vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264476

Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Onko kellään tieto mihin vikaan voisi kuulua seuraavat koodit?

P3137- muuttuva pituuksinen imusarja, vaihtokytkinventtiili: perusasetuksia ei tehty. Perusasetukset aikaisemmin asetettu- katkonainen mutta antoi uudestaan samanlaisen koodin.

P0642- Anturi referenssi jännite A piiri matala.- katkonainen. Auton oston jälkeen oli tämä koodin mutta toisella kerralla ei enään ollut mutta nyt taas antoi tälläisen.

P1643- Vika keskuselektroniikan ohjausjärjestelmässä- Katkonainen.

Ross techiltä katoin niin ei oikee tuo enkku hallinnassa niin kiitos jos joku voisi auttaa :D
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onko kellään tieto mihin vikaan voisi kuulua seuraavat koodit?

P3137- muuttuva pituuksinen imusarja, vaihtokytkinventtiili: perusasetuksia ei tehty. Perusasetukset aikaisemmin asetettu- katkonainen mutta antoi uudestaan samanlaisen koodin.

P0642- Anturi referenssi jännite A piiri matala.- katkonainen. Auton oston jälkeen oli tämä koodin mutta toisella kerralla ei enään ollut mutta nyt taas antoi tälläisen.

P1643- Vika keskuselektroniikan ohjausjärjestelmässä- Katkonainen.

Ross techiltä katoin niin ei oikee tuo enkku hallinnassa niin kiitos jos joku voisi auttaa :D

P3137: Kun kerran sopeutus ei auta, niin sitten tuolla neuvotaan tarkistamaan, onko ECU:un uutta softaa tarjolla. Jos ei sekään auta, niin sitten uutta läppää (V157) peliin.

P0642: Tämä koodi voi liittyä tuohon edelliseen läppävikaan, koska Ross-Tech:n ohjeista löytyy yhteneväisyyksiä tämän ja edellisen koodin osalta.

P1643: Onko tämä tarkistettu:

Lainaus
When found in 2.0l TFSI (AXX/BPY/BWA etc.), check Steering Wheel Electronics for Cruise Control related Fault Codes and general Cruise Control Functionality.


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Okei. Onkohan minkä hintainen uusi läppä jos ei ecu auta? missä tuota uutta softaa pystyy ottamaan? mikä tuo viimeisin on? mitä pitää tarkastaa? sori huono englanni  taito :D
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Läppää ohjaava moottori löytyy ilmeisesti osanumerolla 06F133482E ja google kertoo osanumerolla haettaessa lisää siihen liittyvistä ongelmista.

Uuden softan tai tiedon onko jo uusin softa saa ainoastaan marmoritiskiltä, kun laittavat VAS:n autoon kiinni.

Viimeisessä kohdassa kehoitetaan tarkistamaan ohjauspyörän elektroniikan alta (control module 16-Steering wheel), löytyykö sieltä vikakoodeja vakionopeudensäätimeen liittyen.


Poissa Rapsu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Morjensta
Meillä ollu rs tdi 2006 pumppusuuttimilla eli 2 nyt vuoden. Alkanu outovika vaivaamaan.  Aamusin käynnistys todella pitkä ei meinaa millään lähtee käyntiin. Joskus ongelma ilmenee parin tunnin seisonnan jälkeenkin. Kuitenkin ärsyttävämpi vika on autoa vaivaava tolkuton tärinä 1800-2500RPM Tämän alle tai yli niin ei vatkaa. Samalla tuntuu, kun ei jaksaisi tuolloin kulkea.
Suuttimet vaihdettu takuuseen veholla noin 6kk sitte. Pari kertaa sytyttänyt dpf polton valon viimesellä kerralla 2 kerralla vasta sammui.  Ei ylimääräisiä ääniä. Ei vikakoodeja. Tänään irroitettu sen onko ny maf nimellä oleva anturi ilmanputsarin kotelon juuresta. Ainoa muutos oli, että hehkuvalo vilkkui kun liitin oli irti. Mulla loppuu ymmärrys tämän kanssa.
 Autolla ajettu 242tkm laatikkoon vaihdettu edellisen omistajan aikana rs centerillä laatikon kuoret ja jotai sisuskaluja jostain syystä. Jos joku osaisi auttaa niin olisi ihan mukavaa.


