vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263495

Poissa JuhoK

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
  • ocu rs -06
    • Profiili
Ei, on kyllä käytetty kaikki merkkihuollot. En tiedä onko sitten 90tkm huollossa katottu tota hihnaa? Luulin että sitä hihnan kuntoa aletaan tarkkailemaan 120 huollosta eteenpäin? Eikös se vaihtoväli ollut maksimissaan 180tkm?


Poissa Herkko

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Oudolta tuntuu tuo max 180tkm. Itsellä ei ole tietoa tuosta vaihtovälistä mutta eikös tuon luulis olevan 100tkm nurkilla? Korjatkaa kellä faktaa tästä.


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
en halua mitenkään vinoilla , mutta minulle tosiaan marmoritiskillä sanottiin vaihtoväliksi 90 000 .... juuri 06 combi

Mutta ennenaikaista arpoa ku vika voi olla muutakin ....
V70 Sportswagon


Poissa Tune

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 88
    • Profiili
Tätähän on jo moneen kertaa puitu (täälläkin). Vaihtoväli on opaskirjan mukaan 180tkm. Hihna tarkastetaan silmämääräisesti 90tkm huollossa ja siitä 30tkm välein huolloissa. Näin lukee ainakin -06 TFSI:n oppaassa. Monet täälläkin ovat ajaneet yli 120tkm hihnalla ja tämä olisi ensimmäinen kerta kuin kuulen hihnan katkenneen jo noilla kilometreillä. Itsekin tosin aioin vaihtaa hihnan viimeistään 150tkm kohdalla. Mutta kuten sanottu; ei nyt mennä asioiden edelle..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2010, 01:01:36 ap kirjoittanut Tune »


Poissa Jay_51

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Kysyin omaani ensihuollon yhteydessä Rinta-Joupilta tuosta vaihtovälistä ja 180tkm sanottiin olevan.
Ei kyllä ihan ajankohtasta mulla, kun autolla ajettu 20tkm, mutta tuli nyt tarkistettua kumminkin. ;D


Poissa Elmis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Syttyi moottorivalo palamaan, auto toimii normaalisti. Sammutus ja käynnistys ei auttanut. Odottelen tuota parin tunnin resettiä jonka jälkeen pitää kokeilla uudelleen. Täytyy kuitenkin huomenna käydä Metroautossa lukemassa vikakoodit. Muuten toiminut moitteetta, onko muilla tullut eteen vastaavaa? Malli on -08 TFSI.
Tänään tuli sitten käytyä Metroautossa ja vastaus oli ei kerkeä, liian kiire lukemaan vikakoodit(5min. toimenpide). Kiitos tästäkin.
Sen verran suostuivat neuvomaan että tarkista öljykorkki, että on kunnolla kiinni. Jos ei ole kunnolla kiinni tulee järjestelmään alipaine ja valo syttyy. Tarkistin tämän -> ei apua..
Ei muuta kuin kaverin pajalle ja siellä vag.com:illa koodit ulos ja nollaus. Vikakoodi oli ECU E8, DTC P0441 ja kuvaus oli Haihtuvien päästöjen järjestelmän väärä tyhjennyksen virtaussuunta. Nollauksen jälkeen ei ole syttynyt ja ajettu on jo 200km, kaverin diagnoosi oli että hetkellinen vika josta ei tarvitse huolestua.
Octavia III RS Combi 2.0 TSI vm. -14


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Auto huollettu. Koiranluu vaihtoon, sehän siellä kolisikin. Normi huolto+koiranluu ja keskuslukon kytkin meni tilaukseen. Nyt pitäis toimia, tai sitten ei :D no ton kytkimen joutuu meneen parinviikon päästä laittamaan.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


kipe

  • Vieras
Kiva aamu oli torstaina kun töihin olin lähdössä

Auto käyntiin siksi aikaa ku tupakkia polttaa ja sammu prkl. Ensimmäisenä mieleen et "mitä vit**a!"

