vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Säädettävän alustan nosto talveksi

Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Moro

Oon ymmärtäny että kyseessä aika savotta. Mulla korkeussäädettävä H&R alustasatsi. Auto on mulle uusi ja se on tontissa. Kesällä ihan asiallinen, mutta mitenköhän talvi.

Kertokaas nyt tyhmälle, että miten helvetissä te saatte nostettua auton joka kulmasta tasan tarkkaa silleen, että jostain kulmasta auto ei oo matalammalla tai korkeammalla? Nyt kun mietitään, että sillä työkalulla rupeet kiertämään niitä kierroksia, jotka on pirun tiheitä, miten ikinä voit olla sata varma, että joka kulma säädetty tasan samalla tavalla? Vai pitääkö olla neliölaskin vieressä ja olla tosi tarkkana, että monta kierrosta nyt sitten oikeasti oot ottanut ylös tai alas? Toki mittanauhalla tasaisella varmaan voi mittailla auton eri puolilta sitten, mutta ??

Ideoita kaivataan.

Kiitos

T: Lasse


Poissa Dumlir

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Mittaat jokaisesta tolpasta oman mitan ennen säätöä esim. alapuolisen kierteen määrän.
Sitten vain nostat jokaista esim. 2cm. Ei sen kummempaa.


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
No totta puhut. Silleen kait se sit menee.. pitää miettiä.

Kertokaapas mulle nyt vielä se, että mikä se tontituksen raja oli, eli miten matala auto saa olla ja mistä se mitataan? Matalin kohta? Puskuri vai joku muu osa autoa? Tai no vinkkinä että mistä kannattaa mitata ja miten auto ylipäätään kannattas säätää. Onko suosituksia mikä on ns. tontituksen raja ja mistä korkeudesta on hyviä kokemuksia?

Onko suosituksia talvikorkeudeksi ja mikä on vakio skodan normi korkeus maasta?

T: Lasse


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Lain mukaan auton maavaran tulee olla vähintään 80mm ja se on siis matalin kohta autosta. Paras kohta mitata tuota korkeutta on pyörän navasta lokasuojan kaareen. Se on myös se mikä rekisteriotteeseen tulee muutoskatsastuksen yhteydessä.
Kanattaa tarkistuttaa samalla pyöränkulmat kun säädät korkeutta. Yhdet renkaat sain pilattua kun jätin tuon tekemättä >:(


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili