vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263481

Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Lainaus
ilmeisen hyviä autoja nänä skodat, ymmärtää pystyisi paremmin kaikki nämä viat jos mittarissa olisi vaikka 295tkm.

Sen enimpiä puolustelematta tekniikka on Volkkarin...
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Tuntus olevan aika TDI painotteisia nämä viat täällä... Onko bensa RäSät luotettavampia vai ajetaanko niillä sitten vähemmän etteivät vikaannu niin tiuhaan.


Poissa Tune

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 88
    • Profiili
Laitetaanpas sitten yksi bensa räsä vikakin. Noin reilun viikon verran olen ihmetellyt mikä mahtaa olla vikana kun kylmällä moottorilla ilmenee nykimistä ja tärinää. Parhaiten sen huomaa kun ajaa n. 80km/h vitosella (kierrokset 2000-2500) ja painaa kaasua. Veto päällä auto alkaa rykiä melko rajusti. Kovemmilla kierroksilla vika häviää tai ainakin laimenee ja kun moottori on täysin lämmin niin vika häviää kokonaan ??? Mitenkähän iso remontti on tulossa ja mikä tuota voisi aiheuttaa?


Poissa Meteor

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Nykimisongelmia on näköjään muillakin, kylmänä nykii enemmän ja lämpimänä lähes poistuu.
arvauskeskukseen en viitsi viedä, ajetaan niin kauan kun liikkuu ;D


Poissa spiral

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Audi A4 2.0 TFSI Quattro
    • Profiili
Voisi olla puolat syypäänä tuohon nykimiseen. Itsellä sama vaiva korjaantui puolien vaihdolla.

Taitaa olla suht yleinen vika, kun osilla oli pidennetty takuu 60kk.


Poissa MattiM

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
  • FL Octavia Combi RS TDI -10
    • Profiili
Sunnantaina kotiin ajellessa ihmettelin kummallista huminaa. Kotiin päästyä huomasin, että jäähdyttimen flektit huutaa täysillä, vaikka ulkoilma oli -1c ja mittaristossa lämmöt puolessa välissä 50 ja 90 asteen välillä. Tuulettimen huusi vielä sammutuksen jälkeen noin minuutin ja sammuivat. Sama kuvio eilen matkalla Espooseen ja takaisin. Ja tänään aamulla lämpömittarissa -13 astetta ja 12 minuutin ajomatkalla töihin eikä mittarin mukaan lämmöt nousseet yhtään, mutta flektit edelleen hutaa täysillä ja sammuvat noin 40 sekunttia sammutuksen jälkeen. Ajaessa huomaa huminasta, milloin flektit alkaa huutamaan jo kesken ajon. Huomenna pajalle Metroautoon tutkittavaksi. Olisikohan jokin lämpöanturi rikki, joka laittaa flektit huutamaan "turhaan".
Tänään Metroautossa vika diagnosoitu flektin ohjauspiiri rikki ja anturin liitin täynnä vettä. Eli koko flektihässäkkä pitää vaihtaa, kun ohjauspiiri on integroitu flektirunkoon. Osat tilaukseen ja odotellaan soittoa uudestaan pajalle. Nyt ajellaan paripäivää flektit kokoajan humisten :D.

Nyt on koko flektihässäkkä runkoineen vaihdettu. Syynä jatkuvaan tuulettimien pyörimiseen oli rungossa olevan ohjausyksikön viottuminen, kun sähköjohdon liittimessä oli vettä mikä pääsi ohjausyksikköön.


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Nyt tuli ensimmäinen vika... 16tkm mittaris ja toinen takavalon polttimo kärähti. Niin ja etupuskurista rekisterikilven upotuksen reunasta on rapissut n.3cm matkalta maalit.


Poissa Tune

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 88
    • Profiili
kylmällä moottorilla ilmenee nykimistä ja tärinää. Parhaiten sen huomaa kun ajaa n. 80km/h vitosella (kierrokset 2000-2500) ja painaa kaasua. Veto päällä auto alkaa rykiä melko rajusti. Kovemmilla kierroksilla vika häviää tai ainakin laimenee ja kun moottori on täysin lämmin niin vika häviää kokonaan ???
Paikalliselta huoltamolta keksivät ehdottaa polttoainesuodattimen vaihtoa. Oli kuulemma vastaava tapaus ollut hiljattain ja se oli auttanut. Pitää lähteä siitä liikkeelle. Suodatinta kun ei ole vaihdettu viime huollossa.

