vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Vanteet, millaiset ?

miksa · 622 · 431024

Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Miten muuten te vakioalustalla ajelevat. Vaikuttaako siirtyminen 17" 45 sarjan renkaista 18" 40 sarjaisiin ajomukavuuteen miten paljon? Tuo alustahan on vakiona(kin) aika pintakova eli putoaako jo paikat hampeista pikku railoissa?

Mulla on vakioalusta, ja vakio rengaskoot, olikos talvella se 225/45-17 ja kesällä 225/40-18 ja löysä tuoalusta mun mielestä on kesät talvet, ollakseen tosiaan RS malli...
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa kokkopa1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
    • Profiili
Kuuluis varmaan tyhmiin kysymyksiin, mutta kun liittyy vanteisiin... Mikä ET pitää olla 18*8" vanteissa RS II FL, jotta käy suoraan? Samoja vanteita mitä oon katellu tarjotaan tähän autoon ET 35, 42, 45 ja 48?
Octavia II RS Tdi 2010


Poissa TTE

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 92
  • Octavia RS TSI
    • Profiili
Kuuluis varmaan tyhmiin kysymyksiin, mutta kun liittyy vanteisiin... Mikä ET pitää olla 18*8" vanteissa RS II FL, jotta käy suoraan? Samoja vanteita mitä oon katellu tarjotaan tähän autoon ET 35, 42, 45 ja 48?

Noista et 42,45,48 ovat ihan ok!


Poissa kokkopa1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
    • Profiili

Poissa halo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Tämmöset täksi kesäksi alle 8.5x18 et35
gummit 225/40/18
näillä spekseillä max mitat et ei voi olla enää pienempi tai muuten tulee vanne sekä renkaan pinta rumasti ulos siipien reunoista.

http://media2.tyre24.de/images_ts/alloy/v3/3505/5/31-OXIGIN_NDI5ODU=-w400-h400-br0-429851010.jpg
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2014, 06:55:49 ip kirjoittanut halo »
Mazda 6 MPS -2007
ex. Skoda Octavia 2.0tdi rs -2006


Poissa sokota

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Itsellä tällä hetkellä alla pyörii 7,5x18 vanteet et 51 225/40 kumeilla. Minkäköhän levyiset speicerit tonne väliin uskaltas nakata että ei raavi kiinni? Jää aika sisään tolla et:llä. Alustan virkaa ajaa kw2.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2014, 02:15:16 ip kirjoittanut sokota »


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Itsellä tällä hetkellä alla pyörii 7,5x18 vanteet et 51 225/40 kumeilla. Minkäköhän levyiset speicerit tonne väliin uskaltas nakata että ei raavi kiinni? Autoa tiputettu lähemmäs maapallonpintaa.

Kuinka paljon madallettu? Vertasin sun setuppia omaani ja mulla tulee 17,4mm lähemmäksi kaarta. Ymmärtääkseni minun setupilla ei pitäisi raapia mihinkään kiinni, ei edes reilummalla madalluksella, joten 15mm spaceri pitäis mennä heittämällä. JaVa varmaan antaa vielä omat kommenttinsa. ;)
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa sokota

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Maltillisesti tiputettu. edessä ja takana 340mm navasta kaaren reunaan.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Itsellä tällä hetkellä alla pyörii 7,5x18 vanteet et 51 225/40 kumeilla. Minkäköhän levyiset speicerit tonne väliin uskaltas nakata että ei raavi kiinni? Autoa tiputettu lähemmäs maapallonpintaa.

Kuinka paljon madallettu? Vertasin sun setuppia omaani ja mulla tulee 17,4mm lähemmäksi kaarta. Ymmärtääkseni minun setupilla ei pitäisi raapia mihinkään kiinni, ei edes reilummalla madalluksella, joten 15mm spaceri pitäis mennä heittämällä. JaVa varmaan antaa vielä omat kommenttinsa. ;)

No kommentoidaan nyt sitten, kun kerran pyydettiin.  ;D Spoonie:n heittämä 15 mm spaceri alkaa olla maksimi, mitä sinne saa ilman kapeampaa kumia mahtumaan. Vaatii jo hieman venyä kumille ja takaa lipareen poiston, jos 20mm lättyä aikoo laittaa väliin.


