vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263653

Poissa audioman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Octavia RS TDI CR HB
    • Profiili
Eilen ilmestyi vikailmoitus "Engine fault workshop". Takuu voimassa, Auto Metro-Autoon korjattavaksi. Joku läppä pitää vaihtaa, ja varaosan saantiin menee 1-2 päivää. Sijaisautoa en saanut. Aikaisemmin sijaisauton saanti onnistui, kun Octaviaani vaihdettiin takuuna jarrulevyjä ja ohjaustehostimen osia. Octavia taitaa myydä niin hyvin, ettei yhden autosta riippuvaisen työsuhdeautoilijan murheista tarvitse välittää.


Poissa MMRS07

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
  • RaceBlue TFSI RS Combi -07
    • Profiili
Onkos tuo ihan normaalia että pientenki ajojen jälkeen tuo pakoputki jää nakuttamaan joksu aikaa? Käyks tuo oikeesti niin helkkarin kuumana vai liittyyks tuo nyt taas johonki muuhun? Oon ruvennu kiinnittää huomioo kun on vertaillu tuttujen autoihin..

Ainakin omassa koslassa putki käy helkkarin kuumana (eli tämän otannan perusteella ihan normaali ominaisuus).

Tossa keväämmällä ajelin kylmäkäynnistyksen jälkeen rauhallisesti huoltoon (about kilsan matka) ja huollossa asentaja
päätti nyrkinsyrjällä koputella putken takaosaa sirinöiden etsimiseksi, niin sihaus vaan kävi kun nahka kärähti.

Nyt kun otit tuon napsumisen puheeks, niin joko se on vähentynyt ajettujen kilometrien myötä (reilu 5k)
tai sitten siihen ei muuten vain enää ole kiinnittänyt huomiota, sillä auton ollessa uusi ihmettelin itsekin samaa asiaa.


Mulla on kilsoja takana 75000 ja naputtaa naputtaa... Lienee sitten ihan ominaisuus, eipä tosiaa edellisissa kotteroissa ole vaan kiinnitelly huomioo tommoseen. Tosin ei ole ennen ollu saksalaista turboa..


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
No nyt löyty toinen vika pirssistä (resonanssiääni oli ensimmäinen).

Avasin ensimmäisen kerran apukuskin ikkunan täysin auki kärpästä pihalle hätistelläkseni,
niin eiköhän siellä v***u ollu joku härpäke oven sisällä, joka veti saatanan syvän puoli milliä leveän
naarmun lasin sisäpuolelle (raasto oikein kunnolla pintaa pois).

Pitää pitää peukkuja pystyssä että menis takuun piikkiin, etteivät vaan sano siellä olleen jonkun kivenmurikan.

Voispa samalla tarkistaa kaikki muutkin ikkunat ettei 5 vuoden päästä huomaa,
että eihän tämä takaikkuna edes avaudu  ;D
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Onkohan sama syy miksi munkin auton ikkunassa on kiva "pieni" naarmu sisäpuolella. Auto vm-06, mut kait noi viat seuraa vuodesta toiseen. En kyllä tiiä mistä se on lasiin tullu, kun oon skoodaan toinen omistaja.


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Onkohan sama syy miksi munkin auton ikkunassa on kiva "pieni" naarmu sisäpuolella. Auto vm-06, mut kait noi viat seuraa vuodesta toiseen. En kyllä tiiä mistä se on lasiin tullu, kun oon skoodaan toinen omistaja.

Paha mennä sanomaan mutta mulla naarmu tuli tähän kohtaan:
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Onkohan sama syy miksi munkin auton ikkunassa on kiva "pieni" naarmu sisäpuolella. Auto vm-06, mut kait noi viat seuraa vuodesta toiseen. En kyllä tiiä mistä se on lasiin tullu, kun oon skoodaan toinen omistaja.

Paha mennä sanomaan mutta mulla naarmu tuli tähän kohtaan:


Mulla on samassa kohtaan, mutta kuskin puolella vaan :(


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Hmm DPF valo syttyi ja ruutuun tekstiä että lukasen ohjekirjasta DPF:ään liittyvät jutut.
50 alueella 3 silmään ja ajoa 30sekkaa ja tekstit ja valosammui. Taitaa olla jotain taas menossa rikki.

Huolto ilmasin näyttää 3000km huoltoon, pitiköhän syttyä huoltovalo eikä DPF valo. Tuntemattomia ovat skodan tiet.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Hmm DPF valo syttyi ja ruutuun tekstiä että lukasen ohjekirjasta DPF:ään liittyvät jutut.
50 alueella 3 silmään ja ajoa 30sekkaa ja tekstit ja valosammui. Taitaa olla jotain taas menossa rikki.

