vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ujellus hiljaisessa vauhdissa

Poissa pakke

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Uskomaton jurina yli 5-kympin vauhdissa loppui kun vaihtoi etupään vasemmanpuoleisen laakerin. Vähän aikaa oli ihan hiljaista ja nyt kun ajaa uudella asvaltilla niin hitaassa vauhdissa (alle 50 km/h) kuuluu jännä ujellus. Kun pysähtyy niin ujelluskin loppuu sillai pikkuhiljaa, eli ääni "hidastuu" auton vauhdin mukaan. Vähän karheemmalla pinnalla ujellus ei kuulu kovin hyvin enää sisälle. Ujellus kuuluu myös renkaat linkussa. Voiskohan se olla joku toinen laakeri vai mikä sitten? Vaihdoin ennen laakeria renkaat (vredestein sportrac, normi 16tuumaa). Voikohan renkailla olla osuutta asiaan?? Vai laahaako joku mikä aiheuttaa sellaista ujellusta? Jos jollain mielipiteitä niin olisi kiitollinen.
Skoda Octavia vRS Combi -04


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Veikkaisin renkaita. Omassakin pirssissä kuuluu samantapaista ääntä ja olen melko varma, että ne on renkaat. Toki voin olla väärässäkin. Kyllä sen pyöränlaakerin rallatuksen ainakin tunnistaa. Se on järkkyttävän ärsyttävä ääni.  :o
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Jos ei ujellus voimistu kun tiukasti kurvaa jompaankumppaan suuntaan vaikkapa rampissa, niin ei muutakuin radioo kovemmalle  ;)
-02 Octavia Vrs


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Mun käsityksen mukaan ocun laakereista tuleva ääni ei muutu vaikka kääntää jyrkästi..
Tuli kerran vaihettua kummatki kerralla, niin huruuttelut lähti pois.
Että se toinenki laakeri kannattaa varmaan vaihtaa, jos aikasemmasta vaihosta ei ole tietoa.
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa blueberry

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Mun käsityksen mukaan ocun laakereista tuleva ääni ei muutu vaikka kääntää jyrkästi..
Kyllä voi muuttua koska kyseessä on kartiolaakeri, kaartaessa paine kohdistuu toiseen laakeriin enemmän ja keventynyt puoli ei enää ujella/rallata.