vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264069

Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
No ni, 5600 km takana ja apparin etupää kolisee niin maan prkl...  >:(
Vika vielä selvittämättä, mutta veikkaisin yläpään lakkeria! Voi tietty olla iskarikin.. Luulis näitten kestävän vähän pitempään!! :(
Octavia II vRS TDi -08   


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
5300 km ajettu kuukauden ikäinen RS TDI DSG. Osin samaa sanomista kuin muillakin täällä.
- ärsyttävä sirinä jostain mittariston liepeiltä
- oikean puolen etukaiuttimet naksuu, paukkuu ja särkee
- moottori ja DSG-laatikko eivät oikein toimi synkassa. Matalilla kierroksilla hiljaisessa nopeudessa arpoo vaihdetta ja kaasupoljin tuntuu välillä mykältä, eli siitä mene älyä koneelle asti näissä hitaissa nopeuksissa vaihtaessa. Tämä "takkuaminen" siis D-asennossa, S-asennossa loora toimii ok.
- kenellä on jo RS TDI DSG-laatikolla? Toimiiko mielestänne ok?
 


Poissa Handyman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
5300 km ajettu kuukauden ikäinen RS TDI DSG. Osin samaa sanomista kuin muillakin täällä.
- ärsyttävä sirinä jostain mittariston liepeiltä
- oikean puolen etukaiuttimet naksuu, paukkuu ja särkee
- moottori ja DSG-laatikko eivät oikein toimi synkassa. Matalilla kierroksilla hiljaisessa nopeudessa arpoo vaihdetta ja kaasupoljin tuntuu välillä mykältä, eli siitä mene älyä koneelle asti näissä hitaissa nopeuksissa vaihtaessa. Tämä "takkuaminen" siis D-asennossa, S-asennossa loora toimii ok.
- kenellä on jo RS TDI DSG-laatikolla? Toimiiko mielestänne ok?
 

22. päivä eli ens viikon perjantaina pitäis olla luovutus, joten lupaan ottaa lähitulevaisuudessa asiaan kantaa ainakin laatikon tiimoilta  :)


Poissa puerco

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
  • Ocu II RS TDi 2008
    • Profiili
    • Puerco kuvat
Yksi prkl ärsyttävä viak tullut bongattua 02/2008 aj. 22 000km..
Elikkäs välillä moottori "jurisee" kaasua painaessa, aivan kuin joku resonoisi jonnekin.
Kuuluu vain vedossa.

Mutta esim jos pysää ja on hetken paikallaan ja starttaa uudelleen niin ei kuulu enää mitään kummallisuuksia.

Tämä toistuu aika usein ?


Poissa Tomppa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
  • vRS TDi Combi 2008
    • Profiili
Taitaa olla sama juttu mulla.Ilmeisesti liittyy tuohon DPF:än puhdistautumiseen ::)


Poissa Handyman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Jeps taas korjaamoreissu tiedossa >:( Herkes ilmastointi puhkumasta kylmää ilmaa. Liekkö kylmäaineet vähissä. Niin ja sit jos vaihdatte mankkoja niin käykää pajalla tai koodatkaa itse auton boxista mankan tarkistus pois päältä! Loppu akun mystinen tyhjentyminen sillä toimenpiteellä.  ;D

Ja tohon öljyn kulutukseen... Ite olen 1L lisänny ja tuli sillee aika ylärajoille tikussa pinta. Nyt olen ajanu vajaan 10tkm ja nyt on ihan alarajoilla. Kai se on ihan normirajoissa itellä toi kulutus. Entinen ei juonu yhtään öljyä, vaikka ranskalainen olikin :D

Mitenkäs tuo "uusio" soitin sulla on kytketty? Onko CAN tulkilla vai jotenkin muuten narut laiteltu? Meinasin vaan, että vaatiikohan CAN tulkin kanssa Boxin rukkaamista.


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
5300 km ajettu kuukauden ikäinen RS TDI DSG. Osin samaa sanomista kuin muillakin täällä.
- ärsyttävä sirinä jostain mittariston liepeiltä
- oikean puolen etukaiuttimet naksuu, paukkuu ja särkee
- moottori ja DSG-laatikko eivät oikein toimi synkassa. Matalilla kierroksilla hiljaisessa nopeudessa arpoo vaihdetta ja kaasupoljin tuntuu välillä mykältä, eli siitä mene älyä koneelle asti näissä hitaissa nopeuksissa vaihtaessa. Tämä "takkuaminen" siis D-asennossa, S-asennossa loora toimii ok.
- kenellä on jo RS TDI DSG-laatikolla? Toimiiko mielestänne ok?
 

Lyhyt kokemus on DSG:stä ja ei kehä I:sen ruuhkassa kyllä mitään takkuamista ole matalilla kierroksilla havaittu. Hieman tuppaa suurta vaihdetta pitää silmässä, mutta nopsaan se vaihtuu pienemmälle kun pikkasen painaa kaasua syvemmälle.
Typo sinne, toinen tänne...


