vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Vanteet, millaiset ?

miksa · 622 · 430836

Poissa braide

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
    • Profiili

Poissa smee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • Octavia vRS diesel
    • Profiili
Taitaa tuo valkoinen sopia siniseen autoon paremmin kuin musta. Siistiltä näyttää.


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Tarkoitus on laittaa 18" zenith vanteet alle valkoisiksi maalattuna. Netistä bongasin kuvan ja näyttää ihan mukavalta kyllä. Onko vinkkejä edullisista mutta hyvista kumeista kyseisille vanteille?

Pieni tarkennus eli kuvan vanteet ovat Facelift RSn vanteet eli Neptunet eivätkä Zenithit, mutta kuva kyllä luonnollisesti kertoo miten hyvin/huonosti valkoiset vanteet sopivat Race Blue räsän alle ;)

Itse tilasin vastaavassa kokoluokassa Hankookin renkaat, niitä on jonkin verran kehuttu.



Poissa lepetius

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Itse tilasin vastaavassa kokoluokassa Hankookin renkaat, niitä on jonkin verran kehuttu.

Itse olen myön miettinyt Hankookin renkaita. Missähän hinnoissa pyörivät?


Poissa jarppa80

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Itse tilasin vastaavassa kokoluokassa Hankookin renkaat, niitä on jonkin verran kehuttu.

Itse olen myön miettinyt Hankookin renkaita. Missähän hinnoissa pyörivät?

tampereelta rengasliikkeestä 225/40 18  hankookin testivoittajarenkaat 565 euroo/sarja...



Poissa smkil

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Olen vääntänyt kauppaa vanteista, renkailla kokoa 225/40/18, vanteen leveys 8,5" ja et 45, keskireikä tais olla jotain 66,6.

Meneekö tuo vanne ilman mitään riskiä eteen ja taakse? Ja madallusta on -30mm.


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Eiköhän tuo mene.
Soviterenkaat vain hankit sellaiset mitkä muuttaa sen keskireijän 66,6 -> 57,1
Bad company corrupts


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Iskarin suojaankin on ruhtinaalliset pari milliä matkaa. Saattaa olla 5 millin spacerin paikka, jotta saa tuon istumaan nätisti kaareen nähden, mutta sen näkee vasta sitten kun saa alustan säätöihin keväämmällä.  :)

10" leveä vanne ei kyllä mene mitenkäänpäin tuonne ET:llä 52, ellei facelift mallissa sitten ole jotenkin erilailla rakennettu tuo takapää...
Mulla oli aluksi niissä 10":issa 5mm spaceri, eli ET oli silloin 52 ja 255/35 kumi, mutta vanne hinkkas sisälokasuojan puhki ja pienet jäljet tankin täyttöputkeen, samoin iskarin suojaan kului reikä. Takatukivarren ja vanteen välissä oli silloin muutama milli tilaa. Laitoin sittemmin 10mm spacerin jolloin ET luvuksi tuli 47 ja lisäksi hieman kapeamman kummin eli 245/35 jolloin pyöri ongelmitta.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2012, 01:50:33 ap kirjoittanut betamax »


Poissa TRo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Terve vaan muille clubilaisille !

Nyt on 2pv ollut Occu II RS alla ja pitäisi vanteet pistää kiertoon MUTTA
->Mahtuuko, sopiiko, pyöriikö ongelmitta 225/8" - 18" ET45 perus RS alustan alla ?

Eli kohta on tulossa myyntiin alkuperäiset 17" RS vanteet + renkaineen (6mm pintaa), joten YV mikäli kiinnostaa :)


Poissa Dumlir

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Terve vaan muille clubilaisille !

Nyt on 2pv ollut Occu II RS alla ja pitäisi vanteet pistää kiertoon MUTTA
->Mahtuuko, sopiiko, pyöriikö ongelmitta 225/8" - 18" ET45 perus RS alustan alla ?

Eli kohta on tulossa myyntiin alkuperäiset 17" RS vanteet + renkaineen (6mm pintaa), joten YV mikäli kiinnostaa :)

Mahtuu, jos profiili on 40.


Poissa TRo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Terve vaan muille clubilaisille !

Nyt on 2pv ollut Occu II RS alla ja pitäisi vanteet pistää kiertoon MUTTA
->Mahtuuko, sopiiko, pyöriikö ongelmitta 225/8" - 18" ET45 perus RS alustan alla ?

Eli kohta on tulossa myyntiin alkuperäiset 17" RS vanteet + renkaineen (6mm pintaa), joten YV mikäli kiinnostaa :)

Mahtuu, jos profiili on 40.

Joo tosiaan tuo profiili jäi edellisestä ja se tulee olemaan 40.
Kiitos avusta, laitetaan kuvia ja speksejä autosta kun uudet kiekot alla :)



Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
http://www.garaget.org/?car=284705


monaco chicane 19"x 8,5" et45
235/35-19 renkaat


sopiko pyöriin ongelmitta tuolla yhdistelmällä vai joutuko muokkaamaan kaaria?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
http://www.garaget.org/?car=284705


monaco chicane 19"x 8,5" et45
235/35-19 renkaat


sopiko pyöriin ongelmitta tuolla yhdistelmällä vai joutuko muokkaamaan kaaria?

Sopii pyörimään ongelmitta vaikka olisi edemmänkin madallettu. Takakaaresta joutuu sisäpuolelta nappaamaan lipareen pois, mutta muuten ei tarvitse muokata.


Poissa Macce-

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
  • Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG -11, Superb 4x4 -14
    • Profiili
Ihan auto/alustakohtaista taitaa kyllä olla kuinka mahtuu. Itsellä 8,5 x 19 Rial Montreal Racet alla ET:llä 45 ja kumeina 225/35-19 Kumhot.
Alustana KW Variante 1 ja aika matalaks on säädetty. Isommissa/terävissä montuissa meinaa paikoitellen hipsiä pyörä sisälokasuojaan
kiinni.