vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263913

Poissa Herkko

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Rupes airbagin valo palamaan kojetaulussa. eilen käytin 90tkm huollossa, eikä mitään vikoja löytyny.
Tänään lähin liikenteeseen ni tuo valo paloi melko pitkään ennenkuin sammui, vähän aikaa ajelin ni rupes palamaan ihan jatkuvasti.

Eipä tuossa tieten muuta ku kiikuttaa huoltoon että tutkivat asiaa.

Itselläni sama pari kk sitte. Testerillä selvis että vänkärin puolelta antaa vikaa. Penkki irti, airbagin liitin auki ja takas kii. Homma OK.
Monesti sieltä myös löytyy jokin imurin suulake joka löysyttänyt liittimen taikka liitin kokonaan irti. Jos ei vanhalla liittimellä toimi ni johdot poikki ja parempi liitos johdoille.

Ite korjasin, laitoin vielä jotain "kontakti-sprayta", sen jälkeen ei ole vikaa näkynyt. Motonetistä n.10e hintaan XZN-kantasarja jolla penkki on kiinnitetty, niin pääset käsiksi paremmin liittimeen.

Mulla hälyytteli kuskin puolen sivubägiä ja sanoivat et saattaa mennä johot jos joutuu liikuttelemaan penkkiä. Kuittasivat tuon vian ja meinasivat et soitella jos syttyy uudestaan ni hommaavat uuden johtonivaskan/liittimen.

Aamulla ku lähin töistä ni sytty taas tuo valo. Korjasikko ite tuo vian vai veitkö huoltoon?


Ite korjasin, laitoin vielä jotain "kontakti-sprayta", sen jälkeen ei ole vikaa näkynyt. Motonetistä haet n.10e hintaan XZN-kantasarjan (12-kulmainen) jolla penkki on kiinnitetty, niin pääset käsiksi paremmin liittimeen, kun irroitat penkin. Voihan sen liittimen repiä pois ja tehdä uudestaan liitokset. Muutamissa autoissa liittimet menny väljäksi ja olen niihin tehnyt uudet jatkot ja on toiminu.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2010, 10:15:13 ip kirjoittanut Herkko »


Poissa Herkko

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Onko normaalia että alle 60tkm ajetussa autossa menee iskari?
Alkoiko heti vai kerkesitkö ajella hetken ilman oireita?

Heti se alkoi kun lähdin pihasta.
Nyt on aika varattu toiseen liikkeeseen. Katsotaan mitä siellä sanovat.  :-\

Ettei vain olis koiranluu, joka huutaa montuissa?


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Onko normaalia että alle 60tkm ajetussa autossa menee iskari?
Alkoiko heti vai kerkesitkö ajella hetken ilman oireita?

Heti se alkoi kun lähdin pihasta.
Nyt on aika varattu toiseen liikkeeseen. Katsotaan mitä siellä sanovat.  :-\

Ettei vain olis koiranluu, joka huutaa montuissa?

Mulla on uusittu toinen koiranluu ja toinen on menossa vaihtoon. Tosin mulla koiranluut on FK:n tekeleitä.


Poissa Herkko

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Onko normaalia että alle 60tkm ajetussa autossa menee iskari?
Alkoiko heti vai kerkesitkö ajella hetken ilman oireita?

Heti se alkoi kun lähdin pihasta.
Nyt on aika varattu toiseen liikkeeseen. Katsotaan mitä siellä sanovat.  :-\

Ettei vain olis koiranluu, joka huutaa montuissa?

Mulla on uusittu toinen koiranluu ja toinen on menossa vaihtoon. Tosin mulla koiranluut on FK:n tekeleitä.

Ettei vaan olis asentaja särkeny luuta ku joutunu irrottaa ylä- tai alapäästä. Ite veikkaisin tuota ennenmmin ku iskaria.


Poissa RedBull

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
Onko normaalia että alle 60tkm ajetussa autossa menee iskari?
Alkoiko heti vai kerkesitkö ajella hetken ilman oireita?

Heti se alkoi kun lähdin pihasta.
Nyt on aika varattu toiseen liikkeeseen. Katsotaan mitä siellä sanovat.  :-\

Ettei vain olis koiranluu, joka huutaa montuissa?

Mulla on uusittu toinen koiranluu ja toinen on menossa vaihtoon. Tosin mulla koiranluut on FK:n tekeleitä.

Ettei vaan olis asentaja särkeny luuta ku joutunu irrottaa ylä- tai alapäästä. Ite veikkaisin tuota ennenmmin ku iskaria.

Ok. Kiitos tiedosta. Katsotaan mitä toisessa liikkeessä sanovat. Ilmoittelen sitten.


