vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263758

Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili

Poissa Jaypee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili

Tätä vaihtoehtoa hieman pelännyt... Kompuran vaihto kuulostaa vähän kalliilta..

Jos tuo on yleinen vika niin onko kompurassa valmistajan puolelta mitään laajennettua takuuta? Auto kun on -06 niin ei ole enää normaalitakuut voimassa.


Jos on varaa pitää suht arvokasta autoa, niin pitää olla euroja myös korjauksiin, muuten ajaa liian hyvällä vehkeellä, jos ei eurot riitä yllättäviin menoeriin, näin se vain on.

Trolli?

En tiedä sinusta, mutta ainakaan minua ei huvita maksaa "turhista" kuluista. Mikäli olen täälä ketjussa keskustelemassa vioista ja mahdollisista maahantuojan vastaantulemisesta väärässä paikassa niin hyvä sitten. Mielestäni paikka on oikea sekä ko. vian korjauskin hintava jos kaiken omasta pussistaan maksaa.

Sen verran vielä etten nyt RS pidä mitenkään erityisen hintavana autona.


Poissa Mike75

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Vakkari alkanut oikuttelemaan -07 RäSässä. Toimii / ei toimi eli se viiksivika todennäköisesti iski nyt omaankin kulkineeseen.
Kun käynnistää ja sammuttaa pariin kertaan alkaa taas toimia. Seuraavalla käynnistyksellä sitten suurella todennäköisyydellä ei lähde päälle.

Muistaako tai tietääkö kukaan mitä viiksenvaihto tiskillä kustantaa (viiksi + työt) ellei putsaamalla saa kuntoon. Pitää sitten samalla vaihdattaa jälleen tuulilasi. Son sit 4. lasi tähän autoon... hyvää tuuria ollu lasien kanssa. Onneksi on lasivakuutus.


Poissa peris

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
En tiedä sinusta, mutta ainakaan minua ei huvita maksaa "turhista" kuluista. Mikäli olen täälä ketjussa keskustelemassa vioista ja mahdollisista maahantuojan vastaantulemisesta väärässä paikassa niin hyvä sitten. Mielestäni paikka on oikea sekä ko. vian korjauskin hintava jos kaiken omasta pussistaan maksaa.

Sen verran vielä etten nyt RS pidä mitenkään erityisen hintavana autona.


Eihän se olekaan hintava auto, muttei aivan halvinkaan, räsä on kuitenkin suht tavallinen, eikä ole mikään erikoisauto, jossa varaosat maksavat jo oikeasti paljon. Ilmastoinnin kompura on kuluva osa, joka leviää joskus, räsässä se (vai onko ocussakin) se vain tuntuu hajoavan nopeasti, tyyppivika kuten monissa muissakin autoissa tuntuvat olevan. Esim bemarin farkussa leviää tasosäädön kompura ja hinta noin tonnin. Mutta se mitä ajoin takaa, että jos autoon tulee tuollainen kalliimpi korjaus, niin siihen kyllä kannattaa varautua, eikä kaikkeja euroja laiteta sen auton maksamiseen/lyhennyksiin.
Mitäs sitten, jos autostasi leviää esim laatikko?


Poissa Jaypee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Eihän se olekaan hintava auto, muttei aivan halvinkaan, räsä on kuitenkin suht tavallinen, eikä ole mikään erikoisauto, jossa varaosat maksavat jo oikeasti paljon. Ilmastoinnin kompura on kuluva osa, joka leviää joskus, räsässä se (vai onko ocussakin) se vain tuntuu hajoavan nopeasti, tyyppivika kuten monissa muissakin autoissa tuntuvat olevan. Esim bemarin farkussa leviää tasosäädön kompura ja hinta noin tonnin. Mutta se mitä ajoin takaa, että jos autoon tulee tuollainen kalliimpi korjaus, niin siihen kyllä kannattaa varautua, eikä kaikkeja euroja laiteta sen auton maksamiseen/lyhennyksiin.
Mitäs sitten, jos autostasi leviää esim laatikko?

Menee teoria tasolle ja offtopiciksi, mutta menköön  ;D

Jos laatikko hajoaa niin toimenpiteet menevät jotenkuten näin.
1. vituttaa (käsipystyyn jos jotakuta ei vituta)
2. harjoitetaan hieman viskin/oluen/tms. nauttimista
3. irvistetään ja korjautetaan auto
4. vittuunnuksissa kävellään autokauppaan korjatun auton kanssa ja vaihdetaan "parempaan" (tämä voi jäädä tekemättä jos vitutus ehtii laantua)

Olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä, että jos joka pennin laittaa auton takaisinmaksuun niin ongelmissa on. Ei sen auton edes tarvitse hajota, pesukone ja jääkaappikin on olemassa jne jne..

Päivitystä vielä sen verran, että en tällä hetkellä kyllä tiedä mikä se "parempi" auto olisi. Varsin tyytyväinen räsään olen ja olen jopa onnellinen etten ostanut toisena vaihtoehtona ollutta e91-koppaista bemaria.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2010, 05:20:38 ip kirjoittanut Jaypee »


Poissa peris

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Päivitystä vielä sen verran, että en tällä hetkellä kyllä tiedä mikä se "parempi" auto olisi. Varsin tyytyväinen räsään olen ja olen jopa onnellinen etten ostanut toisena vaihtoehtona ollutta e91-koppaista bemaria.


