vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263649

Poissa leppis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 47
  • Ocu RS TDI Combi
    • Profiili
Minulla lopetti -07 diesel Räsästä ilmastointi toimintansa. Miettisellä huollon yhteydessä sitten tutkivat asiaa ja totesivat kompuran olevan sökönä --> korjausarvio 1500-1600€...(JES!). No, vein sitten paikalliselle jäähdytinkorjaamolle jossa sattui olemaan sopiva kompura hyllyssä. Liekkö noita särkynyt jollain muullakin kun sattui olemaan pienessä pajassa ko. kompuroita hyllyssä valmiina ;). Lopulta tekivät kompuran vaihdon, järjestelmän huuhtelun ynnä muut tarvittavat temput 650:llä ekulla ja hommalle tuli kahden vuoden takuu.

Sama vika ilmeni itselläkin samalla merkkkiliikkeen korjausarviolla. Normipajalla hinnaksi tuli n. 800€. Vanhan kompuran otin itselle ihmeteltäväksi, josko siitä vaikka selviäisi oliko vika vaan siinä mikälie säätöventtiillissä.


Poissa eskoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili


Noniin, Metro Auto ilmoitti turbon viallisuudesta ja on ilmoittanut saman myös myyjälle. Saapa nähdä mahtaako myyjä itsenäisesti soittaa. Autolla voi ajaa, mutta vinkuna ei lopu ennen uuden turbon vaihtoa. Hintaa koko pkt:lle tulee aika suolaiset n. 3500€ kun on aika vaikea homma. Voi olla et jos myyjän kanssa ei pääse sopuun, niin menee auto takaisin kauppaan ja omat rahat takaisin tilille..

Enpä nyt sitten tiedä, kuinka kestävä tällainen rs onkaan. Onkohan joku mahtanut ajaa 200k+ rikki ilman isompia ongelmia?



Jepjep, Herttoniemen VV-autossa on korjauksessa nyt.. Metro-Auto löysi, että yksi ahtoputki olisi ollut vähän halki, mikä kylmässä koneessa tekee vihellystä(järkeenkäypää, kun oireet olleet juuri tämmöisiä) ja lisäksi ahtopainetunnistin rikki. Koko turboa eivät rupea vaihtamaan, sanoivat akselin kyllä olevan väljä ja heittelivät hyviä arvauksia, kauanko tuollainen mahtaa kestää. Voi olla että huolestun sitten kun tulee aihetta. Onko jollakin FinTurbosta kokemuksia? Löysin googlen ihmemaasta semmoisen.

Mitä olette muuten mieltä, turbohan käyttää samaa öljyä, pienemmät välykset, eli kaikki epäpuhtaudet, ym. jutut iskee herkemmin turboon, niin kannattaisiko tällaisessa kohta 150 k ajetussa vaihtaa muuttuva huoltoväli siihen kiinteään, että tulisi vähän useammin tuoreempaa tavaraa öljyä turbon akseleille ja moottoreille?

Tai onko joku tehnyt niin, että on pitänyt tuon muuttuvan huoltovälin ohjelman, mutta itsekseen vaihtanut niitä öljyjä, esim. siellä ajojen väleissä?


Poissa Rabalski

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Meikäläisen -07 bensa rs teki viikonloppuna pienet temput ja lopetti pissapojan antamisen etu-sekä takalasiin samalla loppus takapyyhkimen toimiminen..ihme kyllä etupyyhkijät toimii sekä etuvalojen vesi tulee kyllä koneesta.Onko ollu vastaavia??
Pumpun ja takalasipyyhkijän sulakkeet näytti olevan kunnossa..ei muuta kuin korjaamolle..


Poissa ttll

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 303
    • Profiili
    • lindholm.1g.fi
Joo suutinvikahan se omassakin oli. Vakuutus korvaa hinauksen ja vuokra-auton, ja suuttimen osaltakin huollosta sanoi, että "luulen, että menee takuuseen". Mutta lopullista tuomiota vielä odotellaan..

Takuuseen meni. Auto siis -08 ja mittarissa reilut 130tkm.


Poissa r2

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Minulla lopetti -07 diesel Räsästä ilmastointi toimintansa. Miettisellä huollon yhteydessä sitten tutkivat asiaa ja totesivat kompuran olevan sökönä --> korjausarvio 1500-1600€...(JES!). No, vein sitten paikalliselle jäähdytinkorjaamolle jossa sattui olemaan sopiva kompura hyllyssä. Liekkö noita särkynyt jollain muullakin kun sattui olemaan pienessä pajassa ko. kompuroita hyllyssä valmiina ;). Lopulta tekivät kompuran vaihdon, järjestelmän huuhtelun ynnä muut tarvittavat temput 650:llä ekulla ja hommalle tuli kahden vuoden takuu.

