vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263572

Poissa e.salo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Kyseessä -07 diesel rs

Minulla ollut viimeiset 75tkm. Tähän mennessä ilmennyt:
99tkm 2-sylinterin pumppusuutin
 Takuu ummessa, mutta osien osalta meni vielä takuuseen, työt omakustanne.
110tkm Takajarrut hirttivät päälle
 Herkistely ja palojen vaihto.
120tkm Laturin hihnapyörä
 Osat 80€ aika simppeli vaihtaa itsekkin
140tkm 3-sylinterin pumppusuutin
 Takuu edelleen ummessa. Vaihto-osana 550€ + työt

Mittarissa 155tkm. Perus ongelma vakkariviiksen kanssa, Skoda Stream cd:n rutinaa, pätkimistä, hehkun valojen vilkkumista, nykimis ongelmia pdf:n kanssa lukuun ottamatta toiminut melko moitteettomasti. Suunnilleen 100tkm kohdalla tuli Putkon kautta LTR:n custon softa. Vähensi merkittävästi hiukkaspolttojen aikaväliä ja pudotti matkakulutusta aika huomattavasti vakioon verrattuna.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2011, 01:02:13 ip kirjoittanut e.salo »


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Onko kellään tietoa miten näissä uusimmissa RS Disuissa nuo suuttimet ovat kestäneet.
Onko ongelma korjaantunut sitten mallien 2006-2009 tjms. ?
Nimimerkillä pieni pelko jäänyt suutin vikoihin ja siihen säteilevään joulukuusen tyyppiseen mittaritauluun.
Säikähdän vieläkin kun syttyy pissapojan valo, polttoaine valo tai kuuluu lämpömittarin piip kun menee lämpötila liian lähelle nollaa.
Kovasti vielä tekisi mieli saada RS Combi TDI + DSG vielä pihaan. Ajetaan nyt tällä nykyisellä pelillä vielä jonkin aikaa  :D Vaikka kevät tuntuu taas tekevän tepposia autokuumeen merkeissä  ;)

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Onko kellään tietoa miten näissä uusimmissa RS Disuissa nuo suuttimet ovat kestäneet.
Onko ongelma korjaantunut sitten mallien 2006-2009 tjms. ?
Nimimerkillä pieni pelko jäänyt suutin vikoihin ja siihen säteilevään joulukuusen tyyppiseen mittaritauluun.
Säikähdän vieläkin kun syttyy pissapojan valo, polttoaine valo tai kuuluu lämpömittarin piip kun menee lämpötila liian lähelle nollaa.
Kovasti vielä tekisi mieli saada RS Combi TDI + DSG vielä pihaan. Ajetaan nyt tällä nykyisellä pelillä vielä jonkin aikaa  :D Vaikka kevät tuntuu taas tekevän tepposia autokuumeen merkeissä  ;)


Suutinongelmathan käsittääkseni ovat vain Siemensin piezopumppusuuttimissa.

5/2008 jälkeen linjalta tulleet TDI RS:t on olleet Commonrail moottorilla ja niiden suutinongelmista en ainakaan itse ole kuullut mitään.


Poissa Petmix

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Onko kellään tietoa miten näissä uusimmissa RS Disuissa nuo suuttimet ovat kestäneet.
Onko ongelma korjaantunut sitten mallien 2006-2009 tjms. ?
Nimimerkillä pieni pelko jäänyt suutin vikoihin ja siihen säteilevään joulukuusen tyyppiseen mittaritauluun.
Säikähdän vieläkin kun syttyy pissapojan valo, polttoaine valo tai kuuluu lämpömittarin piip kun menee lämpötila liian lähelle nollaa.
Kovasti vielä tekisi mieli saada RS Combi TDI + DSG vielä pihaan. Ajetaan nyt tällä nykyisellä pelillä vielä jonkin aikaa  :D Vaikka kevät tuntuu taas tekevän tepposia autokuumeen merkeissä  ;)


Suutinongelmathan käsittääkseni ovat vain Siemensin piezopumppusuuttimissa.

5/2008 jälkeen linjalta tulleet TDI RS:t on olleet Commonrail moottorilla ja niiden suutinongelmista en ainakaan itse ole kuullut mitään.
1 suutin meni 2008 vuosimallin Tdi RS:t, jossa Commonrail moottori. Suuttimessa ilmeisesti sähkövika! Odotelen vielä GW-päätöstä. osan hinta n.450 + työt. Samalla vaihdettiin uusi paineputki. Autolla ajettu 115 000 km.


