vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263839

Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
taas jäi skodan paska tienpäälle, tai koti pihalle. Vikakoodi antaa eculle häikkää, mistähän lähtis vikaa hakemaan tai onko ainut toivo taas ottaa lavetti pihalle ja viedä auto korjaamolle?

Niinhän se sitten oli että ykkös pytyn suutin oli paskana. Rahalla selvittiin tästäkin rempasta ja odotellaan koska paukkuu taas uus suutin.


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Ajoturvan piikkiin lavetin kyydillä leppävirralta varkauteen sytytyspuolien vaihtoon. Prkl olis pitäny käydä vaihattamassa ne jo aikasemmin...


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Tänään syttyi moottorin vikavalo. >:( Mitään muuta indikaatiota ei näy ja valo ei nollaudu vaikka käyttää virtoja pois.
Oliskohan puola menny? :-\ Ei varmaan kannata kauheasti ajella tuo vikavalo päällä? ???
Perjantaina vikakoodien lukuun...

Harmittaa kun olis huolto n.1500km päässä huoltonäytön mukaan.

Mitenkä olette muuten huollattanut räsää? Eli Longlife vai kiinteä huoltoväli?
Bad company corrupts


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Näin.

29 500 kilsaa ajettu ja tielle jätti.

Pirssi alko rykimään helvetisti kolmosella kiihdyttäessä ja moottorin symboli rupes tuikkimaan kojelaudassa. Laskettelin parkkiin ja sammutin auton josko vika kuittaantuis. Käynnisty röpöttäen ja täristen joten eipä tainnu kaikki pytyt olla mukana. Hieman jäähdyttelyä ja sekunnin kahden starttauksella ei enää lähtenytkään käyntiin.

Saas nähdä mikä on tuomio.

 
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Näin.

29 500 kilsaa ajettu ja tielle jätti.

Pirssi alko rykimään helvetisti kolmosella kiihdyttäessä ja moottorin symboli rupes tuikkimaan kojelaudassa. Laskettelin parkkiin ja sammutin auton josko vika kuittaantuis. Käynnisty röpöttäen ja täristen joten eipä tainnu kaikki pytyt olla mukana. Hieman jäähdyttelyä ja sekunnin kahden starttauksella ei enää lähtenytkään käyntiin.

Saas nähdä mikä on tuomio.

 


ilmoitteleppa sitten mikä oli vikana! ensimmäinen vika näissä tsi koneisissa räsissä,mistä olen kuullut


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Näin.

29 500 kilsaa ajettu ja tielle jätti.

Pirssi alko rykimään helvetisti kolmosella kiihdyttäessä ja moottorin symboli rupes tuikkimaan kojelaudassa. Laskettelin parkkiin ja sammutin auton josko vika kuittaantuis. Käynnisty röpöttäen ja täristen joten eipä tainnu kaikki pytyt olla mukana. Hieman jäähdyttelyä ja sekunnin kahden starttauksella ei enää lähtenytkään käyntiin.

Saas nähdä mikä on tuomio.

 


ilmoitteleppa sitten mikä oli vikana! ensimmäinen vika näissä tsi koneisissa räsissä,mistä olen kuullut

Pitänee ilmoitella.
Ajoturva on kyllä mainio. Vartissa oli oma auto huoltoliikkeessä ja uusi auto alla. Ainoa moitteen sana on se, että uusi auto on paskanhajuinen 1.2 farkku octavia
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Tänään syttyi moottorin vikavalo. >:( Mitään muuta indikaatiota ei näy ja valo ei nollaudu vaikka käyttää virtoja pois.
Oliskohan puola menny? :-\ Ei varmaan kannata kauheasti ajella tuo vikavalo päällä? ???
Perjantaina vikakoodien lukuun...

Harmittaa kun olis huolto n.1500km päässä huoltonäytön mukaan.

Mitenkä olette muuten huollattanut räsää? Eli Longlife vai kiinteä huoltoväli?

Katoppa tossa vähän aikaisemmin mun vastaava ongelma ja sen ratkaisu. Puolat menee luultavasti vaihtoon joka tapauksessa kampanjan piikkiin. Tosta ajamisesta valo päällä mulle sanottiin että voi ajaa normaalisti.

Huolto-ohjelma on mulla vaihdettu kiinteäksi. Hyvin harva ilmeisesti on päässyt paljoakaan yli 20000 km longlifella (tää on mutua ja huoltopäällikön kanssa keskustelua), joten kiinteäksi koodaus kannattanee vaikka ei olisikaan softattu auto. Varsinkin kun noi vehkeet vie sitä öljyä niin se kiinteänvälin öljy on halvempaa kun LL  :)


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Katoppa tossa vähän aikaisemmin mun vastaava ongelma ja sen ratkaisu. Puolat menee luultavasti vaihtoon joka tapauksessa kampanjan piikkiin. Tosta ajamisesta valo päällä mulle sanottiin että voi ajaa normaalisti.