Hikisesti lähti käyntiin ja työmaata kohti. 20kilsaa ja sammu kesken ajon. Pieni kiroaminen oli päällä.
Ei lähteny enää käyntiin.. välillä hehkun merkkivaloa vilkutti ja välillä ei.

Ei siinä sitten muu auttanu ku soitto ajoturvaan.. hyppäsin hinurin kyytiin ja auto vietiin kajaaniin autotalo laakkoselle.
Jospa ne siellä keksis et mikä siihen tuli.

Voiko tämä johtua suuttimen hajoamisesta?
Paljo ne semmoset suuttimet maksaa?
Kone ei ole CR vaan perinteinen pumppusuutin.

Avikselta sain tilalle passat variantin 1.4TSI.. hikinen värkki.. kukahan nuita ostaa. Ja tuossa on vielä start/stop toiminto.. olin siinä valoissa ihmeissään ku sammuu prkl.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
tuntuu olevan kovin vikaisia yksilöitä nämä 2 koppaset..
faster than a fast thing going fast


Poissa S@M

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Kiva aamu oli torstaina kun töihin olin lähdössä

Auto käyntiin siksi aikaa ku tupakkia polttaa ja sammu prkl. Ensimmäisenä mieleen et "mitä vit**a!"

Hikisesti lähti käyntiin ja työmaata kohti. 20kilsaa ja sammu kesken ajon. Pieni kiroaminen oli päällä.
Ei lähteny enää käyntiin.. välillä hehkun merkkivaloa vilkutti ja välillä ei.

Ei siinä sitten muu auttanu ku soitto ajoturvaan.. hyppäsin hinurin kyytiin ja auto vietiin kajaaniin autotalo laakkoselle.
Jospa ne siellä keksis et mikä siihen tuli.

Voiko tämä johtua suuttimen hajoamisesta?
Paljo ne semmoset suuttimet maksaa?
Kone ei ole CR vaan perinteinen pumppusuutin.

Avikselta sain tilalle passat variantin 1.4TSI.. hikinen värkki.. kukahan nuita ostaa. Ja tuossa on vielä start/stop toiminto.. olin siinä valoissa ihmeissään ku sammuu prkl.

Samalla tavalla itselläni räsä oireili, ennen suuttimen hajoamista.

Turun Rinta-joupille kulkine tarkastukseen ja suutin tosiaan paskana.

Yksi suutin ja johtosarja vaihtoon. Hintaa vaatimattomasti 1230€  :o
Pelkkä suutin maksoi joupilla 838€

Ihanan halpaa...not.

Pitäis varmaan pistää kimppatilaus jonnekkin päin maailmaa noista suuttimista  ;)

Voihan siellä toki muutakin vikaa olla, mutta oireet ovat kyllä samanlaiset.


kipe

  • Vieras
Kiva aamu oli torstaina kun töihin olin lähdössä

Auto käyntiin siksi aikaa ku tupakkia polttaa ja sammu prkl. Ensimmäisenä mieleen et "mitä vit**a!"

Hikisesti lähti käyntiin ja työmaata kohti. 20kilsaa ja sammu kesken ajon. Pieni kiroaminen oli päällä.
Ei lähteny enää käyntiin.. välillä hehkun merkkivaloa vilkutti ja välillä ei.

Ei siinä sitten muu auttanu ku soitto ajoturvaan.. hyppäsin hinurin kyytiin ja auto vietiin kajaaniin autotalo laakkoselle.
Jospa ne siellä keksis et mikä siihen tuli.

Voiko tämä johtua suuttimen hajoamisesta?
Paljo ne semmoset suuttimet maksaa?
Kone ei ole CR vaan perinteinen pumppusuutin.

Avikselta sain tilalle passat variantin 1.4TSI.. hikinen värkki.. kukahan nuita ostaa. Ja tuossa on vielä start/stop toiminto.. olin siinä valoissa ihmeissään ku sammuu prkl.

Samalla tavalla itselläni räsä oireili, ennen suuttimen hajoamista.

Turun Rinta-joupille kulkine tarkastukseen ja suutin tosiaan paskana.

