vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263471

Poissa scudo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Eivät taineet tietää päivityksestä. Sano niille että soitaa Helsinkiin ja kysyy päivityksestä. Jyväskylä oli saanut tiedon ihan äsken kun olivat kyselleet apua ongelmaan. Kuulemma sama ongelma kaikissa uusissa dieseleissa.

Vanhassa 2.0TDI:ssä ei ole ongelmia ERG:n kanssa kun poistettiin kokonaan käytöstä optimoinnin yhteydessä  :)


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Eivät taineet tietää päivityksestä. Sano niille että soitaa Helsinkiin ja kysyy päivityksestä. Jyväskylä oli saanut tiedon ihan äsken kun olivat kyselleet apua ongelmaan. Kuulemma sama ongelma kaikissa uusissa dieseleissa.

Kävin hakemassa auton huollosta. Olivat tehneet pelkän päivityksen. Venttiilin vaihto olisi ollut tarpeeton.

Sormet kyynerpäitä myöten ristiin, että pääsisin edes aamulla Mikkeliin asti ;D


Poissa mvee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Nyt n. viikko kulunut edellisestä remontista niin ohjaustehostin päätti lopettaa toimintansa.
Huomenna taas pajalle, pitäisiköhän luovuttaa tuon auton suhteen ennenkuin on liian myöhäistä..?


Poissa Juusoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
  • Skoda Octavia TDI RS - 07
    • Profiili
omani nyt 95tkm ajettu. tehty viimeisen 5tkm sisään: kansiremontti(tiiviste paloi), hehkut vaihdettu, egr-venttiili vaihdettu ja sieltä molemmat suuremmat tiivisteet ja sit vielä kuskin turvavyön vastakappale. ilmeisen hyviä autoja nänä skodat, ymmärtää pystyisi paremmin kaikki nämä viat jos mittarissa olisi vaikka 295tkm. tampereen metro-autossa etsivät vikaa vaikka kuinka monta kertaa eivätkä suostuneet uskomaan että näin vähän ajetussa olisi kansipahvi palanut. yksi käyttö kunnon diesel-pajalla niin vika selvisi heti. ja kehtaavat metro-autossa kutsua itseään merkkihuolloksi.


Poissa mvee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Tehostinhan se oli mennyt rikki. Onneksi löytyi uusi osa purkaamolta sopuhintaan.
Tsekeistä olisi saanut uuden kylläkin halvemmalla mutta olisi reilun viikon joutunut odottelemaan..


Poissa RSP

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
    • Profiili
Itketääs nyt tännekin, laitoin aiemmin tuonne öljy ketjuun..

Toinen hieno ominaisuus tullut esille nyt talvella... Etuovien etualakulmaan kerää lunta/vettä joka sitten jäätyy. Eräs maanantai aamu menin parkkipaikalle ja ovea avatessa kuului suhteellisen ikävä ääni :( Onneks en avannut reippaasti, koska nytkin oven pelti vääntyi hieman koska jää vastusti rakenteessa oven avaamista. Valitin tuosta maahantuojalle ja tulevat korjaamaan sen vielä takuun piikkiin, mutta kun tietää että tuo voi ihan hyvin uusiutua seuraavanakin talvena niin ei paljon naurata.. Olen kuullut että esim. Volkswageneissa ihan samaa ongelmaa, lienee siis konsernitason suunnitteluvirhe :)
Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
ex.Octavia vRS II 2.0 TFSI Combi -08
ex.ex. Octavia vRS I 1.8T HB -02


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Ainakin nelos- ja vitoskoppasen golffin kanssa tuosta samasta "ominaisuudesta" ovat foorumeilla kertoneet. Omassakin ocussa kerran huomasin kun oli oikeen tuiskuttanut että keräs sinne nurkkaan lunta joka sitten jäätyi, hieman piti ääntä kun avas oven mutta mitään vääntymisiä en huomannut.


Poissa RSP

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
    • Profiili
Ainakin nelos- ja vitoskoppasen golffin kanssa tuosta samasta "ominaisuudesta" ovat foorumeilla kertoneet. Omassakin ocussa kerran huomasin kun oli oikeen tuiskuttanut että keräs sinne nurkkaan lunta joka sitten jäätyi, hieman piti ääntä kun avas oven mutta mitään vääntymisiä en huomannut.

