vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Lisäpitkien asennus

lvis · 35 · 35864

Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Mahtuu varmaan umpion syvyyden puolesta mutta se tuenta voi olla hankala. Voisi onnistua niin että tukiraudan laittaa aika alas, lähelle umpion jalkaa, ja konepellin alta puskuriin.

Kerro miten kävi ja miten laitoit, jos meinaat valot laittaa.
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Palaan tähän asiaan vielä nyt, kun on oikeasti pimeää ja huonot kelit.

Aiemmin jo laitoin (kaikesta huolimatta) xenon-muutossarjan auton omiin pitkiin, ja jo niillä +tarkalla korkeuden säädöllä valoteho parani huomattavasti. Mutta jäi silti ärsyttämään se että pitkien valo jää kovin lyhyeksi ja valokuviosta ei riitä yhtään sivuille päin, ärsyttävää kun työmatkakin on juuri sopivan mutkaista tietä.. Joten laitoin Hellan FF300 kanamunan muotoiset lisäpitkät rekisterikilven taakse laitettuun telineeseen. Suuntaus on vielä vähän niin ja näin mutta kyllä eron silti huomaa selvästi, niin pituudessa kuin leveydessäkin..

Ainua ongelma mikä tuli vastaan, oli se että kun otin herätteen lisäpitkien releelle auton omasta pitkästä, kaikki pitkät valot paloivatkin vain hetken aikaa mutta sitten sammuivat. ??? Xenon-setti ilmeisesti sekottaa auton systeemin... Ongelma nimittäin korjaantui kun otin vasemmalta umpiolta virrat lisävaloille ja oikealta omille pitkille. Tarttee illalla releyttää omat pitkät niin ei tartte murehtia.

Ulkonäöltään lopputulos on minusta vielä ihan siedettävä. Varsinkin kun työajan puitteissa näen auton päivänvalossa vain kerran tai pari viikossa :D Laitan kuvan kun kerkiän!
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Moro

Itselläni olis 55 W xenonsarja johdotettuna valmiina keulalla, mutta en viitsis mitään muovirotiskoja laittaa siihen keulalle. Oiskohan veikee, jos laittas lisäpitkät siihen ritilikön taakse konepeiton alle? Mahtuskohan mitkä mallit siinä olemaan? Ei näkys ulos, mutta sit ku laittaa valot päälle ni jotain tuiketta sieltä sais sitten ulos.

Kommentteja.

T: Lasse


Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Mulle tuli itse asiassa ihan sama juttu mieleen. Mutta kun se maski on niin umpinainen että kyllä se valo taitaa koko lailla sinne väärälle puolelle jäädä. Hommaa toinen maski, laita siihen valot ja vaihda kesäksi orkkismaski takas :D
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Mulla on sellanen ritilikkömaski, kanaverkko. Ei oo orkkis. Siitä vois vaikka näkyykin..


Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
No siinä tapauksessa. Nuo hellan ovaalit ainakin mahtuis.
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Mistä sais hellat edukkaimmin? H1 kannalla? Mulla on 55 W xenon sarja..

T: Lasse


Poissa lvis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Multa esimerkiks, kun sattuu olemaan ylimääräsenä toiset valmiiksi kasatut, uudet (kuitti mukaan) FF300 valot H3 kannalla, ref.17,5, 90e. Laita vaikka yv jos kiinnostaa. Mitat: leveys 192, korkeus 94, syvyys 95 mm.
RS -07 TDI Combi + Seat Cordoba SDI
(Exät: VW Touran, Saab 9-3, Octavia, Volvot V40 ja S60, Honda Civic, Audi 80, Opel Astra, Peugeot 205 "Junior"


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Moro, pitääpä mitata!

Palaan asiaan yv:llä.

T: Lasse


Poissa e.salo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Moro.

Olen tapellut räsien (vaggilaisten kanssa +10v) lisäpitkien kanssa kerran jos toisenkin.
Entiseen -07 homma suhteellisen helppo.
Rekisterikilven alle valmisteline. Pitkillä pulteilla runkopalkista läpi ja homma valmis. Ei tarvitse tukia viritellä, saa kerralla tehtyä riittävän tukevan järeämmillekkin valoille. Sama toimii suurimmassa osassa muitakin volkkareita, seatteja jne.

Nykyisessä -10 räsässä etupalkki uskomattoman kovaa ainetta. Ei mennyt vartin tappelun jälkeen edes rosteri terällä läpi. Tein liuskoista "kiinnikeraudan" palkin ympärille, josta tulee pultit puskurista ja kilvestä läpi. (vaikea selittää ilman kuvaa)

Molemmissa malleissa suurena ongelmana maskin muoto. Noustettaessa peltiä ottaa melkein valoihin kun valoihin kiinni.