No nyt sitten tämä yksi tyyppivika oli korjattu niin olihan se taas mukava päästellä ilmastoidulla autolla menemään. Tätä riemua kestikin sitten kaikki kolme päivää kunnes kesken ajon "engine fault, go to workshop" ja hehkun merkkivalo vilkkui. Auto sammui siihen paikkaan ja ei enää käynnistynyt. Hinuri kyydissä auto Miettiselle ja seuraavana päivänä soittivat että nelos sylinterin pumppusuutin on rikki. Itse vielä luulin siinä vaiheessa että 7 v. takuuhan niillä on koska autossa on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, joten nou hätä. No huoltoneuvoja kuitenkin sanoi homman maksavan about 800€ ja mitään ei tule takuuseen! Soitin vielä maahantuojalle ja pariin muuhun Skoda huoltoja tekevään liikkeeseen ja vastaus oli sama = ei takuuta. Auto on siis reilu 5 vuotta vanha ja ajettu 180 tkm ja rapiat. Wolkkarilla ilmeisesti näille suutimille on tuo 7 v. takuu mutta Skodalla on aivan omat käytäntönsä. En sitten tiedä missä tuo takuun raja oikeasti menee kun sain puhelimessa vain todella asiantuntevan vastauksen asiaa kysyessäni: "kai se muistaakseni ehkä satatuhatta kilometriä on meillä ollut"

Nyt meni toinen pumppusuutin kolmen viikon sisällä!! Tällä kertaa ykkös sylinteri. Kerkesihän tuolla ajella miltei 700km edellisestä suuttimen vaihdosta...


Poissa Pante

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Octavia Combi RS TFSI -07
    • Profiili
Minulla lopetti -07 diesel Räsästä ilmastointi toimintansa. Miettisellä huollon yhteydessä sitten tutkivat asiaa ja totesivat kompuran olevan sökönä --> korjausarvio 1500-1600€...(JES!). No, vein sitten paikalliselle jäähdytinkorjaamolle jossa sattui olemaan sopiva kompura hyllyssä. Liekkö noita särkynyt jollain muullakin kun sattui olemaan pienessä pajassa ko. kompuroita hyllyssä valmiina ;). Lopulta tekivät kompuran vaihdon, järjestelmän huuhtelun ynnä muut tarvittavat temput 650:llä ekulla ja hommalle tuli kahden vuoden takuu.

Sama vika ilmeni itselläkin samalla merkkkiliikkeen korjausarviolla. Normipajalla hinnaksi tuli n. 800€. Vanhan kompuran otin itselle ihmeteltäväksi, josko siitä vaikka selviäisi oliko vika vaan siinä mikälie säätöventtiillissä.

Pari viikkoa sitten ilmastointi sano ittes irti. Parin päivän päästä kompura pöydälle, säätöventtiili irti ja suoraa sähkötystä sille ja putsaus.
Takas kasaan aineet sisään ja avot taas toimii.


Poissa eskoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Tänään aamulla kävi taas jännä juttu (142000 ajettu -06 räsä combi teddy)

Käynnistäessä hehkuvalo jäi vilkkumaan. Sammutin ja käynnistin uudelleen, ei ongelmaa, mutta cruise ei toiminut.

Vastaavanlaisista sähköjutuista kokemuksia? Varmuutta ei taida saada muuten kuin koodien lukemisella?  ???


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tänään aamulla kävi taas jännä juttu (142000 ajettu -06 räsä combi teddy)

Käynnistäessä hehkuvalo jäi vilkkumaan. Sammutin ja käynnistin uudelleen, ei ongelmaa, mutta cruise ei toiminut.

Vastaavanlaisista sähköjutuista kokemuksia? Varmuutta ei taida saada muuten kuin koodien lukemisella?  ???