Pisteet sulle. Huomattavasti paremman ostit  ;D, mullakin on kaksi bemaria ollut, ensimmäinen ja viimmeinen.


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Entisessä Passatissa (vm. 05) vakkari pimeni, ja korjaus (eli uusi viiksi ja joku piirisoftaus) maksoi muistaakseni 130 e. Tosin tuon hinnan heitin nyt ihan hatusta, koska em. toimenpiteestä on jo vuosia. Jotain tuontapaista se kuitenkin oli. Lienee kuitenkin sama viiksi ja äly kuin nyky-RS:ssäkin.


Poissa Toby

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Oliko joku saanut maahantuojalta mitään vastausta tuohon öljyn kulutukseen, siitä kun täälläkin on keskusteltu moneen kertaan. Ite lähettelin sinne emailia, kun mielestäni alle 2 vuotta vanhassa ja 35tkm ajetussa RäSässä 1 litra per 12-15tkm öljyn lisäystä on helvetin paljon. Niin ja jos on, niin mitkä on maahantuojan selitykset tuollaiselle kulutukselle? Tai onko jollain suoraa kontaktia kuka helkamalla vastais, niin että sais vastauksen samantein? Kyseessä siis bensa RäSä.


Poissa miksa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Occu II RS TDi, Corrado G60 -91, Polaris XLT 600
    • Profiili
Samaa öljyn lisäys hommaa on täälläkin. Ollut ihan uudesta asti. Auto on 2.0TDi räsä, 60tkm mittaris.
?-ljyn vaihto väli on 15tkm ja 10tkm kohalla joutuu kaatamaan reilun 1l lisää öljyä. Mistään ei vuotoja näy.


kipe

  • Vieras
Hyvä värkki tuo skeida..

Ajelin eilen kotia päin nii radiosta kuulu rätinää ja meni hiljaseksi.. käytin cd:tä pihalla eikä mitään kuulunu. levy kyllä ähti pyörimään mut hiljasta oli eikä radiosta kuulunu mitään.

No soitin sitte ajan kuluksi oulun Aineelle.. uus soitin maksaa 560e.. heh heh! Sit joku asentaja meinas et käyttää pistoketta kiinni ja kattoa vikoja jos jotain löytysm ja jotain päivittää.. minkälaisia päivityksiä tuohon autoon sitten tehdään?

Oli kyllä aika hiljasta ajella 150kilsaa kotia. Lähdin varmaa tunnin päästä uudelleen ajelemaan nii sittenhän se taas toimi.. siinä vaiheessa teki mieli pistää nyrkki läpi siitä soittimesta.

Tänään iltapäivällä käyn suomen autohuollossa kattoo vikoja jos jotain löytys.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
No soitin sitte ajan kuluksi oulun Aineelle.. uus soitin maksaa 560e.. heh heh! Sit joku asentaja meinas et käyttää pistoketta kiinni ja kattoa vikoja jos jotain löytysm ja jotain päivittää.. minkälaisia päivityksiä tuohon autoon sitten tehdään?

Soittimen softan voi päivittää käsittääkseni. Jos tuollai resetillä alkaa pelaamaan niin voi hyvinkin päivitys auttaa. 560e laittaisin kyllä johonkin muuhun soittimeen kun OEM Streamiin...


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Tuo öljyn kulutus on ihan normaalia..vähenee sitä mukaa kun kilsoja tulee, mutta ei lopu.Ihan samanlailla ne vastaavat vw:t ja diudit syö öljyä.
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


kipe

  • Vieras

Tänään iltapäivällä käyn suomen autohuollossa kattoo vikoja jos jotain löytys.

Eipä sieltä sitte mitään vikoja löytyny.. huoltoki ois tulossa nii kaippa tuota pitäs päivittää.


Poissa MMRS07

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
  • RaceBlue TFSI RS Combi -07
    • Profiili
Onkos tuo ihan normaalia että pientenki ajojen jälkeen tuo pakoputki jää nakuttamaan joksu aikaa? Käyks tuo oikeesti niin helkkarin kuumana vai liittyyks tuo nyt taas johonki muuhun? Oon ruvennu kiinnittää huomioo kun on vertaillu tuttujen autoihin..


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Onkos tuo ihan normaalia että pientenki ajojen jälkeen tuo pakoputki jää nakuttamaan joksu aikaa? Käyks tuo oikeesti niin helkkarin kuumana vai liittyyks tuo nyt taas johonki muuhun? Oon ruvennu kiinnittää huomioo kun on vertaillu tuttujen autoihin..

Ainakin omassa koslassa putki käy helkkarin kuumana (eli tämän otannan perusteella ihan normaali ominaisuus).

Tossa keväämmällä ajelin kylmäkäynnistyksen jälkeen rauhallisesti huoltoon (about kilsan matka) ja huollossa asentaja
päätti nyrkinsyrjällä koputella putken takaosaa sirinöiden etsimiseksi, niin sihaus vaan kävi kun nahka kärähti.

Nyt kun otit tuon napsumisen puheeks, niin joko se on vähentynyt ajettujen kilometrien myötä (reilu 5k)
tai sitten siihen ei muuten vain enää ole kiinnittänyt huomiota, sillä auton ollessa uusi ihmettelin itsekin samaa asiaa.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010