Huolto ilmasin näyttää 3000km huoltoon, pitiköhän syttyä huoltovalo eikä DPF valo. Tuntemattomia ovat skodan tiet.

Kuuluuko toi valo välillä syttyä palamaan, tai onko paree vaan että on pimeenä???


Poissa S@M

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Valo kun syttyy, niin auto haluaa lisää kierroksia ja putken lämpimäksi.
Siten saa poltettua karstat pois putkesta.

Räsä näköjään tykkää kierroksista. Oma kulkine ei tuota valoa ole kun kerran poltellut.
Mahtaako päivittäisellä moottoritie ajolla olla osuutta asiaan ?

Sanoikos ohjekirja, että kierroksia 1800-2500 ja ajellaan niin kauan, että valo sammuu.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Onko jollain tietoa, mistä johtuu kun diesel skoda aina aika-ajoin nostaa lämpimänä kierrokset noin tonniin, nykii ja käy muutenkin huonosti? Pikku ajo korkeilla kierroksilla auttaa asiaan yleensä. Mitään vikakoodia ei jätä.


Poissa S@M

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Onko jollain tietoa, mistä johtuu kun diesel skoda aina aika-ajoin nostaa lämpimänä kierrokset noin tonniin, nykii ja käy muutenkin huonosti? Pikku ajo korkeilla kierroksilla auttaa asiaan yleensä. Mitään vikakoodia ei jätä.

Eiköhän tuo taas liity ihan normaaliin DPF:n toimintaan. Ominaisuus ei vika.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Onko jollain tietoa, mistä johtuu kun diesel skoda aina aika-ajoin nostaa lämpimänä kierrokset noin tonniin, nykii ja käy muutenkin huonosti? Pikku ajo korkeilla kierroksilla auttaa asiaan yleensä. Mitään vikakoodia ei jätä.

Eiköhän tuo taas liity ihan normaaliin DPF:n toimintaan. Ominaisuus ei vika.

Eikö pitäis palaa se typerä valo taulussa??


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Onko jollain tietoa, mistä johtuu kun diesel skoda aina aika-ajoin nostaa lämpimänä kierrokset noin tonniin, nykii ja käy muutenkin huonosti? Pikku ajo korkeilla kierroksilla auttaa asiaan yleensä. Mitään vikakoodia ei jätä.

Eiköhän tuo taas liity ihan normaaliin DPF:n toimintaan. Ominaisuus ei vika.

Eikö pitäis palaa se typerä valo taulussa??
Ei pitäis. Toi valo palaa vain silloin kun DPF on tukossa. Normaalisti toi DPF puhdistuu ajossa ja silloin toi käynti muuttuu selvästi.


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Onko jollain tietoa, mistä johtuu kun diesel skoda aina aika-ajoin nostaa lämpimänä kierrokset noin tonniin, nykii ja käy muutenkin huonosti? Pikku ajo korkeilla kierroksilla auttaa asiaan yleensä. Mitään vikakoodia ei jätä.

Eiköhän tuo taas liity ihan normaaliin DPF:n toimintaan. Ominaisuus ei vika.

Eikö pitäis palaa se typerä valo taulussa??
Ei pitäis. Toi valo palaa vain silloin kun DPF on tukossa. Normaalisti toi DPF puhdistuu ajossa ja silloin toi käynti muuttuu selvästi.

oiskohan suuttimia menossa, nuo vika poistui aina kun suuttimia vaihtoi rikkoutuneiden tilalle.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Onko jollain tietoa, mistä johtuu kun diesel skoda aina aika-ajoin nostaa lämpimänä kierrokset noin tonniin, nykii ja käy muutenkin huonosti? Pikku ajo korkeilla kierroksilla auttaa asiaan yleensä. Mitään vikakoodia ei jätä.

Eiköhän tuo taas liity ihan normaaliin DPF:n toimintaan. Ominaisuus ei vika.

Eikö pitäis palaa se typerä valo taulussa??
Ei pitäis. Toi valo palaa vain silloin kun DPF on tukossa. Normaalisti toi DPF puhdistuu ajossa ja silloin toi käynti muuttuu selvästi.

oiskohan suuttimia menossa, nuo vika poistui aina kun suuttimia vaihtoi rikkoutuneiden tilalle.


Toivottavasti ei.