Yksi suutin ja johtosarja vaihtoon. Hintaa vaatimattomasti 1230€  :o
Pelkkä suutin maksoi joupilla 838€

Ihanan halpaa...not.

Pitäis varmaan pistää kimppatilaus jonnekkin päin maailmaa noista suuttimista  ;)

Voihan siellä toki muutakin vikaa olla, mutta oireet ovat kyllä samanlaiset.

Voi vitun vitun vittu!!


Poissa S@M

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Kiva aamu oli torstaina kun töihin olin lähdössä

Auto käyntiin siksi aikaa ku tupakkia polttaa ja sammu prkl. Ensimmäisenä mieleen et "mitä vit**a!"

Hikisesti lähti käyntiin ja työmaata kohti. 20kilsaa ja sammu kesken ajon. Pieni kiroaminen oli päällä.
Ei lähteny enää käyntiin.. välillä hehkun merkkivaloa vilkutti ja välillä ei.

Ei siinä sitten muu auttanu ku soitto ajoturvaan.. hyppäsin hinurin kyytiin ja auto vietiin kajaaniin autotalo laakkoselle.
Jospa ne siellä keksis et mikä siihen tuli.

Voiko tämä johtua suuttimen hajoamisesta?
Paljo ne semmoset suuttimet maksaa?
Kone ei ole CR vaan perinteinen pumppusuutin.

Avikselta sain tilalle passat variantin 1.4TSI.. hikinen värkki.. kukahan nuita ostaa. Ja tuossa on vielä start/stop toiminto.. olin siinä valoissa ihmeissään ku sammuu prkl.

Samalla tavalla itselläni räsä oireili, ennen suuttimen hajoamista.

Turun Rinta-joupille kulkine tarkastukseen ja suutin tosiaan paskana.

Yksi suutin ja johtosarja vaihtoon. Hintaa vaatimattomasti 1230€  :o
Pelkkä suutin maksoi joupilla 838€

Ihanan halpaa...not.

Pitäis varmaan pistää kimppatilaus jonnekkin päin maailmaa noista suuttimista  ;)

Voihan siellä toki muutakin vikaa olla, mutta oireet ovat kyllä samanlaiset.

Voi vitun vitun vittu!!

Noh noh  :D

Antaa pajan ensin tutkia ja sitten vasta hutkitaan  ;D


kipe

  • Vieras
Kiva aamu oli torstaina kun töihin olin lähdössä

Auto käyntiin siksi aikaa ku tupakkia polttaa ja sammu prkl. Ensimmäisenä mieleen et "mitä vit**a!"

Hikisesti lähti käyntiin ja työmaata kohti. 20kilsaa ja sammu kesken ajon. Pieni kiroaminen oli päällä.
Ei lähteny enää käyntiin.. välillä hehkun merkkivaloa vilkutti ja välillä ei.

Ei siinä sitten muu auttanu ku soitto ajoturvaan.. hyppäsin hinurin kyytiin ja auto vietiin kajaaniin autotalo laakkoselle.
Jospa ne siellä keksis et mikä siihen tuli.

Voiko tämä johtua suuttimen hajoamisesta?
Paljo ne semmoset suuttimet maksaa?
Kone ei ole CR vaan perinteinen pumppusuutin.

Avikselta sain tilalle passat variantin 1.4TSI.. hikinen värkki.. kukahan nuita ostaa. Ja tuossa on vielä start/stop toiminto.. olin siinä valoissa ihmeissään ku sammuu prkl.

Samalla tavalla itselläni räsä oireili, ennen suuttimen hajoamista.

Turun Rinta-joupille kulkine tarkastukseen ja suutin tosiaan paskana.

Yksi suutin ja johtosarja vaihtoon. Hintaa vaatimattomasti 1230€  :o
Pelkkä suutin maksoi joupilla 838€

Ihanan halpaa...not.