Poissa Civer

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
2.0 TDi RS -07
exhaust gas temp sensor 1 (g235) open or short to plus
Kyseessä siis tuo turbon jälkeinen lämpötila anturi.
olipahan v-mäinen ajella ton jälkeen. Liikkeelle lähdössä ei tuntunut saavan minkäänlaista vastetta kaasua painamalla, kun vauhtiin pääsi niin sit ei ollu onkelmia.

Metrolta kävin kyseleen uutta anturia ->hinta 168€, mutta ei löytynyt hyllystä. Anto lapun käteen ja tokas "näin ei normaalisti sais tehdä, mutta käy kysyyn tällä varaosa numerolla laakkoselta jos niillä olis hyllyssä"
No ei muuta kun laakkosen tiskille josta anturi sit löytykin. Hinta vaan nousi 100 metrin aikana 168 eurosta 198 euroon. Hieman kyselin myyjältä hintaerosta niin tiputti tuon anturin hinnan 170 euroon :D

Kyseinen anturi oli itselle niin v*ttumaisessa paikassa, että vein auton läheiselle nyrkkipajalle vaihtoon. Aikaa meni reilu tunti ja hinta ilman OBD:ta 40€

Prkl kun olis ollu aikaa ettiä anturi jostain muualta, niin olis voinu hieman halvemmalla päästä, noh tulipahan auto kuntoon samanpäivän aikana



Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Morjensta
Meillä ollu rs tdi 2006 pumppusuuttimilla eli 2 nyt vuoden. Alkanu outovika vaivaamaan.  Aamusin käynnistys todella pitkä ei meinaa millään lähtee käyntiin. Joskus ongelma ilmenee parin tunnin seisonnan jälkeenkin. Kuitenkin ärsyttävämpi vika on autoa vaivaava tolkuton tärinä 1800-2500RPM Tämän alle tai yli niin ei vatkaa. Samalla tuntuu, kun ei jaksaisi tuolloin kulkea.
Suuttimet vaihdettu takuuseen veholla noin 6kk sitte. Pari kertaa sytyttänyt dpf polton valon viimesellä kerralla 2 kerralla vasta sammui.  Ei ylimääräisiä ääniä. Ei vikakoodeja. Tänään irroitettu sen onko ny maf nimellä oleva anturi ilmanputsarin kotelon juuresta. Ainoa muutos oli, että hehkuvalo vilkkui kun liitin oli irti. Mulla loppuu ymmärrys tämän kanssa.
 Autolla ajettu 242tkm laatikkoon vaihdettu edellisen omistajan aikana rs centerillä laatikon kuoret ja jotai sisuskaluja jostain syystä. Jos joku osaisi auttaa niin olisi ihan mukavaa.


Käynnistysongelmaan kokeilisin hehkujen vaihtoa, jos sitä ei ole vielä tehty. Auttaako käynnistymiseen, jos hehkuttaa pariin otteeseen ennen yritystä käynnistää?

Muut ongelmat viittaisivat kyllä aika vahvasti DPF:n tukkeentumiseen. VCDS:llä tai VAS:lla pääsee katsomaan sen täyttöasteen.


Poissa Rapsu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Ei auta vaikka 3-4 hehkuttais. Täytyy ne hehkut koittaa vaihtaa uusiin. Juu jotai vikaa näköjää dpf:ssä oli muijalla sytyttäny taas sen merkkivalon ei ollu onnistunu regenointi nii hehkunvalo ruvennu vilkkuu ja luukenu surkuhupaisan kuuluisa engine fault.
Nyt ei hehkuvalo enään sammu uudestaan käynnistyksellä. Eli vikakoodit luketuttaa et onko anturi vai pönttötukossa.