Poissa Peltzi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2010, 09:30:58 ip kirjoittanut Peltzi »


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Ei välttämättä mitään, akkujännite käynyt alhaalla jossain välissä todennäköisesti startin aikana. Mistä tuo vikakoodi löytyi?


Poissa S@M

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Tervehdys vaan kaikkille tasapuolisesti.

Aloitetaan ensimmäinen viesti täältä vikalistaus puolelta  ;D

Ostin tosiaan tuollaisen -08 tdi räsän viime kuun 14:sta päivä. Mittarissa matkaa karvan alta 80tkm.

Ajelin tyytyväisenä räsää vajaat pari viikkoa, jonka jälkeen sen saikin viedä hinurilla pajalle  :-\
Yllätys yllätys ykkössylinterin suutin hajonnut. Ihmettelinkin jo heti alussa tuota tasakaasulla ilmenevää
pientä nykimistä. no vika selvisi.

Tähän maininta, että odottavan aika oli todella pitkä  ;)
Sen verran hyväkulkuinen peli tuo räsä kuitenkin on.

Eikä tuo suuttimen vaihtokaan näköjään ilmaista ole. Onneksi auton takuu hoiteli tämän ekan suuttimen vaihdon.

Eikö Volkswagen-konserni ota mitään vastuuta tästä suutin asiasta ?
Näitä suuttimia näköjään menee aika usein ja osa aika pienillä kilometreillä.
Sellaisen käsityksen olen saanut tätäkin foorumia luettuani.

Seuraava viesti toivottavasti iloisemmissa merkeissä  ;D


Poissa RedBull

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
Nyt oli sitten iskarista valunut mehut pihalle auton ollessa parkissa.
Ensi viikolla menee sitten iskarit ja ilmeisesti koiranluut vaihtoon.


Poissa MM77

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
Taas on räsä viety pajalle samojen vikojen takia... Soittivat tänään ja sanoivat ettei ole mitään vikaa?? Sama kolahdus kuluu kiihdyttäessä edelleen tosin harvemmin kun on lämmintä ja käynnistys ongelmat ovat nyt kateissa kun räsä on pajalla.Yrittävät vielä etsi ääntä ja käynnistys ongelmaa!


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
jaha taitaa olla laturista menossa vapaakytkin, edellisellä ogulla oli ajettu 174tkm ku vaihtoon, räsällä 156tkm nyt. Ei muutako aikaa Viikkiin ens viikolle. Voishan ton huoltaaki tietysti, 7000km viralliseen huoltoon. Vkolopun aikana tulee joku 1200km ku käy mutkan pohjanmaalla.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


kipe

  • Vieras
Voi saa**nan skeida minkä teki.. valoista lähdin liikkeelle hehkun valo alko vilkkuun ja sammu.. pikkasen hävetti.

Ohjekirjassa oli et joku moottorin ohjausjärjestelmä tai joku jossa on häikkää.. sit se siinä oli et joku varajärjestelmä käytössä voi sievästi ajella skoda huoltoon.

Miten tässä mihinkää huoltoon lähtee ajeleen ku reissussa oon ja auto on kokoajan käytössä.


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
No nyt tais hajota cruisen toimimasta... lista pitenee...

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa MMRS07

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
  • RaceBlue TFSI RS Combi -07
    • Profiili
No nyt tais hajota cruisen toimimasta... lista pitenee...

Mulla sillontällön samaa ongelmaa. Syksyllä muutamia kertoja ei vaan menny päälle ennenku sammutti auton ja käynnisti uudestaan(joku windows-pohjainen säädin kenties..). Talvella toimi aina, ei nikotellut koskaan, mutta arvaas kun lämpötilat nous. Kuule tuli kevät ja lumet suli niin taas sillon tällöin ehkä joka viidennellä kerralla ei toimi... viiksi vaihtoon?? Näin muistaakseni on foorumilla ollut puhetta jossain ketjussa..


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
No nyt tais hajota cruisen toimimasta... lista pitenee...

Mulla sillontällön samaa ongelmaa. Syksyllä muutamia kertoja ei vaan menny päälle ennenku sammutti auton ja käynnisti uudestaan(joku windows-pohjainen säädin kenties..). Talvella toimi aina, ei nikotellut koskaan, mutta arvaas kun lämpötilat nous. Kuule tuli kevät ja lumet suli niin taas sillon tällöin ehkä joka viidennellä kerralla ei toimi... viiksi vaihtoon?? Näin muistaakseni on foorumilla ollut puhetta jossain ketjussa..
Kyllähän se toi viiksi on joka temppuilee. Niitä on ilmeisesti myös putsaamalla saatu toimimaan, mutta se uusi viiksi ei muistaakseni ole kovin kallis.