Noniin, Metro Auto ilmoitti turbon viallisuudesta ja on ilmoittanut saman myös myyjälle. Saapa nähdä mahtaako myyjä itsenäisesti soittaa. Autolla voi ajaa, mutta vinkuna ei lopu ennen uuden turbon vaihtoa. Hintaa koko pkt:lle tulee aika suolaiset n. 3500€ kun on aika vaikea homma. Voi olla et jos myyjän kanssa ei pääse sopuun, niin menee auto takaisin kauppaan ja omat rahat takaisin tilille..
Enpä nyt sitten tiedä, kuinka kestävä tällainen rs onkaan. Onkohan joku mahtanut ajaa 200k+ rikki ilman isompia ongelmia?
Jepjep, Herttoniemen VV-autossa on korjauksessa nyt.. Metro-Auto löysi, että yksi ahtoputki olisi ollut vähän halki, mikä kylmässä koneessa tekee vihellystä(järkeenkäypää, kun oireet olleet juuri tämmöisiä) ja lisäksi ahtopainetunnistin rikki. Koko turboa eivät rupea vaihtamaan, sanoivat akselin kyllä olevan väljä ja heittelivät hyviä arvauksia, kauanko tuollainen mahtaa kestää. Voi olla että huolestun sitten kun tulee aihetta. Onko jollakin FinTurbosta kokemuksia? Löysin googlen ihmemaasta semmoisen.
Mitä olette muuten mieltä, turbohan käyttää samaa öljyä, pienemmät välykset, eli kaikki epäpuhtaudet, ym. jutut iskee herkemmin turboon, niin kannattaisiko tällaisessa kohta 150 k ajetussa vaihtaa muuttuva huoltoväli siihen kiinteään, että tulisi vähän useammin tuoreempaa tavaraa öljyä turbon akseleille ja moottoreille?
Tai onko joku tehnyt niin, että on pitänyt tuon muuttuvan huoltovälin ohjelman, mutta itsekseen vaihtanut niitä öljyjä, esim. siellä ajojen väleissä?