Tulpat tarkistin, ei ainakaan päällisin päin näkynyt mitään normaalista poikkeavaa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2010, 11:56:07 ap kirjoittanut Tune »


Poissa ärräss

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
noniin, auto on octavia 2,0tfsi combi 08, ajettu 37 tkm, ja ensimäinen vika ilmeni viikonloppuna. Flektit pyöri täysillä koko ajan ja eilen soitto Pitäjänmäen vehoon ja tänään ilmastoinin paineanturi vaihdettu takuuseen.  ;D


Poissa ttll

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 303
    • Profiili
    • lindholm.1g.fi
Onkohan vika vai ominaisuus kun pyyhkimiä käyttäessä kuuluu aina muutaman minuutin välein mittariston takaa sellaista jännää sirinää muutaman sekunnin ajan. Ihan kun joku vieteri virittyis siellä :) Ja kyseessä -08 TDI jos sillä merkitystä.


kipe

  • Vieras
Turvavyön merkkivalo toimii ja ei toimi  ;D

Ihan hyvä ettei välillä rupea huutamaan vyötä kiinni.

Sitten ku se alkaa huutamaan vaikka vyö on kiinni nii..


Poissa Juusoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
  • Skoda Octavia TDI RS - 07
    • Profiili
Turvavyön merkkivalo toimii ja ei toimi  ;D

Ihan hyvä ettei välillä rupea huutamaan vyötä kiinni.

Sitten ku se alkaa huutamaan vaikka vyö on kiinni nii..

itselläni meni kuskin puolelta vyön vastakappale vaihtoon saman ongelman vuoksi, 180€/kpl, halpa kuin saippua.


Poissa Meteor

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Sama ongelma oli täälläkin, turvavyön merkkivalo +ääni pimputteli miten sattui.
Huollossa kysyin mitä pitäisi tehdä ja sanoi että vastakappaleen vaihto tai sitten liitin penkin alta irti.
arvaatte kumpaan päädyin ;D

Nykimisvaivasta täälläkin on ollut puhetta ja yksi mahdollinen murhe saattaa olla noi puolat.
Tulpat ja bensansuodatin vaihdettu huollossa eikä vaikutusta.
Joku mainitsi 60kk takuusta puolien osalta, kävin kysymässä liikkeessä miten on puolien takuu niin sanoi että 2v on toi takuuaika.
Sitten kun otin puheeksi et eikös näissä ole 60kk takuu niin sitten vilkaisi kaappiin josta lunttasi paperista ja myönsi että näinhän se on.
Vaihtotyöstä pitää maksaa puolet,  n.13 euroo.
Täytyy viedä tutkittavaksi kun heillä on kuulemma erikoismies joka näkee että onko niitä sytytyskatkoksia ollut puolissa.


Poissa Miuna

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Uutena foorumilaisena ja erittäin vakavasti diesel-Räsää seuraavaksi autoksi harkinneena aika pelottavaa luettavaa tämä topic. Varsinkin kun nykyinen kulkuneuvoni (S40 Volvo 2.0 D) on sitten auto sieltä epäluotettavimmasta päästä, pajalla siis aivan koko ajan. Ja toista murheenkryniä setelisyöppöä autoa en miellellään heti perään haluaisi ;)

Mutta siis, kysymys kuuluu: Ovatko uposen uudet diesel Räsät mitenkä luotettavia vehkeitä? Naisihminen siis etsiskelee mukavan tilavaa, pirteää maantiemenijää pienillä kulutuslukemilla. Plussaa on luotettavuus ja kestävyys/toimivuus. Huoltamolla ravattu aivan tarpeeksi tuon Vollen kanssa. Onko siis ns. järkiostos vaiko eikö?

Kertokaa, te viisaamaat.


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Ainakin omasta kokemuksesta toi nykyinen diesel RäSä on yksi luotettavimmista autoista joita itselläni on ollut (ei kyllä edellisessä Bensa RäSässäkään vikoja ollut).
Eiköhän noi viat ole aika yksilökohtaisia eli jos sattuu se "maanantaikappale"  :'(
.. ja tämä topichan on "Räsän vikalistaus" niin eihän täällä kukaan "ehjistä" autoista kirjoittele  ;)