vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263590

Poissa Tomppa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
  • vRS TDi Combi 2008
    • Profiili
Kiitoksia vinkistä Tomppa  :)
Ekaa kertaa tuollainen laitos autossa, niin meinaa mennä sormi suuhun kun tuolla tavalla käyttäytyy...

Pitää varmaan hankkia joko akkulaturi tai olisiko paremman kapasiteetin akkuja tuohon saatavilla...

Olkaa hyvä ;) Itselle tulossa Ctek laturi rinnalle.Jos akun haluaa vaihtaa tehokkaampaan niin löytyyhän noita.Esimerkkeinä Optiman punainen,Exide Ultra,Vartan ultra dynamic jne jne.Yleisesti ottaen asia on niin että jos ajat 20min saisi eberi olla päällä max 20min.Nuo ns lyhyet ajot ja pitkät lämmittimen käytöt rasittavat akkua erittäin paljon eikä ehdi latautua täyteen.Jos autossasi vielä alkup.akku vuodelta 2007 ja eberiä käytetty paljon(joskus niin kauan että akun virta loppunut) voi olla pienellä varauksella niin että akun käyttöikä alkaa olemaan lopussa?

Tosiaan kuten jaripetteri mainitsi pitää paikkaansa että puhallin imaisee suurimman osan virrasta ja sen voimakkuutta voi tarvittaessa korottaa/laskea.Muutenkin asennusliikkeet suosittelevat akun tarkistuksia vuosittain autoihin joihin asennettu lisälämmitin.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Mulla on autossa ja akussa vielä takuuta jäljellä, mitähän mahtavat sanoa jos kiikutan huoltoon että akku alkaa olla loppu? Eberi on jälkiasennettu. Pitäs varmaan käydä mittauttamassa jossain.


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Aamupakkasella tapahtunutta.

10 min työmatkaa ajettuna, hehkun valo alkoi palaamaan ja tekstiä Go to workshop. Pakkasta -20 astetta, auto lyöty tulille ilman lohkoa ja käytetty 5min ennenkuin ajoon. Kadunvarsiparkki ei ole se paras mahdollinen parkki. Lämmöt olivat jo hyvin nousussa. ABC:lle parkkiin, sammutus ja käynnistys, hehkuvalo kuittaantui pois.

Nokka kuitenkin Viikkiä kohden ja vikakoodien lukuun.
Vkoloppuna apuvirralla annettu käynnistys oli luonut 17 vikakoodia jännitteen alentumasta ja lisäksi oli vikakoodia imuputken läpässä. Katsotaan jos tässä toistuu. Itkua kyl väännän kun auto seissyt nyt päivän duunipihassa ja ei ole tolppa paikkoja. KELE!

Jossakin luki että olisi jarruvalon katkasia, poltin tai sulakevian aiheuttama vikakoodi. No selityskiä on monia.
Tämä alkaa menemään samaan sarjaan sen syksyisen cruisen toimimattomuuden ja sähkövikojen piikkiin. Täytyykin laittaa Rinta-Joupille Tervajoelle mailia että oisko mitään vaihdokkia tarjolla. Onhan tolla jo 50tkm tullut ajettua vuoden aikana, 2006 mallin peli.

Tuollakin aiheesta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=693612&sid=da7dc15af6be98a8c4a07f12b28c8752
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 28, 2010, 09:40:58 ap kirjoittanut RS_OCUstin »

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Aamupakkasella tapahtunutta.

10 min työmatkaa ajettuna, hehkun valo alkoi palaamaan ja tekstiä Go to workshop. Pakkasta -20 astetta, auto lyöty tulille ilman lohkoa ja käytetty 5min ennenkuin ajoon. Kadunvarsiparkki ei ole se paras mahdollinen parkki. Lämmöt olivat jo hyvin nousussa. ABC:lle parkkiin, sammutus ja käynnistys, hehkuvalo kuittaantui pois.