Poissa puerco

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
  • Ocu II RS TDi 2008
    • Profiili
    • Puerco kuvat
Taitaa olla sama juttu mulla.Ilmeisesti liittyy tuohon DPF:än puhdistautumiseen ::)

Ai siis tämä jurina on ominaisuus ? Voisi jossain siitäkin lukea ettei heti pelästy että
kone leipoo kiinni. :D 


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
toimiiko teillä tuo koelaudan päällä olevan lelulaatikon kansi aina kunnolla? Mulla on nyt muutaman kerran tehnyt sellaista että ei vaan jää kiinni vaan pomppaa auki uudelleen useamman kerran ennen kun sitten suostuu lukittumaan.

Ja toinen on tuo Combin takapaksin suojaverho joka välillä jää toiselta puolelta jumiin kun sitä yrittää yhdellä kädellä avata. Alkuun ajattelin että ovat vain uuden auton jäykkyyttä mutta johan tuo on nyt jo ööö... melkeen 3kk vanha...

vielä en ole käynyt huollossa kyselemässä mutta pitää varmaan jos ei tuosta tokene. tuo pahempaan en ole vielä törmännyt...


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Lainaus
toimiiko teillä tuo koelaudan päällä olevan lelulaatikon kansi aina kunnolla?

Toimi mutta lähinnä ärsytti se koko lokero halvan näkönsä vuoksi. Kopioitu varmaan näistä Korean ihmeistä :D Ei tuo kun räminää kabiiniin korkeintaan.
Lainaus
Ja toinen on tuo Combin takapaksin suojaverho joka välillä jää toiselta puolelta jumiin kun sitä yrittää yhdellä kädellä avata.

Kuulostaa tutulta. Joka toinen avauskerta sai melkein taistella sen kanssa.


Lainaus
Elikkäs välillä moottori "jurisee" kaasua painaessa, aivan kuin joku resonoisi jonnekin.
Kuuluu vain vedossa.
Lainaus
Taitaa olla sama juttu mulla.Ilmeisesti liittyy tuohon DPF:än puhdistautumiseen

Enpä tiedä. Se puhdistuminenhan on ihan omaoperaationsa ja sen huomaa merkkivalosta kojetaulussa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2008, 11:51:11 ap kirjoittanut Taneli »


Poissa Tomppa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
  • vRS TDi Combi 2008
    • Profiili
DPF:än puhdistautuminen tapahtuu automaattisesti ajossa ilman merkkivalon syttymistä. 8)


Poissa puerco

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
  • Ocu II RS TDi 2008
    • Profiili
    • Puerco kuvat
DPF:än puhdistautuminen tapahtuu automaattisesti ajossa ilman merkkivalon syttymistä. 8)

Toi DPF on varmaan siis Downpipe Power Filter ?? :D :P
Mikäs se oikeesti on ? Joku hiukkassuojadinmikälieilmansaastutuksenestolaite ?


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili

Mitenkäs tuo "uusio" soitin sulla on kytketty? Onko CAN tulkilla vai jotenkin muuten narut laiteltu? Meinasin vaan, että vaatiikohan CAN tulkin kanssa Boxin rukkaamista.

Mankka on kytketty ilman tulkkia ja eikös se tulkki sielä välissä juurikin sen tee ettei tarttee boxia rukata.


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Lainaus
DPF:än puhdistautuminen tapahtuu automaattisesti ajossa ilman merkkivalon syttymistä.

Ainakin 2007 TDI RS:ssä hiukkassuodattimen valo syttyy ja se alkaa polttamaan karstaa. Sitten tuon pitäisi vähän ajan ajamisen jälkeen loppua ja autoa ei saa sammuttaa sinä aikana tai se karstan poltto saattaa keskeytyä. Itsellä oli kerran hieman tilanteita tuon kanssa.

Näin minun ymmärtääkseni.

Lainaus
Mikäs se oikeesti on ? Joku hiukkassuojadinmikälieilmansaastutuksenestolaite ?


DPF=partikkelisuodatin=hiukkassuodatin on just sellanen mikäliliesaastutuksenestohärpäke millä pitäis heittää vesilintua jotta saadaan enemmän tehoa irtia. Senkin asian kanssa taisteltu joskus.. :)



Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Lainaus
DPF:än puhdistautuminen tapahtuu automaattisesti ajossa ilman merkkivalon syttymistä.

Ainakin 2007 TDI RS:ssä hiukkassuodattimen valo syttyy ja se alkaa polttamaan karstaa. Sitten tuon pitäisi vähän ajan ajamisen jälkeen loppua ja autoa ei saa sammuttaa sinä aikana tai se karstan poltto saattaa keskeytyä. Itsellä oli kerran hieman tilanteita tuon kanssa.

Näin minun ymmärtääkseni.

Lainaus
Mikäs se oikeesti on ? Joku hiukkassuojadinmikälieilmansaastutuksenestolaite ?


DPF=partikkelisuodatin=hiukkassuodatin on just sellanen mikäliliesaastutuksenestohärpäke millä pitäis heittää vesilintua jotta saadaan enemmän tehoa irtia. Senkin asian kanssa taisteltu joskus.. :)



Molemmat on oikeassa. Kyllä se itsestään sitä karstaa polttelee, mutta jos tämä itsestään tapahtuva poltto katkeaa tai ajo tapahtuu liian hitaassa nopeudessa, syttyy valo, jolloin auto kertoo ratin takana istuvalle Taunolle, että nyt tää homma pitäis hoitaa loppuun ennen kuin pussit ratkee.
Typo sinne, toinen tänne...