vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264612

Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Ok. Testaa toimiiko PCV venttiili. Eli tyhjäkäynnillä vedät öljytikun ulos ja jos tyhjäkäynti ei muutu (pitäisi siis mennä huonompaa, eli röpöttää) niin mitä ilmeisemmin PCV venttiili vuotaa. Ahtovuotoja yrittäisin etsiä...
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Belhan

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
    • Profiili
Ok. Testaa toimiiko PCV venttiili. Eli tyhjäkäynnillä vedät öljytikun ulos ja jos tyhjäkäynti ei muutu (pitäisi siis mennä huonompaa, eli röpöttää) niin mitä ilmeisemmin PCV venttiili vuotaa. Ahtovuotoja yrittäisin etsiä...

No rupes se ainakin röpiseen kun nyppäs tikun ulos eli ei ilmeisesti siinä ihmeempää.

Ei taida löytyä muuta kuin autocom lähipiiristä, tarvinee sillä käydä lukemassa josko osais antaa parempaa tietoa...
-06 Combi TFSI-


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Joo, PCV vaikuttaa toimivan normaalisti, joten se ei ainakaan vuoda. Vaikea arvuutella mikä siellä on vikana, mutta noita tutkisin.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
Jaaha, melkein 20tkm pääsi ilman ongelmia. Tänään ajelin reissuhommiin espooseen Tku-Hki motarilla kunnes salon kohdalla pieni nykäisy ja "Bling" ääni mittaristosta ja kappas tuttu hehkun merkkivalo alkoi vilkkua ja ajotietokoneeseen herja "engine fault workshop". Auto ei kuitenkaan rajoittanut tehoja ja kulkupuoli pysyi normaalina. Ajelin sitten 10 kilometriä lähimmälle huoltoasemalle, sammutin ja käynnistin uudelleen --> vika hävisi. Loppumatka espooseen sujui ilman ongelmia ? Tiedä sitten mikä tuon merkkivalon aiheutti, ilman koodien lukua varmaankin mahdoton sanoa ?
Ihmettelin vain tuota kun aina ennen kun hehkun merkkivalo alkanut vilkkua niin auto on mennyt tuohon vikatilaan, rajoittanut tehot ja esim vakionopeuden säädin ei toimi yms. Tälläkertaa ei kuitenkaan mennyt ?


Poissa uncasimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Combi RS TDI -08
    • Profiili
Jaaha, melkein 20tkm pääsi ilman ongelmia. Tänään ajelin reissuhommiin espooseen Tku-Hki motarilla kunnes salon kohdalla pieni nykäisy ja "Bling" ääni mittaristosta ja kappas tuttu hehkun merkkivalo alkoi vilkkua ja ajotietokoneeseen herja "engine fault workshop". Auto ei kuitenkaan rajoittanut tehoja ja kulkupuoli pysyi normaalina. Ajelin sitten 10 kilometriä lähimmälle huoltoasemalle, sammutin ja käynnistin uudelleen --> vika hävisi. Loppumatka espooseen sujui ilman ongelmia ? Tiedä sitten mikä tuon merkkivalon aiheutti, ilman koodien lukua varmaankin mahdoton sanoa ?
Ihmettelin vain tuota kun aina ennen kun hehkun merkkivalo alkanut vilkkua niin auto on mennyt tuohon vikatilaan, rajoittanut tehot ja esim vakionopeuden säädin ei toimi yms. Tälläkertaa ei kuitenkaan mennyt ?

Ei koskaan aikaisemmin ja nyt taas...


Poissa F-lame

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
  • Octavia Combi vRS -08
    • Profiili
Jaaha, melkein 20tkm pääsi ilman ongelmia. Tänään ajelin reissuhommiin espooseen Tku-Hki motarilla kunnes salon kohdalla pieni nykäisy ja "Bling" ääni mittaristosta ja kappas tuttu hehkun merkkivalo alkoi vilkkua ja ajotietokoneeseen herja "engine fault workshop". Auto ei kuitenkaan rajoittanut tehoja ja kulkupuoli pysyi normaalina. Ajelin sitten 10 kilometriä lähimmälle huoltoasemalle, sammutin ja käynnistin uudelleen --> vika hävisi. Loppumatka espooseen sujui ilman ongelmia ? Tiedä sitten mikä tuon merkkivalon aiheutti, ilman koodien lukua varmaankin mahdoton sanoa ?
Ihmettelin vain tuota kun aina ennen kun hehkun merkkivalo alkanut vilkkua niin auto on mennyt tuohon vikatilaan, rajoittanut tehot ja esim vakionopeuden säädin ei toimi yms. Tälläkertaa ei kuitenkaan mennyt ?

