vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Lisäpitkien asennus

lvis · 35 · 35895

Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Tässä taannoin omistin Octavian, johon laitoin Hella Rallye 3003 lisäpitkät. Ongelmaksi muotoutui 1) mallikohtaisissa lisävalokiinnikkeissä ei riittänyt säätövaraa jolloin konepeltiä avatessa meni valojen säädöt aina pieleen, ja 2) tuki/säätörautoja ei saanut kiinnitettyä riittävän tukevasti oikein mitenkään, ja hiekkateillä valot tärisivät ärsyttävästi.

Nyt RS-version hankittuani ja pimeiden tullessa asia on taas ajankohtainen. Ajattelin nyt hommata esim. Bosch 225:set, jossa syvyysmittaa on 6mm vähemmän kuin Hellan 3003:ssa. Harkitsin jopa kolmannen pistevalon laittamista, mutta en kyllä hanki tällä kertaa yhtään mitään mitä ei sitten saa kunnolla kiinnitettyä ja tuettua.

Kysymys kuuluukin, miten ihmiset olette asennelleet ja tukeneet noita lisäpitkiä octaavioihinne?

Tässä kuva lisävalokiinnikkeistä, jotka mulla ennen oli (http://www.biili.fi/products.php?p=69cb29)

Kuva pöllitty ultimatevw-foorumilta, nimim. T3Syncro

Ja jottei mitään jäisi arvailun varaan:
Hella 3003: http://www.biili.fi/products.php?p=e81d5c
Bosch 225: http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1027
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Eikö kukaan tunnusta laittaneensa lisäpitkiä räsään? :D
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Mä oon laittanu ja oli aivan hirveen näköset keulalla, joten ne läx samantien pois!
Lightforcen pienet kattilat laitoin.


Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Ne ei siis varmaankaan tarvinnut mitään tukia? Pitäisköhän mun suosiolla etsiä tehokkaat mutta pienemmät lamput, ettei tarvittis miettiä mitään tukipalikoita.. Munsta ne kunnon ämpärinpohjat on kyllä hienommat kun sellaiset pienet kananmunat :) Rumathan ne on joka tapauksessa, ei siitä pääse mihinkään, mutta kun pimeällä pitää ajella niin ei auta - turvallisuus ennen kaikkea, myös ulkonäköä.

E: Laitetaas tähän vielä kuva edellisestä sokotasta, missä nuo lisäpallot ei nyt niiiiin kauhealta näytä. Mutta nämähän on mielipiteitä, joita on yhtä monta kun ihmisiäkin :D

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2011, 02:46:29 ip kirjoittanut lvis »
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Mulla oli kyl tuet niissä. Mutta mulla oli valot paljon alempana ku sulla ja sian tuet hyvin konepellinvälistä. Pikkusen semmonen oma viritys systeemi, pikkusen hitsaamista ym ym niin hyvin ne sai kiinni. Muuten olis kyl ollu ihan hyvät, mut en tykänny ku valot tuli niin ulos auton keulasta, sivusta aivan järkyttävä näkönen.


Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Eipä tuo lisäpitkien laittaminen oikein taida olla suosittua tällä foorumilla. :-D

Mutta mieleen juolahti sellainen ajatus, että oliskohan se mahdollista (ja mitä katsastusmies sanoo) jos alkuperäisten lyhyiden xenonien tilalle vaihtaisikin bi-xenon projektorit? Onko joku tehnyt tämmöistä temppua?

E: Onkohan octavioihin olemassa bi-xenon umpioita...? En googlailemalla löytänyt.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2011, 12:52:00 ip kirjoittanut lvis »
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Metu69salemi

  • Vieras
ei katsastusmiehen pitäisi sanoa pahaa, koska vain lyhyillä tarvitaan korkeussäädin.
Mutta jälkiasennus xenonit on kauhean hitaita lämpeämään, että sitä valotehoa ei heti huomaa. sitten vasta kun sammutat pitkät niin näkee, että puolet tehosta katoaa. (kokemusta 3kk ajoin vanhalla ajokilla jälkkärixenoneilla, kivat oli kun 50w:set hommasi)


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Kyllä katsastusmiehen pitäisi sanoa pahaa, kun noista Ocun umpioista ei löydy hyväksyntää pitkien xenoneille  :(
Juttuja pitkien xenoneista löytyy täältä
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2011, 06:59:46 ip kirjoittanut Kri »


Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Eijei kun kysymys olikin nimenomaan se, voiko alkuperäisen lyhyen xeenonin korvata uudella bi-xenon projektorilla. Se halogeenikaukovalo saisi sitten olla vaan, niin kuin se on ennenkin ollut.
Lyhyen umpio kun luonnollisesti on xenonhyäksytty.
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Se hyväksyntä taitaa olla vain yksinkertaiselle xenon valolle, bi-xenon oli kait eri merkinnällä. Jos nyt oikein muistan.
Bad company corrupts


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
^ kyllähän se niin on, että lyhkäsille ja pitkille on omat merkintänsä. Olisko ollu lyhkäsille DC ja pitkille DR. Ja noista bi-xenon umpioista pitää löytyä molemmat :(


Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Eli laki ei salli....mitään. Kiitos tiedoista. Täytynee sitten palata takaisin alkuperäiseen suunnitelmaan ja laittaa pienet lisäpitkät...
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa Köpizi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Oletko harkinnut sellaista telinettä joka tulee rekisterikilven taakse, oisko sitten helpompi laittaa tuet.


Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Joo, luulisin että sellainen kilpiteline olisi järkevin ratkaisu.. Mutta isommilla lisävaloilla ei onnistu, kokeilin sitäkin Rallye 3003:lla. Ajattelin hommata sellaisen kolmen valon telineen, siihen kolmella pultilla lattarauta, ja umpioille sitten paikat mahdollisimman keskelle ja riittävän etäälle ettei ota konepeltiin. Ja ettei lisävalot mene auton omien pitkien tielle.

btw, lisäpitkiin saa laittaa xenon-jälkiasennussarjan, jos umpiosta löytyy DR-merkintä.

Ja tarkennukseksi edellisiin, DR = xenon-kaukovalo, DC = xenon-lähivalo, DCR = bi-xenon.
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Joo, luulisin että sellainen kilpiteline olisi järkevin ratkaisu.. Mutta isommilla lisävaloilla ei onnistu, kokeilin sitäkin Rallye 3003:lla. Ajattelin hommata sellaisen kolmen valon telineen, siihen kolmella pultilla lattarauta, ja umpioille sitten paikat mahdollisimman keskelle ja riittävän etäälle ettei ota konepeltiin. Ja ettei lisävalot mene auton omien pitkien tielle.

btw, lisäpitkiin saa laittaa xenon-jälkiasennussarjan, jos umpiosta löytyy DR-merkintä.

Ja tarkennukseksi edellisiin, DR = xenon-kaukovalo, DC = xenon-lähivalo, DCR = bi-xenon.

Osaatko sanoa, että mahtuisiko Bosch:in rallye 175:et tuohon telineeseen? Meinasin semmoisen hommata.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03