Oisko sulla jotain linkkiä heittää liittyen noihin? Olisi ihan mielenkiintoista lukea..
Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
ex.Octavia vRS II 2.0 TFSI Combi -08
ex.ex. Octavia vRS I 1.8T HB -02


Poissa MMRS07

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
  • RaceBlue TFSI RS Combi -07
    • Profiili
Multa lähti tossa nollakeleillä nyrkin kokoset jääköntit sieltä ihan edestä... ei tosin ovet väänyny eikä pahemmin äännellykkään..tuntuu muutenkin siihen jalkalistalle kerääntyvän vettä ja märkää..ihan kun tiivisteet falskais jostain tai sitten vesi vaan ohjautuu jostain syystä sinne. oli parhaimmillaa yli sentin jääkynnys siinä alumiinikoristeen päällä.


Poissa Tune

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 88
    • Profiili
Jäätä on kertynyt minunkin auton kynnyksille. Vaikuttaa tyyppivialle, samoin kuin se tiivisteongelma missä vesi tuli sisään. Normi Ocussa ei tälläista ongelmaa ollut ??? Pitää koittaa olisiko tiivisteiden silikonikäsittelystä apua.


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Ainakin nelos- ja vitoskoppasen golffin kanssa tuosta samasta "ominaisuudesta" ovat foorumeilla kertoneet. Omassakin ocussa kerran huomasin kun oli oikeen tuiskuttanut että keräs sinne nurkkaan lunta joka sitten jäätyi, hieman piti ääntä kun avas oven mutta mitään vääntymisiä en huomannut.

Oisko sulla jotain linkkiä heittää liittyen noihin? Olisi ihan mielenkiintoista lukea..

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1229.0
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2010, 07:38:00 ip kirjoittanut betamax »


Poissa MattiM

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
  • FL Octavia Combi RS TDI -10
    • Profiili
Sunnantaina kotiin ajellessa ihmettelin kummallista huminaa. Kotiin päästyä huomasin, että jäähdyttimen flektit huutaa täysillä, vaikka ulkoilma oli -1c ja mittaristossa lämmöt puolessa välissä 50 ja 90 asteen välillä. Tuulettimen huusi vielä sammutuksen jälkeen noin minuutin ja sammuivat. Sama kuvio eilen matkalla Espooseen ja takaisin. Ja tänään aamulla lämpömittarissa -13 astetta ja 12 minuutin ajomatkalla töihin eikä mittarin mukaan lämmöt nousseet yhtään, mutta flektit edelleen hutaa täysillä ja sammuvat noin 40 sekunttia sammutuksen jälkeen. Ajaessa huomaa huminasta, milloin flektit alkaa huutamaan jo kesken ajon. Huomenna pajalle Metroautoon tutkittavaksi. Olisikohan jokin lämpöanturi rikki, joka laittaa flektit huutamaan "turhaan".

Lisätään vikalistaan myös aiemmin tammikuussa ilmennyt metallinen särinä paikallaan ollessa D-asennossa. Ääni kuului jostain moottorin takaa pakosarjojen kohdalta ja ongelmaksi selvisi pakosarjan/turbon lämpösuoja, joka resonoi vaihteenvalitsijan vaijereihin.

Ja kuskin takaoven sisäpuolen ovenkahva jäi kovilla pakkasilla käteen ovea avattaessa. Ilmeisesti kahvassa oli jokin valuvika. Meni takuukorjaukseen.


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Aamupakkasella tapahtunutta.

10 min työmatkaa ajettuna, hehkun valo alkoi palaamaan ja tekstiä Go to workshop. Pakkasta -20 astetta, auto lyöty tulille ilman lohkoa ja käytetty 5min ennenkuin ajoon. Kadunvarsiparkki ei ole se paras mahdollinen parkki. Lämmöt olivat jo hyvin nousussa. ABC:lle parkkiin, sammutus ja käynnistys, hehkuvalo kuittaantui pois.

Nokka kuitenkin Viikkiä kohden ja vikakoodien lukuun.
Vkoloppuna apuvirralla annettu käynnistys oli luonut 17 vikakoodia jännitteen alentumasta ja lisäksi oli vikakoodia imuputken läpässä. Katsotaan jos tässä toistuu. Itkua kyl väännän kun auto seissyt nyt päivän duunipihassa ja ei ole tolppa paikkoja. KELE!

Jossakin luki että olisi jarruvalon katkasia, poltin tai sulakevian aiheuttama vikakoodi. No selityskiä on monia.
Tämä alkaa menemään samaan sarjaan sen syksyisen cruisen toimimattomuuden ja sähkövikojen piikkiin. Täytyykin laittaa Rinta-Joupille Tervajoelle mailia että oisko mitään vaihdokkia tarjolla. Onhan tolla jo 50tkm tullut ajettua vuoden aikana, 2006 mallin peli.