Itsellä kävi samanlailla vuosi sitten ja silloin vika oli kaasuläpässä. Hintaa en tiedä koska meni takuuseen. Oma auto on Vm-08 TDI vrs.

Mutta nyt sitten syttyi luistoneston, absien ja käsijarrun valo ja kolmen merkkiäänen saattelemana  :-\
Katselin vcds:llä ja sieltä löytyy vikakoodit:

- 01276 - ABS Hydraulic pump (V64)
- 01130 - ABS operation - 008 - implausible signal.

Koitin kuitata vikakoodit ja kiittinnittää pumpunohjain boxin liittimen uudestaan mutta ei auta. Joka kerta kun auton käynnistää sama pimputus ja valoshow alkaa  :) Onkohan vaan pumppu hajalla ja paljonkohan mahtaa maksaa ?
Octavia Combi vRS -08


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Itsellä kävi samanlailla vuosi sitten ja silloin vika oli kaasuläpässä. Hintaa en tiedä koska meni takuuseen. Oma auto on Vm-08 TDI vrs.

Mutta nyt sitten syttyi luistoneston, absien ja käsijarrun valo ja kolmen merkkiäänen saattelemana  :-\
Katselin vcds:llä ja sieltä löytyy vikakoodit:

- 01276 - ABS Hydraulic pump (V64)
- 01130 - ABS operation - 008 - implausible signal.

Koitin kuitata vikakoodit ja kiittinnittää pumpunohjain boxin liittimen uudestaan mutta ei auta. Joka kerta kun auton käynnistää sama pimputus ja valoshow alkaa  :) Onkohan vaan pumppu hajalla ja paljonkohan mahtaa maksaa ?

Teithän tämän koodien kuittauksen jälkeen:

Lainaus
Special Notes

    This Fault Code can only be cleared after performing a Test Drive above 20 km/h (13 mph).


Poissa F-lame

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
  • Octavia Combi vRS -08
    • Profiili
Pitääkö noi koodit kuitata ajossa vai ajaa vaan kuittaamisen jälkeen ?  ;D
Octavia Combi vRS -08


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Pitääkö noi koodit kuitata ajossa vai ajaa vaan kuittaamisen jälkeen ?  ;D

Idea lienee se että vian korjaamisen jälkeen pitää ajaa tuo testilenkki, että auto toteaa komponenttien olevan kunnossa. Ei tuollaista testiajoa mielestäni tarvi muiden kuin ABS:iin liittyvien vikojen kanssa suorittaa.

Eli testilenkki ja sen jälkeen koodit luetaan ja yritetään poistaa. Jos ei poistu, niin sitten etsitään vikaa uudestaan.


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
Ja taas syttyi Tku-Hki motarilla tnä tuo hehkun merkkivalo vilkkumaan, uudelleen käynnistys korjasi vian. Sain luettua koodit ja muistista löytyi P0401 nopealla googletuksella viittas EGR ongelmaan. Ilmeisesti aika tilapäinen ongelma kun ei heti ainakaan uusiudu. Ei näyttäny olevan tuo EGR kovin kallis -07 vuosmalliseen TDI räsään ja ilmeisesti melko helpossa paikassa... Taitaa mennä vaihtoon.


