemmin kun lukaisin, niin viimeksi paloi EPC-valo (Moottorinohjauselektroniikan tarkastus), kun nyt siis vilkkui tuo moottorilta näyttävä valo (Pakokaasujen valvontajärjestelmä)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2013, 11:22:28 ip kirjoittanut RekkaSeppo »
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Ei muuta kuin huoltoon ja vikakoodit lukuun ehdottomasti.
Itsellä ei ole vikakoodeja tullut sen jälkeen kuin tulpat vaihtoivat 5000km, epc valo oli itsellä pari kertaa vilkkunut ennen tulppien vaihtoa. Uuden softan myös laittoivat, mutta tänä syksynä sain autoon taas uusimman softan omasta halusta. Tuon jälkeen DSG rupesi pelaan järkevämmin.
VRS


Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Maanantaina töistä lähtiessä en huomannut mitään poikkeavaa, mutta kotona auton keskuslukitus ei reagoinut kumpaankaan avaimeen, avainta kääntämällä piti laittaa lukkoon. No eihän siinä mitään, aika huoltoon oli jo varattuna tiistai aamulle. Aamulla lukot kuitenkin toimivat aivan normaalisti, mutta mainitsin tietenkin asiasta huollossa. Vikakoodia olikin löytynyt, kuulemma vähän joka ovesta  :-\ Mutta niin satunnaisia että eivät lähteneet tekemään mitään koska selkeää aiheuttajaa ei ole. Reistailua en ole kyllä aiemmin huomannut.
Syynä luultavasti pakkanen, seurataan tilannetta..(tämä siis huollon kommentti)  :P
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Teki aikoinaan samaa, Mutta kesällä! Joten ei johdu pakkasesta. Ja eihän mullakaan koodeista mitään löytynyt. Sitten myöhemmin (kuukausia) hävis kaikki sähköt , Paitsi moottorin. No ajoin huoltoon, kun ei saannut ovia lukkoon ja ikkunakin jäi raolleen. Sain auton maanantaina, auto oli kunnossa ja myöhemmin joku ohjaus yksikkö vaihdettiin. Olen varmaan aikaisemminkin kirjoittanut tänne siitä!


eagle1927

  • Vieras
Juuri huomasin kotiin tullessa että kuskin puolen päivävalo on halennut ja huurrettä täys. Ei auta kuin vaihtaa uusi tilalle.

Mistä kannattaa ostaa että halvalla saa?
Onko hankala vaihtaa itse?


eagle1927

  • Vieras
Juuri huomasin kotiin tullessa että kuskin puolen päivävalo on halennut ja huurrettä täys. Ei auta kuin vaihtaa uusi tilalle.

Mistä kannattaa ostaa että halvalla saa?
Onko hankala vaihtaa itse?

Itse itselleni vastaten:
Paikallinen Skoda liike tarjosi lamppua 112€ hintaan. En tarttunut tarjoukseen todellakaan kun olin jo Superskodan sivuilta tarkistanut hinnan, jossa PARI maksoi postikuluineen 117€.
Saksan eBaystä löytyi sitten yksittäistenkin myyjä. Hinta 44,90€ + pk 8€. Sinne nyt pistin kyselyn miten ostaminen toimii, kun on merkannut toimitusalueeksi ainostaan Saksan vaikka sähköpostilla vastasi jo hinnankin toimitukselle. Eiköhän tuo onnistu lopulta.

Mutta se toinen kysymys:
Onko kukaan joutunut irroittamaan tuota ledi-lamppua? Vaatiiko auton nostoa ylös/enempää purkamista? Pelkän "lasin" vaihtokin riittä tässä tapauksessa joten luulisi että onnistuu yhtä helposti kuin polttimon vaihtokin, vai?


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
En tiedä onko vika mutta laitetaan tähän topiciin.
Pitääkö muilla kuskinpuoleinen ovi pienen naks naks äänen kun se avaa? Muista ovista ei tuota kuulu.
VRS


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
En tiedä onko vika mutta laitetaan tähän topiciin.
Pitääkö muilla kuskinpuoleinen ovi pienen naks naks äänen kun se avaa? Muista ovista ei tuota kuulu.
Vika tuo oli, uusi rajoihin tilattiin oveen kun vanha pitää naksunaa.
Auto tosiaan eilen kävi ekassa huollossa.
VRS


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Vikaa pukkaa, eilen huomasin että matkustajan puolen etuikkuna ei toimi kuin painaa napista. Kuskinpuoleisesta  napista painettu on ja sekä matkustajanpuoleisesa.
Huoltoon ensi viikolla soitella  ::). Nytkö se alkaa leviään kun takuu kohta menee umpeen? Toivottavasti ei.
VRS


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Vikaa pukkaa, eilen huomasin että matkustajan puolen etuikkuna ei toimi kuin painaa napista. Kuskinpuoleisesta  napista painettu on ja sekä matkustajanpuoleisesa.
Huoltoon ensi viikolla soitella  ::). Nytkö se alkaa leviään kun takuu kohta menee umpeen? Toivottavasti ei.
Itse olin tösinnyt, olin itse tuon lukinnut niin ettei aukea. Selvisi kun näpräilin ovien lukitusnappia auton sisällä.
VRS