vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

RS II TDI ocua ostamassa.

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Auton vaihto alkaisi omalla kohdalla olla ajankohtainen ja olen yhtenä vaihtoehtona seuraavaksi kehon kuljetusvälineeksi ajatellut tuota otsikossakin mainittua tupaöljyllä käyvää vaihtoehtoa combi versiona. Pari kysymystä tosin heräsi pieneen mieleen, kun ei ole aiemmin ollut Skodaa tässä taloudessa. Näihinkin kysymyksiin varmaan saisi kaivettua foorumilta jostain tietoa, mutta pikainen haku ei tuottanut suoraa tulosta.

1. Mihin näissä kannattaa kiinnittää huomiota ostaessa, eli onko näissä jotain tyyppivikoja? Ilmeisesti ennen -08 noissa on ollut paljon suutinvikoja, jos olen oikein käsittänyt? CR-koneinen versio olisi ilmeisesti tässä tapauksessa luotettavampi, vai onko siinä myös jotain isompia ongelmia ollut? En jaksanut ihan kokonaan kelata tuota 54 sivun vikalistausta läpi...  :-[

2. Millainen alusta/jousitus näissä on? Eli onko edessä MacPherson-tyyppinen ratkaisu ja takana jouset ja iskarit eri paikoissa + "jäykkä" taka-akseli, kuten esimerkiksi 4-kopan Golffeissa on. Mietin tässä lähinnä, miten takapyörien asennolle käy kun autoa madaltaa oikein kunnolla. Nykyisessä käytössä olevassa VAG-konsernin tuotteessa kun takapyörät alkavat auraamaan kohtuu rajusti isolla madalluksella ja se taas sitten syö renkaita... Eli kysymys lyhykäisyydessään, voiko Ocu II:ssa säätää takapään aurausta ja/tai camberia?

3. Onko näissä kone/öljypohja yhtä matalalla kuin noissa 4-korimallin laitteissa? Niissä kun tuo öljypohja on heti ensimmäisenä tulilinjalla, kun autoa madalletaan reilummin.

4. DPF on ilmeisesti myös muutamissa tapauksissa aiheuttanut ongelmia. Mikäköhän tuon kapistuksen oletettu elinikä mahtaa olla? Ilmeisesti nykyään viripajat saa tuon jo poistettua käytöstä ja tyhjättyä, jolloin ko. pöntön uusimista ei joudu tekemään. Tämä toimenpide kuitenkin ilmeisesti vaatii myös softan uusimisen, joten ei taida olla kovin halpa keikka tuokaan, kun vertaa uuden DPF-pöntön ostoon, jos tuo pääsee hajoamaan?

5. Miten helppo tuon sisusta on pitää puhtaana? Lähinnä haen tässä sitä, jääkö noihin penkkien verhoiluihin eläinten yms. karvat kuinka pahasti kiinni? Ja ilmeisesti joissain tapauksissa tuo penkkien verhoilu on kulunut yllättävän paljon? Tuo ei kuitenkaan ilmeisesti ole ollut mikään kovin yleinen ongelma?

Kiitän jo etukäteen mahdollisista vastauksista.


Poissa stuba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
En oikein muuhun osaa sanoa, mutta myös -08 on vielä saanut pumppusuutin koneella.
Elikkäs -08 ja viikko 23 eteenpäin tuli cr-koneet. (muistaakseni 14.7.2008-> )
Varmiten selviää rekisteriotteesta katsomalla koneen tyyppimerkintä se on 4-kirjaiminen cr-koneessa ja 3-kirjainta vanhemmassa.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ok, ilmeisesti tuo 4 kirjaiminen koodi on siis CEGA? Tuo oli uutta että moottorikoodi näkyy rekisteriotteessakin. Eipä ole tuota lappusta ilmeisesti niin tarkasti koskaan tullut silmäiltyä, että olisi moisen huomannut...  :)


Poissa evilk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
  • 2.0 TFSI RS Combi 2010
    • Profiili
Minulla kului -08 RS:n kuskinpenkki melko ruman näköiseksi reilussa vuodessa, vaihdettiin uuteen ennen takuun umpeutumista.

Faceliftissä penkin musta kangas on pikkuisen erilaista (paksumpaa) "ristikkoa". Kestänee paremmin.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Voisi ilmeisesti siis olettaa että tuollaisessa -08 vuosimallin autossa asia olisi jo korjattu, jos sitä olisi ilmennyt takuuaikana. Vaihdettiinko evilk:lle siis kokonaan uusi penkki, vai saako noita pääliverhoiluita erikseen?


Poissa Pante

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Octavia Combi RS TFSI -07
    • Profiili
Erilliset jouset ja iskarit on. Taka akseli ei ole kiinteä ja aurauksen ja camperin saa kummatkin säädettyä.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Hyvä homma. Ei tarvitse siis kuunnella narinaa kulmien säätäjältä, että ei sais säätöjä kohdilleen...  :)

Miten muuten näissä mahtaa olla jakopään huoltoväli? Onko se 90 tkm, vai kuinka?


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Hyvä homma. Ei tarvitse siis kuunnella narinaa kulmien säätäjältä, että ei sais säätöjä kohdilleen...  :)

Miten muuten näissä mahtaa olla jakopään huoltoväli? Onko se 90 tkm, vai kuinka?


120tkm taitaa olla, saa korjata jos oon väärässä :)


Poissa leppis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 47
  • Ocu RS TDI Combi
    • Profiili
mulla kävi juuri -07 120tkm huollossa ja varoittivat hakiessa, että seuraavalla kerralla (150tkm) on sitten tuo isompi/kalliimpi remppa = jakopäänhihnanvaihto


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
150 tkm kuulostaa kyllä todella pitkältä huoltoväliltä...  :o Eikös näissä kuitenkin jakopää ole hihnavetoinen? Tuollaiset huoltovälit voisi ymmärtää ketjuvetoisissa, mutta toisaalta taas niidenhän pitäisi olla lähes huoltovapaita...


Poissa Mikko

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Uusikoppaisessa hihnanvaihtoväli 180 tkm / 6 vuotta.

PS. loppuvuodesta olisi vapautumassa minun RS TDI DSG -09 Combi myyntiin n. 82 tkm ajettuna.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Hmm... Nyt jo kolmea eri versiota tuosta vaihtovälistä... Ota näistä nyt sitten selvää.  :D Aina parempi lompakon kannalta tottakai, mitä pidempi tuo vaihtoväli on.


Poissa KK-85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Vähän menee kans myynnin puolelle mut ens viikolla tulis myyntiin -08 TDI CombiRäsä 0km ajetulla koneella ja 2v takuulla tietenkin  ;D
-08 COMBI RS TDI


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Huoltokirjan mukaan -08 CR koneessa ton hihnan vaihtoväli on 150 tkm


Poissa Maunus

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Ja huoltokirjan mukaan pumppusuutinkoneessa 120 tkm.
Skoda Octavia RS TDI