Nokka kuitenkin Viikkiä kohden ja vikakoodien lukuun.
Vkoloppuna apuvirralla annettu käynnistys oli luonut 17 vikakoodia jännitteen alentumasta ja lisäksi oli vikakoodia imuputken läpässä. Katsotaan jos tässä toistuu. Itkua kyl väännän kun auto seissyt nyt päivän duunipihassa ja ei ole tolppa paikkoja. KELE!

Jossakin luki että olisi jarruvalon katkasia, poltin tai sulakevian aiheuttama vikakoodi. No selityskiä on monia.
Tämä alkaa menemään samaan sarjaan sen syksyisen cruisen toimimattomuuden ja sähkövikojen piikkiin. Täytyykin laittaa Rinta-Joupille Tervajoelle mailia että oisko mitään vaihdokkia tarjolla. Onhan tolla jo 50tkm tullut ajettua vuoden aikana, 2006 mallin peli.

Tuollakin aiheesta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=693612&sid=da7dc15af6be98a8c4a07f12b28c8752

Ja vika toistuu. Perjantai aamuna menee lämpimään halliin tarkasteluun.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa leppis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 47
  • Ocu RS TDI Combi
    • Profiili
Kylmäkäynnistys ongelmaa ollut kovemmilla pakkasilla (~-20c). Startti kyllä pyörii iloisesti, mutta käymään ei suostu lähtemään. Tolpassa on pidetty tuntitolkulla. Viimeksi heti alkuvuodesta käytin liikkeessä ja sanoivat että käyntinopeusanturi on antanut virhettä, mutta johtuu tod.näk. akun alhaisesta varaustasosta.

Viime viikonloppuna latasin akun ja tänään taas ei käymään millään. Maanantaina menee anturin vaihtoon. Taitaa olla luvannut pakkasia koko ensi viikoksi, niin näkee tuoreeltaan auttaako asiaa...

Anturi vaihdettu (150€ töineen) ja tuntuu käynnistyvän paremmin.

Tänä aamuna sitten vajaan kilometrin ajon jälkeen hehkun valo alkoi vilkkumaan ja Engine Fault näkyi ruudussa. Auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin > ilmoitukset kadonneet eivätkä palanneet noin puolen tunnin ajon aikana. Työkaverilla teki saman viime viikolla. Seuraillaan tilannetta.


Poissa mvee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Pari viikkoa sitten ocu jätti tielle.
Löytyi oikari suuttimessa ja hajonnut moottorinohjaus.

Juuri tänään sain auton takaisin 2k€:n laskun kera ja tuloksena nykivä auto. >:(
2-3 vaihteelle vetää suht hyvin mutta nelosella kun painaa kaasua alkaa järjetön nykiminen.
Huomenna siis takaisin pajalle..

Onko teidän mielestä oikein että moottorinohjaus hajoaa oikosulkeutuneesta suuttimesta? Korvasihan maahantuoja siitä puolet mutta silti?
Auto on -07 RS CR TDI ocu, ajettu 172000.


Poissa audioman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Octavia RS TDI CR HB
    • Profiili
Tänä aamuna sitten vajaan kilometrin ajon jälkeen hehkun valo alkoi vilkkumaan ja Engine Fault näkyi ruudussa. Auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin > ilmoitukset kadonneet eivätkä palanneet noin puolen tunnin ajon aikana. Työkaverilla teki saman viime viikolla. Seuraillaan tilannetta.
Samaa on tehnyt minullakin kovilla pakkasilla. Ongelmaa on raportoitu monien vag-merkkien kohdalla alan foorumeilla, ja varsinkin 125 kW TDI:n yhteydessä. Softapäivitys kuulemma auttaa.