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Ymmärtääkseni minun setupilla ei pitäisi raapia mihinkään kiinni, ei edes reilummalla madalluksella. ;)

Katsellaan sitten kuinka minun käy, tuli tänään tilattua paikallisesta rengasliikkeestä 5mm "hurjemmat" vanteet kun sulla. ;) Eli siis strategiset mitat tuleville Enkei RPF1:sille on 18"x8" ja et35. Rengastukseksi tulee 225/40. Jos ei pääse alle Spoonien setin painon, niin harmittaa. Vanteelle luvataan painoksi 8,1 kg /kpl.


On tullut useamman kerran raavittua päätä willtheyfit.com:in ja JaVa^n sekä Spoonien vannesettitietojen kanssa, ennen kun uskaltautui tilaamaan. Laitellaan sitten etulokareita uuteen uskoon, jos ei meinaa mahtua...


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
On tullut useamman kerran raavittua päätä willtheyfit.com:in ja JaVa^n sekä Spoonien vannesettitietojen kanssa, ennen kun uskaltautui tilaamaan. Laitellaan sitten etulokareita uuteen uskoon, jos ei meinaa mahtua...

Edessä ei tarvitse modata mitään. Takaa ehkä lipareesta tavaraa pois, jos kenttään meinaat sen Skoda:n laittaa.  :)


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
On tullut useamman kerran raavittua päätä willtheyfit.com:in ja JaVa^n sekä Spoonien vannesettitietojen kanssa, ennen kun uskaltautui tilaamaan. Laitellaan sitten etulokareita uuteen uskoon, jos ei meinaa mahtua...

Edessä ei tarvitse modata mitään. Takaa ehkä lipareesta tavaraa pois, jos kenttään meinaat sen Skoda:n laittaa.  :)

Tarkoitus ei ole laitta täysin vatsalleen, vaan sporttisesti kenttään, että voi vielä Ahvenistoa kiertää surutta ;D


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Ymmärtääkseni minun setupilla ei pitäisi raapia mihinkään kiinni, ei edes reilummalla madalluksella. ;)

Katsellaan sitten kuinka minun käy, tuli tänään tilattua paikallisesta rengasliikkeestä 5mm "hurjemmat" vanteet kun sulla. ;) Eli siis strategiset mitat tuleville Enkei RPF1:sille on 18"x8" ja et35. Rengastukseksi tulee 225/40. Jos ei pääse alle Spoonien setin painon, niin harmittaa. Vanteelle luvataan painoksi 8,1 kg /kpl.

On tullut useamman kerran raavittua päätä willtheyfit.com:in ja JaVa^n sekä Spoonien vannesettitietojen kanssa, ennen kun uskaltautui tilaamaan. Laitellaan sitten etulokareita uuteen uskoon, jos ei meinaa mahtua...

Nuo vanteet on kyllä tosi hienot ja kyllä sun pitäis reippaasti mennä alle mun 20kg. Renkaathan vaikuttaa tosi paljon myös ja tietääkseni nuo meikäläisen renkaat ei ole sieltä kevyimmästä päästä. Oikea asenne sulla Erno kyl on, jos ei mahdu, niin laitetaan mahtumaan. :D
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Rengastukseksi tulee 225/40. Jos ei pääse alle Spoonien setin painon, niin harmittaa. Vanteelle luvataan painoksi 8,1 kg /kpl.
Nuo vanteet on kyllä tosi hienot ja kyllä sun pitäis reippaasti mennä alle mun 20kg. Renkaathan vaikuttaa tosi paljon myös ja tietääkseni nuo meikäläisen renkaat ei ole sieltä kevyimmästä päästä.

Komiat on vanteet... Jos kevyttä rengasta haluaa, niin esim. GoodYear EG  & EG Performance, Pirelli Cinturato Blue & Pzero Nero GT, alle 9 kg/kpl.  8)


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Rengastukseksi tulee 225/40. Jos ei pääse alle Spoonien setin painon, niin harmittaa. Vanteelle luvataan painoksi 8,1 kg /kpl.
Nuo vanteet on kyllä tosi hienot ja kyllä sun pitäis reippaasti mennä alle mun 20kg. Renkaathan vaikuttaa tosi paljon myös ja tietääkseni nuo meikäläisen renkaat ei ole sieltä kevyimmästä päästä.

Komiat on vanteet... Jos kevyttä rengasta haluaa, niin esim. GoodYear EG  & EG Performance, Pirelli Cinturato Blue & Pzero Nero GT, alle 9 kg/kpl.  8)

Laitetaan mallit korvan taakse, tämä kesä kulutetaan Continentalin CSC5:sia...