Pitäis varmaan pistää kimppatilaus jonnekkin päin maailmaa noista suuttimista  ;)

Voihan siellä toki muutakin vikaa olla, mutta oireet ovat kyllä samanlaiset.

Voi vitun vitun vittu!!

Noh noh  :D

Antaa pajan ensin tutkia ja sitten vasta hutkitaan  ;D

Joopasen joo.. 3. suutin paskana.. kysyinpä siinä puhelimessa hintaa nii 1200e

On se hienoa omistaa skoda.. taitaapi olla et auton merkki vaihtuu.

Mitenkäs nuitten muiden suuttimien kans.. millon ne hajoaa? Neljä suutinta ja kaikki hajoaa eri aikaan nii sehän on semmonen kiva melkein viiden tonnin homma  :D


Poissa S@M

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Kiva aamu oli torstaina kun töihin olin lähdössä

Auto käyntiin siksi aikaa ku tupakkia polttaa ja sammu prkl. Ensimmäisenä mieleen et "mitä vit**a!"

Hikisesti lähti käyntiin ja työmaata kohti. 20kilsaa ja sammu kesken ajon. Pieni kiroaminen oli päällä.
Ei lähteny enää käyntiin.. välillä hehkun merkkivaloa vilkutti ja välillä ei.

Ei siinä sitten muu auttanu ku soitto ajoturvaan.. hyppäsin hinurin kyytiin ja auto vietiin kajaaniin autotalo laakkoselle.
Jospa ne siellä keksis et mikä siihen tuli.

Voiko tämä johtua suuttimen hajoamisesta?
Paljo ne semmoset suuttimet maksaa?
Kone ei ole CR vaan perinteinen pumppusuutin.

Avikselta sain tilalle passat variantin 1.4TSI.. hikinen värkki.. kukahan nuita ostaa. Ja tuossa on vielä start/stop toiminto.. olin siinä valoissa ihmeissään ku sammuu prkl.

Samalla tavalla itselläni räsä oireili, ennen suuttimen hajoamista.

Turun Rinta-joupille kulkine tarkastukseen ja suutin tosiaan paskana.

Yksi suutin ja johtosarja vaihtoon. Hintaa vaatimattomasti 1230€  :o
Pelkkä suutin maksoi joupilla 838€

Ihanan halpaa...not.

Pitäis varmaan pistää kimppatilaus jonnekkin päin maailmaa noista suuttimista  ;)

Voihan siellä toki muutakin vikaa olla, mutta oireet ovat kyllä samanlaiset.

Voi vitun vitun vittu!!

Noh noh  :D

Antaa pajan ensin tutkia ja sitten vasta hutkitaan  ;D

Joopasen joo.. 3. suutin paskana.. kysyinpä siinä puhelimessa hintaa nii 1200e

On se hienoa omistaa skoda.. taitaapi olla et auton merkki vaihtuu.

Mitenkäs nuitten muiden suuttimien kans.. millon ne hajoaa? Neljä suutinta ja kaikki hajoaa eri aikaan nii sehän on semmonen kiva melkein viiden tonnin homma  :D

Samoissa hinnoissa näköjään pyöritään  :(

Joupilta annettiin mulle niin ympäripyöreä vastaus noitten seuraavien suuttimien hajoamiseen. Eli voi kestää viikon tai vuosia.
Paras tapaus on ollut kuulemma viikon sisään takaisin saman suuttimen takia.


Edelleen ihmettelen VAG konsernin suhtautumista tähän suutin asiaan. Eli ei mitään vastuuta.


Poissa JuhoK

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
  • ocu rs -06
    • Profiili
Noniin, eli oli mennyt jakopään hihna iteltä, en ole ihan varma oliko poikki asti mutta ainakin hampaita lähteny. Ihmettelevät huollossa ja purkavat pikkuhiljaa (parinviikon jonotusajat/porukkaa lomalla). Maahantuoja ei ota asiaan kantaa ennenkuin löytyy joku vika mikä tuon oli aiheuttanut. Viime heinäkuussa kompura, nyt moottori. Saa nähä oliko viimonen vag.  >:(