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Tänä aamuna sitten vajaan kilometrin ajon jälkeen hehkun valo alkoi vilkkumaan ja Engine Fault näkyi ruudussa. Auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin > ilmoitukset kadonneet eivätkä palanneet noin puolen tunnin ajon aikana. Työkaverilla teki saman viime viikolla. Seuraillaan tilannetta.
Samaa on tehnyt minullakin kovilla pakkasilla. Ongelmaa on raportoitu monien vag-merkkien kohdalla alan foorumeilla, ja varsinkin 125 kW TDI:n yhteydessä. Softapäivitys kuulemma auttaa.

no sitten pitää pyytää uutta softaa sisälle :D

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa Vito78

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Ongelmaa CH/LH toiminnon kanssa. Tähän asti toiminut normaalisti: kun lukituksen avaa kaukosäätimestä niin valot syttyy eteen ja taakse, jos valokatkaisin on AUTO asennossa. Ja sama juttu kun lähtee autosta niin valot menee päälle ja sammuvat hetken kuluttua siitä kun ovet on taas lukittu.

Mut nytpä niin ei enää tapahdu...ajotietokoneen mukaan toiminto on päällä. Vika alkoi ihan yhtäkkiä...

T: RS -09

edit:

Ja homma näyttäis tulleen kuntoon palauttamalla tehdasasetukset...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2010, 07:26:01 ip kirjoittanut Vito78 »
Octavia RS 2,0 TFSI DSG HB 2009 Candy White



Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Tänään töistä lähtiessä syttyi EPC ja luistoneston valot, hetken ajettuani syttyi vielä moottorin vikavalo.
Muutaman kerran sammutin ja käynnistin uudelleen, mutta moottorin vikavalo ei sammunut. EPC ja luistoneston valot sammuivat hetken ajon jälkeen.
Ajelin sitten huoltoon jossa syyksi paljastui ahtoputkissa ollut hyhmä, joka aiheutti kaasuläpän vikaindikaation.


Kivoja nämä -32 asteen pakkaset... pitäsi näköjään useammin viedä auto sulamaan  :)
Bad company corrupts


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Eilen Helsinkiin mentäessä syttyi hehkun merkkivalo vilkkumaan ja Engine vault, workshop!!! Tehot hävisi, meni varmaan varaohjelmalle.
Onko muilla ollut vastaavaa? Autolla ikää alle 1,5 vuotta ja ajettu 74000km.

Auto jäi Mikkeliin Ajanvaunun pihaan odottamaan huoltoa ja Skodaturvalta saatiin ripeä läppävaihtella varustettu Corolla ajoon :'(
Osaa olla paska auto >:(


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Skoda haettu huollosta. EGR-venttiili oli jäässä...Sulatus, vikakoodin nollaus ja taas toimii.

Kyllä V*****I ajaa Toyotalla pari päivää. On ne kyllä paskoja vehkeitä :D


Poissa Ahonen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
  • A6 Avant 3.0 TDIq -07
    • Profiili
Nyt on huollossa jo korjaus päivitys boksiin EGR-venttiili jäätymis ongelmaan. Itse pitäis saada se huomenna kun Jyväskylä saa levyn Helsingistä. Pitäis kuulemma auttaa tuohon jäätymis ongelmaan. Online päivityksessä ei ole kuulemma vielä.


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Hyvin meni, toimi melkein päivän >:( Varaohjelmalle meni ja hehkun merkkivali vilkkuu... Perkele tuon huollon kanssa, heppu pokkana sano että mää taidan myydä sulle maskisuojan? Et muuten taida 8)

Huollossa lepää taas. Vaihtaavat uuden EGR-venttiilin. Minkä helvetin takia eilen saadussa huoltolapussa luki, ei päivitystä jos se siihen auttaa.

Vituttaa taas ajaa tuolla helvetin Corollan paskalla >:( Kyllä muistaa taas, miten hyvän auton osti vuosi sitten kun muutaman päivän ajaa tuommosella japsipaskalla!

Sori kiroilu, pakko oli vähän purkaa ;D



Poissa Ahonen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
  • A6 Avant 3.0 TDIq -07
    • Profiili
Eivät taineet tietää päivityksestä. Sano niille että soitaa Helsinkiin ja kysyy päivityksestä. Jyväskylä oli saanut tiedon ihan äsken kun olivat kyselleet apua ongelmaan. Kuulemma sama ongelma kaikissa uusissa dieseleissa.