Poissa Ocuman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Tuli hommattua stream soittimeen sellainen johto, joka muuttaa vaihtaja lähdön aux liittimeksi. Perjantaina asensin sen paikalleen, ja toimii niinkun pitääkin. Auto vaan ei lähtenyt enää käyntiin, akku siis tyhjä. Sain yksin työntämällä käyntiin ja latasin akkua vuorokauden. Latauksen jälkeinen startti oli vaivalloinen, eli jokin purkaa akkua. Onko mahdollista että tämä johto tekisi ko. Ongelmaa, vai etsinkö vikaa samaan aikaan laitetuista led-polttimoista?
Sellainen käpy kävi, etten muistanut ottaa soittimen irroituksen ajaksi akun napoja irti..
Skoda Octavia Rs Tfsi hb -06


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Ei näyttäny olevan tuo EGR kovin kallis -07 vuosmalliseen TDI räsään ja ilmeisesti melko helpossa paikassa... Taitaa mennä vaihtoon.

joo heti siinähän se ensimmäisenä kun pellin avaa :)
kannattaa samalla laittaa tiivisteeks tuo supistava malli josta juttua tuolla
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tuli hommattua stream soittimeen sellainen johto, joka muuttaa vaihtaja lähdön aux liittimeksi. Perjantaina asensin sen paikalleen, ja toimii niinkun pitääkin. Auto vaan ei lähtenyt enää käyntiin, akku siis tyhjä. Sain yksin työntämällä käyntiin ja latasin akkua vuorokauden. Latauksen jälkeinen startti oli vaivalloinen, eli jokin purkaa akkua. Onko mahdollista että tämä johto tekisi ko. Ongelmaa, vai etsinkö vikaa samaan aikaan laitetuista led-polttimoista?
Sellainen käpy kävi, etten muistanut ottaa soittimen irroituksen ajaksi akun napoja irti..

Olisiko linkkiä laittaa siihen muuntopalikkaan? Hankala näin muuten alkaa vikaa selvittelemään. LED-polttimot ei kyllä tuota ongelmaa aiheuta, ellet pidä valoja päällä 24/7.  :)


Poissa F-lame

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
  • Octavia Combi vRS -08
    • Profiili
Itsellä kävi samanlailla vuosi sitten ja silloin vika oli kaasuläpässä. Hintaa en tiedä koska meni takuuseen. Oma auto on Vm-08 TDI vrs.

Mutta nyt sitten syttyi luistoneston, absien ja käsijarrun valo ja kolmen merkkiäänen saattelemana  :-\
Katselin vcds:llä ja sieltä löytyy vikakoodit:

- 01276 - ABS Hydraulic pump (V64)
- 01130 - ABS operation - 008 - implausible signal.

Koitin kuitata vikakoodit ja kiittinnittää pumpunohjain boxin liittimen uudestaan mutta ei auta. Joka kerta kun auton käynnistää sama pimputus ja valoshow alkaa  :) Onkohan vaan pumppu hajalla ja paljonkohan mahtaa maksaa ?

Teithän tämän koodien kuittauksen jälkeen:

Lainaus
Special Notes

    This Fault Code can only be cleared after performing a Test Drive above 20 km/h (13 mph).

No niin vika hoidettu. Elikkä tässä tapauksessa oli abs/esp boxi sanonut yhteistyösopimuksen irti. Kun kyselin marmoritiskiltä hintaa rempalle olis osa n.1900€ ja vaihto 480€. Luojan kiitos löysin purkaamolta samanlaisen boxin kuin mikä itsellä oli mennyt rikki ja maksoi 350€ ja vaihto samppa sportissa oli 440€ tarvikkeineen ja nyt taas "lähtö rajoitin" toimii  ;)
Octavia Combi vRS -08


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
No niin vika hoidettu. Elikkä tässä tapauksessa oli abs/esp boxi sanonut yhteistyösopimuksen irti. Kun kyselin marmoritiskiltä hintaa rempalle olis osa n.1900€ ja vaihto 480€. Luojan kiitos löysin purkaamolta samanlaisen boxin kuin mikä itsellä oli mennyt rikki ja maksoi 350€ ja vaihto samppa sportissa oli 440€ tarvikkeineen ja nyt taas "lähtö rajoitin" toimii  ;)

Noi on kyllä niin poskettomia hintoja mitä ne pyytää tuolla marmorilla... Ei siellä varmaan kukaan muu käy kuin työsuhdeautoilijat.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line