Huolto-ohjelma on mulla vaihdettu kiinteäksi. Hyvin harva ilmeisesti on päässyt paljoakaan yli 20000 km longlifella (tää on mutua ja huoltopäällikön kanssa keskustelua), joten kiinteäksi koodaus kannattanee vaikka ei olisikaan softattu auto. Varsinkin kun noi vehkeet vie sitä öljyä niin se kiinteänvälin öljy on halvempaa kun LL  :)

Kiitos vinkistä! Enpä tajunnut katsoa aikaisempia viestejä :-[

Pitää koodauttaa kiinteälle välille tuo huolto-ohjelma :D
Bad company corrupts


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Näin.

29 500 kilsaa ajettu ja tielle jätti.

Pirssi alko rykimään helvetisti kolmosella kiihdyttäessä ja moottorin symboli rupes tuikkimaan kojelaudassa. Laskettelin parkkiin ja sammutin auton josko vika kuittaantuis. Käynnisty röpöttäen ja täristen joten eipä tainnu kaikki pytyt olla mukana. Hieman jäähdyttelyä ja sekunnin kahden starttauksella ei enää lähtenytkään käyntiin.

Saas nähdä mikä on tuomio.

 


ilmoitteleppa sitten mikä oli vikana! ensimmäinen vika näissä tsi koneisissa räsissä,mistä olen kuullut

Pitänee ilmoitella.
Ajoturva on kyllä mainio. Vartissa oli oma auto huoltoliikkeessä ja uusi auto alla. Ainoa moitteen sana on se, että uusi auto on paskanhajuinen 1.2 farkku octavia

Puolahan se oli räsästä menny.

Tuossa 2010 vuoden mallissa on käytössä ihan samat paskat puolat, joista on joissakin skodan malleissa ollut vaihtokampanjoita meneillään.
Eipä vaan ole kampanjaa tolle mallille meneillään.

(Tulipa tehtyä bongauskin samalla. Huoltohallissa komeili sininen facelift HB räsä pelti pystyssä. Kone oli aikasta atomeina ja käsittääkseni venttiileissä oli jotain mätää.
Kivasti herätti luottamusta omaan kulkineeseen kun huoltohallissa olevista viidestä autosta 2 oli race blue räsäsiä.)

OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Jatketaas vikalistaa.

Huolto sai puolat kuntoon, niin kahden suuttimen havaittiin olevan paskana.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
No niin... vika selvis. ;D

Kuitissa lukee seuraavaa:
Jäähdytys tuulettimen ohjaus 1, sähkövika.
Vian aiheutti palanut flektin sulake, sulake uusittu.

Huollon vastaanotossa kertoivat että sulake oli murtunut poikki jolloin sain osittaista kosketusta ajoittain.
Nyt ei enään vikavalo pala. :D

Katselin tuossa kuitteja, niin puolenvuoden sisällä 5 kertaa vianetsinnässä tai korjauksessa... :-\
1400 km seuraavaan huoltoon... katsotaan mitä Räsä keksii seuraavaksi viaksi 8)
Bad company corrupts


Poissa KUNU

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Onko kellään sattunut menemään vetoniveliä vaihtoon? Mitenköhän tuo oireilee jos on menossa paskaksi? Suojakumissa huomasin pienen reijän ja se toki vaihdettiin, mutta en tiä sitten kuulenko omiani vai mitä mutta aivan kuin hieman aina paikaltaan lähdettäessä voimansiirron saadessa vääntöä kuuluu epämiellyttävää kolina/puputus-ääntä(ei tosin kovin voimakasta).


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Mikäs on ku paikallaan käännät renkaat linkkuun nii "napsuu" etupäässä? Iskarin yläpäänlaakerit? Mittarissa on 83tkm et meniskö näin nopeesti?


Poissa jarppa80

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Ei varsinaisesti vika, mutta välillä satunnaisesti kuuluu jostain kojelaudan sisältä mittariston takaa? ihme vituttamis kynnyksen ylittävä sirinä/särinä resonointi ääni. mitä karkeempi asfaltti sen helpommin ääni kuuluu. Tuntuu että myöskin lämpötila vaikuttaa asiaan. olisiko kellään heittää vinkkiä mikä siellä mahtaisi pitää tuollaista ääntä, ja millähän sen saisi hiljenemään. kokeiltu on taustapeilin kuori, ja ilmanvirtaus säätimien kehykset ynnä muut päällipuolella olevat vimpeleet mitkä voisi tuota pitää, mutta tuloksetta. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?


Poissa Pante

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Octavia Combi RS TFSI -07
    • Profiili
oon kanssa havainnu tollasta ääntä ja pahemmin se kuuluu just karkeellaa asfaltilla. itse tosin olen mielessäni paikantanu äänen sinne tavaralokerolle johonki mikä on siinä kojelaudan pääl.