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Ymmärsin omista suutinvioista että johtosarja kuumenee venttiilikopan sisällä. Tällöin johtosarjan sisällä olevat kaapelit mitkä menee jokaiselle suuttimelle sulaa. Se vetää sen suuttimen sitten oikariin ja rikkoo sen. Tuo johtosarja kulkee liian tiukassa tilassa tuolla venttiilikopassa ja sen hankaa / kuumenee jonnekkin. Suuttimet oli sen 750e - 1050e kpl. Eka oli kallein tokan sai jo halvemmalla.
Tuo johtosarja taisi olla tuolla 400e-500e kantturoissa. Aika halvalla saa nyt näköjään suuttimia, oisikohan uudelleen korjattuja. Pitäisihän noiden kyllä kestää.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa e.salo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Juu, -08 vaihtuu kone kokonaan CommonRailiin.
Ongelmallisia ovat kaikki Siemensin ohjauksella olevat Piezzopumppusuuttimet. Taitaa olla käytetty kaikissa konsernin autoissa Vw, Seat, Audi jne.. Yleensä valituksia tulee juuri 170hp mallista, mutta samat ongelmat vaivaavat myös 140hp painosta. Tosin 140hp valmistettu myös Boshin palikoilla, joissa ongelma ei yleinen. (Erottaa ulkoisesti tietääkseni ainoastaan ilmamäärämittarista.)

Uutena muistaakseni 800-900€, kunnostettuna vaihto-osana irtoaa Laakkoseltakin 550€/kpl


Poissa Jii

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Päivää! Ihan ensimmäiseksi on pakko kehua, kuinka asiantunteva ja monipuolinen foorumi teillä onkaan  :)

Ostin ensimmäisen räsäni (2.0 TDI -07) n. kuukausi sitten eikä yhteinen taipaleemme alkanut ihan ruusuisesti... Pari viikkoa sitten keskiviikkona työmatka tyssäsi tuohon kuuluisaan hehkun merkkivalon vilkutukseen ja Engine Fault mikä-lie-varoitukseen. Noh auto hinurilla myyjäliikkeeseen ja kas kummaa! Suutinhan sieltä oli mennyt  :o Auto oli pari päivää huollossa ja perjantaina sain auton taas takaisin. Sitten seuraavana lauantaina vaimo ja lapset kyytiin ja piti lähteä liikenteeseen... hyvin starttasi mutta ei millään käymään! Eikä minkäänlaisia ylimääräisiä valoja syttynyt. Auto taas hinurilla huoltoon ja laina-autolla matkaan. Tämän jälkeen autoa tutkittiin melkein 2 viikkoa kun testeri ei antanut mitään vikakoodia mistään. Vaihtoivat mm. sulakerasian, toista moottorinohjausyksikköä ja mittaristoa(?) testattiin kuulemma ja mitähän kaikkee muuta siihen olikaan tehty. Tänään sain puhelun, että auto on taas kunnossa... toinen suutin oli mennyt (itsekseen yön aikana?) rikki. Nyt on taas oma auto alla ja ainakin toistaiseksi toimii hienosti  :)

Mitenköhän jatkossa mahtaa mennä? Pitääkö tässä nyt olla pelko persiissä loppujen kahden suuttimen tähden? Miten muilla on suuttimien kanssa käynyt? Onko jäänyt siihen yhteen tai kahteen vialliseen vai onko vaihdettu loppujen lopuksi kaikki?

P.S. Löysin ihan sattumalta tämän mahtavan foorumin googlatessani mahdollista vikaa autooni  :)


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Itsellä vaihdettu 2 suutinta, ei kylläkään mun omistuksen aikana. Oli ajettu alle 100tkm kun suuttimet paukku ja nyt on mittarissa reilu 160tkm ja mitään vikoja ei oo ilmaantunut.


Poissa Jii

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Ok  :) Tehtiin diili, että jos vielä vaivaa niin vaihdetaan loputkin  :)
Ja unohdin mainita, että mittarissa on nyt 125 tkm.


Poissa Qristian

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Octavia RS TDI CR Combi -09
    • Profiili
Skoda Octavia RS TDI CR -09. Takuu loppui tammikuussa.

Ajettu 68 tkm. Auto oli huollosssa Pitkun Vehossa kaksi kuukautta/5000 km sitten. Aaamulla ajoin töihin ja iltapäivällä kun lähdin töistä, hiukkassuodattimen merkkivalo, ryypyn merkkivalo ja moottorivalo syttyivät ja tehot katosivat. Auto saman tien Pitskun Veholle, jonne se jäi.

Onko mahdollisesta laskusta mahdollista neuvotella? Autolla ajetaan YKSINOMAAN pitkää työmatkaa (55 km yhteen suuntaan moottoritietä eli 110 km päivässä). Pitääkö yrittää kuluttaja-asiamiehen kautta?


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
^ryypyn merkkivalo  ??? Tarkoitat varmaan hehkun merkkivaloa  ;)
Kyllähän aina kannattaa laskusta neuvotella, kun tuo kuulostaa ihan tuon hiukkassuodattimen tunnistimen vialta. Ja niitä on takuuseen vaihdettu eikä sen mielestäni kuulu vielä noilla kilometreillä hajota.