Kannattaa varoa kiristystä, ettei puskuri painu kuopalle. Muovituikuille riittää vähempikin. Painaville valoille kannattaa laittaa holkit puskurin sisäpuolen ja etupalkin väliin. Toivottavasti näistä jotain apua.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2012, 08:35:26 ip kirjoittanut e.salo »


Poissa e.salo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Meni hermot ja oli muutama iltapäivä (+ylimääräinen maski) ylimääräistä aikaa. Lopputulos oli jotakuinkin tälläinen: http://kuva.termiitti.com/v.php?img=27863



Poissa ttll

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 303
    • Profiili
    • lindholm.1g.fi
Tehdäänpä pikku nosto vanhaan topiciin :D

Walonia Viper 2 -lisävalot odottaa asennusta. Olisko vinkkejä kytkimen asennuspaikaksi? Keskikonsolissa luistoneston ja TPM-painikkeiden välissä olisi ehkä mieluisin paikka, ja siitä kytkintä olisi helppo käyttää. Onko tietoa paljonko siellä takana on tilaa ja minkäkokoinen asennusreikä siinä on? Toinen paikka vois olla valokytkimen ja mittarivalojen kirkkaussäädön oikealla puolella siinä paneelissa, olisko tietoa mitä sen takaa löytyy? Miten nuo paneelit ja peitelevyt irtoaa? En uskaltanut kammeta niitä irti, kuitenkin joku muoviklipsi katkeaa..

Itse valot laitan nyt aluksi kilpitelineeseen keskelle yhdeksi pötköksi jos vaan konepelti vielä mahtuu aukeamaan. Jos ei, niin sitten ihan perinteisesti valot erilleen toisistaan. Maskin joutunee joka tapauksessa vaihtamaan takaisin alkuperäiseen niin saa jonkin verran lisää pelivaraa. Autona siis ocu 2 pre-fl ja siinä on nyt fl-maski.
Suunnitelmana olisi jossain vaiheessa sitten ajan kanssa rakennella valoille paikka maskin taakse, tai upottaa maskiin, mutta siellä tulee tuo tuulihaka aika nopeasti vastaan.

EDIT:
Valot olleet keulalla jonkin aikaa, ja tyytyväinen olen valintaan. Ihan vähän leveämpi valokuvio saisi olla, mutta kyllä näistä irtoaa riittävästi valoa minulle. Valot on asennettu perinteisesti erilleen toisistaan, valojen ja maskin väliin jää huikeat 3mm kun konepellin avaa :) Kytkin on irrallaan valokytkimen alla olevassa kotelossa, koska ei tahdo löytyä sopivan kapeaa kytkintä jonka saisi tuohon keskikonsoliin laitettua fiksusti.

Pari kuvaa:
Maski kuvassa vähän keskeneräinen, ei tarvi sille nauraa  :D


Itsestäänselvyys, mutta: vasemmalla lähivalot, keskellä kaukovalot (night breaker) ja oikealla sitten vielä lisävalot.
Etäisyys metsän reunaan n. 175m.


Sama homma, mutta maatasosta. Puomin takana on toinen aukea, ja sen toiselle laidalle on n. 350m.


Ilmakuva ja maatasosta otettu kuva on eri valotusarvoilla, eli ei verrannollisia keskenään.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2017, 08:37:20 ip kirjoittanut ttll »


Poissa Jani89

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Tuli tässä itsekin ruuvattua tämmöiset -06 Rs keulille https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/led-lisavalo-luminalights-mini-spider-5-/3010130490/. Näillä sai mukavasti lisää valoa hieman kauemmksi kuin vakio pitkillä. Tilasin sitten kun innostuin nikkaroimaan, niin lisäksi tämmöisen Xenon muutossarjan pitkille https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/luminalights-xenon-muutossarja-h1-55w/1010100030/. Nyt sitten ilmeni sellainen ongelma, että autoa käynnistettäessä lisäpitkät räpsyttävät on/off n. 10x. Eli vaiva ilmeni heti kun asensin Xenon muutossarjan.

Mahtaisiko kukaan tietää millä tämän auton käynnistys valoshown saisi loppumaan? Sen verran yritin itse ettö varmistin ettei muutossarjan ja lisäpitkien johdot ole missään vaiheessa kosketuksissa toisiinsa. Kone huoneessa kuskin puoleisen pitkän ballasti on n. 20cm päässä lisävalojen releestä, mutta eikait sillä ballastilla pitäisi olla vaikutusta releen toimintaan? Radiot ym toimii ilman häiriöitä.


Poissa tonnikala

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
VCDS:llä pitää koodata korinohjainlaitteelta (CECM) pitkien valojen "cold diagnosis" pois päältä. Nyt kun tuo "high bream cold diagnosis" on päällä, niin virrat päälle laitettaessa korinohjainlaite lähettää muutaman nopean pulssin testatakseen pitkien polttimon kunnon (=onko poltin palanut vai ei).


Poissa Jani89

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
VCDS:llä pitää koodata korinohjainlaitteelta (CECM) pitkien valojen "cold diagnosis" pois päältä. Nyt kun tuo "high bream cold diagnosis" on päällä, niin virrat päälle laitettaessa korinohjainlaite lähettää muutaman nopean pulssin testatakseen pitkien polttimon kunnon (=onko poltin palanut vai ei).

Jotenkin tässä vaan ihmetyttää, että miksei lisäpitkät tehneet tätä ennen xenon muutossarjaa jos CECM testaa pitkien toimivuutta käynnistettäessä? Nyt on kyllä ruvennut jo ärsyttämään tämä valoshow käynnistettessä varsinkin jos on muita tien liikkujia lähellä niin varmaan ihmettelevät mitä tuo mulle pitkiä vilkuttaa  ;D Onko tietoa mitä tämmöinen muutos maksaa kellä laitteet tähän löytyy?