Työpäivän jälkeen käynnistin auton jotta ehtii hieman lämmetä sillä aikaa kun putsailin ikkunoita ja kävin vaihtamassa työvaatteet pois. Parin minuutin päästä tulin autoon ja mittaristossa paloi EPC-merkkivalo, mitään infotekstiä en muista nähneeni. Lähdin kuitenkin peruuttamaan parkista pois mutta hankalaa oli, auto tuntui pätkivän/hyytyvän aivan tasaisella pihalla no ajoin vielä hiukan eteenpäin miettimään tilannetta ja päätin sammuttaa auton. Käynnistin auton uudelleen eikä tietoakaan viasta. Hyvin kulki kotiin asti.
Pitänee kuitenkin tarkkailla tilannetta... hyvä puoli ehkä on se että Rinta-Joupin huolto on melko tarkkaaan puolessa välissä työmatkaa(13km) jos sinne on tarvetta mennä.
Suosittelen että käyt huollossa lukemassa vikakoodit..
Töistä tullessa poikkesin huollossa, vikakoodit luettu. Analyysi: Havaittu palamiskatkos 4 sylinterissä. Nyt auto on kyllä toiminut, ja toivottavasti tuo ei aiheuta jatkossa mitään ylimääräisiä toimenpiteitä.
Vuosi + muutama viikko edellisestä kerrasta, ja taas löydän itseni saman asian ääreltä.
Työpäivän jälkeen käynnistin auton, niin koko auto tärisi ja moottorin vikavalo vilkkui. Tällä kertaa en ajanut metriäkään, vaan sammutin, käynnistin ja ajoin kotiin.
Viimeksi olen kirjoittanut että mittaristossa olisi
palanut merkkivalo, mutta nyt se varmuudella
vilkkui. Eri vikaa kenties?
Täyttä varmuutta ei vuoden takaisista tapahtumista tietenkään ole.
Edit. Omaa tekstiä tarkemmin kun lukaisin, niin viimeksi paloi EPC-valo (Moottorinohjauselektroniikan tarkastus), kun nyt siis vilkkui tuo moottorilta näyttävä valo (Pakokaasujen valvontajärjestelmä)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2013, 11:22:28 ip kirjoittanut RekkaSeppo »
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->