Gihis: Ei ole vielä löytynyt vian aiheuttajaa. Kunhan saa raavittua rahaa taas kasaan niin vien auton semmoiselle pajalle missä vika varmasti löytyy. Tähän mennessä on vaihdettu bensansuodatin, tulpat, puolat testattu, suuttimet vaihdettu (testerillä näkyi pätkimistä kolmessa, mutta ei auttanut itse vikaan), moottorin lämpötila-anturi vaihdettu. Olikohan vielä jotain.. On myös ehdotettu ilmamääräanturia (puhdistin, ei auttanut) ja kaasupolkimen jotain anturia (ei tehty vielä mitään) ja vielä oli joku vaihtoehto mutten nyt saa päähän mikä.
Tuo nykiminen tuntuu olevan vaihtelevaa; nyt kylmien ilmojen tultua nykiminen on välillä melkein hävinnyt kokonaan. Kesällä tuntui paljon selvemmin.
Kaveri tiesi kertoa että TFSI koneissa on ainakin VW:n puolella menossa puolien vaihtokampanja. Menevät vaihtoon jostain syystä.
Eilen vaihdettiin mun autoon tuo maf ja ainakin nyt vaikuttaisi siltä, että nykimisestä päästiin eroon. Mutta kuten mainitsitkin, on nypytys myös keleistä riippuvainen ja nyt oli sellainen sää muutenkin ettei oire ollut pahimmillaan. Ettei vaan osa skodista ole nais- ja osa miespuolisia?
Kuitenkin, kaikki samat perusjutskat mullakin vaihdettiin eikä mikään auttanut. On se niin vaikeaa korjata auto, jos ei vikakoodia tule. Miten näitä pystyttiin korjaamaan 15 v sitten? Viallisista puolista pitäisi tulla vikakoodia, joten ne suljettiin tässä tapauksessa epäilyksien ulkopuolelle.
Mikäli vika tulee nyt vielä päälle, on seuraava epäilyksen kohde tuo mainetta niittänyt muuttuva (juuttuva) siivekkeinen turbo. Toivotaan ettei tule..