Tuollakin aiheesta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=693612&sid=da7dc15af6be98a8c4a07f12b28c8752

Ja vika toistuu. Perjantai aamuna menee lämpimään halliin tarkasteluun.


En kyllä tiedä itkiskö vai naurais. Toistuu nuo kummat viat taas. Tänään ajoin 60 alueella kruisepäällä alamäkeen ja sitten pieni nousu. Painoin kaasua niin mitään ei tapahtunut. Pientä nikottelua ja hyytymistä, pienempää silmään niin hyyty vaan ja sammui pussipysäkille sitten. Go To Worshop ja Engine Fault. Ja lähti tosi huonosti käyntiin. Samaa huonsti käynnistyvää ollut havaittavissa koko vuoden ja huollossa vaihdettiin uus akku ei apuja. Tänä aamuna tarttasin -18 pakkasta 2h lohkossa niin 2 startilal lähti vasta käyntiin. Vikakoodin lukuun tossa ip metroon kattoon onko samoja vikoja kuin aikasemmin. Vaihtoauto sivuja selaillaan että farkkua tarttis.

Kävi jo mielessä et hommais Greenline farkku ogun :D SuperB ois kans kiva :D

Juu ja kovasti on vierailtu Skodan sivuilla kasaamassa uutta autoa :D

http://cc.skoda-auto.com/fin/pages/step1.aspx

Tarjouksiakin on jo saatu uusista autoista, aurinko paistaa ja autokuume nousee.

Vika oli joku rele jossain joka oli jättänyt vika koodin. Vaikuttaa sellaiselta pakkaskelin ongelmalta. Toivottavasti ei tee samaa että tehot häviää kun lähtee ohitteleen.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2010, 01:11:45 ip kirjoittanut RS_OCUstin »

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa MattiM

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
  • FL Octavia Combi RS TDI -10
    • Profiili
Sunnantaina kotiin ajellessa ihmettelin kummallista huminaa. Kotiin päästyä huomasin, että jäähdyttimen flektit huutaa täysillä, vaikka ulkoilma oli -1c ja mittaristossa lämmöt puolessa välissä 50 ja 90 asteen välillä. Tuulettimen huusi vielä sammutuksen jälkeen noin minuutin ja sammuivat. Sama kuvio eilen matkalla Espooseen ja takaisin. Ja tänään aamulla lämpömittarissa -13 astetta ja 12 minuutin ajomatkalla töihin eikä mittarin mukaan lämmöt nousseet yhtään, mutta flektit edelleen hutaa täysillä ja sammuvat noin 40 sekunttia sammutuksen jälkeen. Ajaessa huomaa huminasta, milloin flektit alkaa huutamaan jo kesken ajon. Huomenna pajalle Metroautoon tutkittavaksi. Olisikohan jokin lämpöanturi rikki, joka laittaa flektit huutamaan "turhaan".
Tänään Metroautossa vika diagnosoitu flektin ohjauspiiri rikki ja anturin liitin täynnä vettä. Eli koko flektihässäkkä pitää vaihtaa, kun ohjauspiiri on integroitu flektirunkoon. Osat tilaukseen ja odotellaan soittoa uudestaan pajalle. Nyt ajellaan paripäivää flektit kokoajan humisten :D.


Poissa Juusoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
  • Skoda Octavia TDI RS - 07
    • Profiili
omani nyt 95tkm ajettu. tehty viimeisen 5tkm sisään: kansiremontti(tiiviste paloi), hehkut vaihdettu, egr-venttiili vaihdettu ja sieltä molemmat suuremmat tiivisteet ja sit vielä kuskin turvavyön vastakappale. ilmeisen hyviä autoja nänä skodat, ymmärtää pystyisi paremmin kaikki nämä viat jos mittarissa olisi vaikka 295tkm. tampereen metro-autossa etsivät vikaa vaikka kuinka monta kertaa eivätkä suostuneet uskomaan että näin vähän ajetussa olisi kansipahvi palanut. yksi käyttö kunnon diesel-pajalla niin vika selvisi heti. ja kehtaavat metro-autossa kutsua itseään merkkihuolloksi.

nyt 98tkm ajettu. vaihdettuja osia tullut lisää ahtoputken pidike ja suuttimien johtosarjat+tiiviste. ja maanantaina menään taas pajalle kun pakokaasunkierrätys-järjestelmän merkkivalo palaa vaihteeksi.