Poissa Rapsu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Oon lueskellut, että tolla VCDS:ällä voisi laittaa pakko regenoinnin? Onko se vielä tämmöisessä tilanteessa mahdollista kysyn näin alustavasti niin tiedän kannataako kyseisen testeri ostaa


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Oon lueskellut, että tolla VCDS:ällä voisi laittaa pakko regenoinnin? Onko se vielä tämmöisessä tilanteessa mahdollista kysyn näin alustavasti niin tiedän kannataako kyseisen testeri ostaa

On mahdollista. Ohjeet siihen löytyy Ross-Tech:ltä. Alkuperäinen VCDS ja Ross-Tech:n piuha on aika arvokas, mutta samaa tavaraa voi löytyä esim Dealextreme:ltä hieman edullisemmin...  ;)


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Eikös sen pöntön sais huijattua polttelemaan esim hetkellisesti tukkimalla paine-ero anturin letkun?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Rapsu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Oiskohan järvenpään tienoilla joku jolla olis kone ja ohjelma millä näkis mikä vikana. Ei hehkun valo lopeta vilkkuttamista millään. Kokeilen ottaa akun navan irti jos se auttais. Pitäis vaa maanantaina päästä jotenkin duuniin. Kaikki paikat ilmottanu tänää että ei pysty, kun vasta ens viikolla lukee koodit.


Poissa Mag

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Ruusuisesti on alkanut tää keväästä asti kestänyt ocun omistus..

Eli viimeviikolla hain auton kolme viikkoa kestäneestä turbohuollosta joka tuli maksamaan pitkän pennin, mutta nyt on kulkupuoli kunnossa.

Noh, perjantaina sitten töistä kotiin ajaessa huomasin auton olevan aika lämmin, ja kuinka ollakkaan ei ilmastointi puhaltanut enää edes haaleasti viileää. Ainakin paineita tuntuu olevan, kun siitä täyttöventtiilistä hieman painoi ruuvarilla niin suhautti oikein kunnolla. Käytän auton VCDS perässä, mutta luulen että vikakoodeja ei löydy.

Kompuraa löysin n. 380e hintaan, mitä muuta samalla pitää vaihtaa? Joku anturi ja kuivain tms. ainakin?


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Ruusuisesti on alkanut tää keväästä asti kestänyt ocun omistus..

Eli viimeviikolla hain auton kolme viikkoa kestäneestä turbohuollosta joka tuli maksamaan pitkän pennin, mutta nyt on kulkupuoli kunnossa.

Noh, perjantaina sitten töistä kotiin ajaessa huomasin auton olevan aika lämmin, ja kuinka ollakkaan ei ilmastointi puhaltanut enää edes haaleasti viileää. Ainakin paineita tuntuu olevan, kun siitä täyttöventtiilistä hieman painoi ruuvarilla niin suhautti oikein kunnolla. Käytän auton VCDS perässä, mutta luulen että vikakoodeja ei löydy.

Kompuraa löysin n. 380e hintaan, mitä muuta samalla pitää vaihtaa? Joku anturi ja kuivain tms. ainakin?

Jos kompura pitää vaihtaa niin vaihda, ei se muiden osien uusintaa vaadi. Noissa on myös ollut lämppärin läpän akselin kanssa ongelmia, joten testeri saattaa hyvinkin herjata jumiutunutta läppää tai kannattaa ainakin testerillä ohjata systeemiä ennen kuin vaihdat kompuraa turhaan.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ruusuisesti on alkanut tää keväästä asti kestänyt ocun omistus..

Eli viimeviikolla hain auton kolme viikkoa kestäneestä turbohuollosta joka tuli maksamaan pitkän pennin, mutta nyt on kulkupuoli kunnossa.

Noh, perjantaina sitten töistä kotiin ajaessa huomasin auton olevan aika lämmin, ja kuinka ollakkaan ei ilmastointi puhaltanut enää edes haaleasti viileää. Ainakin paineita tuntuu olevan, kun siitä täyttöventtiilistä hieman painoi ruuvarilla niin suhautti oikein kunnolla. Käytän auton VCDS perässä, mutta luulen että vikakoodeja ei löydy.

Kompuraa löysin n. 380e hintaan, mitä muuta samalla pitää vaihtaa? Joku anturi ja kuivain tms. ainakin?

Jos kompura pitää vaihtaa niin vaihda, ei se muiden osien uusintaa vaadi. Noissa on myös ollut lämppärin läpän akselin kanssa ongelmia, joten testeri saattaa hyvinkin herjata jumiutunutta läppää tai kannattaa ainakin testerillä ohjata systeemiä ennen kuin vaihdat kompuraa turhaan.

Ja jos kyseessä on Pre-FL malli, niin ilmastoinnin vikakoodit saa näkyviin sen ohjauspanelista ilman VCDS:ää.