Poissa Qristian

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Octavia RS TDI CR Combi -09
    • Profiili
Hehe, hehkua tarkotin, itse olin vain ryypyn tarpeessa :D

No niin, auto oli yön yli Veholla ja syynä tuohon vikaantumiseen oli paine-eroanturin rikoontuminen. Ja kun anturi oli mennyt rikki, sen välittämän disinformaation johdosta hiukkassuodatin oli tukkeutunut ja se piti regeneroida manuaalisesti. Näin siis ymmärsin.

Lasku oli yhteensä 338 euroa :-\ Itse anturi maksoi 57 euroa ja siitä sain 70 pinnaa "hyvän tahdon" takuu-alennusta. Loppusumma tulikin sitten tuosta regeneroinnista (219 euroa), painetunnistimen irrotuksesta ja kiinnityksestä (22 euroa) ja moottorin ohjainlaitteen päivityksestä (54 euroa).

Harmittaa kun tuossa tammikuussa makselin yli 500 euroa 60 tkm huollosta ja nyt sitten tämä. Positiivistä asiassa oli se, että kerrottuani lastenhoidollisesta hazarditilanteesta jonka hoitamiseksi auto oli välttämätön, sain "sijaisautoksi" yön yli koeajoon uudenkarhean Suberb 1.8 tsi farkun.

Hauskaa juttu on se, että jotta olisin saaanut Skodan ajoturvan kautta sijaisauton, minun olisi pitänyt jäädä tien päälle. Eli valojen sytyttyä nostaa kädet pystyyn, eikä ajaa itse korjaamolle.

Onko kellään tietoa tuosta hiukkasanturin rikkoontumisen yleisyydestä? Onko kenties yleisempikin (tyyppi)vika tuossa konsernidieselissä? Jotenkin näkisin, että nuo laskun isot kulut on seurauksia tuon anturin viasta.



« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2011, 07:03:31 ip kirjoittanut Qristian »


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili


Hauskaa juttu on se, että jotta olisin saaanut Skodan ajoturvan kautta sijaisauton, minun olisi pitänyt jäädä tien päälle. Eli valojen sytyttyä nostaa kädet pystyyn, eikä ajaa itse korjaamolle.

Onko kellään tietoa tuosta hiukkasanturin rikkoontumisen yleisyydestä? Onko kenties yleisempikin (tyyppi)vika tuossa konsernidieselissä? Jotenkin näkisin, että nuo laskun isot kulut on seurauksia tuon anturin viasta.


Mulla kävi tuossa viime kesänä ihan sama juttu. Huoltoneuvoja oli kyllä todellinen asiakaspalvelija, kun antoi ajoturvan numeron ja kehotti ajamaan auton pois korjaamon pihasta ja soittamaan ajoturvaan. Näin sitten auto kulki hinausauton lavalla 300m jotta sain sijaisauton :D.

Mulla tuon anturin rikkoutuminen sytytti tuon hiukkassuodattimen vikavalon ensin ja korjaamon tilattua tuon sensorin parin päivän ajon jälkeen meni hiukkassuodatin tukkoon ja meni tuohon kuvailemaasi vikatilaan.
Eli et ole ainoa jolta tuo anturi on hajonnut.


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Lasku oli yhteensä 338 euroa :-\ Itse anturi maksoi 57 euroa ja siitä sain 70 pinnaa "hyvän tahdon" takuu-alennusta. Loppusumma tulikin sitten tuosta regeneroinnista (219 euroa), painetunnistimen irrotuksesta ja kiinnityksestä (22 euroa) ja moottorin ohjainlaitteen päivityksestä (54 euroa).

On ollut kyllä kova tuntitaksa tuosta regeneroinnista eli autolla ajamisesta. :o
Maksoit siis 219€ että huoltomies ajoi autollasi niin kauan että hiukkassuodattimen poltto oli suoritettu.
Melkeimpä varastamista tuollainen hinta... >:(

Onko kellään tietoa tuosta hiukkasanturin rikkoontumisen yleisyydestä? Onko kenties yleisempikin (tyyppi)vika tuossa konsernidieselissä? Jotenkin näkisin, että nuo laskun isot kulut on seurauksia tuon anturin viasta.

Työkaverilla hajos viime kesänä tuo painetunnistin TDI räsästä.
Anturin vaihdon jälkeen työkaveri ajeli itse sen regenerointi ajon ja maksoi vain anturin+vaihdon.
Liikkeessä olivat kertoneet kysyttäessä, että regenerointi tapahtuu ainoastaan ajamalla niin kauan että poltto-ohjelma lähtee päälle...
Bad company corrupts


Poissa varmavoittaja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
pitäisikö turvavyö valo syttyä tauluun kun laittaa virrat päälle?mulla ei syty valo eikä piippaa kun lähtee ajamaan ilman vyötä.eihän tuo sinänsä mitään haittaa mutta pelko siitä kuinka helposti alkaa tulla pika voittoja turvavyöstä kun ei ole joku piiputamassa..voi voi..