Eikös Limp-Mode tee sen että cruisea ei saa päälle...? Onko vetoja kuitenkin ihan normaalisti? Tosiaan vikakoodit lukuun, niin löytyy ongelman aiheuttaja.  :)


Poissa vookus

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
2.7 tuli ostettua -06 räsä. Kerkesin ajella jopa 1300km 6päivän aikana kunnes murheet alkoi. 1kpl suuttimia ja pakokaasu paineanturi kuulema oli menny. Onneks ostin liikkeestä joten tälläkertaa säästytään remontti kuluilta. Nyt tietysti toivoo että loputkin suuttimet paikkuu takuun aikana. Onhan pirssillä jo ajeltu kaikkiaan 217Tkm.
Samalla saavat laittaa muutkin viat mitä löysin. Kuskinpenkin selkänuja ei kallistu taaksepäin (eteen kyl nousee) ja esilämmmitys paneli oli rikki. Vikoja voi viel kyl löytyä lisääkin jahka saan auton pajalta (Ollu jo koht viikon) ja kerkeen tutkimaan paremmin.


RedRäsä

  • Vieras
Ocu tfsi 2006 bwa 80tkm ajettuna. Rupesi yhtääkkiä heittelee kierrokset ja jopa tyhjäkäynnillä kierrokset laskee n.500 kierrokseen. Puolat vaihdettu, korkepaineventtiili polttoainekiskosta vaihdettu, bensan suodatin vaihdettu. Talvella vähän vastaava vika johon vastaus löytyi johtosarjasta. Pari kk sitten autoon laitettiin Motorbitin custom softa ja vaihdoin S3 bypassin. Toimi ennen ja jälkeen ohjelmoinnin hyvin, vetoja löytyy mutta pintakaasulla ja tyhjäkäynnillä oireet alkaa. Bensa pumppu tuskin on syynä? Vikakoodit vielä lukematta.


Poissa audioman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Octavia RS TDI CR HB
    • Profiili
Noniin, Metro Auto ilmoitti turbon viallisuudesta ja on ilmoittanut saman myös myyjälle. Saapa nähdä mahtaako myyjä itsenäisesti soittaa. Autolla voi ajaa, mutta vinkuna ei lopu ennen uuden turbon vaihtoa. Hintaa koko pkt:lle tulee aika suolaiset n. 3500€ kun on aika vaikea homma. Voi olla et jos myyjän kanssa ei pääse sopuun, niin menee auto takaisin kauppaan ja omat rahat takaisin tilille..

Enpä nyt sitten tiedä, kuinka kestävä tällainen rs onkaan. Onkohan joku mahtanut ajaa 200k+ rikki ilman isompia ongelmia?
Minulla on 126 tkm ajettu Octavia RS CR TDI vm 2008. Moottori meni "vikasietotilaan", eli tehot hävisivät ja hehkun merkkivalo alkoi vilkkua. Tänään sain Metro-Autosta tiedon, että turbo menee vaihtoon. Siinä on joku kalvo rikki, ja homma vaatii koko ahtimen vaihdon. 


Poissa Haavis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
  • Octavia vRS Tdi Combi -08
    • Profiili
RS jätti tienpäälle torstaina.. Auto sammui ajosta ja ilmoitti vikakoodin "engine fault workshop". Auto hinaukseen ja lähimpään Skodan liikkeeseen tässä tapauksessa Forssa. Auto koneeseen kiinni ja pumppusuutin rikki. Autolla ajettu 111tkm et näin. Nyt odotellaan millai homma etenee.


Poissa Haavis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
  • Octavia vRS Tdi Combi -08
    • Profiili
RS jätti tienpäälle torstaina.. Auto sammui ajosta ja ilmoitti vikakoodin "engine fault workshop". Auto hinaukseen ja lähimpään Skodan liikkeeseen tässä tapauksessa Forssa. Auto koneeseen kiinni ja pumppusuutin rikki. Autolla ajettu 111tkm et näin. Nyt odotellaan millai homma etenee.

Piti vielä kirjottaa et auto 2008 farmari ja diesel..


Poissa Haavis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
  • Octavia vRS Tdi Combi -08
    • Profiili
RS jätti tienpäälle torstaina.. Auto sammui ajosta ja ilmoitti vikakoodin "engine fault workshop". Auto hinaukseen ja lähimpään Skodan liikkeeseen tässä tapauksessa Forssa. Auto koneeseen kiinni ja pumppusuutin rikki. Autolla ajettu 111tkm et näin. Nyt odotellaan millai homma etenee.

Piti vielä kirjottaa et auto 2008 farmari ja diesel..

Tänään auto kotiin takas.. Pumppusuutin nro 2 rikki ja vaihto maksoi 750€ Forssan Astrum..


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tänään auto kotiin takas.. Pumppusuutin nro 2 rikki ja vaihto maksoi 750€ Forssan Astrum..

Maahantuoja ei ilmeisesti tullut millään tavalla vastaan korjauskustannuksissa?